Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Olen näyttänyt kymmeniä kertoja, mutta se ei pakanoille avaudu, joissa ei ole Henkeä. Pitää vain ymmärtää Jeesuksen jumaluus.
    Pidätkö Jeesusta valehtelijana.
    TÄSSÄ LUOVUTUS
    Matt. 28:18
    Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

TÄSSÄ HÄNEN TOETAMUS VALLAN LUJUUDESTA HÄNELLÄ.
    Joh. 10:18
    Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

NÄIN SITTEN KUN ME PYHÄT HALLISEMME.

1. Kor. 15:24
    Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Näytä hyvä mies viimeinkin se kohta.** Hyvä mies, lue se JÄLLEEN.

JOLLEI, soita 066 666666 niin siletä kerrotaan.
  2. Raamattu sanoo, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus (Ap. t. 17: 30), muuten emme voi pelastua. ** Juuri näin, meitä VELVOITETAAN TEKEMÄÄN PAPARANNUSTA.
    Jos Luukas kertoo näin, - on tehtävä! Se tarkoittaa, että ihmisen on ITSENSÄ TEHTÄVÄ PARANNUS. Kukaan muu sitä ei tee.
    ””Kokonaan eri asia on sitten tietenkin se, onko parannuksen tekeminen ihmiselle itselleen edes mahdollista…”” Veke. Juuri tätä sanotaan epäuskoksi.
    Parannus on mielenmuutos, josta olen aiemmin kirjoittanut, ja jollet olisi suoraan kopioinut kyseistä tekstiä, et olisi tähän MOKAAN MENNYT?

Paavali toteaa 1. Korinttilaiskirjeessä: ”Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.” (1. Kor. 15: 50.)** Niin, siksi juuri on mentävä kasteelle ja pestävä paha pois. Veden alta tulee uusi luomus, Kristus- ruumis.
    Päätös seurata Jeesusta on vain tehtävä, kuten sen tekivät OPTUSLAPSETKIN, eivätkä välttämättä olleet lähteissä uskossa, mutta olivat luottamuksessa tulevaan Messiaakseen.

Meillä on monesti hyvin pinnallinen käsitys synnistä. Ajattelemme, että syntistä meissä ovat vain jotkin pahat teot, joita välttämällä voimme elää melko synnittömästi. Näin ei kuitenkaan ole asian laita. Olemme läpikotaisin syntisiä, emmekä voi päästä synnistä omin voimin eroon. Emme edes ymmärrä tarvitsevamme koko ajan parannusta ja Parantajaa. ** Siksi juuri pitää pukea Jeesus päälle.

Meidän on tehtävä parannusta joka päivä. ** Asiaa on todella tarkistettava päivittäin. Uskoon tulo on kihlaus, ja siihen kuuluu päittäinen toteamus, - minä rakastan Sinua, kihlattuni ( Jeesus ).

Oikeastaan meidän on elettävä parannuksessa, mikä tarkoittaa sitä, että meidän on kuultava ja luettava Jumalan sanaa, joka sekä osoittaa meidät syntisiksi (Hepr. 4: 12) että näyttää meille tien Parantajan luo (Room. 6: 23). Saamme muistaa kastettamme, jossa Jumala pesi meidät puhtaaksi kaikista synneistämme ja teki liiton kanssamme (1. Piet. 3: 21). ** Mihin se ylistys jäi, Raamatusta haetaan, EI SYNTIÄ, VAAN SYNNITTÖMYYTTÄ JA KIRKASTETAAN JEESUSTA.
    Sanoiko Jeesus lähetyskäskyssä, menkää ja saarnatkaa synnillisyyttä, kuten SRK tekee`. Tarksitappa.

”Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin lumi. Vaikka ne ovat purppuranpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin puhdas villa.” (Jes. 1: 18.) Jumala on katuvalle syntiselle armollinen. Loppuun asti. ** Mutta nyt on seurakunnan aika, Jesajan aikana oli lain aikaa.
    Siitä huolimatta Jesaja ennusti oikein.

Shalom.
  3. Jeesus on vain Herra Vapahtaja.

Kyllä sokeakin kana jyvän löytää. Sinulla on oikein Raamatun paikkoja, alat olla saarnamies.

Mutta yksi asia ihmetyttää, ET KOSKAAN PYSTY VASTAAMAAN KYSMYSEEN JA SELITTÄMÄÄN SITÄ RAAMATULLA.

