Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

  1. "...joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Joh. 20:23)
    Niin näin Jeesus puhui 11 opetuslapselleen, mutta ei lestadiolaiselle, koska ei puhunut myöskään niille sadalle muulle opetuslapselle näin. Vain 11- lähimmälle.
    Pakanalliset VL;tät vain OVAT VARASTANEET HEIDÄN JUTUN OMAKSEEN, pitääkseen yllä joukkonsa pelkoja.
    ” Miksi Jeesus sitten meni sanomaan tällaista, jos sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä? ** Kyllä sillä oli merkitys HEILLE, MUTTA EI SINULLE.
    Et käsittääkseni edes tunnusta Jeesusta Herraksi, ja oletko uudestisyntynyt.
    Tästä voi mielestäni tehdä vain seuraavat tulkinnat: ** Juuri näin tulkinnat; siihen koko lahko perustuu, ei Raamattuun.
  2. kuitenkin.
  3. Ensinnäkään, missään ei kerrota, että Saul läpi kävi tuon VL mantran, - sai synnit anteeksi. Hän sai huomattavasti enemmän kun lestadiolaiset, Hän sain Kristuksen ja kasteen, sekä pelastuksen, lähiteissään seuraamaan Häntä. Tämä on täysin eri asia, kun vl mantra – saat uskoa syntisi vilkuttelulla anteeksi.

    On hyvä tietää, mikä on ”kiihkojuutalainen” , judaisti, joka oli Vahan liiton aikana ainoa todellinen vanhurskas Jehovassa.

    Sauluksen/Paavalin oli itsensä kärsittävä paljon juutalaisilta , kuten hän oli kiihkojuutalaisena aiheuttanut kärsimyksiä kristityille Jeesuskseen uskovaksi tultuaan Saulus välittömästi liittyi kaupunkin " opetuslapsiin ", kristilliseen seurakuntaan , ja alkoi julistaa Jeesusta Messiaana , Jumalan Poikana ja Vapahtajana . Pyhän Hengen valaisemana hän nyt näki , miten VT:n profetiat olivat toteutneet
    Jeesukseea , ja että Hän oli niissä ennustettu ja luvattu Messias.

    Vanhassa Liitossa ympärileikkaus säädettiin koko Israelille, eikä juutalaisille, koska heitä ei ollut vielä siihen aikaan. Jumalahan teki liiton HEIDÄN, JA VAIN HEIDÄN/ MEIDÄN KANSSAAN. Mitä eroa Uuden liitoin aikana Israelin jälkeläisen ja “pakanan” välillä? Liitolla (pelastuksella) ei ole, koska Liitto perustuu vereen, ja Messias on veriuhrimme. Identiteetillämme on, koska meille on Jumalan antanut säädökset jotka ovat Vanhassa testamentissa kerrottu.

    Israelin perilliselle siis kuuluisi nämäkin mitä lukee Vanhassa Liitossa ja ne jopa olisi pakollisia. Koska Jumala on niin sanonut, että ne kestää aina ja pysyy aina. Entäpä “pakanat”? No, heidät on oksastettu luonnonvastaisesti, koska heillä ei ole Vanhan Liiton perustaa olemassa eli Israelilaista identiteettiä, he eivät siis ole sisällä niissä asioissa. Pakanoilla on kuitenkin sama Kristus, kun meillä juutalaisella, mutta näyttää, että SRK elää Israelin lakien alla, siis vailla Kristuksen sisäistä tuntemusta. Pakanakan on myös oksastettu Kristukseen, villivirkunpuun oksana, kuten siinä on juutalaiset jaloviikunapuun oksana, mutta se vaatii täydellistä antautumista Jeesukselle, sitä ei ole seurakuntavelvollisuudessa.

    Vahan liiton aikana Jumala oli Herra juutalaiselle, kuten nytkin, mutta kristityille, pelastusta haluaville SE TULEE OLLA HERRA, MESSIAS, JEESUS.

    Tämä evankeliumi tulee levittää, ENSIN juutalaiselle, sitten kreikkalasille, sitten pakanoille.

    Mutta ne juutalaiset, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan, sanotaan kristityiksi, messiaanisiksi juutalaisiksi.

    Shalom
  4. Jeesuksen puhuttelu Saulin kohdalla oli niin voimakas, että Hän sokeutui. Kaikki Jeesuksen voimat kohdistuivat vain Häneen, koska muut eivät sitä huomanneet, eivätkä kuulleet.

    Apt. 9: 7 Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään.

    Tästä selviää se, että Hän tuli uskoon siellä Damaskon tiellä

    8 Saul nousi maasta, mutta kun hän avasi silmänsä, hän ei nähnyt mitään. Toiset veivät hänet Damaskokseen kädestä taluttaen.
    9 Kolmeen päivään hän ei nähnyt mitään, ei syönyt eikä juonut.

    Ja mistä tietää, että tuli uskoon?, tästä. 11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. HÄN RUKOILEE.,
    12 ja NÄYSSÄ HÄN ON NÄHNYT, että Ananias- niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin

    Eli Saul myös täyttyi Pyhällä Hengellä, ja sai myös näkyjä. Samalla Pyhä Henki opetti Häntä Jeesuksessa Kristuksessa tuon kolmen päivän ajan, ei Ananiaksella ollut muuta hommaa kun vain se rukous. Paavali itse sanoo, ettei Häntä ole KUKAAN IHMINEN OPETTANUT Gal. 1:16 >>näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä