Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. ”Ajatella, uskovien kaste saa aikaan melkoisen pyhityksen. Oletko tai onko kukaan saanut kielillä puhumisen lahjaa. Minä olen kuullut, tais olla latinaa, jota henkilö puhui.** Arameaa se pääsääntöisesti on.
    Aina tapahtuu muutos. Muutos jota ei voi olla huomaamatta, mutta miten on vauvalla. Alkaako Hän ylistämään Herraa, puhuuko kileillä, uskaltaako lähteä tekemään lähetyntyötä. Ei, koska tapa on paheksuttava ja pakanallinen
    En usko lapsikasteesta sitä, että vauva itse tajuaisi hölähtävän pölähtävää, mutta hänethän siunataan siinä Isän ja Pyhän-Hengen nimeen. Hyvä… Mutta ei SIUNATA JEESUKSEEN, JOKA ON KASTEEN STATUS.
    Hän saa siunauksen, aivankuten kuollutkin arkussa, vaikka ei tiedä sitä saavansa. Kuitenkin niin meillä kuin teilläkin kuollout ruukataan siunata ja luvataan joka ikiselle hepulle, että Jeesus Kristus herättää sinut kuolleista viimeisenä päivänä.
    Olenpa kuullut uskottomia siunattavan taivaaseen tai rukoiltu kuolleen puolesta, että Jumala ottaisi sielun talteen. Esim. mormoniuskonnossa sielu menee joko telestiseen tai terestiseen väliaika valtakuntaan ja siellä on mahdollista sitten edetä ylemmille kirkkausasteille. ** Mutta kuomaseni, nouseeko sielu vai mikä osa ihmistä. Kerron sen, se on kuten Jeesuksella, Mooseksella, Elialla ( joka oli Johannes toiseen kertaan ) YLÖSNOUSEMUSRUUMIS. Näin kertoo Raamattu.

Jaa, oliskos sitä paremmassa hengen vaikutuksessa, jos olisin kasteessa saanut Pyhän Hengen osakseni. Käsitän niin, että te saatte aikuiskasteessa Pyhän-Hengen lahjan, joka suojelee teitä synti tartunnoilta. ** Mitä vauva sillä tekee. Hänhän on Jumalan, Isän erikois- suojelussa, joka siunaa ja suojelee. Tätä sanotaan väärin lapseuskoski. On teillä heikko usko ja tietämys.

Meillä on taas niin, että ripottelu riittää lapsena ja siitä saatu siunaus kantaa pitkälle. ** Niin riittää, Raamatun mukaa, jopa ilman ripottelua, mutta siitä uupuu,,, MIKÄ ESTÄÄ TEITÄ MENEMÄSTÄ KASTELLE, kuten Hoviherran tapauksessa oli. Sitten vasta on toteutettu Jumalan TAHTO.

Parannuksen armolahjaa en vielä kokonaanj käsitä. ** Ei sitä edes ole olemassakaan, jos olisi se olisi pantu Raamattuun.
  2. Parannuksen armo on soopaa. Armo ja parannus on Raamatullista.

Ympärileikkaushan kuului vanhatestamentilliseen aikaan, mitähän muuta vielä siihen kuuluu, jota ei nykyään enää tarvitse noudattaa. ** Juuri näin ja sielläkin VAIN MERKKINÄ JUUTALAISUUDESTA, ei pakanoille.
    1. Moos. 17:10
    Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
    1. Moos. 17:11
    Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

Samalla ympärileikkaus vaati meiltä myös sydämen ympärileikkausta. Tästä Mooseksen Zakrassa
    5. Moos. 10:16
    Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.
    Jer. 4:4
    Ympärileikatkaa itsenne Herralle ja poistakaa sydämenne esinahka, te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.

Israelista sanotaan heidän noudattavan vanhatestamentillista aikaa.** Kukahan sanoo? Meitä Juutalaisia on myös messiaanisia, kuten minä. Meille Uusi liitto estää sen. Jopa Israelissa on jo nyt, KIITOS LÄHETYTYÖN ( johon ei SRK osallistu, vaikka sen piti aloittaa Jerusalemista ) on jo yli 100 Jeesuksen seurakuntaa.
    Ortodoksi- juutalaisethan elävät lain alla ja tekevät vielä sen, mutta me elämme seurakunta aikaa, ja siinä ei sitä tehdä.

Tarvitseeko meidän huomioida vanhantestamentin opetuksia missään kohdin.
    Ulkona paukkuu taas niin, että on pakko mennä katsomaan. ** Kaikessa. Jeesus sanoi viimeisen kolmen kuukauden aikana, joka jutussa – ettekö te tunne kirjoituksia?

