Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyseessä on ristinryöväsi, joka kääntyi parannukseen ristillä. Hän ei ehtinyt tehdä teon tekoa, hän ei toiminut seurakunnan diakoniassa, ei opetusvirassa tai lähetystyössä. Kuitenkin Kristus sanoi hänelle: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa." (Luuk 23:43) ** Kysyinkin muista. RR tuli uskoon vasta ritillä ja HÄNEN YTYÖ OLI TODISTAA KAIKILLE, ETTÄ JEESUS ON HERRA.
Ajattele, siihen ei moni pysty. Eikä se tarvinnut välimiehiä.
Kenelle profeetalle on annettu näin kaunis lupaus, kenelle seurakunnan ahkeralle saarnamiehelle tai diakonissalle on kuulunut näin ihana ja varma vakuutus itsensä Kristuksen suusta? Luulen että tästä Raamatun kohdasta ei jää epäselvyyttä siitä, mikä on tekojen suhden vanhurskauttamisessa. ** mainitsemani olivat etupäässä ei seurakunta- aikaisia, joten Kristus ei ole Heille luvannut mitään, vaan Isä. Vain apostoli tunnusti Jeesuksen Herraksi.
24.01.2010 21:53
Et kirjoittanut mitään helvetistä. Kerro kaikki, mitä tiedät helvetistä. ** Miksi.
Jeesus käski kertoa Hänestä, ei Helveistä. Hunaja vetää kuitenkin kärpästä paremmin kun tinneri. Olet VL siitä kyllä kuulet viikoittain, ja jopa näet päivittäinkin.
Ei meille ole jäänyt muuta, kuin tämä syntisairauksien parantamisen armolahja, mikäö onkin uskomme peruspilari. * Missähän se on Raamatussa painettuna, joten saattaa olla niitä uusia lehtiä, joita ihmiset lisäilevät kirjaan.
Sinun ja Melperin rukous on auttanut, olen seesteisellä mielialalla. Oletteko Melperin kanssa samaa seurakuntaa, en ole koskaan nähnyt täällä teidän sättivän toisianne. ** En tunne Melperiä, vain nimen olen lukenut. Mutta seesteisyyttä ei seurakunta sinulle ole suonut, kun KRISTUS, kerroin Hänelle sinusta, outona piti, mutta aikoi ottaa omakseen.
Mutta jos sinä kastaisit minut, niin onko se samaa kuin syntien anteeksisaaminen. ** Ei. SATA KERTAA ENEMMÄN, Et ole enää synnin orja.
Saako jokainen kastettu vähintään yhden armolahjan? * Ei
Saitko sinä kaksi vai useamman armolahjan? * Ei
Ainakin olet palavasieluinen uskovainen * Olen.
Tuo Ei, oli siksi, kun se on PH;n asia.
24.01.2010 21:33
PH ei sinun synnestä ole kiinnostunut YHTÄÄN, ainoastaan Jeesuken kirkatamaiseta, jos Hänelleä sinuun on vielä mahdollisuutta.
24.01.2010 21:25
ei tarkoita, että se olisi YKSIN jäänyt tänne.
Ei ainakaan VL piireihien, sillä TEILLÄ EI OLE YHTÄÄN ARMOLAHJAAKAAN, joka on Hengen merkki.
Mihin Sanaanne levitätte?? Eihän Teillä ole yhtään lähetytyön tekijääkään?
24.01.2010 21:22
Ja jos sitten otetaan vielä Raamattu mukaan kokonaisuudessaan
keskusteluun Pyhästä Hengestä,
ollaan siinä, että Pyhällä Hengellä on kaksi päätapaa,
miten Pyhä henki toimii:
1. Pyhä Henki vaikuttaa meissä synnintunnon,
vetää meitä Jeesuksen luo.
Pyhä Henki synnyttää myös meidät uudesti ylhäältä
Jumalan lapsiksi ja ohjaa uskovaa.
Täysin puppua. Miten synnin tunto tulee ihmiselle jolla ei ole Pyhää Henkeä, ei sinun juttusi mukaan ollenkaan, kosak Henki uupuu.
Synnin tunnon saa aikaan OMATUNTO, JOKA ON JOKAISELLA. Henki kirkastaa Kristusta, sekä auttaa Vanhurskautumisen jälkeisessä Pyhittäytymisessä Jeesauksen seuraamisessa ja Uskon Hedelmissä. Tämä ilmenee mm Room 6 luvussa.
Sinä puhut Raamatusta, missä otteet sieltä?? Puhut vain saarnaajien soopaa.
2. Jeesus lupasi lähettää opetuslapsille toisen puolustajan,
Pyhän Hengen. ** Kuka se ensimmäinen sitten ON? Kerro se ensin.
