Hoitomies teki parannusta

turvatakuu

Oli aikakin, että hoitomies teki parannusta. Terveys alkoi reistaileen.
Omatunto alkoi kolkuttamaan.

21

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15

keneltä pyysi anteeksi vai sovittiinko "omissa piireissä"?

• teuta

Siellä oli eräs poroisäntä tullut tuntoihinsa , ja kun oli papin kanssa samassa huoneessa , kysyi saapiko sen anteeksi jos on naapurin poron syönyt Kairhassa , Joo vain sanoo PAPPI , mies tekee uuden määrän ja kysyy ,
        saapiko sen anteeksi jos niitä oli 10 , Joo vain sanoo pappi . Mies on hetken hiljaa ja sanoo, saapiko sen anteeksi jos niitä oli 100, Joo vain sanoo pappi , Mies jatkaa entä jos niit oli 1000 joo vain sanoo pappi .
        Mies venaa hetken , kuitenkin sanoo: mutta jos niitä on ollut 10'000 . Pappi nousee ja lähtee . Hänellä loppu armo .

Tämä on kertomus joka kuulin pikku poikana . olen 64 ja varmaan muistan lopun elämää .

• koipeliini
        teuta kirjoitti:

Siellä oli eräs poroisäntä tullut tuntoihinsa , ja kun oli papin kanssa samassa huoneessa , kysyi saapiko sen anteeksi jos on naapurin poron syönyt Kairhassa , Joo vain sanoo PAPPI , mies tekee uuden määrän ja kysyy ,
        saapiko sen anteeksi jos niitä oli 10 , Joo vain sanoo pappi . Mies on hetken hiljaa ja sanoo, saapiko sen anteeksi jos niitä oli 100, Joo vain sanoo pappi , Mies jatkaa entä jos niit oli 1000 joo vain sanoo pappi .
        Mies venaa hetken , kuitenkin sanoo: mutta jos niitä on ollut 10'000 . Pappi nousee ja lähtee . Hänellä loppu armo .

Tämä on kertomus joka kuulin pikku poikana . olen 64 ja varmaan muistan lopun elämää .

mutta meneehän tuo parenpien joukossa , varmaan siinä oli papilla lähettävä nurkan taakse nauramaan .
        Eihän sitä muuten voi käsittää , että määrä olisi liian iso, mutta joka uskossa tekee parannusta eihä,
        sitä pitäisi jättää yksin suruihinsa

• raamattuluokka
        koipeliini kirjoitti:

mutta meneehän tuo parenpien joukossa , varmaan siinä oli papilla lähettävä nurkan taakse nauramaan .
        Eihän sitä muuten voi käsittää , että määrä olisi liian iso, mutta joka uskossa tekee parannusta eihä,
        sitä pitäisi jättää yksin suruihinsa

että lopulta papin anteeksiantamus loppui. Eikö se ole hyvin inhimillistä ja ihmisyyteen kuuluvaa, vaikka Jeesus opettaa toisin: "Kaikki synnit, jotka haluat uskoa, ovat anteeksi Jeesuksen sovitustyön tähden".
        Kertomus kuvaa myös hoitokokouksia, jossa anteeksiantamus oli kortilla, piti osata pyytää tietyllä tavalla syntejä anteeksi esim. kososlaista henkeä, muuten anteeksiantamusta ei julistettu. Hoitokokoukset olivat ihmisoppi, eikä pohjautuneet raamattuun. SRK pitäytyy edelleen hoitokokousopissa, koska ei näe tarvetta pyytää tapahtumia julkisesti anteeksi.

• *sirkka

kertomasi hoitomiehen parannuksenteko on tapahtunut, ihan vastako? Jospa tuollaisia ilouutisia kuultaisi paljonkin ja niistä saisi lukea täältä!
      Olen vajaan vuoden sisällä (myös ihan vasta) sattumoisin tavannut vuosien ja vuosikymmentenkin jälkeen mm. "shoppailu"reissuilani muutamia tuttuja ry:läisiä, joiden kanssa olen ottanut puheeksi hoitokokoukset. Heistä kaikki ovat sanoneet, että ne olivat vaikeita aikoja. Olen mm. kertonut joillekin omista kokemuksistani ja hylkäämisistä, mikä tuolloin kosketti myös perheemme kaikkein pienintäkin. Kuin yhdestä suusta he ovat tuominneet tuonkin tapahtuman "ylilyönniksi"...

Milloin te hyvät Ry:llä olevat uskallatte ottaa nuo asiat laajemmalti puheeksi vai uskallatteko milloinkaan, pelkäättekö yhä? Hyväksyttekö kuitenkin jollakin tasolla kaiken tuon vai mistä kiikastaa? Oletteko halunneet liimata suunne ikiajoiksi kiinni ja unohtaa menneet?