Ehkä paras esimerkki on Tewva, joka kirjoitti siitä, ettei Jeesus ollut luomassa maata. Hän ei tunne kirjoituksia, eikä myöskään Kristusta.

Shalom
  3. Sillä vain eläviä siunataan.

Armolahjat on kristillisissä piireissä nähtävissä joka kokouksessa. Meille se ei ole ihme, mutta Jeesuksesta osattomalle kyllä. Yleensä puhe on Arameaa, Jeesuksen aikoinaan käyttämä murre. Ei lartinaa.

Room. 12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
    Tässä näkee, SEN MUKAAN KUN USKOA ON Jeesukseen. SRK;n usko on heidän juttuihin, ei Jeesukseen, ei edes kastetta Häneen, siksi ei PH ole Hänelle lahjoja suonut.
    1. Kor. 12:28
    Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Minulla, lähes kuurolla tuli parantamisen armolahjana kuulo muutama kuukusi sitten. Se vaatii uskoa ja PH;n.

1. Kor. 12:30
    Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

Onko koskaan kukaan parantunut VL seuroissa? Ajattele, huomaat kuinka kuiva ”henki” siellä on.

En usko lapsikasteesta sitä, että vauva itse tajuaisi hölähtävän pölähtävää, mutta hänethän siunataan siinä Isän ja Pyhän-Hengen nimeen. ** Olet oikeassa, parempi näin, kun jättää siunaus toimittamatta.

Hän saa siunauksen, aivankuten kuollutkin arkussa, vaikka ei tiedä sitä saavansa.
    Tässä olet väärässä. Kuolleen aika päättyy silloin kun henki lähtee. Hänellä oli mahdollisuus joko tunnustaa Jeesus Herraksi tai ei. Siinä ei enää muiden uskot mitään paina, oli synnit anteeksi tai ei.

Kuitenkin niin meillä kuin teilläkin kuollout ruukataan siunata ja luvataan joka ikiselle hepulle, että Jeesus Kristus herättää sinut kuolleista viimeisenä päivänä. ** ”ruukataan”, mutta miten se on Raamatussa?

Olenpa kuullut uskottomia siunattavan taivaaseen tai rukoiltu kuolleen puolesta, että Jumala ottaisi sielun talteen. Esim. mormoniuskonnossa sielu menee joko telestiseen tai terestiseen väliaika valtakuntaan ja siellä on mahdollista sitten edetä ylemmille kirkkausasteille. ** Turhaa?? Ja vielä Jumala? Ajattele nyt vähän, Jumalako on se portti taivaaseen, josta VL toitottaa ”kapea portti”, joka on kyylläkin heille jäsenmaksu.

Jaa, oliskos sitä paremmassa hengen vaikutuksessa, jos olisin kasteessa saanut Pyhän Hengen osakseni. ** Henki voi tulla myös ilman kastetta, myös ennekin. Kysymys on suhteesta Jeesukseen.

Mieti sitä, että UT on vain murto- osa VL kirjoituksista. Kuinka monta kertaa PH esiintyy VL aikaa Pyhänä. Eiköhän sen aika ollut Helluntai, ja mitä se sai aikaan -- ihmiset täyttyivät, ja ketkä VAIN JEESUSTA SEURAAVAT sekä puhuvat kileillä.

Miksi? Siksi kun Henki kirkastaa Kristusta, ei VL Jumalaa, koska Isää ei ole ilman Poikaa.

VL; käsitteen mukaan Henki pyhittää?? Naurettavaa, se ei ole kirjoituksissa.

Käsitän niin, että te saatte aikuiskasteessa Pyhän-Hengen lahjan, joka suojelee teitä synti tartunnoilta. ** Hän kirkastaa ja suojelee Kristusta, ja kun se on päälle puettu, ollaan siinä tilanteessa.

Meillä on taas niin, että ripottelu riittää lapsena ja siitä saatu siunaus kantaa pitkälle.** Sama se on sitten tehdä niitinkuin ortodoksit, siunailla järvetkin?? Tämä on sitä pakanauskoa. Siunausta tarvii vain Jeesus ruumiin ja sielun, sen kuulee myös ja vain Hän, ilman vettäkin.

Parannuksen armolahjaa en vielä kokonaanj käsitä. ** Etkä käsitekään, onneksi, sillä se on pakanallinen sanonta vain, ei Raamatullinen.

Olen nähnyt, kun kerran yks laitapuolen kulkija sai parannuksen armon, mutta ei hän siinä pysynyt montaa päivää, kun näin taas rautatientorilla kännäämässä. ** Näin käy kun ei ole parannusta Kristukseen. Vapaissa suunnissa on suuri osa evankelistoja tämän tien kulkijoita,,,, ennen Kristus ruumistaan.
  4. anna olla vaan.
  5. ””Jumalasta kerrotaan luomiskertomuksessa , että ensin oli Sana , se oli Jumalan tykönä ja Jumala on se Sana.*** Tämäkin vielä.
    1 Moos1;1 Alussa JUMALA loi taivaan ja maan.
    Eli Jumala oli tässä.

