Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
profiilit
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Maailmassa on monelle sielun hätä. Jumalanlasten joukko on pieni ja sieltä löytyy rauha sielulle. *** Missä kohti Raamattua ko. asia tulee esille? -Jumalanlasten joukko.
Etsikää ensin Jumalan valtakunta...niin kaikki teille siellä annetaan, sanoo Iso Kirja.** Tarkoiltako Raamattua, vai jotain karttakirjaa, miten sinne pääsee ja se on Raamatun mukainen?
Paljon on susia lammasten vaatteissa eksyttämässä minua ja sinua ja paaduttamassa omaatuntoa väärähengellisyydellä, tälläkin palstalla. ** Olivatko hoitokokous hoitaja mitä, susia lammasten vaatteissa, vai ihania puhujia, ”julman valtakunnan saarnaajia”.
Mutta valvokaa, pian tulee se päivä, jolloin jokainen joka vapautetaan tai kadotetaan.** Missä se ilmenee Raamatussa?
Shalom
05.10.2009 12:37
Iveta, Jumala ei anna mitään anteeksi. Jeesus on Herrasi, älä syrjäytä Häntä. Mutta siinä olet oikeassa, - luterilaiset opettaa, mutta opettaako Raamattu. Ei.
Jos pitää selitellä anteeksi antamista ja kuinka sen tehdään, ollaan menossa pahasti metsään. Se on tehty yksikertaiseksi, uskomalla Jeesus Herrakasi Juan seuraamalla Häntä uudestisyntyneenä.
Synnistä vapautus on vain Kristuksen teko. Mutta meidän pitää myös synnissä lähestyä lähimmäistä, jos synti koskee Häntä ja hakea pahaan tekoomme anteeksiantoa, vasta sitten jättää se Vapahtajallemme.
Kristus ei muista sovittamaansa syntiä, kuten ihminen. Tilanne on todellisuudessa se, että ihminen anteeksi kyllä antaa, mutta unohtaa on jo vaikeampi.
Jeesus on näiden yläpuolella.
Kerrot, yksin armosta?? Onko se sitä, jollei seuraa Jeesusta, ei ainakaan Raamatun mukaan. Kerrotko missä tämä on Raamatussa ilman ehtoa?
Sanoit todella, että evankeliumissa opetetaan - YKSIN ARMOSTA
05.10.2009 12:32
Tärkein asia on se, että Raamattua selitetään Raamatulla ei ihmisten tekemillä teoksilla, se vei harhaan.
Avainten valta Raamatussa annettiin vain yhdelle ryhmälle, 11 opetuslapselle, vaikka heitä oli useita satoja, eri ryhmiä, 72, 70 ja HEILLEKÄÄN EI HERRA ANATANUT NÄITÄ. Tuntuu erikoisen kummalta, jos Hän oli käynyt ne luvuttomassa tuolla Jällivaarassa, sillä ei edes kaikki lähimmäistä opetuslapsilta sitä saanut. Sitä ei voi selittää Raamatulla, vain ihmisten kirjoituksilla, Sinulle jää vain mieli, kumpaa uskot.
Rukoilla voi itselle avaimia, mutta missään Jeesus ei käske näin menetellä, vaan käskee rukoilla viisutta, että asia selviää.
3) En ehdi nyt sitä Raamattua tutkailla, kello on jo niin paljon. Nukkua pitäsi. ** Lue rauhassa aamulla, sillä se ei muutu.
Shalom
05.10.2009 08:28
Sinulla on muutenkin aivan VL- pakanallinen käsitys synnintien anteeksi saamisesta, Jeesuksen sovituksesta, joten muutama sana.
Jeesus ei kuollut VAIN SYNTIEMME VUOKIS, vaan Lain täyttämisen vuoksi.
VL ei sitä tajuta, koska elää vielä lain, ja omien sääntöjensä alla ja asian myöntäminen veisi pohjan pois koko lahkolta.
Puhut, saada synnit anteeksi jollain??? VL on tottunut siihen mantraan – synnit, kaikki synnit anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. Tämä on täyttä sielunvihollisen touhua, SYNNIN ANTEEKSI SAAMINSEEN KUULUU AINA PARANNUS TEHDYSTÄ SYNNISTÄ, SEKÄ KATUMUS.
Kysymys on se, että SRK on tehnyt asiasta pajatson, vain vilkuttelu ja homma on osaltasi selvä.
