Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Matt.+11:27+
"Kaiken+on+Isäni+antanut+minun+haltuuni.+Poikaa+ei+tunne+kukaan+muu+kuin+Isä+eikä+Isää+kukaan+muu+kuin+Poika+ja+se,+jolle+Poika+tahtoo+hänet+ilmoittaa.
25.08.2018 15:54
Viisaus+tulee+todella+Hengessä+Taivaasta,+ei+kuten+Kerho+sitä+mainostaa;+-+Järki+vangiksi+ottakaatte!
Viisautta+ihannoivia+kohtia+Raamatussa+on+n.+150,+mutta+tyhmyytä+alle+5.
Kontekstia+ei+voi+ymmärtää,+ennekuin+sen+opiskellee.+Näin+saadaan+selvempi+kuva,+kuka+puhui,+kenelle+puhui+ja+miksi+puhui.
Näin+ei+Raamatun+asiaa+voi+kääntää+omaksi+edukseen,+eikä+seurakunnan+eduksi+yksikantaan.
Kontektin+ymmärtävät+tuntevat+Kirjoitukset+yleensä+hyvin,+jota+ei+kouluttamaton+niinkää,+koko+sana+on+heille+outo.
25.08.2018 13:09
Konteksti+selitetään+aina+tektin+aihe+ja+asiayhteys.+Ei+se,+että+sitä+ymmääretään,+vaan+paljon+enemmän.
25.08.2018 08:56
Sehän+on+Raamatussa?
Mitä+Jumala+sanoi+Moosekselle,+kun+Hän+kysyi+Jumalan+nimeä?
Voitko+kertoa+oman+mielpiteesi,+minä+kerroin+Raamatun+ja+Jumalan+mielipiteen.
Josko+siellä+selviää+se+sairas+höpinäsi.
24.08.2018 22:18
Mikä+siinä+on+mielestäsi+konteksti?
24.08.2018 22:15
Oletkohan+oikealla+palstalla,+tietoinesi.
Hän+sanoi+usein+"Minä+olen"+joka+on+Jumala.+
Hän+myös+kutsui+Jumalaa+Isäkseen+ja+sanoi,+me+olemme+yhtä.
Kirjoita+se+alkutekstillä,+niin+todetaan+yhdessä.+kai+se+sujuu?
24.08.2018 21:03
Kuinka+pitkä+Sinun+mielestä+on+vaivan+aika,+jonka+Daniel+kertoo+olevansa+7+vuotta?
Olet+ilmeisesti+paljon+lukenut,+poisluettuna+Raamattu.
Näin+on+lakseneet,+kuten+myös+SRK+laski+sen+olevan+ensin+30+luvulla,+mutta+pettyi,+ja+seuraava+oli+-50/60+luvun+vaihteessa.
Muistatko,+kun+kerholaiset+möivät+maatilojaan+jäivät+Rauhayhdistyksen+kaivolle+katselemaan+Taivasta.+
Meni+pieleen,+ja+yritettiin+ostaa+tila+takaisin.
Minä+muistan+sen.
24.08.2018 19:44
On+totta.+Mutta+näin+on+helpompi+sanoa.
Mutta+Jeesus+oli+myös+Jumala,+josta+vaikka+Jo1;1.+voit+lukea.
Kysyn+samalla,+eikö+Sinun+mielstä+Pyhä+Hneki+ole+jumala-+persoona?
24.08.2018 19:40
Tiedoksi+vielä,+että+Jeesuksella+on+kaikki+valta,+lue+se+Matt+28;17+eteenpäin.
Sinunkin+kannattaisi+tukeutua+Raamattuun,+ei+mu,,+tu+tunteeseen.
Enkelit+on+ollut+mukana+luomistyöstä+asti+ja+yksi+jopa+heistä+teki+kapinan+ja+sai+nimen+saatana,+syyttäjä.
Ei+ne+ole+mihinkään+menneet,+eikä+vähentyneet.
