Onko muilla homeista sairastuneilla käynyt niin, että ette kestä ollenkaan ulkoilmassa olevaa homepölyä, katupölyä ja mitä muuta siellä ilmassa leijuukaan tähän aikaan vuodesta?
Minulla on lumien sulamisesta asti ollut nuhaa, ja nyt parin viikon aikana on joka kerran kun olen ollut vähän pidempään ulkona, tullut keuhkot kipeiksi. Pari kertaa on myös ahdistanut henkeä. Ja kerran tuli kunnon kuume muutaman tunnin päästä.
Onko odotettavissa, että tilanne paranee kesää kohti, vai pahenee? Ja syksyllä niitä homeita kai ainakin on ilmassa?
Oletteko keksineet tähän ulkonaliikkumisongelmaan jotain muita selviytymiskeinoja?
Olemme muuttaneet homeasunnosta pois muutama kuukausi sitten, heittäneet irtaimiston pois, ja kotona on oikein hyvä hengittää. Mutta ulkona ainakaan täällä kaupungissa ei.
Muutto on joka tapauksessa edessä koska tämä asunto on väliaikainen. Oliskohan jossain saasteettomassa paikassa helpompi asua? Vaikka homeitahan maalla on yhtä lailla.
En voi olla ulkona!!
18
166
Vastaukset
- Vastauksia:
""......jatkuu.
Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa KVHT-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
- >>>>Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - >>>>>>oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po probiotti bakteereita kv-homeantibiootin tuhoamien probioottien tilalle, >>>>>>jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia.
>>>>Huomioi nämä:
- Limakalvojen probiootti bakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)! Prob.tuote saa sisältää muitakin probiootteja.
- >>>>>>Kun olet kvht-altistunut etkä ole käyttänyt po Probiootti bakteereita, niin siirtyessäsi korjattuihin tiloihin-jossa korjaus on onnistunut-silti saatat oireilla kemikaalipäästöille (maalit, Liimat, muovit, jne), vaikka tiloissa ei enää olisikaan kvh-toksiinia!
KVHT-altistuksen aiheuttamat muutokset terveydessäsi näet jo oiretestillä. Testin lopussa on suuntaa antava ohje oireilun poistumiselle laskettuna oireilun tämänhetkisestä tasosta. Mikäli akuuttia tarvetta ei ole, kannattaa siirtää sitä lääkärissä käyntiä, kunnes näet onko se edes tarpeen. Ja vasta sitten jos oiretaso ei laske alle viiden osuman, tarvitaan lääkäriä etsimään missä ne kudosvauriot on ja mitä sitten on tehtävissä.
Tietenkin jos on akuutti tarve, niin sitten pitää mennä heti lääkäriin!""
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html - '
Kaupunkipöly on pahinta. Maalla voisi olla helpompi olla. On muillakin sama ongelma.
- Seacrets.
Pojalla oli samoja oireita, itsellä ei.
Lievitin oireita, nasaleze pulverilla, tekee silikonikalvon nenään ja sitten yskään otimme carolus mixtuuran, ovat turvallisia aineita.
Lääkäri määräsi antihistamiinia joka ei väsytä, zyrtekki ei sovi.
Hoitavan astmalääkkeen alotimme kortisoni, imasee kortisonia kevään ajan.
Tuossa caroluksessa on piigeeliä joka antaa kalvon keuhkoihin, ja nasaleze nenään kalvon.
Homeelta en pysty suojaamaan, ellen laita hengitysmaskia kouluun.
Vappu taitaa olla ainut päivä jolloin kehtaa laittaa.
Nyt voi leikkiä taas pihalla, tulee vaan kalliiksi tämän homehaittojen hoito. "-- tulee vaan kalliiksi tämän homehaittojen hoito."
- Osuit naulankantaan.
Mitä maksoikaan muutto homeasuntoon?
Kaikki ne muuttokustannukset sinne ja sieltä pois reilun vuoden kuluttua. Sairaskuluvakuutuksen loputonta tuhraantumista homehaittojen hoitoon, tuhansia ja tuhansia euroja - jatkuvaa kallista luontaislääkitystä lääkäreiden levitellessä käsiään tai pitäessä kahelina.
Ja vasen poski on paskana edelleen, reagoi alkoholiin, sokeriin ja hiilihydraatteihin aina vaan. Äityneenä parasta aikaakin.
- Ja sairastaminen on olevinaan niin helvetin mukavaa!
