Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mihin Alex Jumalattomat joutuvat sinun oppisi mukaan lopulta ?
Mitä sinulle merkitsee ns. " Tulinen järvi " !?
VRT Joh:ILM 20:15 "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
19.10.2014 17:40
Minä en mielistele ketään enkä myöskään tuomitse Adventisteja ihmisinä, enkä sinuakaan, tietämättömyytenne ja sokeutenne vuoksi !
Mutta tätä vääristynyttä ADVENTTITOTUUTTA ja Ellen G Whiteä sen profeettana tulen soimaamaan aina, koska ne vääristelee RAAMATUN oikeaa sanomaa useassa kohdin !
19.10.2014 17:22
Alex kirjoittaa: " Minun mielestäni Raamattu tulisi lukea alusta loppuun - ei siten että aletaan lukemaan jostain keskeltä tai mistä sattuu .. ja omien tai muiden olettamuksien mukaan ..
Jo muinaisesta Juutalaisuudesta asti raamattua lukiessa on toteutettu ns. "Hilleliläistä metodia" (Ps. Apostoli Paavalin opettajan Gamaelin iso-isä) mikä tarkoittaa sitä, että samaa asiaa tarkoittavat asiat ja raamatun kohdat liitetään ns. "yhteen perheeseen", "ajatusryppääseen","yhdeksi rakennuksesksi" ( binjan aav mikatuuv echad) ja siitä sitten luodaan asian kokonaiskuva !
Ja näin toimii myös raamattu yleensäkin eli sitä luettaessa on hyvin tärkeää huomata jakeiden alaviitteet !
vrt http://www.finbible.fi/38alaviite/Johannes/Johannes.htm
Myös yleistä rabbiiniselle opetukselle on ollut se, että kaikki opilliset väitteet tuli perustella VT.n jakeilla, koska raamatun jakeet ei koskaan menetä kirjallista merkitystään !
Joku on laskenut että Billy Graham käyttää saarnoissaan jopa 100-120 raamatunlausetta vaikka kuulija ei sitä välttämättä huomaa !
Ihmissanoilla ei ole todistusvoimaa !
19.10.2014 17:00
Taas sinä Alex vääristelet sanomisiani ja tekemisiäni !
Lainaus Alex: " Täällä palstalla on aina silloin tällöin ihmisiä jotka eivät näe adventismissa tai jopa adventisteissa muuta kuin vikoja - ja sinä olet valitettavasti yksi heistä. "
Ja edelleen Alex ! Sinä et tiedä miltä Adventtiusko näyttää sisältäpäin, että turhaan jupiset koko ajan !
19.10.2014 16:36
...Ja kuten tuolla toisessa topiikissa joku totesikin:
Lainaus:" Nimimerkki Kopittelija007 ei koskaan ole lähetellyt adventisteja helvettiin, nimitellyt heitä saatanan lapsiksi ja isästä perkeleestä oleviksi taikka ennustanut, ettei heillä aamun koittoa ole. Toisin kuin adventismin puolelta lentelevät kommentit joka ikisessä ketjussa, joka ikisessä raossa..."
Ja tämä pitää täysin paikkansa ! .... vaan se mitä minä olen täällä tehnyt, niin se on se, että olen pyrkinyt oikomaan Adventismissa olevia EPÄRAAMATULLISIA OPINMÄÄREITÄ !
19.10.2014 15:01
Ps. Alex sinä et koskaan pysty perustelemaan noita sinun ihmeellisiä "opinmääreitäsi" ja todisteluistasi loogisella RAAMATUN TEKSTILLÄ ,vaan ne kaikki on ikään kuin sinun "oman pään" teologiaa jota virittelet täällä muille aina kun sieltä "metsäkirkostasi" ehdit...