Opetuslapset odottivat Jerusalemissa rukoillen ja heidät kastettiin Pyhällä Hengellä helluntaina. ** Kastettiin vedellä, kun kastettiin, mutta HE TÄYTTYVÄT PYHÄLLÄ HENEGELLÄ, JA PUHUIVTA KIELILLÄ, näitä todella ei ole SRK;n piireissä.
Olet siinä oikeassa, että PH tuli vasta helluntaina, MUTTA VL;t VÄITÄÄ; Jeesuksen jo puhaltaneen sen OIKEASTI, joka ei pidä paikkaansa, vaan Hän sanoi - Luuk. 24:49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta."
Eli voima tuli vasta helluntaina, siihen asti piti olla piilossa.Ihmeet ja merkit seurasivat tätä kastetta. uskovat puhuivat kielillä. Ja yhä tänään Jumala jakaa armolahjojaan; profetoimisen lahjaa, kielillä puhumisen lahjaa, kielten selittämisen lahjaa, toedon ja viisauden sanoja, parantamisen armolahjoja, voimallisia tekoja ja henkien erottamisen armolahjaa. Eli kaikki toimii yhä niin kuin Raamatun aikoina.
Lestadiolaisuudessakin on aiemmin toiminut, niin ymmärtäisin, mutta nyt opetuksessa ollaan aika hiljaa tästä alueeesta. ** Näin oli. Vielä -60 luvulla oli VL seurakunta yksi seurakunta kristillisessä maailamssa, ja Pyhä Henki toimi siellä. Armalahjoa oli paljon. Ehkä merikttävin ja näkyvin oli YLITÄMISEN ARMOLAHJA. Seuroissa oli aina yksi penkillinen, jotka ylistivät JEESUSTA koko kokouksen ajan. Joskus jopa liiankin suuresti, mutta se on sitä kristityn elämää, joka tulee Pyhästä Hengestä. NYT EIU OLE EIKÄ TULE.
PH lähti pois hoitokokouksissa ja väärän opin hyväksynnässä, isestissa ja huoraamisessa. HENKI EI SAATANAN KANNSA TEE SOPIMUKSIA; kuten VL teki, - sitoi ihmisiä häneen.
NYT EI OLE Pyhää HENKEÄ; eikä YHTÄÄN ARMOLHJAA.
Kannattaisi huolestua?
24.01.2010 17:19
Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Muuten Henkeä, mitä Jeesus tarkoitti, on persoona, tuuli ei sitä ole. VL aikaan henki kirjoitettiin pinelleä h;lla, mutta Pyhä Henki Isolla H;lla.
Lue mitä kirjoitin Heke- Vekelle kasteesta tänään, muistaakseni -mitä teemme PH:lla.
Ja ihminen saa uuden Kristusen ruumiin vain uskovien kasteella, vesi, ja PH, joka mahdollistaa Pyhtittäytymisen Kristukseen.
24.01.2010 16:21
Eipä minulla ole mitään lisättävää, toit asiat vakuuttavasti esiin ja näinhän ne oikeasti on, mutta mikään mahti ei saa lestadiolaista seurakuntaa muuttamaan opinkäsityksiään. ** Juuri näin, PAITSI??
Mitäs luulet sitten vaivan ajassa, kun Pyhät on temmattu, Jeesus on hakenut omansa ja vain 144 tuhatta juutalaista, sinetillä varustettuna kertoo, että vain usko Jeesukseen Herrana ja kuninkaana, kaiken VALTIAANA, vei kristityt pois? Seuranunnan usko ei enää silloin muutu, koska seurakunnan aika on ohi, on vaivan aika, MUTTA MUUTTTUUKO VLA KANSA JA TAJUAA, mikä on tilanne.
Silloin selviää viimeistään, että Vanhurskaus on Kristuksen ristin kuoleman ja myös YLOSNOUSEMUSKEN VASTAAN OTTAMISTA, mutta Pyhittäytyminen on aivan muuta, se on entisen elämän taakse jättämistä, kuten kasteessa, vanha ruumis jää veden alle, ja uusi Kristus ruumis nousee ylös, joka on pois synnin orjuudesta.
Paavali kirjoittaa Roomalaiselle 6 luku
7 Sillä joka on kuollut, se on VAHURKAUTUNUT pois synnistä. ( eli entinen ruumiimme kuoli samoin kun Jeesuksen ruumis Golgatalla )
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan KUOLI POIS SYNNISTÄ; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin PITÄKÄÄ ITSENNE SYNNILLE KUOLLEENA, mutta Jumalalle elävinä KRISRTUSELLE JEESUSKESSA. ( Vain JK; kautta meillä on vanhurkaus ).