Mistä sinä olet saanut päähäsi, ettei vanh.lest. tunnusta Jeesusta Herraksi. Jeesushan on Herra, mutta älä Jumalaa sivuuta kokonaan.Jumalahan jeesuksen lähetti.
    Muistatko raamatusta kohtaa, missä Jeesus sanoo Isälle esitellessään pelastettuja" tässä ovat ne lapset, jotka minulle maailmasta annoit, yhtäkään en ole heistä kadottanut " ** Siitä kun Jeesus ei ole Helille Herra, vaan SRK ja Jumala.

Suhteutumisesi Jeesukseen näkyy mm. siinä, että Sinä kirjoitat kuninkaan nimen pienellä j- kirjaimella.

Kysyt, muistanko. Totta kai muistan, puhuin tästä viime sunnuntaina ja kuuliat olivat tyytyväisiä. Johannes puhuu siitä 18 luvussa, sinä et sitä tiennyt >

6 Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan. ( Näin käy VL;ille )¨’

7 Jeesus kysyi uudelleen: "Ketä te etsitte?" He vastasivat: "Jeesus Nasaretilaista." (( Tehän etsitte, mutta ette löydä )

8 Jeesus sanoi heille: "Johan minä sanoin, että se olen minä. Jos te minua etsitte, antakaa näiden toisten mennä." ( Niin älä tule meidän tielle, kun menemme Jeesuksen kanssa )
    9 Näin kävivät toteen hänen omat sanansa: "Niistä, jotka OLET HALTUUNI USKONUT, en ole antanut yhdenkään joutua hukkaan."

Jeesus pelastaa vain omansa, ei muiden omia.

Yksikään VL ei ole myöntänyt palstalla, että JEESUKSELLA ON KAIKKI VALTA, taivaassa ja maan päällä.
  4. Kakk---.Voi sinua Kesitas! Vai ei ole synti enää tarttunut, kun kävit kasteella ?´** Kaikki kastetaan Jeesukseen, ei seurakuntaan, kuten vauvakaste. Me saamme Kristuksen ruumiin ja jos sinun mielestä Kristuksen ruumiiseen synti tarttuu, olet todella se, miksi sinua sanotaan, saatana. Vain teille on Kristuksen ruumis kummajainen.

Siis yksi synnitön ainakin, ** Se on eri asia. Taidat olla pienellä limiitillä varustettu, tai sitten lukihäiriöinen, synti ja tarttuminen on eri asiaa. Maalikin on olemassa, ja jos se tarttuu, kysymyksessä on maalipinta. Dikkatko?

ei Melperikään ole noin synnitön. ** Onko Melperi väittänyt, Sinä väität.

Tyhjäksikö teet Jumalan Sanan " synti, joka aina tarttuu ja tekee matkan hitaaksi" On sinulla pimeys , pimeyttäkin suurempi, ihan säkkipimeä usko. ** Ei ole pimeyttä, eikä se avaudu noilla VL mantroilla. Ja synti on eri kun tarttuminen.

Miksi sitten vilkutella, jos synti ei lähde pois, JÄÄKÖ SE SINUUN, TARTTUNEENA.

V_H :n ja sinun keskusteluun puutun, että tyhjää tuollainen hokeminen, jeesuksesta ja Jumalasta sinä tiedät, että me uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan ,Jumala Isänä , Poika Pelastajana ja Pyhä henki Pyhittäjnä.** Muuten kyllä, mutta en mantrana. Jumala on Isä, Jeesus on Poika, Meidän Herramme, mutta sitten se Pyhä Hneki, Henki on Jumalan Voima, joka kirkastaa Kristusta, eikä kuten VL soopa on, Pyhittää, ei näin Raamattu sano. Eikä teillä ole edes PH;ta, koska ei ole armolahjoja, olette lahjattomia.

me vl:t ei uskota pelastukseen suoraan Jumalalta , eikä niin raamattu neuvo, vaan uskomme Jeesuksen Kristuksen pelastustyön kautta saatavaan armoon hänen valtakunnssaan. ** Saatanakin uskoo juuri näin, kuten Te, MUTTA EI PIDÄ JEESUSTA HERRANA.

Jokainen uskoon tullut ihminen saa Pyhän Hengen. ** Missä niin lukee. Missä on armolahjat, kerro yksi armolahja jollain lestadiolisella?

Pyhän Hengen viran kautta me tulemme uskoon parannuksessa.** Haista jo P..ka. PH;N virka ei palevle lahkoja. Teillähän oli se palaamisen armo, missähän se oikein on Raamatussa. Pyhä Henki ei kulje pellejen, eikä hoitajien jengissä.

