Vapaa kuvaus

Tärkeää tietoa:
"Olen sairastunut vakavasti. Pelkään syöpää. Mitä teen?"
https://cutt.ly/8wGguck

Etsivä löytää - ja kolkuttavalle avataan?
https://tinyurl.com/wo758hp
https://my.su/e01

Päivitystä:
Mustia pilviä taivaalla: sieni-infektio
https://goo.gl/1Bm2ZG

Tietoisku:
Sieni-infektiot jylläävät siellä missä ihmisetkin!
https://goo.gl/89jtvs

Borrelioosin uhrit kärsivät monista eri sairauksista,
tärkeää uutta tutkimustietoa! https://goo.gl/tyxx5k
Arkistoitua: https://goo.gl/6DXsQr

Kryptolepistä hometta, Lymeä ja parasiitteja vastaan
https://tinyurl.com/yy8hxmea

Loishäädöstäkin apua vatsantärinään
https://tinyurl.com/y4knzcbd

Ei edes oikeita lääkkeitä näillä leveyspiireillä!
https://tinyurl.com/slqz4p4

Lääkäreiden kieltämiä sairauksia ei tutkita eikä hoideta
https://tinyurl.com/yxzjoaxa

Älä lausu väärää lääkärintodistusta lähimmäisestäsi
https://tinyurl.com/u8qtwqv

Pyydä ja tarjoa vertaistukea: https://helppi.palstani.com/
https://narsissi.palstani.com/

Kirjoitusarkistoa: https://write.as/wordbazooka/

Sitten kun jaksetaan taas, tavataan täällä: http://www.sanasinko.net/
Kokemaani helvettiä olematta ohi vieläkään: https://goo.gl/TCuUhd

Kiusanteon takia ja voimien ollessa vähissä postannut tänne lähinnä viestejä vaan lukematta vastauksia ja pitäessäni https://goo.gl/PfyG96 taukoa. Parhaiten tavoittaa sähköpostitse [email protected], jos jotain asiaa.

https://www.youtube.com/user/Taivaanlahjat/videos/

Aloituksia

377

Kommenttia

5086

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Voiman elpyminen:

    VIHA

    VIHA ON POLTTOAINE. Suutumme ja haluamme tehdä jotain. Lyödä jotakin ihmistä, hajottaa jonkin esineen, huutaa ja raivota. Mutta koska me olemme niin mukavia, me kiellämme vihamme, hautaamme sen, lukitsemme, kätkemme, lääkitsemme, vaimennamme sen. Teemme kaikkea muuta paitsi kuuntelemme sitä.

    Vihaa pitää kuunnella, se on ääni, huuto, pyyntö. Sitä pitää kunnioittaa. Miksi? Siksi että se on kartta. Viha näyttää meille missä meidän rajamme kulkee. Se näyttää meille minne me haluamme mennä. Se kertoo meille missä olemme olleet. Se kertoo milloin emme ole pitäneet jostain asiasta. Viha näyttää tien, ja luovuuden elpymisessä se on terveyden merkki.

    Sen mukaan kuuluu toimia, kulkea sen osoittamaan suuntaan, sen antamalla voimalla. Vihan sanoma voidaan kääntää ymmärrettäväksi kunhan tarkastelemme vihaamme lähemmin.

    "Voi mikä ääliö, minäkin pystyisin tekemään parempia elokuvia!" (Tämän voisi tulkita: haluat tehdä elokuvia, mutta ensin sinun pitää opetella, miten se tapahtuu käytännössä.)

    "Minullahan oli tuo sama idea kolme vuotta sitten ja nyt se tyyppi käyttää sitä näytelmässään!" (Tulkinta: Lopeta hautominen, ideoilla ei ole ensi-iltaa, ainoastaan valmiilla näytelmillä. Rupea hommiin.)

    "Hän käyttää minun strategiaani. Tämä on uskomatonta! Minut on ryöstetty! Tiesin että minun olisi pitänyt laittaa se materiaali kasaan ja merkitä se omiin nimiini!" (Tällainen suuttumus sanoo: olisi korkea aika ottaa omat ideat vakavasti ja kohdella niitä hyvin.)

    Ollessamme vihaisia olemme sitä juuri siksi että olemme vihaisia.

    Viha kertoo, että emme enää pysty jatkamaan entisellä tavalla. Se kertoo, että vanha elämämme on kuolemassa ja uusi elämämme on syntymässä. Synnyttäminen tekee kipeää. Kipu tekee meidät vihaiseksi.

    Suuttumus on tulimyrsky, joka ennustaa vanhan elämän kuolemista, se on polttoaine, joka lennättää meidät eteenpäin tiellä. Se on palvelija, ei isäntä ja sitä pitää käyttää, siitä pitää ammentaa.

    Vihollisiamme ovat laiskuus, apaattisuus, ja epätoivo - ei suuttumus. Suuttumus on ystävämme, ei mikään hellä ja mukava ystävä, vaan sellainen ystävä joka kertoo epämiellyttävän totuuden meille, se kertoo jos olemme pettäneet itseämme. Se kehottaa meitä toimimaan omaksi hyväksemme.

    Viha ei ole itsessään toimintaa, mutta se on kutsu toimintaan.