Kuinka mukavaa se on, jos en jaksa niellä kuin näitä vaivojani enää enkä jaksa anoa tarvitsemaani lisähoitoa, jos jätän käymättä verikokeissa? Kaikki silkkaa faktaa, noin on tapahtunut.- Seacrets.
Meillä on ongelmana lapsen koulu, sisäilma falskaa ja kukaan ei puuttunut, nyt en odottanut tein koulunvaihdon.
Kotona lapsi alkaa parantua ja lääkärit sanoo se on koiran SYY.
Miten sitten lapsi paranee koiran kanssa ja sairastuu heti kun koulut alkavat. lääkärien terve järki on hukassa.
Allergiatestit ovat puhtaat.
Ulkona on tullut ongelmia nyt ensimmäistä kertaa, ja on väärin että minä joudun kustantamaan tämän kaiken.
Ja lapsen ei kuulu käyttää lääkkeitä, kun on ei ole todettu perussairautta, eikä kenenkään muunkaan. Kirjoitan toisaalla:
"Nöyryyden pitäisi olla kristittyjen hyve sukupuolesta riippumatta. Mikään ei kilahda nuppiin ruohonjuuritasolla eläessään; ei valta, maine, kunnia. Ainoa konsti pysytellä aitona ja maanläheisenä." ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9813190#comment-49147828-view )
- Jos en toimi noin, en ole aito. Jos en kirjoita tosista asioista, en auta ketään.
Kirjoittamalla oikeista ja todellisista asioista voin auttaa samassa tilanteessa olevia, että hekin saisivat avun. Pitäessäni kipuni piilossa piilotan sen vain toisilta samassa jamassa olevilta.
Nyt kun velkakattoni on edellä mainituista syistä piripintaan täynnä enkä voi tehdä enää lisää velkaa, kuka on auttanut?
Ensimmäisten joukossa ei ole todellakaan lapseni isä, joka hymyili kätilön kanssa kipulääkkeitä anoessani. Ei häntä hetkauta mikään, kun vain itsellä on kaikki hyvin. Leipäjonoissa käyminen ja muu on diplomi-insinöörille ihan yes, jos oman helttansa voi säästää. Lähimmäinen on hän itse itselleen ja muu on ylimääräistä, tarpeetonta osaa.
Jos lähtökohta on tuo, kuka auttaa?
Ihme kyllä hätiin on tullut paljon parjattu kirkko. Olen seurakunnan jäsen, vaikka työkyvyttömyyseläkkeeni on niin pieni, ettei siitä oteta minkäänlaisia veroja, ei valtion eikä seurakunnan.
Olen tavannut surusilmäisen nuoren diakonin useampia kertoja jo. Olen saanut parinkymmenen euron ostokuponkeja lähikauppaan, ja lähes sadan euron sähkölaskummekin tulee tuota kautta maksetuksi. Nuori diakoni tankkasi ostoskärrynikin täyteen EU:n elintarvikeapua, kuivaa kestävää muonaa.sanasinko kirjoitti:
Kirjoitan toisaalla:
"Nöyryyden pitäisi olla kristittyjen hyve sukupuolesta riippumatta. Mikään ei kilahda nuppiin ruohonjuuritasolla eläessään; ei valta, maine, kunnia. Ainoa konsti pysytellä aitona ja maanläheisenä." ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9813190#comment-49147828-view )
- Jos en toimi noin, en ole aito. Jos en kirjoita tosista asioista, en auta ketään.
Kirjoittamalla oikeista ja todellisista asioista voin auttaa samassa tilanteessa olevia, että hekin saisivat avun. Pitäessäni kipuni piilossa piilotan sen vain toisilta samassa jamassa olevilta.
Nyt kun velkakattoni on edellä mainituista syistä piripintaan täynnä enkä voi tehdä enää lisää velkaa, kuka on auttanut?
Ensimmäisten joukossa ei ole todellakaan lapseni isä, joka hymyili kätilön kanssa kipulääkkeitä anoessani. Ei häntä hetkauta mikään, kun vain itsellä on kaikki hyvin. Leipäjonoissa käyminen ja muu on diplomi-insinöörille ihan yes, jos oman helttansa voi säästää. Lähimmäinen on hän itse itselleen ja muu on ylimääräistä, tarpeetonta osaa.
Jos lähtökohta on tuo, kuka auttaa?
