kesitas

kesitas profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 16v sitten
144 aloitusta · 13835 kommenttia
Uskossa kolme päivää

APT
< 9 Kolmeen päivään hän ei nähnyt mitään, ei syönyt eikä juonut.
10 Damaskoksessa oli Ananias-niminen opetuslapsi. Herra puhutteli häntä näyssä: "Ananias!" "Tässä olen, Herra", hän vastasi.
11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. HÄN RUKOILEE

Hän tuli uskoon tiuellä, 3 pv ennen ja Ananias vain poisti suoimukset.

Älä' väärennä Raamatun sanomaa.
ohdit.
Joh. 5:18: Jeesus ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan sanoi Jumalaa Isäksensä tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. ** Sapatin kumoamisesta ei ollut kysymys, vaan milloin sapatti oli ja milloin oli suuri sapatti.
Jeesus ei esittämässäsi jakeessa puhut MITÄÄN KUMOAMISETSA, vaan juutalaisten kiihkosta ottaa Jeesus hengiltä. 18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen.
Raamatun raiskaus no 1.

Kol. 2:13-17: Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen, joka oli meitä vastaan... Älköön siis kukaan tuomitko teitä syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka ovat vain tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. ** Mitä tällä on tekemistä avaukseni kanssa. Kannattaa mietti mitä tämä sinulle sanoo - Älköön siis kukaan tuomitko teitä syömisestä tai JUOMISESTA.
3 Moos. 23:3: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, pyhä kokous.
Hebr. 4:3: Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon.
Matt. 11:28: Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. ** Hienoa, että kopiot Raamattua. KERRO VAIN MILLOIN JUUTALAISEEN AIKAAN SAPATTI Oli sunnuntaina?
Juttusi on alakoulu tasoa.

Katekismus opettaa:
Miten Uuden liiton seurakunnan tulee noudattaa kolmatta käskyä? ** Onko katekismus Raamattu?

Weha, ota lääkkeesi nyt heti.

Kes.
ainakin. Kun pyydän anteeksi syntejäni ja minulle veli tai sisar ne julistaa anteeksi,uskon, että ne ovat anteeksi annettu Jumlan edessä taivaassa. Mikä vaikeus tätä on uskoa , kun Jeesus itse on näin kehoittanut tekemään. ** Ketä Jeesus kehotti pyytämään syntejä anteeksi lähimmäiseltä…

Älä viitti. Olet todella tietämätön Raamatusta, pane jokin kohta siitä esille.

Kristus vai seurakunta? Molemmat , koska kristuksen ruumis on seurakunta ja me olemme jäsenet ruumiissa. ja niin kuin ruumis on seurakunta ja me olemme jäsenet ruumiissa, on Kristus seurakunnan pää ja me olemme Hänen opetuslapsensa. ** Kristus vai seurakunta? Kasteessa, upottamalla nousee IHMINEN ITSE KRISTUS RUUMIISSA ylös, ja saa elää siinä. Tämä mahdollisuus VL;ltä ja Luterilaisilta on evätty. Seurakunnassa kylläkin olemme jäseniä - Room. 12:5 samoin me kaikki olemme KRISTUKSESSA YKSI RUUMIS mutta olemme kukin toistemme jäseniä.

Raamattu on ylin auktoriteetti Jumalan seurakunnassa, ihan käytännössä. Eikä teorialla pääse taivaaseen, vaan oma kohtaisella uskolla. ** Mitäh… Raamattu on teoriaa, ja eikö sillä pääse taivaaseen?

Tämä ajan hengellisyyksissä on Raamattu vain silmän lumetta. Kovasti siitä vaahdotaan ja luetellaan Raamatun lauseita perä perän jälkeen, mutta uskon perusteista ei ole tietoakaan. ** Väitit juuri, että se on auktoriteetti, siellä on kaikki, VÄITÄTKÖ, ETTEI SIELLÄ OLE USKON PERUSTETTA, Jeesusta Herranaan ja Messiaana. SEKOILUA…..