Tällainen on Jeesukselle kauhistus, leikkiä totisella asialla. Tehdä paljon syntiä, että ” VL armo olisi suuri”. Ilman teologisestakin tietoa tämä on naurettava, ja kirityn mielestä paheksuttava.
Mutta miksi näin, VAIN SIKSI, ETTÄ SRK SAISI JOLLIN IHMISET LIEKAANSA. Tehdä VL- synninpäästöstä pelastus, vaikka Jumala on sen toisin säätänyt. Saarnoissakin ”kehdataan saarnallisesti valehdella”, että jo Abrahamin pojan poika, kolmannessa polvessa oli VL ja saarnasi syntejä anteeksi. Hävettävän saatanallista opetusta.
VL ihmisen tulee tehdä pian parannus Jeesukseen lahkostaan, jotta olisi valmis vastaan ottamaan Herran. Aika on jo kortilla.
Sanot, ettei syntejä saa anteeksi rukouksella? Miksei, kaiken pohja on rukous ja usko. Kerrotko sinä, kuka TODELLIUUDESSA ON SAANUT SYNNIT ANTEEKIS VILKUTTELULLA.
Kehut aina Lutheria, mutta Hän kerran, niitä ainoita Hänen helmiään sanoi – lahkoille on tullut seimi, seimen lasta tärkeämmäksi. Joten luet Raamatusta seuraavaa "En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä" (Mt. 9: 13), Vapahtaja sanoi ,ja niin suuri kuin apostoli Pietarin synti olikin (Jeesuksen kieltäminen), hän sai sen anteeksi vilpittömästi kaduttuaan. Tiedämme, että apostoli Pietari kehotti katumukseen jopa juutalaisia, jotka ristiinnaulitsivat Messiaan : "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi" (Apt. 2: 38) ja myöhemmin hän kehottaa Simon- noitaa, kaikkien harhaoppisten kantaisää: "Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties Hän antaa ajatuksesi anteeksi"! (Apt. 8: 22). sukurutsaiselle miehelle, joka katui , ensin määrättyään hänet eroon ehtoollisyhteydestä . Tässä ollaan OIKEASSA SYNNI PÄÄSTÖSSÄ < 20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! APt 8:21
Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. 22 KÄÄNNY SIIS PAHUUDESSASI JA RUKOILE HERRAA KENTIES HÄN ANTAA JATUSESIS ANTEEKSI.
05.10.2009 08:17
yrittää vastata asiakysymyksiin, vai oletko todella pelle?
04.10.2009 22:05
- pakkatuomion,'
- Pyhien tuomion,
- ihmisten tuomion ka
- kansojen tuomion.
Mielellään Raamatulla selitettynä.
Muuten juttusi on vain kuulo- ja luulopuheita.
Shalom
04.10.2009 22:01
saarnamme ja uskomme on turhaa.** Saarnanne on turhaa. Pyhät, joilla ei ole tuomiota, temmataan Herraa vastaan, ensin kuolleet, sitten elävät. 1. Tess. 4:17
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
Mutta Herraa vastaan lähtee vain ylhäältä uudestisyntyneet Pyhät, jotka suulla tunnustaa Jeesuksen Herraksi.
Kuten Jeesus Kristus on kuolleista ylösnoussut, niin mekin ja kaikki ihmiset nousevat viimeisenä tuomion päivänä ylös kuolleista,** Ei KAIKKI, OSA ON JO TEMMATTU, eikä jää tänne vaivan ajaksi, 7 vuodeksi, mutta keskiverto VL jää, sillä Hänelle Jeesus ei ole Herra, vaan Jumala ja SRK.
jolloin Kristuksessa kuolleet nousevat iankaikkiseen elämään ja antikristukset iankaikkiseen kadotuksen vaivaan. ** Me olemme nousseet jo aiemmin, ks. Tessalonikalaiskirje, yllä.
Pyhät nousee aiemmin, pyhittämättömät herätetään myöhemmin ja elävät sellaiset saavat tuomion.
Shalom,
04.10.2009 21:59
ole Raamatussa, josta puhun.
Yksilöi, ole hyvä.
Shalom
04.10.2009 14:06
***Iveta, älä ole houkka ( hullu )*** Niin, eikö Houkka ole hullu?
***Olen pahoillani puolestasi, et pelastu, jos luulet todella, että Jumala kuulee sinua ja antaa syntisi anteeksi.*** Mitä Jeesuksella sitten tekee?
