Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Tässä meillä on varsinainen Vl apostoli.

Tunnen kymmeniä, ehkä satoja ihmisiä, jotka ovat löytäneet totuuden , Jeesuksen yksi, mutta läsnä on ollut Raamattu ja Pyhä Henki.

He ovat kristittyjä, pelastettuja, mutta en tiedä yhtään, KUKA OLISI TULLUT LELSTADIOLISEKSI, yksin.

Syy on selvä, SRK on ihmisten tekemä lahko, Jeesus on Jumala.

Puhut Pyhästä Hengestä. Miten määrittelet Hengen Voitelun, onko sinulla yhtään armolahjaa, ei varmaan, koska ei ole henkeäkään. Olet paljailla.

Ap. t. 8:
    16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
    17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen
    ...
    19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."*****

Etkö tajua, että tässä ei ole mikään Pyhän hengen lähettäminen, vaan SIUNUS, jonka Henki hyväksyy.

Ap. t. 9:
    5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
    6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
    ...
    12 ja näyssä hän on nähnyt, että Ananias-niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin."

--Saa näkönä=uskon silmätä avautuvat="tulee uskoon" * Jos luet Apt; loppuun, siellä kerrotaan, että Anainaksella oli VAIN tehtävä palauttaa Hänelle näkönsä.

Mutta olennaisin jäi auki, milloin Paavali tuli uskoon? – HÄN TULI SIELLÄ TEILLÄ, KUN JEESUS PUHUI HÄNELLE, YKSIN, ei yhtään ihmistä kuullut tätä tapahtumaa.
  2. Tutustuin vasta nyt kirjoitukseen, miten tullaa uskoon ja kauhistuin alkuunsa.

" Pyhä Henki synnyttää ihmisessä synnintunnon. *** Vai niin, miten joku voi olla näin metsässä Pyhän Hengen osalta.

Pyhä Henki on puolustaja, sekä kirkastaa Kristusta. Henki on myös persoona, joka antaa armolahjoja, jokaiselle Jeesukseen uskovalle uudensyntyneelle halunsa mukaan. Hänessä meillä Pyhillä on myös sama voima kun Jeesuksella maan päällä ollessa. VÄITE ON SAASTAA. Kaikesta näkee, ettei kirjoittaja ole Voideltu.

Kertoiko Jeesus lähtiessään näin? – Minä menen ja lähetän teille syyllistäjän, joka avaa teille synnin tunnon?

Jos näin sanoi, näyttäkää se paikka Raamatusta, olen lukenut sitten kirjan aika huonosti.

Jumala loi ihmisen paratiisiin, vapaaksi ja vailla työ pakotetta, suoraan yhteyteen Isän, Jumalan kanssa. Ehtona oli vain kuuliaisuus.

On luonnollista, että se olotila vetää, ja se on Sanassa luvattu Hänen liittonsa pitäjille.

Tätä PH:n synnyttämää synnintunnon aikaa kutsutaan etsikkoajaksi. Etsikkoaikana ihminen vastaa Jumalan kutsuun myöntävästi tai hylkää kutsun. Jos ihminen hylkää Jumalan kutsun, niin hän alkaa pikkuhiljaa paatua, jolloin Jumalan ääni ja "kutsuhuuto" hänen sisällään heikkenee. ** Juuri näin kirjoittaa muslimi, hindu, sekä Jehovan todistat. Jumala ei vedä ketään itseensä, vaan poikaansa. Luonnollisesti tähän musliiniperheeseen kuuluu kirjoittaja, sekä SRK.

Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

Jos ihminen vastaa myöntävästi Jumalan kutsuun, niin hän kääntyy sydämessään Jumalan puoleen, tunnustaa syntisyytensä, pyytää syntejään anteeksi ja ilmaisee halunsa tulla Jumalan lapseksi ja Jeesuksen seuraajaksi. ** Vai oikein Jumalalle synnit tunnustaa, Olet naurettava. Jumalako syntisi sovitti? Musliineilla, kuten sinulla on vain se ongelma, että Jeesus on hyvä profeetta. Oletko ajatellut uudenlaista pukeutumista.

Tämä tapahtuu usein uskovaisen ihmisen läsnä ollessa ja yhdessä voidaan rukoilla "untuvikon" kanssa ns. syntisen rukous.** Se on turhaa, jos Jumalalle sen osoitat.

