Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

261

Kommenttia

2108

  1. typeriin kysymyksiisi useaan otteeseen ja lisäksi olen perustellut huolellisesti näkemykseni. Niin huolellisesti, jotta vastakaiuksi olen saanut vain epätoivoista, alistunutta mongerrusta. Heitetään tähän nyt vielä muutama kommentti ihan ohimennen:

    Sudet syököön vaikka hirviä, ihmiselle välttää navettaliha. Vaihtelua ruokavalioon susille tuo vaikkapa porot, lampaat, koirat jne... Esim. koiria saa aina kennelistä lisää. Kielikuvani poromiehistä ovat olleet hyvinkin maltillisia. Parhaiten ehkä poromiestä kuvaa sana "loinen". Järjettömyys on huipussaan kun loisille annetaan rahaa raadellusta porosta. Turha sullakaan on vikistä mistään elinkeinon harjoittamisesta. Pitäiskö sitten huumekauppiaille taikka varkaillekin maksaa korvausta, jos heidän bisnekset vähän kärsivät? Ja poromies on suurin luontoterroristi mitä kuvitella saattaa. Esimerkkinä voidaan mainita vaikkapa raukkamaiset salakaadot moottorikelkkaa apuna käyttäen. Netistä voit hakea tietoa, mitä vahinkoa irrallaan olevat porot aiheuttavat luonnolle. En jaksa kaikkea selittää kuten pikku lapselle.
  2. väittänyt olevani laatuelokuvaohjaaja?

    Asian tiimoilta tiedämme, että yhdessä galaksissa on kymmenistä satoihin miljardeihin tähteä ja näitä galakseja tiedetään olevan ainakin satoja miljardeja olemassa. Yhdellä tähdellä taas on yleensä (en tiedä onko aina, mutta todennäköisesti) useita planeettoja. Planeettoja on siis kuin hiekanjyviä maapallolla. Myös tiedämme (tai ainakin luulemme tietävämme), jotta maapallolla on elämää. Nämä ovatkin ainoat faktat, joiden perusteella emme todellakaan voi matemaattisesti, emmekä mitenkään muutenkaan päätellä, jotta aurinkokunnan ulkopuolella olisi elämää. Yhtäkään varmaa todistetta taikka merkkiä ulkoavaruuden eliöistä ei ole vielä todettu. Jää jokaisen omaan harkintaan, miten luulee asian olevan. Voi tietysti yrittää pähkäillä jotain todennäköisyyksiä taikka sitten olla esim. uskonnollisessa mielessä varma omasta näkemyksestään. Tietysti on olemassa kaikenmaailman hörhöjä kuten Raunileena Luukkanen taikka Juhan Af Grann, jotka sekopäisyyttään taikka taloudellisessa hyötytarkoituksessa huutavat avaruusolioiden elävän jatkuvasti keskuudessamme.

    Tämä nyt eihan tälle palstalle ehkä kuulu, mutta sovelletaan tätä näkemystä tänne sopivaksi:

    Nythän jotkut vinkuvat, että sudet ovat vaarallisia ja yrittävät raadella ihmisiä ja tällaista tulee lähiaikoina aivan varmasti tapahtumaan. Mutta nyt meillä ei ole yhtäkään ihmisuhria olemassa susien jäljiltä ja silti jotkut pelkäävät joutuvansa susien raatelemaksi. Todistettavasti edes yhdellä planeetalla on elämää, ja siksi aurinkokunnan ulkopuoliseen elämään uskovat ovat sitä kautta "järkevämpiä", kuin susipelkurit. Lisäksi planeettoja on miljardejamiljardejamiljardeja... ja susia suomessa vain parisataa. Nyt jo joku mikki hiiri olisi huomauttanut, että joskus 1800-luvulla susi on syönyt lapsia. Näitä iänikuisia ja epämääräisiä mummotarinoita tuskin kannattaa enää nykypäivänä kenelläkään miettiä. Ne aiheuttavat vaan turhaa pelkoa hysteerikoissa.