Autuaaksi ei tulle sillä, että heittäydytään Kristuksen syliin ja toistetaan itselle ja toisille; Jeesus on Herra jne. Tottahan Jeesu on Herra, mutta Hän odottaa, että teemme Hänen tahtonsa. *** Olet saatanan asialla. Jeesus itse sanoo ( Matt. 10:32 )
Sentähden, jokaisen, JOKA TUNNUSTAA MINUT IHMISTEN EDESSÄ, MINÄKIN TUNNUSTAN ISÄN EDESSÄ, joka on taivaissa.

Mutta sinun kohtalo on seuraavassa jakeessa > Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. < Sinä et heittäydy Hänen syliinsä. Helvetin matkalainen on ihminen, joka sitä ei tee.

Hänen tahto on (Matt. 28:19) Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Kysymys;

- Menettekö mihinkään lähetystössä. Ette, ei yhtään lähetystyöntekijää.
- Teettekö ketään Hänen opetuslapsikseen? Ette, vaan SRK;n jumalien lapsileski.
- Kastettako Jeesukseen upottamalla. Ette vaan ripottelette seurakuntaanne.

Kannattaa lukea tuota auktoriteettia, ettei RAISKAA SITÄ KUTEN WEHA ja sinä.

Mikä on Herran tahto ? Että annamme itsemme sovittaa synneistämme Kristuksen puolesta .( tämä löytyy Raamatusta?) ** Mistä kohti?

Miksi Kristuksen puolesta? Siksi tämä on kirjoitettu Raamattuun, koska Jeesus nousi taivaaseen , mutta sitä ennen Hän jätti viran sovinnosta saarnata omille opetuslapsilleen. Hän ei ole tätä sovitussarnavirkaa perunut vielä tähän päivään asti, eikä tule perumaan. ** Ensinnäkin Jeesus oli ihminen, joka kuoli ristin kuoleman. Hän ei noussut minnekään, vaan Hänestä tuli Kristus, Messias joka nousi ylösnousemus ruumissa ( tämäkin löytyy Raamatusta ), älä sekoile.

Sitten Hän todella jätti viran omille opetuslapsilleen ja Raamattu mainitsee ( on siellä ) että näille YHDELLETOISTA. Ei muille. Luuk 24;33 Ja he nousivat sillä hetkellä ja palasivat Jerusalemiin ja tapasivat ne yksitoista kokoontuneina ja ne, jotka olivat heidän kanssansa.

47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 TE OLETTE TÄMÄN TODISTAJAT.< Käsittämätöntä, vain heitä puhutaan, lestadiolaista ei sanaakaan.

Tämän maailman eksytyksen henki vääntää iimisen pelastumisenkin ihan päälaelleen ja ympäri ämpäri, ette eksynyt otaa enää mitään selvää asiasta.** Suurin eksyttäjä Suomessa on eittämättä Meili ja SRK.

Kes
Raamatussa kielletään ottamasta siksi yhteyttä kuolleisiin, koska niihin ei voi saada yhteyttä. ** Miksi kieltää, jollei saa? Kyllä niihin saadaan myös maasta, mutta se on kiellettyä, kuten sanoit. On useita uskontoja jotka pelaa tällä ajatuksella.

Jos yhteyden joku sattuu saamaan, niin se tapahtuu spiritistisissä kokouksissa, jossa itse piru ilmestyy vainajien hahmossa ja saa yhteydenottajan uskomaan ja luulemaan, että hän on se kuollut omaiseni. ** Juuri se on se yhteys.

Käärmehän valehteli jo paratiisissa sanoen; ette suinkaan kuole... vaikka omenan syönnin jälkeen seurasi ennenpitkää kuolema aatamille ja eevalle. ** Nyt tarvitaan jo tietoa. Käärme kyllä petti, mutta oli kaksi puuta, hyvän ja pahan tiedon puu—eikö vaan ja siitä ihminen KERKESI SYÖDÄ, ja tuli tietämään mitä paha on. 1 Moos 3; 22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen ON NYT KUIN ME: hän TIETÄÄ sekä HYVÄN ETTÄ PAHAN. < Eli tieto meni perille, käärme ei valehdellut, mutta petti Jumalan.

Siksi Jumala sanoikin, jakeen loppu > ETTEI VAAN NYT HÄN OTA ELÄMÄNPUUSTA hedelmää ja syö JA NIIN ELÄÄ IKUISETI!"

