kopittelija007

kopittelija007 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Liittynyt 16v sitten
32 aloitusta · 7984 kommenttia
Niinpä... hyvä kysymys .... Näinhän Raamattu asiasta puhuu...

Joh.Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Näin :

Päivää taas.... Minä Tekisin taas valituksen palstan luotsista Jarinhotellista kun se aina vaan poistaa ASIALLISIA viestejä ja nyt minusta aivan asiallisen avauksenkin ja yritin kysyä häneltä miksi niin poisti taas...

Miksi joku saa harrastaa tuollaista mielivaltaa yleisillä keskustelusivustoilla ???

Minä kopioin aloitukseni ja laitan sen tähän niin voitte arvioida onko tämä jotenkin sellaista että pitää poistaa ?

KYSYMYS LUOTSILLE ?
1 ) Kopittelija007
14.10.2014 11:04
0
Miksi aloitukseni koskien "ikuista piinaa" poistettiin palstalta jossa aloituksena ja johdantona oli video ja kysymyksiä Alexille joka aina tästä aiheesta haluaa keskustella ??????
Onko helvetti oikeudenmukainen?
https://www.youtube.com/watch?v=Pl-aBVD22RM
Onko helvetti oikeudenmukainen? Miksi ihmisiä joutuu helvettiin? Café Raamattu. Leif Nummelan vieraana Pasi Turunen.
VASTAA

2) Kopittelija007
14.10.2014 11:06

Lainaus toisesta ketjusta jossa Alex nimimerkki haluaa keskustella aiheesta:
" alex.kasi
10.10.2014 00:02

Kokeile keskustella asiasta .. ilman että sekoitat siihen ihmisiä - Jari on palstan luotsi ja luotsin TEHTÄVÄ on pitää keskustelun tasoa sellaisena kuin Suomi 24 sen haluaa olevan - siksi siitä on turha syyttää Jaria, joka muuten on ihan OK luotsi palstalle.
Minä keskustelen kanssasi jos niin haluat ..ja oman mielipiteesi asioista saat varmalla tuoda esiin - jos et ala mollaamaan sen enempää adventisteja kuin muitakaan .. täällä Adventismi palstalla.
Täällä on hyviä esimerkkejä siitä, että vaikeitakin asioita voi tuoda esiin vaikka ei adventistien uskoa jaakaan .. joten jos sinun kirjoituksiasi poistetaan niin vika on kyllä sinussa ..
Ymmärsitkö muuten antani argumentit siitä, että miksi tuo sinun uskosi sielunkuolemattomuuteen myös synnissä - EI VOI olla raamatullinen usko .. SIIS MIKSI SE ON MAHDOTTOMUUS."

3) Kopittelija007
14.10.2014 11:08

Eli Kysymys nyt Alexille ?
Kuinka sinä Alex oppisi mukaan luet Joh.Ilm 20:12 - 15 jakeet jossa puhutaan kirjojen avaamisesta ja toisesta kuolemasta eli tulisesta järvestä ????
"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
Mitä sinä Alex ajattelet näistä ?

4) Kopittelija007
14.10.2014 11:08

Jos tämäkin vielä poistetaan niin teen taas valituksen ylläpidolle !

Eli kysymys ylläpidolle ? mitä tässä avauksessani oli sääntöjen vastaista ????
Lainaus "ei ristiriitaa":
"Näin ollen Jeesuksen omat eivät ikinä kuole toista kuolemaa "

Tämäkin on vääristelyä että Jeesus olisi puhunut, että "ei ikinä kuole" kuolemaa tarkoittamaan "toista kuolemaa"... :O

Ei ... kun asia menee näin !

Kerrataanpa ...

Eli kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy KOLMEKIN tapaa kuolla !
ja koskaan se ei tarkoita minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa
" joku eroaa jostakin ".
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi kuoleman kun käärme huijasi ihmisen ja sanoi:
" ette suinkaan kuole" (1 Moos 3:4)
Ja mitä tällöin tapahtui; ihminen lankesi syntiin ja näin erotettiin jumalayhteydestään ja karkotettiin
pois paratiisista ja että synti ei eläisi paratiisissa ikuisesti ja näin ihmisestä tuli ns. " hengellisesti kuollut " !!!
esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24
" Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."