Ja sinun tekstisi on usein todella sekavia ja niitä on myös usein tosi vaikea tulkita koska ne poukkoilee sinne tänne ilman sekä päätä että häntää ja vielä joka toisessa virkkeessä toistuu sana "ikuinen piina" mikä on aivan outoa mantraa sinulta ja josta minä en ole näillä sivuilla kyllä puhunut mitään ! :O
19.10.2014 14:51
Alex: Upps? Olet käynyt heidän kokouksissaan sen sata kertaa ! (sen 100 kertaa ??) ja kuitenkin puhut ainakin ajoittain kuin et edes tietäisi mitään adventismista? (/Oletko nukkunut siellä vai mistä tämä tietämättömyytesi johtuu?)
Joo 90-luvulla seurustelin Adventistinaisen kanssa ja kävin sapattikouluissa lauantaisin, istunut vihkosten kanssa pienryhmissä ja muissakin Lahden adventtiseurakunnan tilaisuuksissa... Ollut kirjeenvaihdossa silloisen adventistijohtaja Olavi Rouheenkin kanssa opinkysymyksistä ja myös muiden kirkon vanhemmisto-veljien kanssa...Ollut siivoustalkoissa ja lukenut Ellen G Whiten kirjallisuuttakin silloin... Lapsena kävin adventistien vanhassa puukirkossa pyhäkoulussakin Lahdessa lapsuudenkotini vieressä...
Ja siksi suunnilleen tiedän mitä tarkoittaa nähdä asioita "sisältäpäin"... :O
19.10.2014 14:41
Sinä Alex ja adventistit tartutte ainoastaan tähän "nukkuu" sanaan, joka on kuitenkin ikään kuin maallinen "vertauskuva" siitä tilassa missä ihminen on kun hänen sielunsa on eronnut ruumiista eli joka ikään kuin kuvataan "unitilaksi"...(Vrt Joh 12 luku)...(Ps.tuskin Joosefin syöty ruumis leijonan mahassakaan paljon olisi nukkunut...)
Eli näin takertumalla tällaiseen vertauskuvalliseen yksityiskohtaan muuttaa Raamatun yleisopetuksen kuolleitten tilasta vääräksi !
Ja näinhän Jeesuskin totesi:
Joh .3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
19.10.2014 14:26
Eli siis tämä Jaakobin tarinakin selvästi todistaa tyhjäksi sen asian että tämä Tuonela ajattelu perustuisi johonkin "hellenistiseen aikaan" 300 luvulla jkr aikaan asti ja sitä kautta kristinuskoon ! Tällainen Hellenismin yhdistäminen kristinuskon juuriin on väärää opetusta !
Kyllä Juutalaisuuteen ja myös Vanhaan testamenttiin on aina kuulunut ajatus, että ihmisen Sielu jatkaa matkaansa kuin ruumis kuolee !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hellenismi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hellenistinen_filosofia
19.10.2014 13:58
http://www.ristosantala.com/rsla/rslafi.html
19.10.2014 13:46
Sinusta huomaa Alex, että et tunne Adventismia kuin näiden nettisivujen kautta mutta minä tunnen ja olen käynyt heidän kokouksissaan sen sata kertaa !
Kävisit sinäkin niin näkisit asioita ikään kuin "sisältäpäin"... :)
19.10.2014 13:42
Lainaus kirjasta: Suudelma hunnun läpi Risto Santala
" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT.ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
"Sheol" tulkitaan "Kuolleitten valtakunnaksi" eli "Tuonelaksi".
"Shachat" merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja toissijaisesti "tuonelaa". "
Ps. Jaakob ei siis ikävissään kaivannut mennä Joosefin "luo/tykö" sinne Leijonan mahaan, koska Jaakobhan luuli, että Joosef oli SYÖTY, vaan Jaakob halasi murheissaan mennä Joosefin tykö TUONELAAN eli "kuolleitten henkien valtakuntaan".
19.10.2014 13:38
Ja Jaakob tuumaa:
1 Moos37:33 Jaakob tunsi vaatteen ja sanoi: "Poikani puku! VILLIPETO ON HÄNET SYÖNYT, Joosef on raadeltu hengiltä!"
37:34 Ja Jaakob repäisi vaatteensa, pani säkin lanteilleen ja suri poikaansa pitkät ajat.
