Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5456

1. "Joka tapauksessa kivikautta elävät nykyheimot ovat kasvaneet sata kertaa nopeammin kuin kuvitellut neanderthalilaiset sun muut."

Ai. Ovatko? Minä en tiennytkään, mutta sinulla on varmastikin esittää jonkinlainen tilasta tms. tästä?

"Ellet tarjoa parempaa selitystä, olet sulkenut silmäsi tosiasioilta."

Siis miltä tosiasiasta?

"Amazonaksessa ja Borneon viidakoissa ihmiset lisääntyivät, mutta ei ilmeisesti esimerkiksi Euroopassa, ennenkuin vasta historiallisena aikana. Lähes miljoona vuotta lisääntyminen oli olematonta."

Mistä ihmeestä sinä olet tuon keksinyt?

"Sen sijaan on hölöpuhetta, ettei maailmassa ollut ruokaa kuin muutamalle miljoonalle aikaisemmin."

Niin on. Onko joku muka väittänyt noin?
  2. "En ole miettinyt sellaista. Nämä kokemukset ovat niin todellisia,
    ettei niistä voi erehtyä."

Eli olet niin pojattoma omahyväinen, ettet edes mieti mahdollisuutta että voisit erehtyä.
    Siinäpä sitä "kristillistä nöyryyttä" kerrakseen.

Uskosi perustuu sokealle uskolle omaan erehtymättömyyteesi.

"Sellaista
    ei voi kokea kuvittelemalla eikä omien aivojen tuottamalla."

Miten niin ei?

"Se on vähän sama asia kuin sinä luet tätä viestiä, ja joku kysyisi
    sinulta myöhemmin, että oletko varma, että vaihdoit mielipiteitä
    Mvh J - K;n kanssa. Ehkä olet erehtynyt etkä keskustellut
    kenenkään kanssa? Ehkä se oli vain sinun aivojesi tuotosta?"

Mutta minä tarkistaa asian pyytää toista lukemaan tämän viestiketjun ja sanomaan, että onko siinä keskustelu minun ja sinun välillä. Jos hän (eikä kukaan muukaan ) ei näkisi näitä viestejä, minulla olisi syytä epäillä että olen nähnyt harhoja.

"Tai sinä keskustelet työmaallasi pomosi kanssa ja joku
    myöhemmin väittää sinulle, että olet kuvitellut kaiken
    omasta päästäsi etkä keskustellut kenenkään kanssa."

Jos kukaan muu ei olis nähnyt pomoa sinä päivänä, tai kukaan muu ei olisi ollenkaan nähnyt pomoa milloinkaan, silloin minulla olisi hyvä syy epäillä, että ehkäpä e käynyt hänen kanssaan keskustelua.