2) Toisena ihminen kohtaa kuoleman, kun hänen sielunsa eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan
( "välitilaan" ) , niin kuin edellä on monissa raamatun kohdissa nähty... ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä ! Vrt (Luuk 16:19-31)

eli kerrataan

Mark12:26-27: " Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä OLEN Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?
Ei hän OLE kuolleitten Jumala, vaan ELÄVIEN. Suuresti te eksytte." !!!!

Ihmisen SIELU on elävänä ja tietoisena Tuonelassa !

3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä
nimella " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:15)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
Alex taas ymmärtämättömyydessään sekoilee ja sotkee:

lainaus: " ( tosin kutsut syntiä kuolemaksi - kuten jo sanoin - mikä on täysin väärä raamatuntulkinta. )

Enhän minä ole syntiä sanonut kuolemaksi :O Vaan että synti erotti ihmisen alkuperäisestä Jumala yhteydestään ! kuolema Alex kun ei koskaan tarkoita minkään päättymistä ! Ja se on aivan eri asia !

Eli kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy kolmekin tapaa kuolla !
ja koskaan se ei tarkoita minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa
" joku eroaa jostakin ".
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi kuoleman kun käärme huijasi ihmisen ja sanoi:
" ette suinkaan kuole" (1 Moos 3:4)
Ja mitä tällöin tapahtui; ihminen lankesi syntiin ja näin erotettiin jumalayhteydestään ja karkotettiin
pois paratiisista ja että synti ei eläisi paratiisissa ikuisesti ja näin ihmisestä tuli ns. " hengellisesti kuollut " !!!
esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24
" Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
2) Toisena ihminen kohtaa kuoleman, kun hänen sielunsa eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan
( "välitilaan" ) , niin kuin edellä on monissa raamatun kohdissa nähty... ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä ! Vrt (Luuk 16:10-31)
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä
nimella " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:15)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
Alex kirjoittaa. " se jos mikä osoittaa että sinulla ei ole ihan puhtaat jauhot pussissasi .. "

On tämäkin sinulta aivan outo väite tämä "puhtaat jauhot pussissa" ja outoa hyökkäilyä ja valmiita vastauksia suuhuni... :O

Mutta.... vastapalloksi....sanon, että tämä on minusta kyllä perin outoa, että sinä et kristittynä ihmisenä uskalla esiintyä näillä sivuilla omana itsenäsi... ja se on hyvin epäilyttävää ! :O

Vrt: http://www.suomi24.fi/yhteisö/alex.kasi
Minua ei kiinnosta sinun sekavat viestisi Alex ja ainainen "ikuinen piinasi" kun minä en ole mihinkään semmoiseen menossa... :O

Tuonela ei ole ns,"ikuinen piina" ja viimeinen tuomio sitten ihan lopussa on ihan raamatullinen asia...

Minä en nyt ikävä kyllä ole Alex mikään Jumala, että kaiken tietäisin tulevaisuudesta mutta näin kertoo meille RAAMATTU:

Joh.Ilm 20:12 "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

Mitä se "tulinen järvi" sitten tarkoittaakaan niin siihen jää aika paljon tulkinnan varaa suuntaa jos toiseen... Onko se "ikuinen ero" ("toinen kuolema") Jumalan rakkaudesta vai sitten joku sinun "ikuinen piinasi", niin en tiedä ! Luultavammin vain ikuinen ero Jumalan Rakkaudesta ! Näin kuitenkin Raamattu sen meille ilmoittaa.

Enempää en tästä sinun "ikuisesta piinastasi" jaksa jaaritella ja siihen , että Kuolleitten Sielut ovat tietoisessa tilassa Tuonelassa, niin siihen se ei mitenkään liity !
Ns. Tuonelan huonommalla puolella rikasta miestä kuitenkin vaivaa hänen omat puheensa ja " kieli on ikään kuin tulessa."

Onkohan sinulla Alex joku trauma tästä "ikuinen piina" asiasta...