Ihme kyllä hätiin on tullut paljon parjattu kirkko. Olen seurakunnan jäsen, vaikka työkyvyttömyyseläkkeeni on niin pieni, ettei siitä oteta minkäänlaisia veroja, ei valtion eikä seurakunnan.
Olen tavannut surusilmäisen nuoren diakonin useampia kertoja jo. Olen saanut parinkymmenen euron ostokuponkeja lähikauppaan, ja lähes sadan euron sähkölaskummekin tulee tuota kautta maksetuksi. Nuori diakoni tankkasi ostoskärrynikin täyteen EU:n elintarvikeapua, kuivaa kestävää muonaa."Nuori diakoni tankkasi ostoskärrynikin täyteen EU:n elintarvikeapua, kuivaa kestävää muonaa."
- Se EU:n elintarviketuen metsästäminen oli pelkkää Jumalan johdatusta. Ilman sitä en olisi löytänyt seurakunnan sivuja, jossa kerrottiin Hoitava rukous -kurssista.
Olin juuri aloittanut Rukousystävien avustajana enkä omannut mitään avuja sairaiden ihmisten rukoilemisen puolesta. Se oli puute - miten tekisin työtä, johon olin sitoutunut, mutta johon en ollut saanut mitään koulutusta?
Ratkaisu oli Jumalan johdatus, synkronisiteetti ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9795164#comment-49093700 ).
Nyt olen kurssilla, jossa opetetaan rukoilua sairaiden ihmisten puolesta. Ja diiliin kuuluu myös se, että kurssin käyneet saavat todistuksen ja voivat rukoilla ihmisten puolesta kirkossa, jonka ovia pidetään yhtenä iltana viikossa auki kesäisin.
- Olen ilmoittautunut jo vapaaehtoiseksi tuohon, haluan mennä sinne ja hiljentyä torstai-iltaisin, aina kun sopii.
Etsin apua ja pääsen auttamaan muita... Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.sanasinko kirjoitti:
"Nuori diakoni tankkasi ostoskärrynikin täyteen EU:n elintarvikeapua, kuivaa kestävää muonaa."
- Se EU:n elintarviketuen metsästäminen oli pelkkää Jumalan johdatusta. Ilman sitä en olisi löytänyt seurakunnan sivuja, jossa kerrottiin Hoitava rukous -kurssista.
Olin juuri aloittanut Rukousystävien avustajana enkä omannut mitään avuja sairaiden ihmisten rukoilemisen puolesta. Se oli puute - miten tekisin työtä, johon olin sitoutunut, mutta johon en ollut saanut mitään koulutusta?
Ratkaisu oli Jumalan johdatus, synkronisiteetti ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9795164#comment-49093700 ).
Nyt olen kurssilla, jossa opetetaan rukoilua sairaiden ihmisten puolesta. Ja diiliin kuuluu myös se, että kurssin käyneet saavat todistuksen ja voivat rukoilla ihmisten puolesta kirkossa, jonka ovia pidetään yhtenä iltana viikossa auki kesäisin.
- Olen ilmoittautunut jo vapaaehtoiseksi tuohon, haluan mennä sinne ja hiljentyä torstai-iltaisin, aina kun sopii.
Etsin apua ja pääsen auttamaan muita... Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."Ja diiliin kuuluu myös se, että kurssin käyneet saavat todistuksen ja voivat rukoilla ihmisten puolesta --"
- Se kurssi on ihana ja ihmeellistä Jumalan johdatusta. Miten ihminen, joka ennen vihasi kirkkoja ja pappeja, rakastaa nyt noita paikkoja?
Se, mikä ihmisille on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista - niin siinä on käynyt.sanasinko kirjoitti:
"Ja diiliin kuuluu myös se, että kurssin käyneet saavat todistuksen ja voivat rukoilla ihmisten puolesta --"
- Se kurssi on ihana ja ihmeellistä Jumalan johdatusta. Miten ihminen, joka ennen vihasi kirkkoja ja pappeja, rakastaa nyt noita paikkoja?
Se, mikä ihmisille on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista - niin siinä on käynyt.Lepään tänään - ja huomenna olen jo tuolla, rukousavustajana.
Luterilainen kirkko voi olla joillekin kuollut, vaan ei tästä kantista katsottuna. Täynnä elämää se on, täynnä voimallista elämää.