12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
14 Sillä synnin ei pidä TEITÄ HALLITSEMAN, koska ETTE OLE LAIN ALLA, vaan armon alla.
15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
Mutta mitä on Pyhittäytyminen. Se on Pyhän Hengen voimalla MAHDOLLISUUS LÄHTEÄ SEURAAMAAN JEESUSTA. SEURAKUNNASTA VIIS. SILLOIN SAAMME NE HYVÄÖT TEOT, EMME ISTESSÄ, VAAN ISTE JEESUSKESSA. Siksi kristityn teot ovat suuria, kun ne ei ole ihmisen, eikä uudestisyntyneeseen veden jälkeen synti tartu.
Näin Jeesus Hengessään Pyhittää meidät Jumalalle soveliaiksi.
Yksinkertaistan. Vanhurskautuminen on kun junarata, mahdollisuus, mutta juna itse on kulkuväline, jolla kuljetaan Pyhitettynä perille. Isän luo.
Ja kun olen tämän seurakunnan jäsen, on pakko luottaa ja uskoa, että tämmöisellä uskolla pelastuu. *** Olen todella pahoillani. Kerro yksi esimerkki, milloin on jonkun SEURAKUNNAN uskolla pelastuttu. Avaa jo silmäsi. Kirjoita minulle.
Viimeisellä tuomiolla kait sitten lopullisesti ratkaistaan, mikä merkitys oli näillä eri opinkappaleilla. * Mutta ratkaisu on tehtävä ennen, kuten Noan arkkiin. Sekin oli kaste, vain vedellä pelastutaan, sitten Israelille oli kaste kaislameri, siletä tulli uusi ihminen, jolla oli luvattu maan. He eivät enää olleet Egyptin orjia, vaan oman maan asukkeja. Sama Noalla, kukaan ei enää nauranut veden jälkeen.
Voittonen saa sitten selittää meille kaikille, missä meni pieleen, jos joudutaankin vuohien puolelle. ** Tiedätkö mitä Isä sanoo Hänelle – mene pois, poikani ei tuntenut sinua, ja minä en kelpuuta. Toisenko vuoksi menetät elämäsi.
Mutta usko on luja luottamus. Vääräkin usko pelastaa, kun siihen on aidosti luotttanut, näin minä uskon. ** Siihenkö seurakuntaan, se ei kyllä ole Jeesuksen edessä edes sen rautatien veroinen. Etsi Jeesus ja sano Hänelle, tule sydämeeni, ja anna minun seurata sitä. Se mahdollistuu sitten vaikka yksinkin ja pelastut, jollet löydä Jeesuksen seurakuntaa SRK;N tilalle.
Paras vaihtoehto on, - jää sinne ja kirkasta JEESUSTA HERRANA, kyllä sinä apuja saat.
Mutta minä en pelastu, kun tiedän asian oikean laidan ja silti toimin toisin ja pysyn entisenlaisessa uskossa. *** Tehdäänkö koe. Rukoilen nyt sinun puolestasi, ette vaivu tylsyyteen, jos voit sen vuoksi Hyvin, se on Jeesuksen kutsu.
Muutenkaan en pelastuisi, kun olen tehnyt syntiä Pyhää-Henkeä vastaan. ** Ootkohan?
Kirjoita postiini.
Kes.
24.01.2010 15:44
Puhut asiaa, lapsikastetta ei esiinny raamatussa, mutta millä ihmeellä luterilainen kirkko sitten tukee lapsikastetta. ** Kyllä lapsia kastettiin jo sadan vuoden päästä, seurakunnan ajan perustamisesta. Jos olet nähnyt Katolisen ”kasteen” tajuat silloin kuinka härskiä soopaa se on. Lapsi liitetään valtiojohtoiseen seurakuntaa KUNNIEN VAKUUTUKSESTA, ETTÄ hän uskoo, JA ON valmis tuleva veronmaksaja. Jeeus on koko opration ulkopuolella.
Siunauskin kohdistuu enemmän kummeihin. Kun sen näkee ei ihmettele, että he sanovat Pyhä sakramentti, sillä sakramentti on itse asiassa käsite, jota ei tajuta.
Kasto Kummisetä elokuvat, siinä näet ne yksi- yhteen.
Taitaa olla se ainoa tukijalka siinä, kun lapsia tuotiin Jeesuksen luo siunattaviksi. Ja kun usko on parhaimmillaan lapsena, niin silloin on hyvä kastaakkin, on ainakin viaton ja synnitön.** Kristilliset seurakunnat siunaavat, KUTEN JEESUS KÄSKEE, mutta hieman huvittaa - kun usko on parhaimmillaan lapsena?? Eikö se silloin ole varma jo ilman noita rituaalejakin.