Pyhältä Hengeltä saarnatun anteeksiantamuksen kautta** Miten suurta saatanallisuuta?? Suurta sellaista.

Tämä on uudestisyntyminen. ** Ja tämäkin vielä, huorapukeille ja valehteluille. Naurattaa, koska et tiedä edes mikä on uudestisyntyä ylhäältä.

Tämä on totta ja raamatun mukaista Jumalan Sanaa. ** Kerro paikka Raamatussa, mutta muista nuo välilyönnit?

Parannuksen, eli uudestisyntymisen jälkeen , ** Eikö niin, jos tätillä olisi munat, se ei olisi setä vaan VL kirjoittaja Tewva, eikö vaan.

silloin kun tulimme ahtaasta portista sisälle Jumalan valtakuntaa, meidän ei tarvitse enää uudelleen uudestisyntyä , vaan pesemme jalkojamme, eli pyydämme synnin vikoja ja lankeemuksia anteeksi.** Vielä portteja. Eihän RY;llä ole edes aitaa.
  5. piste.
  6. Sinulla siis on valta kastaa, ja uudestisynnyttää minut elävään uskoon. ** Kyllä. Kaikilla uudestisyntyneillä Jeesuksen seuraajilla on se mahdollisuus. Kysyä kuuluukin, oliko apostolien aikana kastajat jotain pappeja. Ei, vaan evankelistoja, - menkää, saarnatkaa ja kastakaa. Kuului Herramme ohje.
    Me voimme kastaa ja haudata, mutta ei vihkiä avioliittoon, koska se on Suomen lain mukaan tehtävä toimenpide, juridinen liitto myös.
    Jos haluat kasteelle, kirjoita postiini, kastan sinut tunnutuksesi jälkeen.
    ””Tämän mukaan lestadiolais-oppi tulla käsittämään parannuksen armo on hyödytöntä. ”” Kuten sanoin, se ei ole Raamatullinen. Mutta kuitenkin on sanottava, että parannus sinänsä on oikein, mutta sekin on heille mysteerio.
    Paavali ollessaan Saulus, oli Juutalainen koulutettu jonkin sortin pappi, ainakin korkeassa virassa ja USKOI TODELLA JUMALAAN. Hän jopa halusi tappaa heitä, jotka panivat Ihmisen ja Jumalan välille jonkin, ja Hänen aikanaan se oli Jeesus.
    Hän oli uskossa, kyynärpäitä myöten. Mutta se ei pelastanut, koska ei ollut ENÄÄN JUMALAN TAHDON MUKAISTA, sillä Jeesus oli jo tuonut uuden liiton ja perustanut seurakunnan. Paavalin mennessä Damaskoon, elettiin seurakunnan aikaa, ja Saulus eli vielä lain aikaa.
    TÄSTÄ PITI TEHDÄ PARANNUS, MIELENMUUTOS, että ennen oli Hänelle ollut Jumala Herra, NYT SE HERRA ON KAIKKIVLATIAS JEESUS.
    Tämä oli parannus. Paavali ei koskaan ollut vääräuskoinen, Hän uskoi Jumalaan, mutta ei ottanut Jeesusta vastaan, ennekuin Jeesus Hänet itse pysäytti.
    Tässä jos käytetään sitä SRK;N ´” parannuksen armoa” Hänen olisi pitänyt lyöttäytyä Damaskon seurakuntaan, eikä Jeesukseen. Joten PARANNUS TEHDÄÄN AINA JEESUSKEEN, EIU MIHINKÄÄN MUUHUN. Samoin kaste, vain Jeesukseen, sinuthan on kastettu vain seurakuntaan, jos mietit niitä sanoja.
    Olet ennen kastetta kaukana Paavalin tiestä.
    Meillä kun ei tarvita uudestisyntymistä, ainoastaan parannuksen armo nimellä kulkeva pelastusoppi. ** Niinhän se teillä. Mutta miten on Raamatussa. Näytä paikka näkemyksellesi.
    En minä sitä voi taata, onko se tismalleen raamatun mukainen johtuen siitä, kun olen epäilevä Tuomas alias Heikko-Veikko, joka on täällä etsivällä mielellä. ** Ja siksi jäätkin. Etsivät jäävät kalliolle, VAIN LÖYTÄNYT PÄÄSEE PERILLE.
    Käsittämätöntä, jos ei pysty jotain Raamatusta osittamaan ja elää sen mukaan, heille on aika paha nimi, pakanat.

