Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"...joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Joh. 20:23)
Niin näin Jeesus puhui 11 opetuslapselleen, mutta ei lestadiolaiselle, koska ei puhunut myöskään niille sadalle muulle opetuslapselle näin. Vain 11- lähimmälle.
Pakanalliset VL;tät vain OVAT VARASTANEET HEIDÄN JUTUN OMAKSEEN, pitääkseen yllä joukkonsa pelkoja.
” Miksi Jeesus sitten meni sanomaan tällaista, jos sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä? ** Kyllä sillä oli merkitys HEILLE, MUTTA EI SINULLE.
Et käsittääkseni edes tunnusta Jeesusta Herraksi, ja oletko uudestisyntynyt.
Tästä voi mielestäni tehdä vain seuraavat tulkinnat: ** Juuri näin tulkinnat; siihen koko lahko perustuu, ei Raamattuun.
09.11.2009 17:15
kuitenkin.
08.11.2009 13:03
viimeisellä tuomiolla Jeesuskelta, - onko Hän Pyhä? ( jos itse näkee sinne ).
Ristin ryöväri sai synnit anteeksi Jeesuksen vierellä, ** Missä niin lukee??? Saarnasiko Jeesus ne kuten Vl saarnaa.
koska hän vaihtoi senhetkisen elämänsä herran Elävään Herraan Jeesukseen Kristukseen. ** Tämä kyllä lukee, mutta se on aivan toista, kun synnit anteeksi. Se on pelastus itse usko Jeesukseen, sillä vain se pelastaa, ei synnit anteeksi.
Samoin kävi Pauluksen kohdalla, kun hän kohtasi Jeesuksen. ** Miten siinä kävi? Kerrotko?
Minusta on outoa, että ensiksi mainittu tapaus hyväksytään yhteen ääneen, mutta jälkimmäistä tapausta ei. ** eli mitkä?
"11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. 12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle." ** En oikein ymmärrä sinua, missä tällä puhutaan synnin anteeksi annosta.
Shalom
08.11.2009 10:03
Ensinnäkään, missään ei kerrota, että Saul läpi kävi tuon VL mantran, - sai synnit anteeksi. Hän sai huomattavasti enemmän kun lestadiolaiset, Hän sain Kristuksen ja kasteen, sekä pelastuksen, lähiteissään seuraamaan Häntä. Tämä on täysin eri asia, kun vl mantra – saat uskoa syntisi vilkuttelulla anteeksi.
On hyvä tietää, mikä on ”kiihkojuutalainen” , judaisti, joka oli Vahan liiton aikana ainoa todellinen vanhurskas Jehovassa.
Sauluksen/Paavalin oli itsensä kärsittävä paljon juutalaisilta , kuten hän oli kiihkojuutalaisena aiheuttanut kärsimyksiä kristityille Jeesuskseen uskovaksi tultuaan Saulus välittömästi liittyi kaupunkin " opetuslapsiin ", kristilliseen seurakuntaan , ja alkoi julistaa Jeesusta Messiaana , Jumalan Poikana ja Vapahtajana . Pyhän Hengen valaisemana hän nyt näki , miten VT:n profetiat olivat toteutneet
Jeesukseea , ja että Hän oli niissä ennustettu ja luvattu Messias.
Vanhassa Liitossa ympärileikkaus säädettiin koko Israelille, eikä juutalaisille, koska heitä ei ollut vielä siihen aikaan. Jumalahan teki liiton HEIDÄN, JA VAIN HEIDÄN/ MEIDÄN KANSSAAN. Mitä eroa Uuden liitoin aikana Israelin jälkeläisen ja “pakanan” välillä? Liitolla (pelastuksella) ei ole, koska Liitto perustuu vereen, ja Messias on veriuhrimme. Identiteetillämme on, koska meille on Jumalan antanut säädökset jotka ovat Vanhassa testamentissa kerrottu.