Jos saarnamiehesi on sinulle kertonut Sauluksesta, ketä Hän rukoili ennen Damaskia, Jumalaa. Hän todella oli samassa ukossa kun sinä, ja pilkkasi Kristittyjä, sekä Pyhää Henkeä.

Sinäkö muka neuvot sitten Melperiä?

Olipa vekkuli muslimi.

Sitten kommentti Melperille vastukseen.

Raamattu ei missään kohtaa pakota ja määrää toista uskovaista olemaan paikalla ehdottomana ja pakollisena keppihevosena. Ja tässä kohtaa vl-opetus lähtee harhapoluille. SRK ja vl-puhujat opettavat, että Pyhä Henki voi toimia vain heidän kauttaan eli nämä tyypit ALISTAVAT OPETUKSESSAAN Pyhän Hengen omaksi rengikseen. Luuletko, että ihminen voi alistaa Jumalan tai Pyhän Hengen omaksi käsikassarakseen? ** Miten lahko, jossa ei ole Pyhän Hengen Voitelua, voi käyttää Hänen palvelujaan. Onko M. nähnyt yhtään armolahjaa VL;illä? Et varmaan.

Ihminen voi siis olla herätyksen tilassa Pyhän Hengen työn seurauksena ja varsinainen H-hetki = uskoontulo = uudestisyntyminen voi tapahtua - kuten olen ennenkin todennut - vaikkapa marjametsässä kannon päällä. Siihen ei tarvita ketään uskovaista pakollisena mukaan. 2 pakollisen välimiehen oppi, jota SRK ja vl-puhujat opettavat, on Raamatun vastaista HARHAOPPIA. ** Niin, vaikka Damaskin tiellä, siellä ei ollut yhtään lestadiolaista.

1.Tim. 2:

"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
    6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"**

Hallujaa,, Amen.

Shalom
  3. Niin, Uuden testamentin aikana kastettiin tuhansia ihmisiä kristinuskoon, mutta yhdellekään ei kerrottu, että tulehan juuri meidän seurakuntaa, eli Korinttiin, tai Efesoon. Meidän tehtävä on vain kertoa, että Jeesus on kuollut ristillä, sovittanut lain ja voittanut kuoleman ja Isä on antanut Hänelle kaiken vallan, sekä sitten kastaa Hänet.
    Miltä tuntuisi se, jos Filippus sanoisi sanoi Hoviherralle – tule seuroihin siihen ja siihen lahkoon, niin saat pelastuksen armon? Naurettavalta, Hän vain kertoi Jeesuksesta, KOSKA KUKAAN MUU EI SITÄ OLLUT HÄNELLE KERTONUT. Sen jälkeen asia oli Hoviherran ja Jeesuksen välinen asia.
    Miten Kesitas tulkitset Raamatusta kohdan Matteus 24: 34 - 35: Totisesti : tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ** Olen muutamaan kertaan kertonut ja selittänyt koko 24 luvun, jota ei kukaan VL saarnaaja koskaan ole vielä tehnyt, sama on myös ongelma EvLut papeilla, vain ani harva on saanut siihen Sanan.
    Mutta kerron nyt tämän osan, jakeet 34- 35. 31
    Jeesukselta kysyttyiin kaksi kysymystä. 3 jae "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"
    Tässä Hän vastaa siihen, merkki.
    32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. ( Viikunapuu oli vertaus ja nimi Israelin valtiolle, joka perustettiin 5 kk 1948, joten he ovat nyt 61 vuotiaita ) Siinä kerrottiin, mistä voi alkaa laskea aikoja.

33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
    34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. ( Tässä Jeesus sanoo, joka on syntynyt tuon ajan sisällä, minä olen 7 viikkoa vanhempi, mitä Israel, näkee Hänen tulemisensa, tai paremminkin seurakunnan ylösoton )