    - Lainaus Julia Cameronin kirjasta
    TIE LUOVUUTEEN
  2. Kirjoitan toisaalla:

    "Nöyryyden pitäisi olla kristittyjen hyve sukupuolesta riippumatta. Mikään ei kilahda nuppiin ruohonjuuritasolla eläessään; ei valta, maine, kunnia. Ainoa konsti pysytellä aitona ja maanläheisenä." ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9813190#comment-49147828-view )

    - Jos en toimi noin, en ole aito. Jos en kirjoita tosista asioista, en auta ketään.

    Kirjoittamalla oikeista ja todellisista asioista voin auttaa samassa tilanteessa olevia, että hekin saisivat avun. Pitäessäni kipuni piilossa piilotan sen vain toisilta samassa jamassa olevilta.

    Nyt kun velkakattoni on edellä mainituista syistä piripintaan täynnä enkä voi tehdä enää lisää velkaa, kuka on auttanut?

    Ensimmäisten joukossa ei ole todellakaan lapseni isä, joka hymyili kätilön kanssa kipulääkkeitä anoessani. Ei häntä hetkauta mikään, kun vain itsellä on kaikki hyvin. Leipäjonoissa käyminen ja muu on diplomi-insinöörille ihan yes, jos oman helttansa voi säästää. Lähimmäinen on hän itse itselleen ja muu on ylimääräistä, tarpeetonta osaa.

    Jos lähtökohta on tuo, kuka auttaa?

    Ihme kyllä hätiin on tullut paljon parjattu kirkko. Olen seurakunnan jäsen, vaikka työkyvyttömyyseläkkeeni on niin pieni, ettei siitä oteta minkäänlaisia veroja, ei valtion eikä seurakunnan.

    Olen tavannut surusilmäisen nuoren diakonin useampia kertoja jo. Olen saanut parinkymmenen euron ostokuponkeja lähikauppaan, ja lähes sadan euron sähkölaskummekin tulee tuota kautta maksetuksi. Nuori diakoni tankkasi ostoskärrynikin täyteen EU:n elintarvikeapua, kuivaa kestävää muonaa.
  3. "-- tulee vaan kalliiksi tämän homehaittojen hoito."

    - Osuit naulankantaan.

    Mitä maksoikaan muutto homeasuntoon?

    Kaikki ne muuttokustannukset sinne ja sieltä pois reilun vuoden kuluttua. Sairaskuluvakuutuksen loputonta tuhraantumista homehaittojen hoitoon, tuhansia ja tuhansia euroja - jatkuvaa kallista luontaislääkitystä lääkäreiden levitellessä käsiään tai pitäessä kahelina.

    Ja vasen poski on paskana edelleen, reagoi alkoholiin, sokeriin ja hiilihydraatteihin aina vaan. Äityneenä parasta aikaakin.

    - Ja sairastaminen on olevinaan niin helvetin mukavaa!

    Kuinka mukavaa se on, jos en jaksa niellä kuin näitä vaivojani enää enkä jaksa anoa tarvitsemaani lisähoitoa, jos jätän käymättä verikokeissa? Kaikki silkkaa faktaa, noin on tapahtunut.
  4. "Se on nyt tullut varsin selväksi, että sinun kirjoituksistasi ei ole kenellekään mitään hyötyä. Ei edes sinulle itsellesi."

    - Aikamoinen möläytys. Jos omasta suustani pääsisi tuollainen sammakko, en ilkeäisi katsella sitä. Rekisteröimättömien kirjoittajien ilkeydet hakataan täällä kiveen, rekisteröityneet voivat halutessaan poistaa ylilyöntinsä. Suosittelen rekisteröitymistä, ei se ole kummoinen juttu eikä vaadi julkisen profiilin ylläpitämistä.

    Tuolla lailla lausutut sanat voivat satuttaa todella. Samaan sarjaan kuuluu lapseni isän möläytys: "Kukaan ei sun kirjoituksiasi kaipaa." Kyllä se oli hirveä loukkaus - miten hän olisi voinut edes puhua toisten puolesta mitään? Henkistä väkivaltaa, jota ei pyydetty koskaan anteeksi.

    Mutta olen käsitellyt kaiken tuskan pois - kirjoittamalla, kuinkas muuten - enkä alistunut tuollaisiin arvioihin. Nehän palvelivat vain sanojaa itseään; onhan hän tunnustanut joskus myöhemmin, että osaan kirjoittaa tosi hyvin ja terävästi.

    Silloin kun perustuksemme ei ole vahva, meitä voidaan höykyttää vaikka miten. Sanat voivat olla kuolemaksi ja saada hirveää tuhoa aikaan. Ennen uskoontuloani ne tappoivat minussakin paljon, mutta tänä päivänä välissä on uskonkilpi suojelemassa ja varjelemassa.

    Annan ne möläytykset anteeksi, möläytänhän välillä itsekin. Isäkin sanoi kerran, kun olin nuorempi, ettei minusta tule koskaan uimaria, koska minulla ei ole uimarin lihaksia. Mutta isä oli väärässä, minusta tuli hyvä uimari. Opin kroolaamaan niin, että saatoin hengittää kummalta puolelta tahansa ja vuorotahtina molemmilta puolilta hengityskertoja harventaen.

    Olen kuin kala vedessä, sehän horoskoopissakin olen - ehkä piskuinen tirri, mutta tirri kuitenkin. Tajutessaan veden olemuksen pysyy pinnalla, sukeltaessaan ajatuksissaankin.