Israelin perilliselle siis kuuluisi nämäkin mitä lukee Vanhassa Liitossa ja ne jopa olisi pakollisia. Koska Jumala on niin sanonut, että ne kestää aina ja pysyy aina. Entäpä “pakanat”? No, heidät on oksastettu luonnonvastaisesti, koska heillä ei ole Vanhan Liiton perustaa olemassa eli Israelilaista identiteettiä, he eivät siis ole sisällä niissä asioissa. Pakanoilla on kuitenkin sama Kristus, kun meillä juutalaisella, mutta näyttää, että SRK elää Israelin lakien alla, siis vailla Kristuksen sisäistä tuntemusta. Pakanakan on myös oksastettu Kristukseen, villivirkunpuun oksana, kuten siinä on juutalaiset jaloviikunapuun oksana, mutta se vaatii täydellistä antautumista Jeesukselle, sitä ei ole seurakuntavelvollisuudessa.
Vahan liiton aikana Jumala oli Herra juutalaiselle, kuten nytkin, mutta kristityille, pelastusta haluaville SE TULEE OLLA HERRA, MESSIAS, JEESUS.
Tämä evankeliumi tulee levittää, ENSIN juutalaiselle, sitten kreikkalasille, sitten pakanoille.
Mutta ne juutalaiset, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan, sanotaan kristityiksi, messiaanisiksi juutalaisiksi.
Shalom
08.11.2009 09:57
Parannus ei ole – synnit anteeksi uskokaatte, vaan se on luottamuksen palauttaminen Messiaakseen, tai sen löytäminen.
Paavali teki parannuksen, siinä oppia SRK;lle. Kysymys kuuluukin, - saarnasiko Hänelle joku synnit anteeksi, ja alkoiko Hän uskoa syntejä anteeksi?
Vastaus on molempiin EI. Jos joku elää tuon parannuksen varassa, tie on selvä helvettiin, ihminen seisoo sillä tiellä ja vakaasti.
Parannus on sitä kun Saulilla. Hän oli uskovainen ja lain alla, sekä luotti Jumalaan, palveli Häntä paremmin kun kukaan muu, paremmin kun VL;t ja paremmin kun pitää, jopa niin hyvin, että Jeesus otti Hänet omaan käyttöönsä.
Hän TEKI PARANNUKSEN, OTTI VASTAAN JEESUSKEN, ei lahkoja, ei SRK;ta, vaan Jeesuksen Messiaana ja hakeutui kasteelle, sekä lupasi Herralle seurata Häntä loppuelämänsä. Tämä on PARANNUS, jota ei ole yksikään VL tehnyt?
Jos joku löytää Raamatusta paikan, missä joku ihminen julistaa synnit anteeksi, se olisi hyvä panna esille. Ja sekään ei ole parannus, vaikka joku kertoo Kristuksen ne sovittaneen, vasta Jeesuksen ottaminen Herrakseen on sitä.
07.11.2009 14:38
Matt. 24:14
Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.
Evankeliumia on viettävä, että jokaiselle tulee tutuksi Kristus. Siinähän sanotaan, että se on kerrottava.
Jos nyt ajatellaan, mikä on ollut TV;N rooli tässä työssä, sitä ei voi väheksyä, sen kautta näkee miljardit ihmiset Sanaa, vaikka se on vääräoppisilla pannassa.
Jumalahan haluaa, että KAIKKI PELASTUVTA, JA PELASTUVTA VAIN OTTAMALLA JEESUS HERRAKSI.
06.11.2009 19:42
Joidenkin kristillisten ryhmien (onneksi marginaaliryhmien) Kristuksen omiminen vain itselleen on Jumalan pilkkaa tai ainakin suurta yksinkertaisuutta.
Tämä on itse Jeesuksen mainitsema lahkolaisuus- uhka. – Lopun ajalla tulee ihmisiä, jotka yrittävät varastaa minut teiltä.
Näinhän on mm SRK;n osalta, vain meillä on halussa pelastus. Se on ensinnäkin lopun ajan merkkejä, mutta myös pakanallisuutta.
Jos sinua askarruttaa mikä on Shalom?
Shalom on heprealainen sana, joka merkitsee sanaa "rauha" tai "hyvinvointi". Yleisin tervehdys maailmaa ajatellen kristittyjen keskuudessa, sillä iankaikkisuus vietetään Jerusalemissa, joten jokainen pelastunut tulee viettämään sen ajan israelilaisena, me sen heimon edustajat aitiona viikunapuun oksana, te villivirkunpuun oksana, mutta runko on itse Kristus, Jeesus.