- Kaikille se ei ehkä kyllin voimallinen, mutta tarpeeksi vähäpätöinen uskontojen uhrien tuottamisessa.
Uskonnollinen aivopesu pahinta ja tuhoisinta.
- verikokeilla selviää
Onko lapseltasi tutkittu homeallergia? Veikkaan ettei ole.
- Seacrets.
Ei ole otettu veritestiä, on kuulemma turha koska se näyttää ulkoilmankin homeitiöt ja nyt tuli kyseenalaistukseen kotimme.
Minulla on itselläni leikattu toinen keuhko, ja kun olen istunut koulun juhlissa alkaa siellä yskittää.
Syksyllä vesiämpärit oli liikunsalissa, vesi tippui jostakin ylhäältä.
Liikuntasali on korjattu ja maalattu uudestaan. - Seacrets.
Seacrets. kirjoitti:
Ei ole otettu veritestiä, on kuulemma turha koska se näyttää ulkoilmankin homeitiöt ja nyt tuli kyseenalaistukseen kotimme.
Minulla on itselläni leikattu toinen keuhko, ja kun olen istunut koulun juhlissa alkaa siellä yskittää.
Liikuntasali on korjattu ja maalattu uudestaan.Tässä tarinamme olen tehnyt siitä aloituksen ja minut on nyt koulun taholta leimattu vaikeaksi äidiksi.
Takana lapsella ei allerginen /atooppinen astma, lapsella todettu infektioastma 4 vuotiaana, ja oireilu loppui 9-vuotiaana.
Allergia testit olivat toistamiseen negatiiviset, ja lapsi ei oireillut koskaan esimerkiksi koiralle, lääkärin suostumuksella otimme koiran 03.2010 josta ei tullut mitään oiretta.
Toki harkitsin ja hoidimme hoitokoiria ennen oman koiran ottamista, olihan se eläin kuitenkin riski kun ollut tuota astmaa.
Kirjoitin aikaisemmin siitä kun lapsen koulussa on ollut ongelmia, mutta en saanut kunnon vastauksia.
Syksyllä koulun alkaessa lapsi alkoi heti oireilla tukkoisuudella, sekä on ollut kuumeilua josta ei ole saatu selvää mistä se johtuu.
Kuume on ollut aina korkeaa 39-40 lääkäri on todennut, "sitä on liikkeellä"
Usein lapsella on ollut koulusta tullessa yskää, päänsärkyä, sekä toistuvia hengitysoireita, nuhineen sekä yskineen.
Ne ovat sitten menneet ohi ja olen antanut hengitettävää kortisonia ohjeen muukaan.
Olin ajatellut koirasta luopumista viime vuoden lopulla, en sitten luopunut kun tuli pitkä joululoma 3 viikon mittainen. Ja ei ollut mitään oireilua kotona koiran kanssa. Oireet palasi kun koulukin alkoi.
Olen siis ollut siinä uskossa että lapseni voisi olla allerginen koiralle? Mutta toisaalta ei allergia tule ja mene pois välillä.
Hiljattain kuulin että koululla on ollut vuotava katto ja siellä on tehty kosteusremonttia, kun kysyin rehtorilta koulun sisäilmasta.
Oppilaiden luokan lämpötila on ollut ajoittain 14-15 talvipakkasilla. Siinäkin korjaus kesti.
Kun kysyin asiaa helmikuussa rehtori mainitsi, että asiastahan on tehty ilmoituksia ja kohtahan tulee kevät ja lämmitystä ei tarvita
Kuitenkin kun olen käynyt koulussa, siellä on ollut ilma huono, sen tuntee.
Myös koulun jumppasalissa on ollut vesiämpäreitä, kun vedet ovat valuneet jostakin? Nyt ei vuoda vaan ne on tukittu.
Eli kaikki ongelmat heti tuossa syksyllä, ja kotimme on puhdas. Itselläni on perusvakava sairaus, joka on keuhkoissa ja mikäli kotimme olisi homeessa, minä oireilisin heti ja lapseni paranee viikonloppuisin ja lomien aikaan.
Nyt tuli se viimeinen mitta kun lapselle tuli ärhäkkä virus ja poskiontelot ja korvat tulehtuivat, sai vahvan antibioottikuurin, ja bakteerin nitistäminen oli kovaa.