Eivät+he+hallitse,+vaan+toimivat+Kolmiyhteisen+Jumalan+ohjeen+mukaan+palvelemalla+ihmisiä.
24.08.2018 17:36
Ahdistuksen+aika,+tai+vaivan+on+myös+Jeesuksen+sanomana.+Matt+24;
20+Mutta+rukoilkaa,+ettei+teidän+pakonne+tapahtuisi+talvella+eikä+sapattina.
21+Sillä+silloin+on+oleva+suuri+ahdistus,+jonka+kaltaista+ei+ole+ollut+maailman+alusta+hamaan+tähän+asti+eikä+milloinkaan+tule.
22+Ja+ellei+niitä+päiviä+olisi+lyhennetty,+ei+mikään+liha+pelastuisi;+mutta+valittujen+tähden+ne+päivät+lyhennetään.
23+Jos+silloin+joku+sanoo+teille:+'Katso,+täällä+on+Kristus',+tahi:+'Tuolla',+niin+älkää+uskoko.
24+Sillä+vääriä+kristuksia+ja+vääriä+profeettoja+nousee,+ja+he+tekevät+suuria+tunnustekoja+ja+ihmeitä,+niin+että+eksyttävät,+jos+mahdollista,+valitutkin.
25+Katso,+minä+olen+sen+teille+edeltä+sanonut.
26+Sentähden,+jos+teille+sanotaan:+'Katso,+hän+on+erämaassa',+niin+älkää+menkö+sinne,+tahi:+'Katso,+hän+on+kammiossa',+niin+älkää+uskoko.
27+Sillä+niinkuin+salama+leimahtaa+idästä+ja+näkyy+hamaan+länteen,+niin+on+oleva+Ihmisen+Pojan+tulemus.
28+Missä+raato+on,+sinne+kotkat+kokoontuvat.
29+Mutta+kohta+niiden+päivien+ahdistuksen+jälkeen+aurinko+pimenee,+eikä+kuu+anna+valoansa,+ja+tähdet+putoavat+taivaalta,+ja+taivaitten+voimat+järkkyvät.
30+Ja+silloin+Ihmisen+Pojan+merkki+näkyy+taivaalla,+ja+silloin+kaikki+maan+sukukunnat+parkuvat;+ja+he+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+taivaan+pilvien+päällä+suurella+voimalla+ja+kirkkaudella.
Näin+Jeesus+kertoo+vaivan+ajasta,+sekä+erityisestä+vaivan+ajasta.+
On+mahtavaa,+että+huomasit,+että+vapaat+suunnat+on+Jeesuksen+kanssa+samalla+linjalla+asiassa.
Jatketaanpa,+että+Kerhokin+saa+evankeliumia.
Kyseinen+vaivan+aika+on+tulevaisuudessa+oleva+seitsemän+vuoden+aikakausi,+milloin+Jumala+saattaa+loppuun+Israelin+rankaisemisen+ja+epäuskoisen+maailman+tuomitsemisen.+
Seurakunta,+joka+muodostuu+kaikista+niistä+ihmisistä,+jotka+ovat+laittaneet+uskonsa+herraan+Jeesukseen+välttyäkseen+synnin+rankaisulta,+ei+ole+läsnä+ahdistuksen+aikana.+
Kristus+poistaa+kaikki+uskovat+maailmasta+tapahtumalla,+jota+kutsutaan+uskovien+ylös+tempaamiseksi+(1.+Tess.+4:13-18;+1.+Kor.+15:51-53).+Näin+seurakunta+välttyy+tulevalta+vihalta+(1.+Tess.+5:9).+Tämän+kannattaisi+kysjänkin+huomioida,+sillä+muuten+jäät+tänne+saatanan+ja+antikristuksen+karsinaan.