On vain vaikea löytää Raamattuun lisää lehtiä.
Onko sinulla jotain aikaisempia kytköksiä vanh.lestadiolaisuuteen, kun niin hartaasti täällä kirjoittelet. ** On. olen ollut mukana ja Iso Isäni oli yhden suunnan vetäjä serkkunsa kanssa, joka toimi myös heidän nimellään. XXXXXXXa laisuus. Se myöhemmin maksoi Hänen henkensä, joudutti liikaa normaalia kuolemaa.
Onko sinulla parantamisen armolahjaa. Puhumisen kyllä näyttää olevan.
Pystytkö parantamaan syntisairaudesta sellaisen, joka ei kykene Melperin ohjeiden mukaisesti omintakeisesti vapautumaan syntitaakasta rukoilemalla sängyn vierestä suoraan Jumalalta armahdusta.** Minulla on armolahjoja, joista puhun kahden kesken.
Jos näin olisi, niinkuin Melperi luulottelee, niin silloinhan Pyhällä-Hengellä ei olis mitään virkaa. ** Pyhällä Hengellä on aina virkaa, KIRKASTAA KRISTUSTA.
Joh. 14:26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.
Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja TODISTAA MINUSTA
Minun käsityksen mukaan ei Pyhää-Henkeä voi ohittaa ja olla suorassa yhteydessä Jumalaan, vaan välimies/käsi tarvitaan.** Yhteys Jumalaan ei onnistu Hengen kautta, se ei ole Hänen tehtävä, ainoastaan Jeesuksen. Yksikään ihminen, ei edes Voittonen ole siihen kelvollinen. 1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Jumalan edessä on aina VAIN KRISTUS, Hän näkee vain Hänet, ja Hän vie terveiset perille. Mutta miksi? HÄN OIN TIE; TOTUUS JA ELÄMÄ; ja Hänelle on annettu kaikki VALTA.
Rukoiletko tahoa, jolla ei valtaa ole?
Rauhaa.
23.01.2010 20:48
Sak 6;8 Minulle hän sanoi: "Paina mieleesi ne hevoset, jotka lähtivät pohjoista kohti. Ne vievät minun henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä." ( Raamttu puhuu silloin tuulesta, ei Pyhästä Hnegestä, joka tuli vasta v 33 heluntaina. Huomaatko, se kirjoiteaankin pienellä kirjaimella, ei ole siis persoona )
Tätä varmaan hait. Tätä VL VANHAT saarnaajat käyttävät vääri, Pyhänä Henkenä.
Samaa puhuu myös Jesaja, Jeremia ja Hesekiel. He tuntevat Israelin kansan Diasporan, sillä vain 2 heimoa palasi 600luvulla eKr Israeliin. Juuda ja Benjamin.
Nämä Israelin kadonneet heimot ( Googlet se, löydät myös minun kirjoituskisani ) nousivat pohjoista kohti, 3 vuoden matkan. Venäjälle, jonka saivat kukoistamaan, Raamatun mukaan kultaseppinä yms.
Heidän lähdettyään, osin myös Suomeen, mutta etupäässä länteen, Venäjä putosi taas entiselle kylä tasolle. Akateemikko Paulof, joka on serkkuni 7 polvessa, on maailman arvostetuin tutkia alalta.
Hän mm sanoo, että Suomi on Israelin pikkuveli, jota se todella on. Miestä kansa kantaa lähes 60% juutalaista geeniä. Myös 600 tautia on vain meillä Israelissa.
Mutta myös Henki tuli meidän juutalaisten mukana. Siitä on paljon osoituksia, mutta se ei asu YKSIN TÄÄLLÄ, vaan kaikkialla kirkasten Kristusta.
Oliko apua.
23.01.2010 20:32
Hallelujaa.
23.01.2010 20:15
Suo anteeksi, Kesitas, mutta en enää osaa oikein antaa arvoa kommenteillesi. ** Päätös, tähän olen tottunut, kun en nuoleskele. Paavalikin sanoi, sano On tai EI, sen teen.
Toisaalta koen sinussa suurta viisutta kollegoihisi verrattuna
Nyt keulii. En ole koskaan jäänyt tilanteeseen, jollen pysty Sanalla sitä avartamaan. Olet väärässä. Teologiseti voimme olla samalla viivalla, mutta opillisesti pidän SRK;ta uskon pikkulapsena. Nuorukaiseenkin on pitkä matka.
Puhujan puhe kirjoista kirjojen joukossa, on juuri tätä, Aku Ankka on kirja, joten Hän ei eritellyt sitä pois. Muuten hyvin käsittämätön puhe, jossa Raamattu pantiin alle SRK;N puheen painotuksen.
