Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

6072

  1. "Päätä jo Siare, oletko uskossa vai et."

    Ei uskoaan voi päättää.

    "Kerrot Jumalasta totena, koska neuvot ja opastat hyvää ja ylivertaisen viisasta maailmankaikkeuden Jumalaa."

    Häh? Enhän minä ole neuvonut yhtään ketään. Olen esittänyt mitä loogisia ongelmia ja virheitä Anonyymi00010:no väitteistä oli olettaen että hän puhuu kaikkivaltiaasta Jumalasta.

    Vai onko kyse siitä, että kun minä puhun Jumalasta kristinuskon sisäisen logiikan kannalta? Ja sinä kuvittelet että uskon Jumalaan kun en erikseen mainitse että kyseessä on uskovien väitteiden sisäisen logiikan arvostelu? Oletan että lukijat ymmärtävät sen ilman, että minun tarvitsee lisätä joka huomion alkuun "olettaen että kristinusko on totta, niin siinä tapauksessa..." . Aivan samalla lailla kuin tarinoiden juoniaukkoja moittivat ihmiset eivät erikseen sano, että kuvitteeliseen tarinaan perustuva kirja tai elokuva ei oikeasti ole totta, mutta he silti kohtelevat sitä kuin se olisi. Yleensä ihmiset tajuavat tuollaiset asiat itsestäänselvyyksiä. Pahoittelen että kohtelen uskovaisia ikään kuin heillä he olisivat tavallisia järkeviä ihmisiä.

    "Aloitteleva kristittykin huomaa ontuvat "viisautesi " asiantuntemattoman horinoiksi."

    Sinä et silti osoittanut niissä yhtäkään virhettä etkä vastannut yhteenkään kysymykseeni.

    "Uudestisyntyneelle kristitylle on pilkkaamasi lukuisat asiat kristallin kirkasta Jumalan viisautta."

    Jaahas. Mutta ilmeisesti he eivät silti osaa vastata kysymyksiin tai osoittaa väitteissäni virheitä, vaikka heillä muka on kirkastunut Jumalan viisaus.

    "Mutta Jumala antaa sinullekin vielä armonaikaa, katua saatanan apostolina elettyä elämääsi."

    Yritätkö nyt sanoa, että väitteiden pohtiminen järkeä käyttäen on sama asia kuin saatanan apostolina olo? Monelle uskovalle tuntuu olevan käsittämätön asia, että ihminen, joka ei usko Jumalaan, ei usko saatanaakaan.

    Nyt kun olet saarnasi saarnannut, aioitko vastata kysymyksiin, vai valitsetko osoittaa muille lukijoille että kysymykseni olivat ylivoimaisen vaikeita?
  2. "Koska sulla ei ole argumentteja."

    Kyllähän anonyymin viesteistä kävi ilmi selkeä argumentti: Jumalaan ei ole perusteltua syytä uskoa, koska sen olemassaolon tueksi ei ole näyttöä.