35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ( Maa ei katoa, mutta poltetaan kaikki muu paitsi Israel, joka on n 2300 km kanttiinsa ja siellä asutaan iankaikkisuus, ja Jumala itsekin tulee sinne.
    Ilm 21 ;1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
    Avaruuteen lähtee sitten saatana ja paha, mitään pahaa ei tänne jää, kun aika on kypsä. Sinne menee kaikki, joiden suu ei tunnusta Jeesusta Herrakasi.
    Tässä kohti Hän antaa todella jonkin merkin, mutta huomauttelee kyllä, että – älkää te siitä huolehtiko, huolehtikaa vain uskoltanne ( että lampussa on öljyä )
    Ole rauhallinen, kun uskot Jeesukseen Herrana, synnin sovittajana sekä seuraat Häntä, se on aivan sama, vaikka tulee huomenna.
    Voin tarvittaessa kertoa koko luvut, jos haluat.
    Shalom
  4. juutalaiset osallistuisivat tukimarsseihin, vaan kristityt!!! He kuvittelevat tällä
    tavoin siunaavansa Israelia! ** Olet varmaan oikeassa, asialla pelataan ja leikitään paljon, tuntematta kirjoituksia.
    Pelastuvatko juutalaiset automaattisesti lopun aikana? ** Ei, sanon näin vaikka olen juutalainen. Mitään etulyöntiasemaa ei Jumalan edessä ole yhdelläkään ihmisellä, jos ajatellaan pelastusta. Jeesus on otettava vastaan ja lähdettävä seuraamaan Häntä täydellä sydämellä ja meitä on messiaanisina vienti jonkun laskun mukaan 40- 60,000 ihmistä 14 miljoonasta, ja siksi evankeliumin vienti on tärkeää Jerusalemiin.
    Mutta VT aikaa jo Jumala sanoi, - olen säästänyt 7000 miestä. Eli He ovat ottaneet vastaan myös viimeisen liiton, uskoneet Jeesuksen Messiaaksi. Room 11;4 Mutta minkä vastauksen hän saa Jumalalta? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole polvistuneet Baalin edessä.
    ”"Kun pakanoiden täysi luku on sisälle tullut, niin kaikki Israel on pelastuva" ** Tämä on lause, jota harvoin selitetään.
    Kuka on pakana, se on juutalaiselle vierasmaalainen, ja kun VT on kirjoitettu vain juutalaiselle, kaikki muut ovat heille pakanoita.
    Evankeliumi, eli Jumalan tahtohan lähti Israelista, sitten se vietiin Kreikkaan ja sitten kaikkeen maailmaan. Tämä on vain eri lailla sanottu, kun se, mitä pienissä kirjeissä, - Sanaa on saarnattava ensin kaikkeen maailmaan ja sitten tulee loppu.
    Eli seurakuntaa ei temmata, ennekuin kaikilla ihmisillä on ollut mahdollisuus kuulla Jeesuksesta, ja tehdä ratkaisu, ottaa Hänet vastaan Herrana, tai olla hiljaa. Vt; aikaan se sanottiin jo Melo Ha Goyim. Se tiedettiin jo silloin ja se oli silloin Juutalaisten tehtävä, viedä Abrahamin ja Isakin Jumala maailmalle, kaikenlaisten auringonjumalien ja kuten Allah on kuun jumala, heidän tilalleen.
    Mutta siihen, pelastuuko koko Israel. Siltä se näyttää, kun lukee Roomalaiskirjettä, 9,10,11, ja 12 luvut, siinä se mainitaan, mutta vain ottamalla Jeesus Messiaana.
    On muuten mielenkiintoinen asia. Jeesus jätti seurakunnan maan päälle, kuten teidät ja Pietari oli ensimmäinen jäsen. Hän oli juutalainen, kuten muutkin opetuslapset, mutta Jerusalem ei ottanut Jeesusta vastaan vaan jäi odottamaan kovempaa päälikköä, joka on Messias ja ajaa Roomalaiset pois.
    Evankeliumi ei siis kelvannut Jumalan oman maan asukeille, joten lähdettiin Turkkiin ja Kreikkaan, elettiin samaa aikaa kun nytkin, Jeesuksen seurakunnan aikaa. Olemme yhteinen maan päällinen seurakunta, jonka pää on Kristus.
    Raamatussa on n 3000 ennustusta, ja profetioita, joista n 80% on toteutunut, ja seurakunnan osalta kaikki, joten me olemme valmiit, mutta vielä on muualla toteutumattomia asioita. Mutta kun aika on täysi, meidät temmataan pilviin, silloin seurankunnan aika loppuu ja kuka sitten saarnaa? Sitten saarnaa ne 144,000 juutalaista, joista jo Daniel kirjoittaa, se jää heille, koska tänne ei jää yhtään ihmistä, joka suullaan Jeesuksen Herrakseen tunnustaa.
    Miten sitten he tähän tehtävään alkaa.
    Serkkuni, joka on jude sanoi minulle kerran – kun Jeesus tulee, niin minä kyllä kysyn ensimmäisenä, oletko käynyt täällä ennen.
    Siinä se on se juttu, he tuntevat kirjoitukset, kuten Paavali Sauluksena ollessaan ja se ei tarvitse yhtään lestadiolaista heille puhumaan, vaan Jeesus suoraan ottaa omansa kertomaan evankeliumista Hänestä, ja silloin he tajuavat sen, että Jeesukseen uskovat on temmattu, eli kirjoitukset pitää. Silloin on mahdollista, että koko Israel pelastuu, aikaa on seitsemän vuotta.
    Sitten Jeesus tulee takaisin, ja alkaa millenium.
    Tämä on järjestys.
    Shalom
  5. Kysyt; Tätäkö Raamattu sanoo?
    Se sanoo: 1 Moos 12;1-3 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
    Onko siinä mitään epäselvää.
    Minulla ei ole, kuten VL;illä tapana panna lisälehtiä Pyhään Raamattuun, siellä ei kehoitta ARVIOIMAAN ISRAELIA, ainoastaan siunaamaan.
    Haluna että kerrot, milloin juutalainen on osallistunut tukimarsseihin, minkään asian puolista, on sitten helpompi jatkaa heidän tuntemistaan.
    ””Israelin siunaamista, mitä eräs järjestö tekee.** Se on heidän asiansa ja piikkinsä. On hyvä jos pelataan asioiden oikeilla nimillä, mitä tarkoitat.