Etkö sinä koe pahaa mieltä Raamatun painoarvoin mitätöimisestä muun kirjallisuuden tasolla.
Usko ilman tekoja on kuollut - totta, mutta pysyn siinä lujassa Raamatun sanassa, ettei minun tarvitse tarjota minkäänlaisia, ei pienintäkään omaa tekoani, uskoni vastineeksi. Tämän nyt luulisi olevan sinullekin päivänselvää. ** Hieman ihmetyttää, koska Kristillinen kirkko pohjautuu kolmeen pääjalkaan.
- Lähetystyö pakanoille
- Opettaminen seurakunnassa.
- Diakoniatoiminta
Mitä ne uskon teot Sinulla on. Osallistun Pyhän Hengen innoittamana noihin kaikkiin.
Vai oletko enemmänkin kallellasi katolilaisuuteen kuin luterilaisuuteen? * Olen Messiaalin juutalainen. Toimin sen alkuseurakunnan ohjeen mukaan.
Jos puhutaan näistä ” valtionkirjoista” joihin ”pakkokasteitaan” vauvat veronmaksuun, ollaan kaukana siitä, mitä Jeesus opetti seurakunnasta, samoin Paavali. Silloin mentiin seurakuntaa, löydettyään ensin Jeesus Kristuksena.
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se EI perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. (Ef. 2:8-9) "Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki. Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja." (Room. 3:27-28)** Jos tuota seuraat, jäävät Jumalalle Pyhitetyt teot sinulta tekemättä. Jos kerrot yhdenkään apostolin, profeetan, kuninkaan, tuomarin, joka vaunhurskautui vain olemalla uskossa, kerro se nyt? Oleiliko Laestadius vain, eikö Hän toiminut.
Kristus on tehnyt kaiken minun puolestani - ja niin kuin sanoit - kaikkien maailman ihmisten puolesta. ** Amen. Olet toisaalta ihailtava kristitty, mutta voiko Kristus sinulle tehdä mitään hyvää, jos vaihdat seurakuntaa? Olisi hyvä tietää, eli, hoitaako Hän vain VL lahkon sisällä.
Tähän sovintotyöhön minun on tartuttava uskolla, ja se on mahdollista kun kuulen evankeliumia ennen uskoneelta Jumalan lapselta. ** Jaa, tulihan se.
Miten jos ihminen haaksirikkoutuu saarelle, vain Raamattu mukana, voiko Hän löytää siellä mielestäsi iankaikkisuuden?
Tätä asiaa tukevia Raamatun kohtia löytyy vaikka millä mitalla. ** Mutta riittäkö se siellä saarella?
Rauhaa.
23.01.2010 20:13
väliin, esitinj kysymyksen lyylerille, koska Hän ei koskaan pysty mitään Raamatulla selittämään.
Oikein otit.
22.01.2010 19:28
kerro tarkemmin?
22.01.2010 19:25
- Ja lopuksi, eikä kristitty pyydä apua Jeesukselta. Tuli olla EIKÖ, jonka ymmärsit.
Minä ainakin pyydän apua Jeesukselta. Silloin kun puhuttelen Jeesusta, puhuttelen myös Jumalaa. Ei heitä voi erottaa toisistaan. He ovat yhtä! ** Eikö sinun mielestäsi Jeesuksella ole kaikki VALTA.
Enpä muista sellaista seuroissakäyntikertaa, etteikö seurapuheessa olisi puhuttu Herrasta Jeesuksesta. ** On aivan eri puhua Herra Hautamäestä, kun sanoa että Hautamäki on Herra, eikä Voittonen.
Tämä juuri on sitä selittelyä. Olen viikoittain jutuissa VL ihmisien kanssa ja kysyn usein, - onko Jeesus Herrasi. Vain yksi on vastannut, että on. Kaikki muuta kiemurtelee ja antaa vaikka mitä nimiä, mutta eivät tunnusta, että HÄNEN ON VALTA, ja HÄN ON HERRA, ja rukoilivat VAIN HÄNTÄ.
Harva se kerta kuulen, kuinka minulle julistetaan seuroissa synninpäästö "Herran Jeesuksen nimessä". ** NIIN; Mutta ei todeta, - ylistäkäämme Herraa, Jeesus on Herra. EI koskaan.
Totta kai me tunnustamme, että Jeesus Kristus on Herra (Fil. 2:11). Raamattuun pitäytyvinä me emme muuta voi kuin tämän asian tunnustaa - ja se on myös halumme. ** Nyt sinä tunnustat, mutta tunnustatko ääneen seurapenkistä, mitä kuuluu usein kristillisissä seurakunnissa.