Vl saarnoissahan opetetaan, että ihmisen iankaikkisuus on Taivaassa. Ei, ei se siellä ole vaan Jerusalemissa. Helvetti on siellä.
Miksi sitten uskovat menevät Jeesusta vastaan, jos Hän ei tänne tule, ja lopulta tänne tulee myös Isä, kunhan kaikki pahan on poistettu maapalloltamme.
Tässäkin lahkot ovat väärä oppisia ja opettavat väärin. Heille on mm 1000v. valtakunta aivan tuntematon käsite, sen tietää mm Weha. Myös Israelin merkitys Jumalan omaisuuskansana, silmäteränä on jäänyt heiltä huomaamatta.
Oli ilo vastata.
06.11.2009 19:35
Kristinuskossa eriseura on sellainen, joka ope5ttaa mm seuraavaa;
- Jumala valisti Sauluksen opetuslapsekseen Damaskos tiellä ( Jukka Kolmosen Saarna )
- Bartolameus kun sai näkönsä takaisin ( Mark 10 ) Hän lähti pois ja kiitti Jumalaa, - tämä teidän lapset tulee huomioida. ( Pooki saarnassa viime sunnuntaina ) Vaikka todellisuudessa Hän ylisti Jeesusta ja lähti seuraamaan vain Häntä.
- Ananaias saarnasi Saulille synnit anteeksi? ( kaikki VL puhujat )
Näin saarnaa eriseura, joille Jeesus ei ole HERRA, Messias, vaan Herra Jeesus, kuten Herra Hautamäki.
Näin sen pakana- opetuksen erottaa Jeesusten opetuksesta.
Alkuperäinen, Jeesuksen seurailkuntaan kuuluu miljardeja jäseniä, kautta maailman, lahkot ovat ne eriseurat.
Kuluvallakin vuosikymmenellä on kastettu jo yli 60 miljoonaa ihmistä Kristukseen upottamalla ja He tuulivat pois eriseurasta, Kristuksen omaksi, Jumalan lapseksi.
Onko siitä evankeliumin julistamisen kannalta jotain oleellista hyötyä? ** On, usko ilman tekoja on turhaa, se on Jeesuksen käsky ja lahkot eivät tee sitä.
Auttaako se ilosanoman levittämisessä? Lisääkö se iankaikkisen elämän toivoa? Toivooko Jumala tällaista kristillisyyttä seurakunnissaan?** Koko maailmassa toivoo.
Shalom
06.11.2009 16:44
Siis Ananiaan mukaan Saulus oli uskossa, jolle kättenpäälle panemisen kautta annettiin uskon sinetiksi Pyhä Henki ja Saulus kastettiin.
Ananias ei sinetöinyt mitään, ainoastaan rukoili Jeesuksen nimeen ja toimesta Häneltä suomukset silmistä ja Hän sai näkönsä.
PH tuli vasta kasteessa, Ap. t. 2:38
>> Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
06.11.2009 16:34
ei edes vl uskonto minua kiehdo.
06.11.2009 09:31
miksi tekstit eivät yksiselitteisesti osoita mikä on oikea tulkinta!. ** Vain teksti selittää oikean tulkinnan, siksi siinä on pysyttävä, pilkulleen.
Se pitäisi tulkita siten että kenelläkää ei ole oikeaa (parasta) tulkintaa ja siten olisi ainoana oikeassa ** juuri tätä saatana haluaa, siitä vaan tulkinta ja se, että lahkot lisää siihen Ananaiksen lestadiolaisuuden.
Vl.yhteisö vääntää omat ja toiset yrittää sen kumota ja kina sitä riittä vuodesta toiseen!! AIKUISET ihmiset miettikää mitä te touhuatte. Sekavia ristiriitaisia kirjoituksia jotka on tehnyt aikoinaa joku joka osas silloin kirjottaa....
Tehkää jotain fiksunpaa ja kehittävänpää kuin pyöriä näissä tarina opuksissa (raamatun eri versiot). ** Näin puhuu täysin kirjoituksia tuntematon separatisti.
Onko tämä nyt se sinun lähetyskäskysi?