””Tätäkö Raamattu tarkoittaa?** Se selviää lukemalla.
    Shalom.
  6. ””Olen paljon mietiskellyt mikä on oikeaa ja riittävää uskomista.”

Tälläistä voi pohtia vain lahkolaisen, ja käsittääkseni sinä olet lestadiolainen, joten kysymys kuuluukin, OLENKO OIKEASTI LESTADIOLIANEN?

Saulkin oli oikeasti uskomassa Isään Jumalaan, jota te rukoilette ja saatte Häneltä kaiken,,, leikisti. Käytännössä Hän ei edes kuule teitä saatikka puhu teille, eikä myös vastaa rukouksiin.

Mutta kun puhutaan kristityistä, meille se on helppoa, kun tunnustamme Hänet Herraksi, käymme kasteella ja saamme uudestisyntyä ylhäältä, Jeesusta seuraten, KYSEISTÄ KYSYMYSTÄ EI TARVISTE EDES ESITTÄÄ. Asia on sillä selvä.

Tiliä ei tarvitse tehdä seurakunnalle, ei myöskään lähimmäiselle, kuten SRK vaatii.

””Olen jutellut asiasta useamman uskovan ystäväni kanssa. He kaikki ovat kertoneet toisinaan epäilevänsä vl-oppia ja uskontoa yleensäkin.** Uskontoa Heillä ei ole kompetenssia arvostella, mutta ihmisten tekemää lahkoa, SRK;ta, siihen on kyllä aihetta, kysyen, - kirkastaako lahko Kristusta, tunnustaako He Kristuksen Jeesuksen Herrakseen.

Minä epäilen joka päivä, enkä oikeastaan koskaan voi olla varma asiasta. ** Niin se on, epävarmaa jengiä. Mutta etsi jostain kristillisestä seurakunnasta Jeesus, niin tulee varmuus, missä iankaikkisuuden vietät.

Mielestäni tällainen uskominen ei voi olla riittävää. Jos ihan aidosti on uskossa ei pitäisi olla epäilyksen häivääkään. Ei voi olla niin, että taivaspaikan voi lunastaa teeskentelemällä uskovaista. ** Ei olekaan, aidossa uskossa Kristukseen.

Kysy seuraavassa kokouksessa puhujalta ääneen seurapenkistä.

- Onko Jeesus meidän Herramme.
    - Sovittiko todella Jeesus kaikki meidän syntimme ristillä? ( Jos vastaa, että sovitti, kysy mitä sinä sitten niitä pidättelet tai jaat anteeksi, eikö homma ole selvä )
    - Teemmekö me lähetystyötä ihmisille, jotka eivät ole nähneetkään Raamattua.

Vastuksen saatuasi on helppo päätellä missä istut.

Shalom.