2 viikkoon lapsi ei kuullut kunnolla ja verta niisti viikon verran. Tinnitus oli rajua, vaikka ei kuuntele kovalla mitään. Seacrets. kirjoitti:
Tässä tarinamme olen tehnyt siitä aloituksen ja minut on nyt koulun taholta leimattu vaikeaksi äidiksi.
Takana lapsella ei allerginen /atooppinen astma, lapsella todettu infektioastma 4 vuotiaana, ja oireilu loppui 9-vuotiaana.
Allergia testit olivat toistamiseen negatiiviset, ja lapsi ei oireillut koskaan esimerkiksi koiralle, lääkärin suostumuksella otimme koiran 03.2010 josta ei tullut mitään oiretta.
Toki harkitsin ja hoidimme hoitokoiria ennen oman koiran ottamista, olihan se eläin kuitenkin riski kun ollut tuota astmaa.
Kirjoitin aikaisemmin siitä kun lapsen koulussa on ollut ongelmia, mutta en saanut kunnon vastauksia.
Syksyllä koulun alkaessa lapsi alkoi heti oireilla tukkoisuudella, sekä on ollut kuumeilua josta ei ole saatu selvää mistä se johtuu.
Kuume on ollut aina korkeaa 39-40 lääkäri on todennut, "sitä on liikkeellä"
Usein lapsella on ollut koulusta tullessa yskää, päänsärkyä, sekä toistuvia hengitysoireita, nuhineen sekä yskineen.
Ne ovat sitten menneet ohi ja olen antanut hengitettävää kortisonia ohjeen muukaan.
Olin ajatellut koirasta luopumista viime vuoden lopulla, en sitten luopunut kun tuli pitkä joululoma 3 viikon mittainen. Ja ei ollut mitään oireilua kotona koiran kanssa. Oireet palasi kun koulukin alkoi.
Olen siis ollut siinä uskossa että lapseni voisi olla allerginen koiralle? Mutta toisaalta ei allergia tule ja mene pois välillä.
Hiljattain kuulin että koululla on ollut vuotava katto ja siellä on tehty kosteusremonttia, kun kysyin rehtorilta koulun sisäilmasta.
Oppilaiden luokan lämpötila on ollut ajoittain 14-15 talvipakkasilla. Siinäkin korjaus kesti.
Kun kysyin asiaa helmikuussa rehtori mainitsi, että asiastahan on tehty ilmoituksia ja kohtahan tulee kevät ja lämmitystä ei tarvita
Kuitenkin kun olen käynyt koulussa, siellä on ollut ilma huono, sen tuntee.
Myös koulun jumppasalissa on ollut vesiämpäreitä, kun vedet ovat valuneet jostakin? Nyt ei vuoda vaan ne on tukittu.
Eli kaikki ongelmat heti tuossa syksyllä, ja kotimme on puhdas. Itselläni on perusvakava sairaus, joka on keuhkoissa ja mikäli kotimme olisi homeessa, minä oireilisin heti ja lapseni paranee viikonloppuisin ja lomien aikaan.
Nyt tuli se viimeinen mitta kun lapselle tuli ärhäkkä virus ja poskiontelot ja korvat tulehtuivat, sai vahvan antibioottikuurin, ja bakteerin nitistäminen oli kovaa.
2 viikkoon lapsi ei kuullut kunnolla ja verta niisti viikon verran. Tinnitus oli rajua, vaikka ei kuuntele kovalla mitään."Tässä tarinamme olen tehnyt siitä aloituksen ja minut on nyt koulun taholta leimattu vaikeaksi äidiksi."
- Vaikea äiti on rakastava äiti. Voimia!- joukkovoimaa
Seacrets. kirjoitti:
Liikuntasali on korjattu ja maalattu uudestaan.Valetta. Kyllä tiedetään mitkä ovat ulkohomeita ja mitkä kosteusvauriomikrobeja. Lasten verikokeita pitää tietysti verrata niihin näytteisiin mitä koulusta on otettu. Jos ei ole homenäytteitä koulurakennuksesta, niin vaatikaa niitä vanhenpainyhdistyksen avulla. Jos ei ole vanhempainyhdistystä, perustakaa sellainen. Myös vanhempainyhdistys voi tilata sisäilmakyselyn lapsille, jos koulu ei tilaa. Toimikaa! Turha purra hammasta kotona.