06.11.2009 08:22
Jeesus käytti juuri Häntä, ei Hän toisen omia käytä.
06.11.2009 08:16
Ananiaksella todella oli kaksi tehtävää, poistaa suomukset ja kastaa hänet, jotta hän on kelvollinen levittämään evankeliumia.
Tässä on kaksi seikkaa jo, miksi vl ei tee lähetysyötä, hän ei ole kelvollinen siihen ilman kastetta.
Pelkästään palauttamaan Saulille fyysinen näkö? Saul sai opetuslapsen eli Ananiaan kautta Pyhän Hengen ja kastetiin. ** Tsot tsot, ei sanota. Vaan sanotaan, Hänet kastettiin ja Paavali itse sanoo myöhemmin Galatalaiskirjeessä, kasteessa Hän sai PH;n. Ei Ananiaan kautta.
Näinhän Raamatussa sanotaan, kun ei lueta rivien välistä ja lisätä mitään. ** Paljon sanot asiaa, mutta tämä tuli juuri riveine välistä. PH ei tarvitse muita ihmisiä, Hän kirkastaa Jeesusta Kristuksena.
Missään ei ole tuota VL mantraa synnin anteeksi samaisesta, se on heidän korvakuuloa ja lihaa vain.
Hyvä kommentti.
Shalom
06.11.2009 08:15
Jeesuksen puhuttelu Saulin kohdalla oli niin voimakas, että Hän sokeutui. Kaikki Jeesuksen voimat kohdistuivat vain Häneen, koska muut eivät sitä huomanneet, eivätkä kuulleet.
Apt. 9: 7 Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään.
Tästä selviää se, että Hän tuli uskoon siellä Damaskon tiellä
8 Saul nousi maasta, mutta kun hän avasi silmänsä, hän ei nähnyt mitään. Toiset veivät hänet Damaskokseen kädestä taluttaen.
9 Kolmeen päivään hän ei nähnyt mitään, ei syönyt eikä juonut.
Ja mistä tietää, että tuli uskoon?, tästä. 11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. HÄN RUKOILEE.,
12 ja NÄYSSÄ HÄN ON NÄHNYT, että Ananias- niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin
Eli Saul myös täyttyi Pyhällä Hengellä, ja sai myös näkyjä. Samalla Pyhä Henki opetti Häntä Jeesuksessa Kristuksessa tuon kolmen päivän ajan, ei Ananiaksella ollut muuta hommaa kun vain se rukous. Paavali itse sanoo, ettei Häntä ole KUKAAN IHMINEN OPETTANUT Gal. 1:16 >>näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä
06.11.2009 08:04
Anananias ei tulkinnut mitään, vaan teki niin kuin Jeesus käski, koska Saul oli tullut tiellä uskoon jo kolme päivää aikaisemmin.
Ananiaksen tehtävä oli kätten päälle panemisen rukouksella vain poistaa suomukset, jotta Hän saisi näön takaisin ja Hän saikin ja sitten Ananiksen tehtävä oli Hänet upotus kastaa. Kukaan ei kastanut Häntä, Hänen ollessaan uskova Jumalaan, mutta Hän sai kasteen uskoessaan Jeesuksen Herrakseen.
Siinä on se ero.
Jos VL tulee uskoo, ja tunnustaa Jeesuksen Herraksi ja kristitty kastaa Hänet, vaikka minä, niin Hän on silloin veljemme ja saa Pyhän Hengen. Ap. t. 2:38
>> Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
05.11.2009 20:01
Saiko Ristin ryöväri ja Paavali synnit aneeksi, miten Johannes, Pietarista puhumattakaan.
Miten Mansse, Miten Efaim?
Autatko, vaikka paikka Raamatusta, edes yksi jokisen kohdalle.
Pane selliset kohat, missä sanotaan taivaaseen pääsyn edellytys tuo mantranne.
Samalla voistit kertoa, missä se iankaikkisuus on?
Shalom
05.11.2009 19:51
Täsmälleen oikea vastaus.
Tähän tökkää usean taivastie. Jumala ei kysy mitään ihmiseltä Herran päivänä, ei tuomitse ketään, vaan kysyy Jeesukselta, ONKO HÄN OMASI, Tunnustiko Hän sinut ihmisten edessä Herrakseen.