***Älä ole houkka.*** Houkka on todella hullu. Lue mitä Paavali kirjoittaa siitä? Paavali on yksi Raamatun kirjoittajista.
pimeää tekstiä. ** Niin pimeää pimeälle, mutta yritä etsiä valoa.
Shalom
04.10.2009 14:05
tulee esille yksityiskohtaisesti?
04.10.2009 08:12
sinjä uskot? Ja missä Jumalan tahto on lapsenteossa??
Shalom
04.10.2009 08:09
Niinhän se on periaatteessa.** Hieman vähättelet, ei periaatteessa vaan JUURI NÄIN.
Näin se on tiivistettynä ev lut kirkossa ja Kristushan se on, joka on läsnä ja jonka ääni kuuluu.** Luterilainen kirkko on vain yksi monista, missä ” periaatteessa” on Kristus kulmakivenä, mutta kun ei oikein ole, sikisi en kuulu siihen.
"Luterilaisessa teologiassa evankeliumi on myös vastakohta lain käsitteelle. Laki ilmaisee Jumalan vaatimuksen ja evankeliumi ilmaisee sen, mitä Jumala armosta lahjoittaa ihmiselle. Evankeliumissa kuullaan kirkon uskon mukaisesti läsnäolevan Kristuksen ääni. "** Jos jätetään tuo luterilaisuus, niin kristillisyydessä on juuri näin. Jeesus evankeliumina, näin päin se on hyvä kirjoittaa, on Jumalan lupaus.
Jumala ei missään luvannut evankeliumia, ainoastaan Jeesuksen Kristuksena, se on sitten se evankeliumi.
Kristuksen lammas ilman muuta, paimen kyllä etsii omansa vaikka mistä laitumelta, laumasta tai yksinään, yhtä laumaa hän kuitenkin sanoo lopulta kaiken olevan. Kristus kootkoon laumansa omassa viisaudessaan, minä koitan hulehtia siitä, että itse tunne olevani huolepidon kohteena turvassa ja turvallisn mielin. ** Niin, se yksi lauma on Pyhät, jotka Herran Päivänä temmataan, eikä kaikki ole Suomesta, vain pieni osa.
Erittäin mielenkukintoinen kannasottosi.
Shalom
04.10.2009 08:06
olla suoraan Herra Jeesus, joka se evankeliumi on?
03.10.2009 17:26
He ovta Kristittyjä, Pyhiä.
03.10.2009 16:13
iveta, Jeesus kyllä puhuu lampaista, joiden portti on Kristus, ja parannus on tehty Häneen, onko VL parannus Kristukseen, vaan SRK,hon? Se on hyvä itselleen jokaisen selvittää.
Sinä tunnustat ihmisten edessä, että Jeesus on Kristus, Herra, mutta kuka muu VL sen tekee. Joten heillä ei ole sitä porttia, ja näin ollen Heistä löytyy ne lampaat, joita ovta eri tarhassa.
Vl jutut ovat muutamia kymmeniä vuosia vanhoja, ja jos ajatellaan nykyistä VL liikettä, vain n 50 v. vaha, joten luuleeko joku, että Jeesuksen tarhassa oli lampaat vasta silloin kun SRK tuli. Ei, vaan siellä oli niitä jo Kristuksen aikaan, ja VL oli silloin vain jonkun muun, kun Jeesuksen suunnitelmissa.
Kirjoitan Kristittynä, ja meidät on pantu Raamattuun, mutta sieltä vaan vieläkin uupuu SRK.
Anteeksi vaan, niitä lampaita en nimittele epäuskoisiksi enkä hylkää. ** Minä olen tarhassa ja mennyt sinne Jeesuksen kautta, jota ei ole tehnyt yksikään orja- VL, sinä ehkä, ja meillä on lupa tulla ja mennä.
Se lukee testamentissa.
Shalom.
03.10.2009 16:12
eikö kirkasta Kristusta ollenkaan Herrana ja Kuninkaana.
Mitä tarkoittaa uskontunnustuksessa - Jeesukseen Kristukseen, minun Herraani?
Mitä tarkoittaa Matt; 28,18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Onko tietoa.
03.10.2009 16:03
otti vastaan vallan Häneltä.
03.10.2009 15:59
Helmi on aina helmi. Mutta kun siihen osuu Kristuksen valo, se loistaa enemmän kun yksikään tähti, tai aurinko.