22.01.2010 18:57
Pyysit vastauksia. En tiedä osaanko vastata, mutta sanon mitä ajattelen. Molemmat kirjoituksesi vaikuttivat vähän sekavilta. Olitko humalassa? ** Tätä odotinkin, aina ensin hyökkäys, ja sitten kun VL saarnaaja –saanko minäkin uskoa, kaikkein heikoin. Näinhän sinut on opettu.
- missä lukee Raamatussa, josta kirjoitit, ARMOSTA OSATON?
Eli VL puhuu soopaa. Onneksi tunnustit sen. Papukaijamerkki.
- Mistä erotat epäuskoisen Raamatussa?
Et tiennyt. Minä valaisen, vaikka se sinusta tuntuu sekavalta, kuten koko Raamattu, sehän on Teille kauhistus. Pooki saarnassakin verrattiin Raamattua mihin vain kirjaan, Aku Ankkakin kävi.
Raamatussa Vääräuskoinen jaetaan kahteen aikaan. VT aikana vääräuskoinen oli Hän, joka ei uskonut Abrahamin ja Isakin Jumalaan, Jahween. 2.Mooseksen kirja:
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Taas Uuden testamentin vääräuskoinen on vaikka sinä, joka rukoilee Jumalaa, kuten kerroit. Näinhän teki Sauluskin, Hän uskoi VT tapaan, mutta ei Jeesukseen Herrana, johon Hän sittemmin siirtyi, jolloin ei ollut enää väänuskoinen. Parannuksen jälkeen Paavali rukoili vain Jeesusta.
Ei merkkiä.
- Miksi otit vain lauseen Thessalonikin tapauksesta, selitätkö? Eikö Juutalaiset uskoneet Jumalaan, kuten sinäkin.
Otin lauseen siksi, että siinä tulee ilmi, että oikealla tavalla uskovia nimiteltiin myös tuolloin lahkolaisiksi. Kysyt "eikö Juutalaiset uskoneet Jumalaan, kuten sinäkin". He kaiketi uskoivat Jumalaan, mutta eivät Kristukseen.
Kyllä merkin voi sinulle tästä antaa.
- Et kommentoinut kokemustani Lahkon painostuksesta, ja myös kokemuksestani?
Mutta puolustat tuota ”kiusaaja lahkoa” jossa usea on menettänyt henkensä, ja pikku lapset piikuutensa oamlle isälle.
- Muistako ketkä sanoivat näin?? LAHKOLAISET, keneen He uskoivat.
Tätä en ymmärtänyt. Voitko tarkentaa? ** Niin, - te lahkolaiset, sanoivat lain alla elävät.
- Et vastannut, miten todistat Raamatulla, että oikea USKO on vain lahkossanne.
Toiseksi minulle todistaa, että olen oikeassa uskossa se, että uskonystävieni keskuudessa vallitsee rakkaus. ** Näin menee sinulla hyvin, MUTTA OLETKO SAMAA MILETÄ KUN PUHUJAT, - VAIN TEILLÄ ON JUMALAN VALTAKUNTA. Jos vastaat, että vain me olemme oikeassa, elät lahkossa.
Kolmanneksi minulle todistaa armo. Minulle luvataan kaikki synnit anteeksi. ** Eikö Kristus sovittanut kaikkien synnit. Raamattu kertoo näin. 1.Johanneksen kirje:
2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
22.01.2010 18:50
Enpä ole ennen lukenut noin sapekasta ja vihaa puskuvaa kirjoitusta. *’ Oppi ja ikä kaikki, mutta miten mittaat vihani, jota todella ei ole, se on lähempänä sääliä. Kaikki on vihaa ”teitä vastaan#”, jos tuo esille totuutta. Mutta muista se, jos lusikalla annettu, ei voi,,, jne.
Enpä malta olla laittamatta pientä sitaattia, sillä lihaa ja verta olen minäkin. Ap. t. 9:1: "Saulus puskui vielä uhkauksia ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan". ** Tämähän se teillä on ollut, puhkutte vihaa Jeesuksen opetuslapsia vastaan, lain alla. Sääntökokoelmassanne on VL sääntöjä lähes kaikki. Lähellä olet Saulusta.
Tuomitsit minua Raamattua tuntemattomaksi. ** En tuominnut, mutta TOTESIN ja se pitää paikkansa. Ja noin tyhmää kysymystä, mitä esitit Isän ja pojan yhtyeestä, ei juuri kannata sinun minulta kysellä, mutta Jumalan lapseksi pääsee vain HÄN joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi. Joh 1;12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.
