Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5149

1. ”+Jumala+antaa+uskon+ja+armon+kenelle+haluaa.”Niin,+ja+eikös+se+siis+ole+niin,+että+jumalasi+rankaisee+niitä,+joille+ei+antanut+uskoa,+siitä+ettei+antanut+heille+uskoa?”Sinulle+sitä+ei+ole+annettu,+minulle+on.+Sinä+jatkat+pimeydessä+elämistä+helvettiin+asti+ellei+Jumala+silmiäsi+avaa.”Eli+jumalasi+heittää+minut+helvettiin+koska+ei+halunnut+avata+silmiäni.”Seuraavaksi+varmaan+valitat+kuinka+hyvä+Jumala+voisi+olla+niin+"epäoikeudenmukainen"+vaikka+itse+et+halua+häneen+uskoa.”Ei+kyse+ole+mistään+haluamisesta.+En+mä+voi+päättää+alkavani+uskoa+johonkin+jumalaan.+En+usko+Jumalaan+siksi,+että+Jumalasta+ei+ole+objektiivisia+todisteita,+kuten+jo+kerroin.+Olen+valmis+muuttamaan+kantaani+heti+kun+sellaisia+tarjotaan.+Valehtelusi+turhauttaa,+mutta+ymmärrän+toki+että+hartaana+uskovaisena+et+pidä+törkeää+ja+silmitöntä+valehtelua+mitenkään+tuomittavana.+Ja+eihän+minun+uskoni+tai+epäuskoni+Jumalaan+vaikuttaa+siihen,+onko+Jumala+mielestäni+oikeudenmukainen+vai+ei.+Miten+voi+olla+niin+monelle+uskovalle+tuntuu+olevan+täysin+käsittämätön+asia,+että+väitetyn+olennon+väitettyjä+ominaisuuksia+voi+tarkastella+ilman+että+uskoo+olentoon?”Jumalan+Kaikkivaltius+ei+poista+ihmisen+vastuuta+ja+omaa+tahtoa,+ihminenhän+tekee,+jos+ei+ole+orjana,+aina+sen+mukaan+mitä+itse+tahtoo.”Entä+sitten?+Jumala+silti+antaa+uskon+vain+niille+joille+itse+haluaa+sen+antaa.+Vai+väitätkö+että+ihminen+voi+vaikuttaa+jumalasi+päätöksiin?”Kanssasi+on+turha+keskustella+niin+kauan+kun+et+tahdo+uskoa+Jeesusta”Näinhän+tässä+yleensä:+uskovainen+naureskelee+rehvakkaana+vastauksessaan,+mutta+sitten+kun+hänen+väitteensä+käsittelee+perusteellisesti,+esittää+kiusallisia+kysymyksiä+ja+haastaa+valheet,+niin+alkaa+tekosyiden+keksiminen+sille+miksi+uskova+pakenee+raukkamaisesti+keskustelusta.+Eipä+enää+olekaan+tarjottavana+nauruhymiöitä.+”Siihen+Jumala+on+sinut+ajanutkin,+omaa+pahaa+tahtoasi+toteuttamaan.”No+osoita+sitten+valituksesi+jumalallesi+äläkä+minulle.”Valehtelemaan+toisille+ja+itsellesi.”Mitä+minä+olen+valehdellut?+Minua+sinä+syytät+keksityistä+valheista,+mutta+ilmeisesti+sinua+ei+tippaakaan+haittaa+se,+että+sinulle+on+valehdeltu,+että+muut+kansat+kuin+juutalaiset+eivät+muka+olisi