Käärme ei siis valehdellut, vaan petti Jumalan ja horjutti Hänen jumaluuttaan. Sitä Isä ei suvainnut, vaan ajoi ihmisen paratiisista. > 23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan ELÄMÄN PUULLE VIEVÄÄ TIETÄ..

Mitenkähän sitten olisi käynyt, jos toinen osapuoli ei oliskaan ottanut ja syönyt omenaa, luultavasti vain miehet eläisi iankaikkisesti ja naiset kuolisivat vanhetessaan. ** Ensinnäkään se ei ollut omena. Tässä pitää ottaa taas, se jos, jos, jos ja jos. Se ei kuulunut Jumalan suunnitelmaan, vaan tulee vasta Ilmestyskirjan kertomana sitten Jerusalemiin. Ilm 21; 6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. < Ja jatkuu 22, 2 Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.
Eli kyllä se tallessa on.

Muuten, onko teille tullut koskaan pieneen mieleenkään sellainen asia, että jos syntiinlankeemusta ei olisi tapahtunut, niin olisiko kuolemattomuus myös eläinten, kasvien ja hyönteisten kuin myös kalojen osana. ** Kyllä se on Raamatun mukaan, jopa kivilläkin.

Vain nämä kaksi ihmistäkö eläisi vieläkin kahdestaan maan päällä ja saatana myös, koska hänethän pantiin nimenomaan sitä varten paratiisiin, jotta Jumalan suunnitelma olisi toteutunut. ** Hekin.

Aatami ja Eeva olisivat ihme otuksia, ne olisivat voineet synnitöminä hypätä vaikka rotkoon ja leijua alas ilman vahingoittumista. ** Ensin, Adam tarkoittaa ihmisiä, ja Eva kaiken ihmiskunnan äiti. Eli kysymyksessä on ihmisryhmä. Ei kaksi ihmistä.

Mutta spiritismi on juuri sitä, että siellä manataan kuolleiden henkiä esiin.
Raamatusta on jätetty pois yksi Mooseksen kirja, nimeltään musta raamattu juuri sen takia pois, kun siinä mooses manailee kuolleiden henkiä, ja joka ei muutenkaan olisi uskovaisille hyväksi, jos raamatussa olisi sellainen rivo kirja. ** Ei ole jätetty pois. Se ei siellä koskaan ole ollutkaan. pakanat ovat vain sellaisen väsänneet ja tarjonneet meille juutalaisille, mutta emme tee Tooran kustannuksella kauppaa.

Mooseksen kirjassa on edelleenkin rivoja kirjoituksia, että kyllä se Mooses taisi olla melkoinen huru-ukko ja silti otettiin taivaaseen. ** Mitä niistä eniten kauhistelet? Kerro niin katsotaan yhdessä.

Kaitpa se Mooses teki sitten parannusta huoruuksistaan ja muustakin syntielämästään. ** Missä? Kerro pois.

Tieteellistä näyttöä spiritismistä ei kuitenkaan ole ** Onko Raamatusta, se on uskon asia.

kes.
Hallitseeko todella maailmaa viha? Mieti.
Kyllä harmoniaa maailmassa on valtaosa, vain vähäinen osa on vihaa ja katkeruutta.
Jumala on ”kaukaa viisas” ja Raamatun mukaa panee ihmiselle koettelemuksia siitä, onko Hän todella Jumala ihmiselle, ja toteuttaako ihminen Hänen tahtoaa, ja ottaa vastaan ainutkertaisen Pojan Herraksi.
5 Moos 11;2 6 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne.

Israelin kansa joutui aika ajoin pois Jumalan siunauksesta, kun ei totellut Herransa lakia.
He saivat sen ja saavat sen takaisin kun tekevät parannuksen. Messiaaniset jo nauttivat sitä, muu osa odottaa.
Moni VL äiti kysyy? - Miksi minun pitää tehdä enemmän lapsia kun jaksan, ja on kuoleman pelossa?
Tästä johtuu pahoinvointi ja ahdistus, Jumala on ottanut siunauksensa pois, ei ihminen ole eläin.
Jos katsomme musliinimaailmaa, heiltä uupuu Kristus, ja heidän elämää hallitsee viha vääräuskoista kohtaan ( kuten osan VL;iäkin ) ja rauhan saa vain itse Herrassa.
Kes.
Tässä sanotaan, ettei kannata syödä lihaa tai juoda toista KIUSTAKSEEN, miten voit raiskata Raamattua noin.