Kuitenkin Jeesusta ja Jumalaa mainitaan mielestäni meidän seuroissa ihan riittävästi, Jumalaa niin paljon, että joskus turhauttaa kuunnella, kun tulee mieleen, että mitä se tarkoittaa se Jumalan nimen turhaan lausuminen. ** Nyt puhut asiaa, - ÄLÄ LAUSU TURHAAN nimeä. Se on vain sellaista mantraa, mutta ei KOSKAAN JEESUSTA HERRANA. Jouku saarnaaja sanoo – Herra Jeesus, samoin kun Neitsyt Maria, mutta ei Jeesus on Herrani. He ovat Sauluksia, joille Jumala on Herra ja Jeesus vain Vapahtaja, joka todellisuudessa ei vapahda muita kun seuraajiaan, uudestisyntyneitä. Muista sitten sanoa, että - minähän koin parannuksen armon. Saat nähdä miten käy.
    Jeesusta taas mainitaan sopivasti, ei liikaa, eikä liijan vähän.** Niinhän siellä mainitaan myös Laestadius ja Lutherkin, mutta Herraa Jeesusta ei koskaan.

Kasteesta uskotaan, että Jeesus asetti sen ja muutti kastekäytännön aikuiskasteesta lapsikasteeksi, vaikka historia todistaa vallan muuta. Tiedä tässä enää keneen uskoisi. *** MITÄH… Jeesus ei niin tehnyt. Hän siunasi kyllä lapsia, mutta lapsikaste tule vasta Temppelin hajotuksen aikoihin jossain piirissä muotiin.
    Jos joku Sinulle väittää tätä Jeesuksen työnä, vedä suoraan nenään. Hän on saatana asialla.
    Olen kuullut puhuttavan hengellisistä helppo-heikeistä, en nyt vaan hoksaa, keneen sitä voisi kohdistaa. ** Edelliseen.

Shalom
  7. nyt Sinulle.

Jos ottaisin uskovien kasteen, niin silloinko minä uudestisynnyn? ** Silloin sinä saat uuden Kristus ruumiin ja Hengessä uudestisynnyt ylhäältä. Näin Kristus sen kertoo.

Yhtä tietämätön oli piispa Nikodemus.

Entä ellen ota, kun minut on jo penskana kastettu, onko uusi kaste tarpeen? ** Ei sinua ole pabtisoo, upotettu, annostaa ripottelut ja kasteelle aina hakeudutaan, mennään sen jälkeen kun on löytynyt Jeesus Messiaana, ja luvataan seurata Häntä.

Kaste aikoinaan puhutteli minua niin kovasti, etten saanut rauhaa, ennekuin annoin kastaa itseni, ja sen jälkeen ei ole minuun synti tarttunut.

Jos haluat kasteen, kastan sinut, jos tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja lupaat seurata Häntä.

Parannuksentekoko ei ole samaa kuin uudestisyntyminen? ** Ei todella, eikä takaa pelastusta. Pelastuksen takaa vain se, että seuraa Jeesusta, ELI PITÄÄ LAMPUSSA ÖLJYÄ.

Tämä uupuu kokonaan VL liikkeestä, siellä painotetaan ”palaamisen armoa” jota ei Raamattu tunne, ja sen jälkeen olla vai synnit anteeksi, joten sillä tiellä ei ole pelastusta. Jos sinusta tuntuu siltä, näytä molempiin Raamatun paikka.

Kyllähän lestadiolaisuudessa Jeesusta mainitaan, ainakin kun annetaan syntejä anteeksi Jeesuksen nimeen ja vereen. ** Niin, mainitaan, mutta mainitaanko se, mitä pyydetään, että Jeesus on Herra, kaiken valtias, Tie, totuus ja elämä. Se vain on hukassa, sitä kautta kaikki.

Jumalaa siinä ei tosin mainita, mutta jos kaikki valta on annettu pojalle, niin mitäpä sitä Jumalasta. ** Niin, kerrotko sen seuroissa?

Tosin Jumalaa mainitaan usein seurapuheissa; jumalan lapset, jumalan valtakunta, jumalan pyhät, seurapuheissa taas ei mnainita Jeesuksesta, mutta alkurukouksessa sanotaan aina: Jeesuksen nimeen aamen ja loppurukouksessa; jeesuksen nimeen ja aina siunaavaan nimeee, Amen. ** Niinhän se mainitsee heloppoheikkikin, että kaiken nimeen. Mutta toteuta ei.

Shalom
  8. saatanan asialla. Alkaa jo siltä vaikuttaa.