  2. (Unohdin+kirjautua+aiempaa,+22.09.2021+21:36+lähettettyä+viestiä+kirjoittaessa.)”+Paha+on+paha+vaikkei+sille+armoa+ja+uskoa+annettaisi.”Jaahas.+En+näe+miten+tämä+varsinaisesti+liittyy+kommenttiini.+Kiistätkö+johtopäätöksen+jonka+esitin+aiemmin:+Jumala+ensin+kieltäytyy+antamasta+uskoa,+ja+sitten+rankaisee+uskonpuutteesta+niitä,+joille+ei+halunnut+uskoa+antaa.”+Suurinosa+ihmisistäkin+pitää+pedofiilejä+pahoina,+vaikka+heidän+"tilansa"+voidaan+näyttää+johtuvan+fyysisistä+eroavaisuuksista+heidän+aivoissaan+ym.”En+tiedä+kuinka+suuri+osa+pitää+pedofiilejä+sinänsä+pahoina+pedofilian+takia.+Sen+sijaan+sen+motivoimia+tekoja+tekeviä,+esim.+lapsia+raiskaavia,+pedofiilejä+pidetään+pahoina.”+Samoin+murhaajia.+He+ovat+pahoja+vaikka+eivät+pahuudelleen+"mitään+mahda".”Siis+mielestäsi+murha,+ts.+harkittu+tappo,+ei+ole+harkinnanvarainen+asia?”+Ateisti+tuntee+ne+kohdat+Raamatusta+joihin+hän+turvaa+omatuntonsa.”Miksi+valehtelet?+En+mä+turvaa+omaatuntoani+yhteenkään+raamatunkohtaan.+Silti+tunnen+monia+raamatunkohtia”+Saivartelua+kuten+sanoin.+Kuten+huomaat,+puhe+on+jaloista.”Oikeastaan+puhe+oli+siitä,+väitetäänkö+Raamatussa,+että+hyönteisillä+on+neljä+jalkaa.+”+Esimerkiksi+heinäsirkalla+voidaan+katsoa+olevan+neljä+jalkaa+ja+kaksi+muuta+raajaa+joita+se+käyttää+hyppimiseen.”Niin,+niin,+Raamatun+sanoillehan+aina+voi+keksiä+hatusta+uusia+merkityksiä,+jos+hankalan+kohdan+selittäminen+sitä+vaatii.”+Tuon+varaan+perustat+epäuskosi”En+perusta.+Miksi+taas+valehtelet?+Perustan+epäuskoni+siihen,+että+Jumalasta+ei+ole+mitään+objektiivisia+todisteita,+eikä+ole+mitään+keinoa+tarkistaa+subjektiivisten+todisteiden+paikkansapitävyyttä.”+Se+selittääkin+miksi+israelilaiset+kirjoituttivat+kansansa+epäonnistumiset+kirjaan+kun+muut+kansakunnat+kirjoittavat+vain+voittonsa+ja+suuret+saavutuksensa.”Oletan+nyt+ettet+valehtele,+vaan+olet+vain+mennyt+uskomaan+sokeasti+tuon+uskovaisten+järjestelmällisesti+kierrettämän+törkeän+valheen.+Kreikkalaiset,+roomalaiset,+egyptiläiset+kertoivat+kansojensa+vastoinkäymisistä+ja+kirjasivat+niitä+huolellisesti+muistiin”+Raamatttu+on+täynnä+epäonnistumisia+israelilaisilta.”Liviuksen+”ab+urbe+condida”+on+täynnä+epäonnistumisia+roomalaisilta,+Herodotoksen+"Historia"+on+täynnä+epäonnistumisia+kreikkalaisilta+jne.”+On+jo+yliluonnollista+että+tuollaisia+kirjoituksia+säilytetään+näin+pitkään.”A:+ovatko+myös+muiden+kansojen+epäonnistumisista+kertovat+teokset+yliluonnollisesti+säilyneitä?B:+miten+pitkään+tuollaiset+teokset+voivat+säilyä+ilman+yliluonnollista+apua?”+Samoin+se+on+yliluonnollista+että+Raamattu+opettaa+ihmisluonnon+vastaisesti,+tunnustamaan+viallisuutensa+ja+epäonnistumisensa.”Kyllä+tuota+samaa+ihmisten+puutteellisuutta+ja+vikaisuutta+toistellaan+kaikkien+kansojen+teksteissä.+Ihmisen+pitäminen+puutteellisena+on+nimenomaan+hyvin+ihmisluonnon+mukaista.”+Näihin+sinäkään+et+esimerkiksi+pysty.”Tietenkin+pystyn.+miksi+jälleen+kerran+valehtelet?