Raamatussa+ahdistuksen+aikaa+kuvataan+myös+toisilla+nimillä,+kuten+Herran+päivä+(Jesaja+2:12;+13:6-9;+Joel+1:15;+2:1-31;+3:14;+1.+Tess.+5:2);+onnettomuuden+ja+hävityksen+päivä+(5.+Moos.+4:30;+Sef.+1:1);+suuri+ahdinko,+joka+viittaa+ahdistuksen+ajan+ensimmäistä+puoliskoa+ankarampaan+toiseen+puoliskoon+(Matt.+24:21);+ahdistuksen+aika+(Daniel+12;7+Ja+minä+kuuntelin+pellavapukuista+miestä,+joka+oli+virran+vetten+yläpuolella,+ja+hän+nosti+oikean+ja+vasemman+kätensä+taivasta+kohti+ja+vannoi+hänen+kauttansa,+joka+elää+iankaikkisesti:+"Siihen+on+vielä+aika,+kaksi+aikaa+ja+puoli+aikaa.+Ja+kun+pyhän+kansan+yhden+osan+hajotus+on+loppunut,+silloin+nämä+kaikki+täyttyvät."+
Danielin+9:24-27+ymmärtäminen+on+olennaista+ahdistuksen+ajan+tarkoituksen+ja+ajankohdan+käsittämiseksi.+Siinä+puhutaan+70+viikosta,+jotka+ovat+määrätyt+"kansallesi".+Danielin+kansalla+tarkoitetaan+juutalaisia,+Israelin+kansakuntaa,+ja+Daniel+9:24+kuvaa+Jumalan+määräämää+aikakautta,+jolloin+"jumalattomuus+päättyy,+synnistä+tulee+loppu,+pahat+teot+sovitetaan,+ikuinen+oikeudenmukaisuus+saatetaan+voimaan,+näky+ja+profetia+sinetillä+vahvistetaan+ja+kaikkeinpyhin+voidellaan."+Jumala+sanoo,+että+"seitsemänkymmentä+vuosiviikkoa"+täyttävät+tämän+profetian. +
Joten+Jeesus+tiesi+nämä+profetiat.
Vähänkin+fiksu+tutkii+sitten+Raamatusta,+milloin+se+tulee,+ja+kuinka+pitkänä,+koska+se+poistaa+Jumalan+vihan+pois+Israelin+päältä+ja+koko+Israel+on+pelastuva,+josta+Paavali+puhuu+Room,+11;26.
Jeesus+vahvisti+tämän+Matt.+24+luvussa,+jota+ei+ole+Kerhon+Raamatussa,+mutta+kristittyjen+Raamatussa+se+on.
Kommentoi+näitä+Raamatun+kohtia,+ennen+kuin+alat+kirjoittamaan+kerhon+saarnojen+tulosta,+minä+tukeudun+vain+Raamattuun.+Menikö+oikein?
24.08.2018 17:28
Jäi+kirjoittamatta+yhteys.
Eihän+Jeesus+maininnut,+että+Hänen+kylkeensä+pistetään+keihäällä,+ja+kaksi+vankia+kuolee+Hänen+kanssaan+ristillä.
24.08.2018 12:48
Se+on+profetioissa,+ja+JEESUS+TÄYTTI+JA+TÄYTTÄÄ+PROFETIAT.
Asia+on+mainittu+Daneilissa,+Heskielessä+ja+parissa+muussa+Profetan+kirjoituksessa,+sekä+Pabtistisissa+vanhoissa+kirjoituksissa.
24.08.2018 12:47
Tuli+itseltäsi+heti+vastaus,+eli+onko+enkeleitä+nyt?+
Ilmetsykirja+on+eskatologinen,+eli+mitä+tulee+tapahtumaa,+ja+nämä+enkelit+myös+on+edessäkin+olevassa+ajassa,+miksei+nyt?
Älä+kieroile+tässäkään+asiassa-
Katso+TV7.
24.08.2018 12:43
Huomaa,+Jeesus+sanoi+minä+tulen+takaisin+ja+otan+teidät+tyköni.+Ei+Jeesus+ole+vielä+palannut.
Tuota+mainitsemaasi+Jeesuksen+toista+tulemista+edeltää+Tempaus.