- Seacrets.
joukkovoimaa kirjoitti:
Valetta. Kyllä tiedetään mitkä ovat ulkohomeita ja mitkä kosteusvauriomikrobeja. Lasten verikokeita pitää tietysti verrata niihin näytteisiin mitä koulusta on otettu. Jos ei ole homenäytteitä koulurakennuksesta, niin vaatikaa niitä vanhenpainyhdistyksen avulla. Jos ei ole vanhempainyhdistystä, perustakaa sellainen. Myös vanhempainyhdistys voi tilata sisäilmakyselyn lapsille, jos koulu ei tilaa. Toimikaa! Turha purra hammasta kotona.
Meillä ei ole vanhempainyhdistystä, ja sellaista en ala tässä vaiheessa perustamaan, koulut loppuvat 5 viikon päästä ja alkaa lomat.
Minä päädyin koulunvaihtoon, ja nyt sinnitellään loppuun tuolla saastassa.
Meillä sairastuttiin heti, kun lapsi aloitti tuossa koulussa.
Minä otan lapseni pois, en anna hänen keuhkojen vaurioitua jo nyt saan hoitaa vaurioita.
Ja en voi alkaa vaatimaan kaikkia vanhempia menemään klinikalle, kun kaikki lapset eivät reagoi homeeseen.
Ja en ole varma onko kyseessä homeitiö, sisäilmassahan voi olla muutakin mikrobeja ja se on salapoliisityötä.
Et voi sanoa minua valehtelijaksi, kun tiedän missä mennään täällä.
Jos olisi kyse omasta lapsestasi, antaisitko käydä paikassa jossa sairastuu?
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/03/1283726/vanhemmat-kauhuissaan-asbestista---lapsia-ei-paasteta-kouluun
Aikoinaan miehet altistui asbestille ja siitä nousi häly, sekä siitäkin ei keskusteltu avoimesti.
20-vuoden päästä puhutaan, miksi homekoulujen annettiin lojua käytössä.
- ,
Tarkoitin että sinulle on valehdeltu. Ottaisin lapseni pois ja vaihtaisin koulua, asuinpaikkaa tai paikkakuntaa. Ihan miten vain. Monet ovat näin tehneet. Sääli vaan niitä uusia lapsia jotka tulevat sinne altistumaan.
- Homeherkkä#
KosteusvaurioKOTItaustaisena kyselet, että onko muille homeista sairastuneille käynyt niin, ettei kestä ollenkaan ulkoilmassa olevaa homepölyä ja mitä muuta siellä ilmassa leijuukaan tähän aikaan vuodesta.
Kertoisitko mitä sairauksia lääkäri sinulla totesi kosteusvauriokotialtistusaikanasi?
Kyllähän meille monelle työpaikkamme ns. kosteusvauriomikrobeista, mukaanlukien siis myös homeet on käynyt niin, että immunologinen herkistymistasomme on jo niin matala-asteista, että immuunijärjestelmämme käynnistyy aiheuttamalla samoja tulehdussairauksia kuin osteusvauriotyöpaikka-altistusaikanammekin, jo lumien sulaessa esiintyvästä Fusariumista kuin myös muista lumettoman ajan ns. kosteusvauriomikrobeista peräisin olevasta allergeeniproteiinipölystä aina seuraaviin pakkasiin asti.
Mitä itseeni tulee, niin työssäoloaikanani en kärsinyt millään tavoin keväisestä kaupungin katupölystä, enkä ole kärsinyt senkään jälkeen. Toki tunnen homeastmaatikkoja, jotka kärsivät kotipölystä kuin myös katupölystä sekä kaikenlaisista käryistä.
Mikäli epäilet omalla kohdallasi katupölyä, niin sen altistusaika loppuu piakkoin.
Kun seuraat "omaa kroppaasi", niin mikäli katupöly aiheuttaa sinulle keuhkokipuilua ja nuhaa, niin oireilusi pitäisi päättyä siinä vaiheessa kun kadut on puhdistettu. Mikäli keuhkokipuilu ja nuha jatkuu, niin syytä voi alkaa etseskellä muista tekijöistä kuten siitepölyistä tai allergisoivista ns. kosteusvauriomikrobipölystä.
Herkkänä homeallergikkona lumettomana aikana maallakin pärjää pihatöissä P3-suodattimin varustetuin puolinaamarein sekä laittamalla tuuletusikkunoihin mikrobiverhot. - yleistä on
Tutkimusten mukaan noin kolmannes homepotilaista oireilee ulkona ja mm. katupölystä. Osalle tulee myös hajusteyliherkkyys.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16615ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419