kesitas

kesitas profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 16v sitten
144 aloitusta · 13835 kommenttia
kuitenkin.
viimeisellä tuomiolla Jeesuskelta, - onko Hän Pyhä? ( jos itse näkee sinne ).

Ristin ryöväri sai synnit anteeksi Jeesuksen vierellä, ** Missä niin lukee??? Saarnasiko Jeesus ne kuten Vl saarnaa.

koska hän vaihtoi senhetkisen elämänsä herran Elävään Herraan Jeesukseen Kristukseen. ** Tämä kyllä lukee, mutta se on aivan toista, kun synnit anteeksi. Se on pelastus itse usko Jeesukseen, sillä vain se pelastaa, ei synnit anteeksi.

Samoin kävi Pauluksen kohdalla, kun hän kohtasi Jeesuksen. ** Miten siinä kävi? Kerrotko?

Minusta on outoa, että ensiksi mainittu tapaus hyväksytään yhteen ääneen, mutta jälkimmäistä tapausta ei. ** eli mitkä?

"11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. 12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle." ** En oikein ymmärrä sinua, missä tällä puhutaan synnin anteeksi annosta.

Shalom
Ensinnäkään, missään ei kerrota, että Saul läpi kävi tuon VL mantran, - sai synnit anteeksi. Hän sai huomattavasti enemmän kun lestadiolaiset, Hän sain Kristuksen ja kasteen, sekä pelastuksen, lähiteissään seuraamaan Häntä. Tämä on täysin eri asia, kun vl mantra – saat uskoa syntisi vilkuttelulla anteeksi.

On hyvä tietää, mikä on ”kiihkojuutalainen” , judaisti, joka oli Vahan liiton aikana ainoa todellinen vanhurskas Jehovassa.

Sauluksen/Paavalin oli itsensä kärsittävä paljon juutalaisilta , kuten hän oli kiihkojuutalaisena aiheuttanut kärsimyksiä kristityille Jeesuskseen uskovaksi tultuaan Saulus välittömästi liittyi kaupunkin " opetuslapsiin ", kristilliseen seurakuntaan , ja alkoi julistaa Jeesusta Messiaana , Jumalan Poikana ja Vapahtajana . Pyhän Hengen valaisemana hän nyt näki , miten VT:n profetiat olivat toteutneet
Jeesukseea , ja että Hän oli niissä ennustettu ja luvattu Messias.

Vanhassa Liitossa ympärileikkaus säädettiin koko Israelille, eikä juutalaisille, koska heitä ei ollut vielä siihen aikaan. Jumalahan teki liiton HEIDÄN, JA VAIN HEIDÄN/ MEIDÄN KANSSAAN. Mitä eroa Uuden liitoin aikana Israelin jälkeläisen ja “pakanan” välillä? Liitolla (pelastuksella) ei ole, koska Liitto perustuu vereen, ja Messias on veriuhrimme. Identiteetillämme on, koska meille on Jumalan antanut säädökset jotka ovat Vanhassa testamentissa kerrottu.

Israelin perilliselle siis kuuluisi nämäkin mitä lukee Vanhassa Liitossa ja ne jopa olisi pakollisia. Koska Jumala on niin sanonut, että ne kestää aina ja pysyy aina. Entäpä “pakanat”? No, heidät on oksastettu luonnonvastaisesti, koska heillä ei ole Vanhan Liiton perustaa olemassa eli Israelilaista identiteettiä, he eivät siis ole sisällä niissä asioissa. Pakanoilla on kuitenkin sama Kristus, kun meillä juutalaisella, mutta näyttää, että SRK elää Israelin lakien alla, siis vailla Kristuksen sisäistä tuntemusta. Pakanakan on myös oksastettu Kristukseen, villivirkunpuun oksana, kuten siinä on juutalaiset jaloviikunapuun oksana, mutta se vaatii täydellistä antautumista Jeesukselle, sitä ei ole seurakuntavelvollisuudessa.

Vahan liiton aikana Jumala oli Herra juutalaiselle, kuten nytkin, mutta kristityille, pelastusta haluaville SE TULEE OLLA HERRA, MESSIAS, JEESUS.

Tämä evankeliumi tulee levittää, ENSIN juutalaiselle, sitten kreikkalasille, sitten pakanoille.

Mutta ne juutalaiset, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan, sanotaan kristityiksi, messiaanisiksi juutalaisiksi.

Shalom
Täsmälleen oikea vastaus.

Tähän tökkää usean taivastie. Jumala ei kysy mitään ihmiseltä Herran päivänä, ei tuomitse ketään, vaan kysyy Jeesukselta, ONKO HÄN OMASI, Tunnustiko Hän sinut ihmisten edessä Herrakseen.

Jeesus PÄÄSTÄÄ IANKAIKKISUUTEEN VAIN OMANSA, ei muiden omia.

Kun mm. muslimi ja Vl ei ole toteuttanut Jeesuksen ohjetta, MENKÄÄ ja tehkää heistä MINUN opetuslapsia ( ei SRK;n ) ja KASTAKAA heidät, sekä OPETTAKAA, KUTEN MINÄ OLEN KÄSKENYT.

- missä on lähetystönne, missä työntekijät?
- Missä kaste, kuten Jeesus on sen opettanut, babtisoo, upottaa lähetysevankeliumin jälkeen. Yhtään VL;ää ei ole ottanut vielä koskaan kastetta Jeesukseen.
- Missä opetus Jeesuksen Herruudesta?

Joten silloin kun Jumala kysyy – onko tämä VL sinun opetuslapsesi, tekikö Hän nuo ohjeesi. Silloin Jeesus vastaa, - menkää pois, minä en tunne teitä.

Luukas kirjoittaa 6 luvussa.

46 "Miksi te sanotte minulle: 'Herra, Herra', mutta ETTE TEE mitä minä sanon?
47 Minä kerron teille, millainen on se, joka tulee minun luokseni, kuulee minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN.

Onko Jeesus sinulle Herra?

Shalom