Jatkuu 22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, JOKA EI TUOMITSE ITEÄÄN SIITÄ, MINKÄ HÄN OIKEAKSI HAVAITSEE. Raiskaus 3.

3. Kiusausten välttely ja varovaisuus. Miten voisin olla täysin varma, ettei minulla itselläni tulisi kiusausta juoda ko. pullon sisältöä? ”Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko" (Matt. 26:41).** Ensimmäinen FAKTA, Hallelujaa. Mutta miksi täysin varma, kun saa rukouksella voimaa. Etkö luota Jeesukseen ja Pyhään Henkeen?, vaan omaan lihaasi.

4. Yhteiseen kantaan sitoutuminen. Aikoinaan ykkösolut vedettiin tietojeni mukaan pois suviseuroista kohdassa yksi kuvailemistani syistä. Tiedän siksi, että tässä kristillisyydessä ei haluta välinpitämättömyydellä antaa moittijoille mahdollisuutta moitteisiin. Raamattu ohjaa hakemaan pahennusta aiheuttaviin kysymyksiin yhteisiä kantoja rakkauden säilyttämiseksi. Eräästä vastaavantyyppisestä asiasta Raamattu sanoo: ”Tuomitkaat itse keskenänne” (1. Kor. 11:13). ** Raiskaus 4. Se kuuluu > 13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?

Miten saatat olla noin Naiivi. Mitä tekemistä vaimon huivilla on sinun kotijuoppouden kanssa.

Jos taas näkisin itse marketisa uskonveljen tai -sisaren viinietikkapullo kourassa, toki minulla voisi herätä ajatuksia. Esimerkiksi: ** Kuten Jeesus aikoinaan Israelissa. Hakkaisitko Hänet?

- Mikäs kaksinaismoralisti tämä tapaus oikein on? ** Kaksinaismoraalia on kirjoittaa noin. Mitä se sinulle kuuluu arvioida, vaikka vie ehtoollisviiniä kokoukseen.

- Eikö Pyhä Henki opeta häntä samoin kuin Paavalia eräässä vastaantyyppisessä asiassa, epäjumalille uhratun lihan syömisasiassa? "- - jos ruoka viettelee veljeni syntiin, en ikinä enää syö lihaa, jotta en viettelisi veljeäni" (1. Kor. 8:13). ** Et todella tunne Raamattua. Tuossa käydään keksustelua siitä, voiko epäjumalille uhrattua lihaa syödä vapaasti?? Se ei ole mikään viina juttu. Häpeä jo. Raamatun raiskaus 5.

- Eikö hänen ole tarpeellista vältellä kiusauksiin lankeamista? ** Mihin kiusaukseen viinipullo sinut vie?

- Eikö hänellä ole halua sitoutua seurakunnan yhteisiin kantoihin rakkauden säilyttämiseksi? "Älkää olko pahennukseksi - - Jumalan seurakunnalle" (1. Kor. 10:32). ** Juodaanko jossain seurakunnissa sitten? Mutta miten vastaat tähän Noan juttuun, kun Hän ensitöikseen teki viinitarhan ja juopui, sekä sammui? Ei Jumala Häntä moittinut ollenkaan, mutta SRK paheksuu. Löytyy 1 Moos kirjasta, aika alusta.

Raamattulainaukset on otettu noudattaen periaatetta, jonka mukaan lainaus tulee - asian rönsyilyn estämiseksi - ottaa vain käsiteltävän asian edellyttämässä laajuudessa.** Laajuudessa, sinähän panit vain jakeet, ja niistä alle puolet näkyviin.

Häpeä.
En missään tapauksessa ostaisi esim. viinietikkaa ruuanlaittoa varten. Syyt:

1. Vaikutelma ja maine. Joku epäuskoinen tuttava voisi kuvitella minut alkoholinkäyttäjäksi. ** Menikö Jeesuksen maine silloin niin huonoksi VL;ien kohdalta, kun Hän järjesti viikon ryyppyjäiset Kaanaan, koska Jeesus ei kelpaa teille Herraksi.