En ole kuullut, että VL toteaisi ihmisten keskellä Jeesuksen olevan Herra, teille on Herra vain Isä. Sekin on kyllä pitkän matkan päässä, sillä Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
." Kun puhutaan Jumalasta, puhutaan myös Kristuksesta. Ja kun puhutaan Vapahtajasta, puhutaan myös Isästä. ** Sinä vain madallat Kristuksen kuninkuutta, taidat olla todella muslimi.
Tuo sinun käsite Vapahtaja, esiintyy vain kerran UT;ssä, silloinkin kerrotaan tarkemmin, mikä Vapahtaja kokonaisuudessaan on,, Luuk. 2:11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. HÄN ON KRISTUS, HERRA.
Näin lukee alkutekstissä ja suomennoksessa -92. Joten jäikö hieman juttusi KESKEN. Herraksi Jeesusta sanotaan sitä vastoin USEAMPI SATA KERTAA.
Mutta sinähän tunnet Raamatun.
Juuri tämä VAPAHAHTAJASTA puhuminen ylisomaan tekee teistä jumalattomia.
Sinulla jäi vastaamatta,, ilmeisesti vihassasi.
- missä lukee Raamatussa, josta kirjoitit, ARMOSTA OSATON?
- Mistä erotat epäuskoisen Raamatussa?
- Miksi otit vain lauseen Thessalonikin tapauksesta, selitätkö? Eikö Juutalaiset uskoneet Jumalaan, kuten sinäkin.
- Et kommentoinut kokemustani Lahkon painostuksesta, ja myös kokemuksestani?
- Muistako ketkä sanoivat näin?? LAHKOLAISET, keneen He uskoivat.
- Et vastannut, miten todistat Raamatulla, että oikea USKO on vain lahkossanne.
- Ja lopuksi, eikä kristitty pyydä apua Jeesukselta.
Joten koet, kuten 11 v. – hyökkäys on paras puolustus, jos on pipo silmillä.
22.01.2010 12:13
Mutta VL parannuksen armo on vain siirtymistä vilkutteluun, taas parannus Jeeukseen on siirto uuteen elämään.
niin, että Pyhän Hengen saa upotuskasteen jälkeen, Jeesus Kristus oli ensimäisenä esimerkkinä meille, siksi se on Raamatussa kuvattu täydellisesti. * Niin tehdään. Mutta siellä ei kielletä, etteikö Henki voi tulla myös heihin, jotka ovat vailla upottamista.
Tunnen ihmisiä, joille kaste ei ole ollut pakkomielelle, ha Heillä on voitelu armolahjojen kera. Mutta kaikille voidelluille on kuitenkin tärkeintä USKO KRISTUKSEEN HERRANA ja lupaus seurata Häntä Hebr 10;16. >>Tästä todistaa meille myös Pyhä Henki. Ensin näin: -- Tämän liiton minä teen heidän kanssaan tulevina aikoina, sanoo Herra: minä asetan lakini heidän sydämeensä, kirjoitan sen heidän sisimpäänsä.
22.01.2010 08:39
en ole koskaan väittänyt, ei edes kivenkovaa, että vain kasteessa saa PH;n.
Se kyllä luvataan, - menkää kastelle, saatte voiman ylhäältä.
Tämä on tarkoitettu niille aikuisille, jotka ottavat vastaan Jeesuksen Herrana, lain alla ollessaan, kuten Saul. Hänhän oli uskossa Jumalaan ja lakiin. Hänelle oli vahana liiton mukainen Herra Jumala, eikä Hän ollut ottanut vastaan uutta liittoa, Jeesusta.
Minä mm sain Voitelun ennen kastetta, ollessani EvLut kirkossa. Asia josta ole usein kertonut.
Lapsikaste on pakanallista harhaa. Se ei esiinny Raamatussa ja jos silloin saisi, PH;N voitelu olisi jokaisella. Mutta kun ei ole.
Raamatussa ei esiinny myöskään mainitsemasi ” parannuksen armo”, se soopa on taas SRK;N juttuja.
Että silleen.
22.01.2010 08:25
Kyllä minulle on selvinnyt jo ajat siten miksi on niin paljon eriuskontoja?
Minulle itselle on selvinnyt jo lapsena, mikä on minun uskoni Filippiläiskirje:
2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Pyhä Henki on myös kertonut sen, että jos ihminen ei tunnusta Jeesusta Herraksi ihmisten edessä, tie vei vääjäämättä Helvelettiin, sillä Jeesus pelastaa VAIN OMIANSA, ja Jumala ottaa VAIN JEESUSKSEN OMAT VASTAAN. Matt. 10:32
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa
Jokainen tulkitsee Raamattua omaan korvasyyhyynsä. ** Näin tekee vain ihminen, jolla ei ole PH;n voitelua. Pyhät eivät. Uudestisyntynyt ihminen voi ainoastaan saada Sanan aitona.