1. Tess. 4:17
Meidät,+jotka+olemme+vielä+elossa+ja+täällä+jäljellä, temmataan sitten+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+yläilmoihin+Herraa+vastaan.+Näin+saamme+olla+aina+Herran+kanssa.
Hän+ottaa+mukaan+vain+omansa,+uudestisyntyneet+Pyhät.
Hän+tulee+takaisin+maahan+7+vuoden+päästä+ja+ryhmä+ei+lisäänny+yhtään.+Mukana+on+kaikki+Hänen+omansa,+1/3+maan+ihmisistä.
>>Annetaanko+vl+liikkeessä+jäsenille+käsitys/opetus+että+Meillä+on+etuoikeus+päästä+suoraan+taivaaseen+kuoltuamme?**+Kyllä+annetaan,+mutta+kukaan+ei+jää,+ei+edes+Jumala+taivaaseen,+vaan+iankaikkisuus+on+Jerusalemissa+(+Ilm+21;1-6)+Avaruuteen+perustetaan+silloin+helvetti.
Ne+kuolinilmoitukset+ovat+panallis-+/saatanallisa,+sillä+"taivaassa"+on+silloin+helvetti.+He+itse+itsensä+tuomitsevat.
Tuomion+odotus+on+kaikilla+Tuonelassa,+kakdessa+eri+osastossa.
24.08.2018 08:15
Mihin+se+perustuu,+ettei+"nykyään"+ole+enkeleitä?
23.08.2018 20:59
Miten+tämä+liittyy+enkeleihin?
23.08.2018 19:35
Enkelit+mainitaan+VT:ssa+108+kertaa+ja+UT:ssa+165+kertaa.+
Ilmestyskirja+kuvailee+heidän+lukumääräänsä+sanonnalla+'kymmenen+tuhatta+kertaa+kymmenen+tuhatta+ja+tuhat+kertaa+tuhat'+(Ilm+5:11).+Ilmeisesti+kymmenen+tuhatta+oli+kreikan+kielessä+tuolloin+suurin+lukumäärää+ilmaiseva+käsite,+joten+Johannes+tällä+tavoin+kuvasi+vain+sitä,+että+enkelien+joukko+oli+valtavan+suuri.
Sitten+suojelusenkelit;
Matt.+18:10+"Katsokaa,+ettette+halveksu+yhtäkään+näistä+pienistä;+sillä+minä+sanon+teille,+että+heidän+enkelinsä+taivaissa+näkevät+aina+minun+Isäni+kasvot,+joka+on+taivaissa."
Ja+Apt+12:+13-15:+"+Ja+kun+Pietari+kolkutti+eteisen+ovea,+tuli+siihen+palvelijatar,+nimeltä+Rode,+kuulostamaan;+ja+tunnettuaan+Pietarin+äänen+hän+ilossansa+ei+avannut+eteistä+vaan+juoksi+sisään+ja+kertoi+Pietarin+seisovan+portin+takana.+He+sanoivat+hänelle:+"Sinä+hourit".+Mutta+hän+vakuutti+puheensa+todeksi.+Niin+he+sanoivat:+"Se+on+hänen+enkelinsä".
Nämä+ovat+maan+päällä+ja+osa+ihmisten+hahmossa,+mutta+osat+avaruudessa.
23.08.2018 19:34
Kristityt.+Asiahan+on+Raamatussa,+Ilmestyskirjan+lopussa+21;1-6+ja+Hessu+antaa+mitat,+katso+sekin.
23.08.2018 19:29
Pyhä+Henki+kirkastaa+aina+Kristusta+ja+Kristus+ei+vahvista+sitä,+että+ihminen+menee+kuoltuaan+Taivaaseen,+oli+kerholainen+tai+ei.
23.08.2018 17:46
Jäi+muuten+sanomatta+heille,+jotka+ns.+komerosta+huutelevat,+itse+kerjäävät+verbaalisuuttani.+Siunaan+jopa+heitäkin.
23.08.2018 09:02
43 / 692