Vaikka väärinkäsityksiä ei voikaan kokonaan eliminoida, niitä voi vähentää välttämällä sellaisia aiheuttavia tilanteita. Samoin joku uskovainen voisi katsoa, jos kuulisi tästä, että siellä on kaksinaismoralisti. Vastaavantyyppisestä, maineeseen liittyvästä tilanteesta Raamattu toteaa: ”Näin me teemme, ettei kukaan pääsisi moittimaan meitä mistään - -” (2. Kor. 8:20). ** Miksi VÄÄRENNÄT Raamattua. Tuossa kohti oli kysymys palkinnon ja rahojen palauttamisesta, joten mitään yhteistä Sinun into raittiuteen asialla ei ole.

2. Heikon uskonveljen ja -sisaren paras. Joku uskovainen heikko veli tai sisar voisi esimerkistä rohkaistuneena ostaa punaviinipullon. Hänellä aine ei menisikään pieninä lirauksina mausteeksi kastikkeeseen, vaan yhden illan aikana kurkusta alas. ** Eli jos, ja jos. Jos uskovaisella sisarella olisi penis, Hän olikin veli. Juuri näin ne jos jutut menee. Olen myös todennut, että se on itse asiassa juuri näin, penis miehellä ja naisella se,,,,,

”Älkää juopuko” (Ef. 5:18), sanoo Raamattu. ** Olisiko kohteliasta panna edes KOKO JAE > 18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, VAAN TÄYTTYKÄÄ HENGELLÄ.

Tässähän ei kielletä viiniä, vaan sanotaan, että viiniä juodessanne, älkää humaltuko, vaan PYHITTYKÄÄ. Ei viini Pyhitystä pois sulje. Raamatun raiskaus 2.

Heikon veljen parhaasta Raamattu toteaa: ”Hyvä on olla - - viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee” (Room. 14:21). ** Taas sama peli, pieni otos vain.

Lue > 20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. KAIKKI TOSIN ON PUHDASTA, mutta sille ihmiselle, JOKA SYÖ tuntoansa loukaten, se ON PAHAA ( eli syöminen on pahaa, jos sen tekee jumalattomana ).
21 Hyvä on OLLA LIHAA SYÖMÄTTÄ ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
Ilmestyskirja tulkitaan kyllä nykyisin lähinnä alkuseurakunnille suunnatuiksi ohjekirjeiksi, joissa asioista ei uskallettu puhua niiden oikeilla nimillä ja siksi käytettiin vertauksia, jotka tietenkään eivät nykyihmiselle aukea. ** Juuri näin. Olet oikeassa, He todella, papit ja saarnaajat, eivät tunne tätä Raamatun ns. ”Raamia”, sillä Ilmestyskirja on Jeesuksen jälkeen eniten siteerattu kirja Vanhassa testamentissa, mutta vain ani Harva sen ymmärtää.

Me nykyihiset emme ymmärrä sitä, millainen peikko Rooman valtakunta oli israelilaisille ja muille miehitetyille kansoille, jotka varsinkin Lähi-Idässä olivat kapinoimaan taipuvaisia. ** Niin, mutta me juutalaiset sen tiedämme, ja Ilmestyskirja puhuukin Roomasta hyvin huonossa sävyssä, se on yksi valta, joka tulee saastuttamaan Temppeliä.

Ilmestyskirjan kirjaimellinen tulkinta on ollut erityisesti USA:ssa ja äärikristittyjen keskuudessa suosittua ja onhan tekstistä epäilemättä dramatiikan aineksia löydettävissäkin. ** Tulkinta heillä on aika oikea, mutta sillä EROLLA, ETTÄ HE OVTA OTTANEET JUMALAN AJAN OMAAN KÄYTTÖÖNSÄ. Joten se on täysin saatanan työtä, ja tuloksethan me näemmekin.

Ilmestyskirjan tarkoitus on vain kertoa, mitä tapahtuu, mutta aika- akselin määrää Taivas.

Ainakin viihdeteollisuus on saanut aihepiiristä loputtomasti hyötyä. ** On joo.

Ajatus siitä, että Ilmestyskirja olisi puhtaan asiapitoisesti tiulkittavissa, ei kuitenkaan ole ääriuskovaisille mieluinen. ** Ilmestyskirja ei avaudu ihmisille, jotka eivät ole Pyhän Hengen Voideltuja.

Oli hieno vastata Sinulle, Shalom.

Kes.