37:35 Ja kaikki hänen poikansa ja tyttärensä kävivät häntä lohduttamaan, mutta hän ei huolinut lohdutuksesta, vaan sanoi: "Murehtien minä menen TUONELAAN ("Sheol"= Tuonela) POIKANI TYKÖ ". Ja hänen isänsä itki häntä.
1992 käännös " TUONELAAN POIKANI LUO."
___
JA MITÄ SITTEN TEKI JEESUS SEN KOLMEN PÄIVÄN AIKANA ENNEN YLÖSNOUSEMUSTAAN !
Ef 4:9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, TÄYTTÄÄKSEEN KAIKKI."
Jeesus täytti myös siis Tuonelan läsnäolollaan ! :)))
" Hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille (1 Piet 3:18,19) Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.(4:6)"
19.10.2014 13:13
Näin tämä adventistien opetuksessa menee niin kuin edellä kerroit !
19.10.2014 12:34
Vrt: Kol 2:16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä.
2:17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis.
2:18 Teidän voittajan palkintoanne ei saa riistää teiltä kukaan, joka nöyryyttää itseään kieltäymyksin, vajoaa näkyihinsä ja palvoo enkeleitä. Sellaisen ihmisen tekevät hänen omat tyhjät ajatuksensa ylpeäksi,
2:19 eikä hänellä ole yhteyttä Kristukseen, päähän, joka huolehtii koko ruumiista ja pitää sitä nivelten ja jänteiden avulla koossa, niin että se kasvaa Jumalan tarkoittamalla tavalla.
2:20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin
2:21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
2:22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista.
2:23 Nämä omatekoista hurskautta, nöyryyden harjoitusta ja ruumiin kurittamista vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne ovat arvottomia ja tyydyttävät vain ihmisen ylpeyttä."
19.10.2014 12:31
Adventistien oppi "pyhästä jäännöksestä" ei kyllä opeta aivan näin kun edellä olet kirjoittanut !
Adventistit ovat varastaneet Israelin kansan, Jumalan omaisuuskansan, oikeudet !
19.10.2014 11:53
Alex Kirjoittaa: " vapaaehtoisesti. Jeesus siis kuoli - ja se tarkoittaa adventisteille että hän lakkasi elämästä - nukkui kuoleman unessa .. niinkuin kaikki muutkin kuolleet tekevät ja josta Jumala - Jeesuksen taivaallinen Isä hänet herätti kolmantena päivänä.
1 Moos37:33 Jaakob tunsi vaatteen ja sanoi: "Poikani puku! VILLIPETO ON HÄNET SYÖNYT, Joosef on raadeltu hengiltä!"
37:34 Ja Jaakob repäisi vaatteensa, pani säkin lanteilleen ja suri poikaansa pitkät ajat.
37:35 Ja kaikki hänen poikansa ja tyttärensä kävivät häntä lohduttamaan, mutta hän ei huolinut lohdutuksesta, vaan sanoi: "Murehtien minä menen TUONELAAN ("Sheol"= Tuonela) POIKANI TYKÖ ". Ja hänen isänsä itki häntä.
___
JA MITÄ SITTEN TEKI JEESUS SEN KOLMEN PÄIVÄN AIKANA ENNEN YLÖSNOUSEMUSTAAN !
Ef 4:9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, TÄYTTÄÄKSEEN KAIKKI."
Jeesus täytti myös siis Tuonelan läsnäolollaan ! :)))
jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille (1 Piet 3:18,19) Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.(4:6)"
19.10.2014 11:46
Ja näin Jeesuskin:
Jeesus täytti myös Tuonelan läsnäolollaan ! :)))
18.10.2014 22:11
Ja Jaakob tuumaa:
1 Moos37:33 Jaakob tunsi vaatteen ja sanoi: "Poikani puku! Villipeto on hänet SYÖNYT, Joosef on raadeltu hengiltä!"
18.10.2014 21:58
Tämä on valveutunut kommentti joltain... :)
18.10.2014 17:19
281 / 400