Muistan ennen seuroissa kuulleeni, että eksyneillä olisi mahdollisuus palata takaisin, mutta eksyttäjillä ei. Pitääpä katsoa hakusanalla "eksytys" tai jotain vastaavaa, löytyykö Bibliasta tuolle pohjaa. Jos joku tietää jo, voisitko kirjoittaa sen tähän?
      Jumala tuomitsee meidät Sanansa kautta. Varokaamme itse tuomitsemasta vain oman mielipiteemme perusteella.

Valoisaa ja rauhaisaa aikaa pimeydestä huolimatta! Ainakin täällä sataa onneksi lunta.
      Terveisin Sirkka

• Jumalan tahto

"Muistan ennen seuroissa kuulleeni, että eksyneillä olisi mahdollisuus palata takaisin, mutta eksyttäjillä ei."

...niitä totuuksia, jotka eivät pala tulessakaan.

• Hätäparannus

Jos häpeä ja oma kunnia on estänyt korjaamasta asioita aikaisemmin ts. ei ole kehdannut oman kunniansa vuoksi selvittää omien tekojensa seurauksia, niin silläkö asia on korjattu, että vaivihkaa "kuolinvuoteellaan" tai elämän ehtoolla pyytää anteeksi yleisesti syntejään. Julkisesti tapahtunut asia on korjattava julkisesti, ei pyydellen yleisesti osallistumistaan hoitokokouksiin, vaan miksi ja miten olen loukannut ja puheillani vääristellyt ja valehdellut juuri siitä ja siitä ihmisestä ja sen ja sen ihmisen asioita. Kaikkihan muuten jäävät kuitenkin hoitajan menettelyillään aiheuttamien väärinkäsitysten sekamelskaan, sekamelskaan, joka hoitajana toimineen olisi pitänyt yksiselitteisen yksinkertaisesti julkisesti korjata, jotta asia olisi oikein myös ihmisten huulilla. Julkinen teko vaatii julkisen parannuksen.

• näin se menee

mitkään yksittäiset anelut vaan koko yhdistys nimeltä srk ja sen johto pitää tunnustaa virheensä ja anoa julkista anteeksi pyyntöä.

• Hoitajien syntielämä
        näin se menee kirjoitti:

mitkään yksittäiset anelut vaan koko yhdistys nimeltä srk ja sen johto pitää tunnustaa virheensä ja anoa julkista anteeksi pyyntöä.

...sen seurauksena, että hoitamiset tunnustetaan vääriksi, jokainen yksittäinen hekilö lähtee kantamaan syntivuodettaan, jos on oikein asian käsittänyt ja Pyhä Hneki on kotiopettajana.

• kemppainen j

että hoitokokoukset olivat väärin, koska hoitokokoukset järjestettiin keskusjohtoisesti SRK:n päätöksellä ja siunauksella.
        Mutta jokainen hoitaja joka tuntee oman osallisuutensa hoitoihin, voi itse lähteä korjaamaan omaa osuuttaa.
        Vaikka SRK ei tulisi koskaan tunnustamaan hoitokokousvääryyttä, niin yksittäiset hoitajat, jotka korjaavat asiansa, ovat synneistään päässeet.
        1.Johanneksen kirje:
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• huomasin vain
        kemppainen j kirjoitti:

että hoitokokoukset olivat väärin, koska hoitokokoukset järjestettiin keskusjohtoisesti SRK:n päätöksellä ja siunauksella.
        Mutta jokainen hoitaja joka tuntee oman osallisuutensa hoitoihin, voi itse lähteä korjaamaan omaa osuuttaa.
        Vaikka SRK ei tulisi koskaan tunnustamaan hoitokokousvääryyttä, niin yksittäiset hoitajat, jotka korjaavat asiansa, ovat synneistään päässeet.
        1.Johanneksen kirje:
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

käsitteistä. SRK on kolme kirjainta.Ei osaa puhua,eikä kirjoittaa ;-)

• :-D
        huomasin vain kirjoitti:

sekö oli ainut asia, jonka halusit ilmoittaa ;-)

• näsäviisas?
        huomasin vain kirjoitti:

Et huomannut kaikkea, on sielläkin vastuunkantajat, luulisin? On sitten toinen asia, jos heillä ei ole yhtään synnintuntoa enää näistä asioista tai jos oma kunnia ei anna myöten, että voisivat korjata tuota mustaa historiaansa.

Hes. 34:20 "Sen tähden sanoo Herra Jumala näin: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lihavan ja laihan lampaan kesken.
        21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.
        22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken."

• sontasiionin...
        huomasin vain kirjoitti:

huomaa tarkasti TÄRKEÄT asiat jotka PITÄÄ korjata
        Jumalan rauhaa....