Siksi on näköjään turha jatkaa! ** Jos se sulle käy, niin mikäs siinä. Mutta näin vastaa aina vain se, jolla ei ole mitään sanottavaa.
Mutta sen sanon että minäkin olen jonkinverran opiskellut seemiläisiä kieliä ja ole aika: skeptinen Raamatun moneen kertaan käännettyyn tekstiinI ** Miksi et lue alkutekstiä rinnalla, pääset siihen sanomaan paremmin. Isäni on seemiläinen, ja kerrotko minulle mihin seemiläisen kielen käännökseen olet tutustunut?
Ja mielestäni uskon Raamattuun juuri niinkuin siinä lukee ja siksi en voi uskoa myöskää, että Jumala, Jeesus Kristus ja PH olisivat yksi ja sama Jumala! ** Etkö ole lukenut niitä kieliä. VL aikaan he, jotka sanoivat Adamille 1 Moos 3 ;22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
22.01.2010 08:16
mutta vastaan....
Sanoin että pyhä Henki oli tuolloin vielä taivaassa,(tässä kohtaa et näy tuntevan kirjoituksia) sehän on ihan höpön höpöä. *’ KERROTKO TARKEMMIN, MIKÄ SAA SINUT VÄTTÄMÄÄN MINUN OLEVAN VÄÄRSSÄ. Pane vaikka VT jae.
Jos tunnet raamattua niin hyvin, niin etkö muista kun Jeesus kastettiin, niin taivasta kuului ääni.............................** Niin, JEESUS täyttyi Pyhällä Hengellä, mutta täyttyikö muut?
Ja Pyhä Henki tuli Jeesuksen luo taivaasta kyyhkysen muodossa! ** Juuri näin, vain Jeesukseen.
Eli Hän sai sen kasteensa jälkeen, aivan samoin kuin ne kaikki jotka kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimessä.** Juuri näin, upottamalla, mutta Johanneksen kastetta ei käytetä Kristittynä kasteena, ja jopa opetuslapset jotka saivt6a sen, kastettiin uudelleen Jeesukseen. Johanneksen kaste oli kasteen tienraivaus kastamalla syntien sovitukseksi, ja Apostolinen kaste on se jota käytetään kristillisissä kirkoissa nyt. Ne on eri kasteet. Kuten on tuo ripottelukin, jossa tapahtuu Pyhän Hengen todellista pilkkaa. Minun lapsiani ei ripotella.
Kysyit ketä rukoilen? Rukoilen Isä Jumalaa Jeesuksen Kristuksen nimessä AAMEN!!!!!!!!!!!!!!!!** Miksi sinä Isää, jos Jeesus on Herra. Kyllä Jeesus sen vie eteenpäin, joka on Hänen mielestä tärkeää. Etkö oikein luota Häneen.
On suuri armo, että voi tutkiskella raamattua myös yksin Pyhän Hengen ohjauksessa. ** Se on minulle tuttua. Viimeisen 15 vuoden ajan, ei juuri ole päivää, milloin olisin jättänyt lukematta sitä alle puolen tunnin. Olen myös tenttinyt osa- alueita, kuten eskatologian.
En tiedä minkälainen henki sinua johtaa, mutta tuntuu aika agressiivinen olevan? ** Eikö Jeesus ollut agresiivinen heille, jotka ei ollut mieleen. Tätä sanotaan asioihin tarttumiseksi, mutta se on yleensä vastus teiltä, agresiivinen.
Kuten varmaan tiedä, elän diasporassa ja sinä pidät minua agerssiivisena. Kerronpa mitä Jeesus meistä sanoo.
Jeesus ja opetuslapset olivat kävelyllä ja eräs nainen pyysi Häntä kuulemaan itseään. Nainen tinkasi ja tinkasi, jolloin opetuslapset pyysivät, kuuntele Herra Häntä. Jolloin Jeesus sanoi. – MITÄ SINÄ NAINEN MINUSTA HALUAT, OLEN TULLUT PELASTAMAAN VAIN ISRELIN KADONNEET LAMPAAT.
Tässä Hän kertoi meistä, kadonneista ja hajotetuista 10 heimosta. Oliko Hän agressivinen vai päättäväinen.
En uskalla hurskastella raamtun tuntemuksellani, toivoisin sinunkin olevan varovainen mahtailussasi!!!!!!!!!** En mahtaile, mutta ihmettelen teidän täydellistä tietämättömyyttä raamatustanne, jonka minä kirjoitan Raamattu.
21.01.2010 19:47
662 / 692