Miksi sanon näin ylistävää, on se, että meille iveta on annettu tehtävä, ja jos yksikään löytää Herran Kristuksen kauttamme, olemme juuri sitä, mitä kerroin. Uskon sen sinun osaltasi jo tottuneen.
Sahalom.
03.10.2009 15:58
Iveta, jos tunnet todella Raamatun, siellä myös opetetaan paljon muutakin, joka usein jää tekemättä.
2. Moos. 20:24
Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
2. Moos. 29:36
Ja uhraa joka päivä syntiuhrimullikka sovitukseksi, ja puhdista alttari toimittamalla sen sovitus ja voitele se pyhittääksesi sen.
2. Moos. 29:38
Ja uhraa alttarilla tämä: kaksi vuodenvanhaa karitsaa joka päivä, ainiaan.
2. Moos. 29:39
Uhraa toinen karitsa aamulla ja toinen karitsa iltahämärässä,
2. Moos. 29:41
Ja uhraa toinen karitsa iltahämärässä; uhrattakoon se toimittamalla samankaltainen ruokauhri ja juomauhri kuin aamullakin, suloisesti tuoksuvaksi uhriksi Herralle.
2. Moos. 34:25
Älä uhraa minun teurasuhrini verta happamen leivän ohella. Ja pääsiäisjuhlan uhrista älköön mitään jääkö yli yön seuraavaan aamuun.
3. Moos. 6:21
Leivinlevyllä se valmistettakoon öljyyn leivottuna; tuo se hyvin sotkettuna ja uhraa se palasiksi paloiteltuna ruokauhrina suloiseksi tuoksuksi Herralle.
3. Moos. 6:26
Pappi, joka syntiuhrin uhraa, syököön sen; pyhässä paikassa se syötäköön, ilmestysmajan esipihalla.
3. Moos. 7:33
Se Aaronin pojista, joka uhraa yhteysuhrin veren ja rasvan, saakoon oikean reiden osaksensa.
3. Moos. 9:7
Ja Mooses sanoi Aaronille: "Astu alttarin ääreen ja uhraa syntiuhrisi ja polttouhrisi ja toimita itsellesi ja kansalle sovitus ja uhraa sitten kansan uhrilahja ja toimita heille sovitus, niinkuin Herra on käskenyt".
3. Moos. 17:8
Ja sano heille: Kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, uhraa polttouhrin tai teurasuhrin
3. Moos. 21:8
Sinun on pidettävä häntä pyhänä, koska hän uhraa sinun Jumalasi leipää; hän olkoon sinulle pyhä, sillä minä, Herra, joka pyhitän teidät, olen pyhä.
4. Moos. 6:21
Tämä on laki nasiirista, joka tekee lupauksen, ja hänen uhrilahjastaan, jonka hän uhraa Herralle vihkiytymisensä tähden, sen lisäksi, mitä hän muuten saa hankituksi. Tekemänsä lupauksen mukaan hän menetelköön näin, noudattaen vihkiytymistään koskevaa lakia."
4. Moos. 15:5
ja juomauhriksi, polttouhrin tai teurasuhrin lisäksi, uhraa neljännes hiin-mittaa viiniä kutakin karitsaa kohti.
4. Moos. 15:6
Mutta oinaan lisäksi uhraa ruokauhrina kaksi kymmenennestä lestyjä jauhoja, sekoitettuna kolmannekseen hiin-mittaa öljyä,
4. Moos. 28:4
Uhraa toinen karitsa aamulla, ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä
4. Moos. 28:8
Ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä ja toimita siihen kuuluva ruoka-ja juomauhri samalla tavoin kuin aamullakin, suloisesti tuoksuvaksi uhriksi Herralle.
4. Moos. 28:9
Mutta sapatinpäivänä uhraa kaksi vuoden vanhaa virheetöntä karitsaa ynnä kaksi kymmenennestä lestyjä jauhoja, öljyyn sekoitettuna, ruokauhriksi, sekä siihen kuuluva juomauhri.
5. Moos. 12:13
Varo, ettet uhraa polttouhrejasi missä mieleisessäsi paikassa hyvänsä.
5. Moos. 12:14
Vaan siinä paikassa, jonka Herra valitsee jonkun sinun sukukuntasi alueelta, siinä uhraa polttouhrisi ja tee kaikki, mitä minä käsken sinun tehdä.