.että hän täytettäisiin Pyhällä Hengellä. Samaan aikaa Saulukselle näytettiin näyssä, että Ananias- niminen mies panee kätensä hänen päälleen. **

Jumala vasta herätti Saulusta synninunesta tiellä, ei pelastanut. ** Miten sinä Jumlan tähän sekoitat….. Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen JEESUS, jota sinä vainoat.

Siihen tarvittiin uskovainen Ananias antamaan synnit anteeksi.** Mitä taas hoopoilet, kerro missä se lukee? Sinähän aloitit,,, - Raamattu sanoo…. Taas raiskaat Raamattua, se on kuoleman synti.

Tätä tarkoittaa kätten päälle paneminen....Tätä väärät vanhurkaat käyttävät ihmistä
    parantamaan ja armolahjojen antamiseen ja vahvistamaa ihmistä. ** Tämä täyttä soopaa. VL soopaa, milloin olet nähnyt VL;N toista siunaavan kätten päälle panemisella, milloin heillä YHTÄÄN ARMOLAHJAA.

Jos Saulus olisi saanut syntinsä anteeksi tiellä ja Pyhän Hengen suoraan Jumalalta, ** Olet taas juonut, miten sinä Jumalan tänne vedit, EI JUMALA KENELLEKÄÄN SYNTEJÄ ANTEEKSI ANNA, VAAN JEESUS.

miksi Jumalan piti lähettää Ananias Sauluksen luokse ja valmista heidän tapaamistaan näyssä? ** Siihen vastaa Raamattu > että Ananias-niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin.

Kannattaa lukea Raamattua.

Ja miksi JUmala sanoi Ananiakselle, mene, että hän saisi Pyhän Hengen. ** Missä kohti Raamattua Jumala puhui Ananiakselle?? Kerro paikka.
  9. Älä jätä, kuten Kesitas neuvoo. ** Pitäisikö Hän jäädä tapettavaksi?? Yllytät rikokseen. Tämä on sitä veljen rakkautta.

Siinä saat sielullesi vahingon. Kukin meistä viimeisenä päivänä vastaa vain ja ainoastaan omista teoistaan. ** Mutta Pyhän Hengen temppeli on Herran, ja sen rikos aviopuolison osalta on rikos Henkeä kohtaan. On parempi heittää koko lahko pois.

Silloin kysytään onko synnit anteeksi ja rauha omallatunnolla. ** Naurettavaa, Silloin kysytään vain, onko Jeesus Herra. Näytä Raamatun paikka, kun yritä lähimmäistä helvettiin. Minä näytän Hänelle. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Tunnusta saa odottaa VL ihmiseltä, joten mieti hieman.

Älä jätä uskoasi, vaikka vaikeaa olisi liitossanne. Usko kantaa. Sen avulla jaksaa katsella vaikeidenkin päivien yli. ** Niin, vaikka puukko kaulalla. Jos näin käsket, olet brutaali.

Ei anteeksipyyntö ole pelleilyä. Hyvin paljon voi unohtaa, kun oikealla mielellä pyytää ja antaa anteeksi (tämä toisinaan vaikeaa, tottakai). Painottaisin kuitenkin keskustelun merkitystä, kuten ensimmäinen kommentoijakin. Vasta evankeliumin ja keskustelun jälkeen isoja asioita voi unohtaa. Ja kun huomaa, että niissä tapahtuu muutos, voi ne pahatkin asiat sitten vähitellen unohtaa, lopullisesti. Vaikka ne välillä muistuisivat mieleen, eivät ne enää nouse sellaisina möykkyinä, joiden kanssa ei voi elää. ** Sinun mielestä uhri on syypää. Olet todella lestadiolainen. Se näkyy kyllä.

Avaaja ei epäillyt evankeliumia vaan hullua lestadiolaista ukkoaan. Kommentoi sitä.

Varmasti puolisosikin katuu tekoaan ja on itsekin järkyttynyt pahoinpitelystä. Se ei ole koskaan oikein. Evankeliumi ei kuitenkaan lopu, niin kauan kuin yksikin uskovainen ihmien on maan päällä, saarnataan syntejä katuvalle anteeksi. Niinhän jeesuskin saarnasi ristinpuulla ryövärille. Mutta apua te tarvitsette, hakeutukaa ammattiauttajalle. ** Se nainen joka on niin pieleen kasvatettu, että kestää enemmän kun yhden pahoinpitelyn, täytyy olla tyhmä ja joka kehottaa ottamaan turpaan, on saatanasta.

Onneksi tältä palstalta on useampi äiti saanut voimia jättää tuo käärmeen pesä.