Jeesus PÄÄSTÄÄ IANKAIKKISUUTEEN VAIN OMANSA, ei muiden omia.
Kun mm. muslimi ja Vl ei ole toteuttanut Jeesuksen ohjetta, MENKÄÄ ja tehkää heistä MINUN opetuslapsia ( ei SRK;n ) ja KASTAKAA heidät, sekä OPETTAKAA, KUTEN MINÄ OLEN KÄSKENYT.
- missä on lähetystönne, missä työntekijät?
- Missä kaste, kuten Jeesus on sen opettanut, babtisoo, upottaa lähetysevankeliumin jälkeen. Yhtään VL;ää ei ole ottanut vielä koskaan kastetta Jeesukseen.
- Missä opetus Jeesuksen Herruudesta?
Joten silloin kun Jumala kysyy – onko tämä VL sinun opetuslapsesi, tekikö Hän nuo ohjeesi. Silloin Jeesus vastaa, - menkää pois, minä en tunne teitä.
Luukas kirjoittaa 6 luvussa.
46 "Miksi te sanotte minulle: 'Herra, Herra', mutta ETTE TEE mitä minä sanon?
47 Minä kerron teille, millainen on se, joka tulee minun luokseni, kuulee minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN.
Onko Jeesus sinulle Herra?
Shalom
05.11.2009 19:45
Olen ruvennut viimeaikoina kovasti epäilemään, voiko se ainoa oikea usko olla tämä vanhoillislestadiolainen usko. Miksi oikeaa uskoa olisi nykyään lähinnä vain Suomessa? Mitkä ovat opillisia ja mitkä ei opillisia asioita?
Olet aivan oikein oivaltanut, ei ole.
Joh 3;16 kertoo >> Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
04.11.2009 21:52
super- ihmistä ei enään luoda. Ihminen vain kehittyy ja viisus lisääntyy, sekä sopeutuu.
Mutta Jumala sanoi luomiskertomuksessa;
1 Moos 1;21 Niin Jumala loi suuret meripedot ja kaikki muut elävät olennot, joita vedet vilisevät, sekä kaikki siivekkäiden lajit. Jumala näki, että niin oli hyvä.
22 Hän siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."
23 Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni viides päivä.
24 Jumala sanoi: "TUOTTAKOOT MAA KAIKEMALSITA ELÄMÄÄ, kaikki karjaeläinten, pikkueläinten ja villieläinten lajit." Ja niin tapahtui.
Hän sanoi näin neljännen päivän lopussa. Ja siitä johtuu, että uusia lajeja, siellä luopmistyö jatkuu, mutta luomistyötä ei ole lapsen syntymäm, se on ihmisen tehtävä.
Shalom
03.11.2009 10:17
koska Paavali Roosmaiskirjeessä kieltää sen arvioinnin, mutta sen Sama muualla kertoo, että Herran Voideltujen kohtalo on parempi kun heidän.
Lestadiolaisilta uupuu Kristuksen sisäinen tuntemus, sekä Pyhän Hengen voitelu. Joten Heiltä uupuu kaikki PH;n armolahjat, sekä Sanan selittämisen armolahja. Se tulee esille vääränä opetuksena, kuten Jumalan rooli Sauluksen kääntymisessä, sekä sokea Bartomeuksen kohdalla.
VL opettaa, että Jumala heidät hoiti, ja He kiittivät Jumalaa, vaikka kysymyksessä oli Jeesuksen vallan alla tapahtuneet teot ja Jeesus yksin oli Heidän Herransa ja He ylistivät vain Jeesusta. Jeesuksen kautta kirkastuu sitten myös Isä.
Tämä heittää heidät lain alle. Laki joka on Mooseksen lanseeraama, mutta emo Jeesuksen, joten se uupuu heiltä täysin. Vilkuttelu on vain pilkkaa Jeesuksen verestä, ”eppäilynä”.
Tämä ei tiedä matkaa ianakikkisuuteen Jerusaleminn, vaan aivan muualle. Eikän Heille Israel ole edes Jumalan Pyhä kansakaan.
Ei hyvältä näytä.
02.11.2009 08:28
681 / 692