2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja JUMALAN HENKI liikkui vetten yllä.
    Tämä on se Pyhä Henki

3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja VALO tuli.
    Tämä on se Jeesus, Maailman valo, mutta Jeesus oli nimeltään Sana, ennekuin syntyi ihmiseksi.

Johannes kertoo sen ¨kolmannessa luomiskertomuksessa näin. Joh 1
    1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
    Jeesus oli alusta lähtien Elohiim persoona.
    2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

Jeesus oli jo alussa!!!

3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

Yllätys yllätys, Hänen voimalla syntyi KAIKKI.

4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo

Vain Jeesuksessa on ELÄMÄ JA VALO

Et ole oikein perillä Raamatusta. - Järki menee solmulle heti kättelyssä.

Mutta sen me muistamme , että Jumala loi Sanalla kaikki. Antoi tehtävän kaikille luoduille,ihmiselle eläimille ja kasveille.Kaikki tapahtuu Sanan voimalla, Jumalan Sanan voimalla. ** Ei oikein ole linjassaan. Kysymyksessä ei ole Jumalan puhe, VAAN JEESUS.

Poikaa ei mainita maailman luomisen yhteydessä; Jumala yksin on Luoja. ** älä raiskaa raamattua, OLE JO HILJAA.

Kolmiyhteinen Jumala on myös järjellä mahdoton ratkaista. * On sinulle, Kristitylle ei.

Sen vuoksi tieteet, paitsi teologinen tiede, mitätöi Jumalan ja Jumalan Pojan olemassa olon, koska se ei voi sitä järjellä tutkia. ** Ei tiede, VAAN TYHMÄT KIRJOITTAJAT.

Pyhälle Hengellä on myös tehtävä, syntien anteeksiantamuksen tehtävä.Pyhällä Hengellä ei ole suuta, siksi Hänellä täytetyt ihmiset toimivat tässä tehtävässä .Tämä selviää Jeesuksen lähetyskäskystä. *** Sinulla on suu. pyhä henki ei ole synnin kanssa tekemisissä, AINOSTAA KIRKASTAA KRISTUSTA.

Koska sinulla ei ole PH;ta, ei myöskään Kristuksen kirkastajaa.

MITEN VOIT OLLA NOIN NAURETTAVA.
  6. ””Minua myös askarruttaa se miksi vain ihmisellä on sielu, ja he pääsesvät taivaaseen. ””

Oikein askartelet, Taivas ei ole se paikka missä iäisyys vietetään, se on Jerusalem. Ja sielut sinne ei mene, joten mukana on kivet ja puut.

Taivas on se, jossa nyt on Jumala ja Jeesus, sekä paikka, missä Pyhät, Jeesukseen uskovat ovat sen vaivan ajan, 7 vuotta. Sinne ei mene sielu, vaan ylösnousemusruumis.

Taivaassa olisi varmasti mukavampaa, jos sielläkin olisi eläimiä vaikkapa meidän Hauva-koira ** Saattaa olla, sillä saatana karkotetaan avaruuteen.
  7. Kristilliset piirit eivät usko Darwinin teoriaan, mutta ei uskonut myöskään Darwin itse. Hän otti vastaan Jeesuksen kolme päivää ennen kuolemaansa ja senkin eri tavalla kun VL ihminen, Hän ei tehnyt parannusta syntien anteeksi antamiseen, vaan otti vastaan Jeesuksen Herranaan ja uskoi Hänet Messiaaksi, lain täyttäjäksi.
    Mutta itse teoriaan. Se on TEORIA, ei muuta. Usko taas on usko näkymättömään, Jumalan lupaukseen Messiaakseen, Jeesukseen. Tässä VL on väärässä, heille on kynnys ja portti on vain jäsenyys lahkossa. Ei Kristus Herrana.
    Missä Kristinusko ja D- teoria poikkeaa. Yksi ja suurin ongelma D.n markkinoijilla on todistaa se, miten kaikki alkoi. Meille se on luettavissa Raamatussa.
    Mutta evoluutio, oikein ajatteluna on kyllä toimiva.
    1. Otanta. 1 Moos 1:24 Jumala sanoi: "Tuottakoon maa kaikenlaisia eläviä olentoja, kaikki karjaeläinten, pikkueläinten ja villieläinten lajit." Ja niin tapahtui. ( Maa tuottaa lumisen yhteydessä koko ajan uusia eläinlajeja sekä kasveja )
    2. Otanta. Ihmisen luominen paratiisiin 1 Moos1:28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu. 1 Moos 2; 8 Herra Jumala istutti puutarhan itään, Eedeniin, ja sinne hän asetti ihmisen, jonka oli tehnyt. 9 Herra Jumala kasvatti maasta esiin kaikenlaisia puita, jotka olivat kauniita katsella ja joiden hedelmät olivat hyviä syödä, ja paratiisin keskelle hän kasvatti elämän puun sekä hyvän- ja pahantiedon puun.
    3. Otanta. Maailma muuttuu 1.Korinttolaiskirje: 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. ( Ihminen unohtaa Jumalalansa, joka on kolmiyhteinen Elohiim.
    4. Otanta. Jumala ennelistaa kaiken mutta ensin tuhoaa pahan. Jer. 48:34 Hesbonin ja Elealen valitushuudot kuuluvat Jahasiin asti. Huuto kiirii Soarista Horonaimiin ja Eglat-Selisiaan saakka. Autiomaaksi muuttuu kaikki, jopa Nimrimin kosteikko.
    5. Otanta. Jumala tulee Israeliin Poikansa kanssa ja siellä on iankaikkinen elämä. Joh. 16:20 Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee. Te joudutte murehtimaan, mutta tuskanne muuttuu iloksi. 1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Ilm 21;2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