5. Moos. 12:27
Ja uhraa polttouhrisi, sekä liha että veri, Herran, sinun Jumalasi, alttarilla. Teurasuhreistasi vuodatettakoon veri Herran, sinun Jumalasi, alttarille, mutta lihan sinä saat syödä.
5. Moos. 15:21
Jos siinä on joku vamma, jos se ontuu tai on sokea tai jos sillä on joku muu paha vamma, mikä tahansa, niin älä uhraa sitä Herralle, sinun Jumalallesi.
5. Moos. 17:1
"Älä uhraa Herralle, sinun Jumalallesi, raavasta tai lammasta, jossa on joku vamma, mikä paha vika tahansa, sillä se on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.
5. Moos. 27:6
Hakkaamattomista kivistä rakenna Herran, Jumalasi, alttari; uhraa sen päällä polttouhreja Herralle, Jumalallesi,
Tuom. 6:26
Ja rakenna ladotuista kivistä alttari Herralle, Jumalallesi, tämän vuorenkukkulan laelle; ota sitten se toinen härkä ja uhraa se polttouhriksi halkojen päällä, jotka saat hakkaamastasi asera-karsikosta."
Tuom. 13:16
Mutta Herran enkeli vastasi Maanoahille: "Vaikka sinä pidättäisitkin minut, en minä kuitenkaan söisi sinun ruokaasi; mutta jos tahdot valmistaa polttouhrin, niin uhraa se Herralle". Sillä Maanoah ei tiennyt häntä Herran enkeliksi.
2. Sam. 24:24
Mutta kuningas sanoi Araunalle: "Ei niin, vaan minä ostan ne sinulta täydestä hinnasta, sillä minä en uhraa Herralleni, Jumalalleni, ilmaiseksi saatuja polttouhreja". Niin Daavid osti puimatantereen ja härät viidelläkymmenellä hopeasekelillä.
1. Kun. 12:27
Jos tämä kansa menee ja uhraa teurasuhreja Herran temppelissä Jerusalemissa, niin tämän kansan sydän kääntyy jälleen heidän herransa Rehabeamin, Juudan kuninkaan, puolelle; ja he tappavat minut ja palaavat takaisin Rehabeamin, Juudan kuninkaan, luo."
2. Kun. 5:17
Niin Naeman sanoi: "Jos et tätä otakaan, salli kuitenkin palvelijasi saada sen verran maata, kuin muulipari voi kantaa. Sillä palvelijasi ei enää uhraa polttouhria eikä teurasuhria muille jumalille kuin Herralle.
1. Aik. 21:24
Mutta kuningas Daavid sanoi Ornanille: "Ei niin, vaan minä ostan ne sinulta täydestä hinnasta; sillä minä en ota Herralle sitä, mikä on sinun, enkä uhraa ilmaiseksi saatua polttouhria".
Esra 7:17
Osta siis näillä rahoilla mitä tunnollisimmin härkiä, oinaita ja karitsoita ynnä niihin kuuluvia ruoka-ja juomauhreja; ja uhraa ne teidän Jumalanne temppelin alttarilla Jerusalemissa.
Ps. 16:4
Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä.
Ps. 50:14
Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.
Ps. 50:23
Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."
Jes. 65:3
kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani, uhraa puutarhoissa ja suitsuttaa tiilikivialttareilla.
Jes. 66:3
Joka teurastaa härän, mutta myös tappaa miehen, joka uhraa lampaan, mutta myös taittaa koiralta niskan, joka uhraa ruokauhrin, mutta myös sian verta, joka polttaa suitsuketta, mutta myös ylistää epäjumalaa: nämä ovat valinneet omat tiensä. Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä,
Hes. 43:25
Uhraa joka päivä, seitsemänä päivänä, syntiuhri-kauris; myös on uhrattava mullikka ja oinas pikkukarjasta, virheettömät.
Hes. 46:12
Milloin ruhtinas uhraa vapaaehtoisia lahjoja, polttouhrin tai yhteysuhrin vapaaehtoisena lahjana Herralle, avattakoon hänelle portti, joka antaa itään päin, ja hän uhratkoon polttouhrinsa sekä yhteysuhrinsa samoin, kuin hän uhraa sapatinpäivänä, ja menköön ulos; ja hänen mentyänsä suljettakoon portti.
Hes. 46:13
Uhraa vuoden vanha virheetön karitsa joka päivä polttouhriksi Herralle: uhraa se joka aamu.
