Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5121

1. "Eikä sinulla ole todisteita toisinpäinkään"

Siis mistä minulla ei ole todisteita toisin päin? Siitä että ihmeparanemisiin uskomattomat muuttaisivat kantansa jos heille tarjoaisi todisteita? No siitä minulla ei tosiaan ole todisteita, koska se vaatisi että joku esittäisi todisteet ihmeparanemisista ja niitä ei ole näkynyt.

"koska ei edes Raamattu sano sinulle mitään."

Tarkoitatko, että minun pitäisi uskoa sokeasti Raamattu vai mihin nyt oikein vihjaat?

Miten ihmeessä teille uskoville tuntuu olevan aivan mahdotonta sanoa sanottavanne suoraan ja kiertelemättä?
  2. "Eihän parantumisia, joita ei ole tapahtunut tarvitse kieltää
    tapahtuneen. "

Aivan. Ei ole ensimmäistäkään ihmeparanemisia, jonka voisi kieltää. On vain tyhjiä väitteitä muka tapahtuneista ihmeparantumisista, joille ei ole näyttöä.

"Parantumisten kieltäminen jatkuvasti yli 40 vuotta Niilon kuolemasta
    todistaa minulle, että niitä parantumsia on ollut todella paljon."

Katsos kaikki eivät suhtaudu valehteluun yhtä hyväksyvästi kuin te uskovat. Jos uskovat lakkasivat valehtelematta että Yli-vainion kokouksissa tapahtui ihmeitä, ei asiaan enää puututtaisi. Vaikka viimeistään Miettisen väitöskirjan jälkeen kaikille pitäisi olla selvää, että paranemista ei tapahtunut, uskovat valitsevat levitellä valheita niistä ja keksiä siinä sivussa lisää valheita. Se, että vielä 40 Yli-vainion kuoleman jälkeen on tarpeen oikoa näitä väitteitä, kertoo siitä miten tärkeä ja rakas osa uskoa valheet ovat monelle.

"En tiedä löysivätkö vai ei, mutta jos eivät löytäneet, ehkä siksi,
    koska parantuneet eivät antaneet "tutkijalle" todistetta parantumisestaan."

Hätävalheesi on huvittava. Että ihmiset osallistuivat tutkimukseen vain ollakseen osallistumatta tutkimukseen.

"Ihmiset ehkä pelkäsivät, että ne tehdään tyhjiksi ja niitä pilkataan."

Eli siinä tapauksessa he itsekin tiesivät että heidän "todisteensa" eivät kestä kritiikkiä.

"Jos olisivat antaneet
    tosisteet, ne olis poljettu suohon ja vaadittu lisää ja parempia todisteita."

Mistä sinä sen tiedät? Eihän tuollaiselle ole yhtään ennakkotapausta. Ettet nyt vain valinnut alkaa antaa vääriä todistuksia lähimmäisestä puolustellaksesi valheita ihmeparantumisista?
  3. "Ihanko vakavissasi kuvittelet, että lääkärit lähtisivät yhdessä kuuluttamaan ihmeparantumisista. Varmuudella eivät lähde."

Mistä sinä sen tiedät että varmuudella eivät lähde?

Ja entä sitten vaikka lääkärit eivät lähtisi kuuluttamaan tuota. Ihmisillä on oikeus potilastietoihinsa ja oikeasti ihmeparantunut voisi todistaa parantumisesta ilman mitään lääkäreiden kuulutuksia. Sen kun vain löisi sairaalapaperit pöytään. Olen törmännyt esim. väitteeseen että pitkälle edennyt syöpä parani hetkessä rukoilun seurauksena eikä kuvauksissa löytynyt siitä jälkeäkään. Tuo tarina olisi erittäin helppo todistaa pelkkien sairaalapapereiden perusteella.

"Sanailusi aiheesta todiste ja todistus on mielenkiintoinen."

Niin? Et varmaan sinäkään pidä hindujen todistuksia kokemistaan ihmeistä todisteina siitä, että hindujumalat suorittavat ihmeitä? Et varmaan sinäkään pidä avaruusolentoihin uskovien todistuksia kohtaamistaan ufoista todisteena siitä, että Maan ulkopuolisia olentoja vierailee täällä?

"Ikään kuin et olisi ymmärtänyt. Mutta minäpä ymmärsin, ja tuo ymmärtämiseni ei ollut ihan sitä, mitä toivonet."

Mihin oikein viittaat? Voisitko sanoa sanottavasti suoraan se sijaan että heittelet epämääräisiä vihjailuja.

"Usko muuten on valinta siinä missä muutkin valinnat."

Eikä ole. Vai voitko muka valita lopettaa uskomasta Jumalaan? Tai alkaa uskoa avaruusolentojen kohtaamisiin uskovien todistuksia?

"Mikäli ihminen ei suostu uskomaan muuta kuin tieteellisesti todistettua, hänen kanssaan on turhaa jatkaa."

Vai niin. Minä kyllä uskon muutakin.