• vastuunkantajien
        näsäviisas? kirjoitti:

Et huomannut kaikkea, on sielläkin vastuunkantajat, luulisin? On sitten toinen asia, jos heillä ei ole yhtään synnintuntoa enää näistä asioista tai jos oma kunnia ei anna myöten, että voisivat korjata tuota mustaa historiaansa.

Hes. 34:20 "Sen tähden sanoo Herra Jumala näin: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lihavan ja laihan lampaan kesken.
        21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.
        22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken."

tulee tietää vastuunsa ja virkansa velvoitettavuus, sillä heidät on laitettu paljon haltiaksi.
        Se mikä eroittaa ei rakenna, vaan hajoittaa. Sen tähden pankaa pois kaikki kuorma ja synti, joka tekee matkan hitaaksi ja pukekaa yllenne täydellinen vanhurskauden toivo Jeesuksessa Kristuksessa.

• vastuunkantajat
        vastuunkantajien kirjoitti:

tulee tietää vastuunsa ja virkansa velvoitettavuus, sillä heidät on laitettu paljon haltiaksi.
        Se mikä eroittaa ei rakenna, vaan hajoittaa. Sen tähden pankaa pois kaikki kuorma ja synti, joka tekee matkan hitaaksi ja pukekaa yllenne täydellinen vanhurskauden toivo Jeesuksessa Kristuksessa.

Hoitokokoukset olivat siunauksellisia, on todennut SRK:n pääsihteeri Aimo Hautamäki julkisuuteen.

• hurskastelua

alkaa kuolinvuoteellaan takomaan veljien kans lavat mustiksi yksituumaisuudesta ja anteeksiannosta kun viimeisellä tuomiolla moiset ihmistemput eivät päde - veljet ja SRK unohtavat uhrinsa omahyväisyyksissään sekä korvaukset ja anteeksipyynnöt heille hirvittävistä teoistaan - eivät kiittele jumalat eivätkä uhrinsa

• Syntivuode

..,vain pari muuta on muka hoitajina ja todellisuudessa tuhonneet uhriksi valitsemansa ihmisen koko elämän. Jos itse olisi syyllistynyt sellaiseen – mikä ei luonteen vuoksi ole edes mahdollista-, ei saisi päivänkään rauhaa siltä asialta ja miettimiseltä, miten teot voi hyvittä ja korvata. Toisiko langetettu maapäällinen tuomio edes rauhaa, vaikka kuinka armo olisi saada syntinsä anteeksi. Jotenkin uskonto on kaksimielistä/-jakoista. Teot ovat ristiriidassa vakaumuksen kanssa. Jatkuva seurapenkissä istuminen on paaduttanut joidenkin omatunnot - synnit saa uskoa anteeksi etu- ja jälkikäteen, mutta asioita ei korjata, ts. syntivuodetta ei lähdetäkään kantamaan.

• SRK;honko vain?

ja miten?

• Parannus ei ole – synnit anteeksi uskokaatte, vaan se on luottamuksen palauttaminen Messiaakseen, tai sen löytäminen.

Paavali teki parannuksen, siinä oppia SRK;lle. Kysymys kuuluukin, - saarnasiko Hänelle joku synnit anteeksi, ja alkoiko Hän uskoa syntejä anteeksi?

Vastaus on molempiin EI. Jos joku elää tuon parannuksen varassa, tie on selvä helvettiin, ihminen seisoo sillä tiellä ja vakaasti.

Parannus on sitä kun Saulilla. Hän oli uskovainen ja lain alla, sekä luotti Jumalaan, palveli Häntä paremmin kun kukaan muu, paremmin kun VL;t ja paremmin kun pitää, jopa niin hyvin, että Jeesus otti Hänet omaan käyttöönsä.

Hän TEKI PARANNUKSEN, OTTI VASTAAN JEESUSKEN, ei lahkoja, ei SRK;ta, vaan Jeesuksen Messiaana ja hakeutui kasteelle, sekä lupasi Herralle seurata Häntä loppuelämänsä. Tämä on PARANNUS, jota ei ole yksikään VL tehnyt?

Jos joku löytää Raamatusta paikan, missä joku ihminen julistaa synnit anteeksi, se olisi hyvä panna esille. Ja sekään ei ole parannus, vaikka joku kertoo Kristuksen ne sovittaneen, vasta Jeesuksen ottaminen Herrakseen on sitä.

• sydänusko...

Jos anteeksipyyntö ei tule sydämmenpohjasta, on pyyntö mitätön.
      Kuinka monta vastaavaa tapausta Suomessa on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      12
      3620
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      167
      3291
    3. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      226
      2850
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      70
      2457
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      1742
    6. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      9
      1500
    7. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      26
      1376
    8. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1271
    9. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      1042
    10. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      104
      931
    Aihe