Tämän selvän järjestyksen lupaa Jumala Sanassaan. Mutta mitä Darwin?

Toisaalta on hyvä ottaa käteen kourallinen hiekkaa ja odottaa, josko se alkaa elää. Tätähän on summittainen alkuräjähdys oikeasti.

Olen ymmärtänyt, että myös lestadiolaiset hyväksyvät Darwinin kehitysteorian. Itse olen miettinyt miten se sopii yhteen kristillisten uskontojen kanssa, sillä kaikkien niiden mukaan vain ihmisillä on mahdollisuus päästä taivaaseen. Syynä on se, että ihmisellä on sielu, jota eläimillä ei ole.** Taivaaseen ei pääse mukavuuden perusteella, vaan Jeesuksen sinne toimittamana. Hän Vanhurskauttaa itseensä uskovat Isän edessä. Jumala itse ei ketään sinne päästä, Jeesus vain.
    Ihmetyttää tuo, - he ovat mukavia?

Kehitysteorian mukaan kaikki elävät olennot ovat lähtöisin samasta lähtöpisteestä. Jossakin vaiheessa on siis syntynyt ihminen, eläimet. kalat linnut jne. Kun ihminen on syntynyt, on se jossakin vaiheessa saanut sielun ja mahdollisuuden päästä taivaaseen. ** Miten sinä puhut sielun pääsyn taivaaseen. Mistä tuo tieto?
    Missä vaiheessa näin on tapahtunut? Mahtaako Raamatun luomiskertomus tarkoittaa juuri tätä hetkeä? * Ei.

Varmaan tällä palstalla moni osaa antaa minulle vastauksia mieltäni askarruttavaan kysymykseen. ** Nyt tämä vastus.
  8. Uudelleen kastajat opettavat, että kasteessa ihmisestä tulee synnitön ja Jeesuksen kaltainen ruumis nousee veden alta. ** Ensinnäkin, käsite uudelleen kastajat on VL sooloilua, kysymyksessä on kaste, babtiso, joka on upotuskaste.

Sinä, joka et todella tiedä teologiasta mitään, kerrot, että ihmisestä tulee synnitön. Mistä tuo tieto on peräisin? Mistä se, että Jeesuksen KALTAINEN, aika naivia.

Voi eksytystä pimeää... Perkeleestä itsestään.** Juuri näin kirjoitta itse Hän.

Mihin teillä jäi Jumalan armo ja Jeesuksen lunastustyö? ** Siihen mihin sen pitää jäädä, kasteessa meidän päälle, Golgatan ristintyön mukaan. Etkö ole kuullut Joh 3;16, etsipä se Raamatusta. Harvinainen lause kyllä.

Kasteko vasta pelastaa? ** Lue tämä, niin selviää > 1. Piet. 3:21
    Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Missä kohtaa raamatussa on , että ihmisestä tulee kasteessa Jeesuksen kaltainen ja synnitön? ** Kerro sinä sen, koska sitä markkinoit!!!!

Kieltämättä houkuttelevaa ja helppoa uskoa, mutta tuossa uskossa ei vahingossakaan tulla autuaaksi** Ei kyllä tupakoimisellakaan, samalla kun toisella kädellä ripotellaan vettä vauvan päälle ja sitten VL pappi väittää, että aina saa mennä ” tämän kasteen alaiseen armoliittoon ”. Vastaa sinä siihen