Hes. 46:14
Ja sen lisäksi uhraa ruokauhriksi joka aamu kuudennes eefaa ynnä öljyä kolmannes hiin-mittaa lestyjen jauhojen kostuttamiseksi. Tämä on ruokauhri Herralle-ikuinen, pysyvä säädös.
Hab. 1:16
Sentähden se uhraa pyydykselleen ja polttaa uhreja verkollensa, sillä niitten turvin sen osa on rasvainen, sen ruoka lihava.
Nämä kaikki on KEHOITUSKSIA JA SÄÄNTÖJÄ LAINA ALLA, kuten Isämeidän.
Ole tarkka nyt.
UT sanoo myös.
Matt. 8:4
Ja Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".
Mark. 1:44
ja sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään, vaan mene ja näytä itsesi papille ja uhraa puhdistumisestasi se, minkä Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".
Luuk. 5:14
Ja hän kielsi häntä siitä kenellekään puhumasta ja sanoi: "Mene, näytä itsesi papille, ja uhraa puhdistumisestasi, niinkuin Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".
Hepr. 9:7
mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
Nämä on sitä MITÄ PITÄÄ TEHDÄ, jos luulee niillä pelastuvansa.
Mutta suuren lähimmäisen rakkauden nimissä, kerron. Oli itse samassa tilanteessa, elävän uskon alkuaikana, sittemmin tajusin, että tämä HOKEMA ( josta Raamattu puhuu paheksuvasti ) ositan sen Jeesukselle, Isälle vietäväksi. Tee sinä samoin, kyllä se tie sitten aukeaa.
””Toivottavasti kirjoitukseni ei aiheuttanut riitoja, enhän sitten uskalla tänne enään kirjoittaa.”” Mutta nyt, älä höpsi, olet palsatan HELMI:
Kaikesta sanotusta huolimatta aion joka päivä rukoilla Isä Meidän-rukouksen, koska Jeesus näin opetti meidät rukoilemaan ja tässäkin asiassa voimme seurata ja totella Häntä. Ei kai voi olla väärin, jos Jeesus näin kehoittaa meitä tekemään (6:9 Rukoilkaa siis te näin:) ja me tottelemme. ** Vieläkin toistan, Hän teki tämän VAHASSA AJASSA, JA UUDESSA AJASSA VANHA EI OLE VOIMASSA.
Ja siihen rukoukseen sisältyy niin paljon. Sisältyy myös syntien anteeksisaaminen (ei ainoastaan pyyntö: anna meille anteeksi), vaan luterilaisen opin mukaan Isä Meidän-rukous on luottamusta siihen, että Jumala Jeesuksen Kristuksen tähden antaa varauksetta ja ilman ehtoja meille koko syntivelkamme anteeksi. Yhä uudestaan voimme turvata Jumalan sanaan, joka vapauttaa meidät syyllisyydestä ja antaa meille rauhan ja ilon.** Mutta sehän on SRK; säännön vastainen, sillä vain SRK;N valtuuttama voi antaa synnit anteeksi?
Shalom
03.10.2009 06:34
Oikeasti Markus kirjoittaa näin. 13 luku.
31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. 32 Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä. 33 "Pitäkää varanne, olkaa valveilla, sillä te ette tiedä milloin se aika tulee.
Miten tässä Jumalan arvoa kyseen laistetaan? Etkö tiedä kuka on Julman Sana? Et varmaan kun olet vailla oppia, se on Jeesus Nasaretilainen.
Opiskele nyt kuitenkin, vaikka Johanneksen eka luvusta. 1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. < Arvaile kuka tämä Sana oli?
Otit hieman väärän yksittäisen kohteen Raamatusta, sillä siinä Jumala itse ilmoittaa, että, että Kristus ei katoa koskaan. Samalla Hän kertoo, että Herran päivää, joka on lähellä ei tiedä kukaan muu, kun Isä itse.
Sitten tuo sinun,,, . Kavahtakaat, valvokaat ja rukoilkaat, sillä ette tiedä, koska se aika tulee… Miten on päittäinen kielnkäyttösi, herärätkö amusel ja polttaamas tupakkas. Olisko parempaa tuo Suomen kieli. Se kuuluu tuo jae 33 Pitäkää varanne, olkaa valveilla, sillä te ette tiedä milloin se aika tulee
02.10.2009 13:54
686 / 692