Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vrt esim
Mark 6:3 Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?" Ja he loukkaantuivat häneen."
ja
Matt 13:55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?
04.10.2014 21:17
Joo, mutta sielläkin pidetään monesti Neitsyt Mariaa ikuisena neitsyenä joka on harhaopetusta, koska raamattu kertoo meille, että Jeesuksella oli myös maallisia sisaruksia...
Eli ei Maria aina ja ikuisesti ollut neitsyt ! :O
04.10.2014 21:13
Eikö sinua Pyh kiinnosta yleiset kristilliset asiat vai oletko sinä niin kietoutunut vain adventismin kiekuroihin ja että sinusta kaikki muut ovat vain kutsumiasi "babylonin porttoja vai huoria" vai miksi sinä meitä muita aiemmin tässä kutsuitkaan ?
04.10.2014 18:13
Mihinkä tämä adventismi kuuluisi mielestäsi Pyh sijoittaa ?
Vrt http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=17
04.10.2014 18:09
Mistä sulla näitä aivotuhnuja riittää... :D
04.10.2014 17:41
Neitseestä syntyminen ja Uskontunnustukseen uskominen on kaksi eri asiaa... Haloo :O
04.10.2014 17:40
Ja jatketaanpa vielä hiukan:
" Papeista Saatanan olemassaoloon uskoi 63 prosenttia (miespapeista 68 %, naispapeista 55 %). "
04.10.2014 15:55
Sinulla " Matematiikka hukassa" on vähän tuo luetun ymmärtäminen hukassa !
Itse itseäni lainaten " miespapeista sanatarkasti USKONTUNNUSTUKSEEN uskoo vähän yli 40% ja naisista vähän yli 20%... :O"
Tarkemmin 46 % miespapeista ja 24% naispapeista
Mutta lainaanpa tästä Kirkon tutkimuskeskuksen ja Radio Dein toteuttamasta kyselytilastosta lisää:
" Papeista 61 prosenttia uskoi vakaasti neitseestäsyntymiseen, mutta eroja muodostui sukupuolten välille: miehistä näin uskoi 68 ja naisista 50 prosenttia."
04.10.2014 15:37
Aika kehnosti perusteltu tämä...
02.10.2014 21:19
Noh mutta David Koresh on kuitenkin ollut 7 päivän adventisti ! :O
Ja mikähän tämä historiankirja mahtaa olla ?
02.10.2014 21:17
Eli.... "Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle."
Ei siis vuonna 1844 niin kuin adventistit Tutkivassa tuomiossa erityisopeissaan
omituisesti meille kertoo !
JA
"Ei Jumala ole yhdellekään ENKELILLE milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, "
Siis suomeksi... JEESUS EI OLE YLIENKELI MIKAEL !
02.10.2014 16:21
Eli jatkoksi vielä seurataanpa nyt muutamaa
näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin
2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
(Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
(Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
(17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
(17:24) " Isä minä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!
02.10.2014 16:11
Hebr 1:3 Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle.
1:4 Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi.
1:5 Ei Jumala ole yhdellekään ENKELILLE milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
02.10.2014 16:03
Vrt vielä 5 Moos 4:23 Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.
4:24 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on KULUTTAVA TULI, kiivas Jumala."
02.10.2014 13:54
VRT. Hebr
12:28 Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;
12:29 sillä meidän Jumalamme on KULUTTAVAINEN TULI." !
02.10.2014 13:52
Ja koko homman ideahan on se, että ihminen ei syntisyytensä takia voi nähdä Jumalaa kuolematta, koska ihminen on eri ominaisuutta kuin Jumala ja näin jos ihminen näkee Jumalan niin se kuluttaa hänet hetkessä !
Vrt 2 Moos 24:17 "Ja Herran kirkkaus vuoren kukkulalla näytti israelilaisten silmissä KULUTTAVALTA TULELTA.
24:18 Ja Mooses meni PILVEN KESKELLÄ ja nousi vuorelle. Ja Mooses oli vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä."
02.10.2014 13:46
Niinpä.. mielenkiintoinen havainto Busmannilla mutta onko siis kysymys "Jumalan kasvojen" näkemisestä vai Herrasta, joka on Jeesus
2 Moos 33:17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
33:18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
33:19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon."
33:20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."
33:21 Sitten Herra sanoi: "Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo.
33:22 Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
33:23 Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä."
vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937#comment-65875836
02.10.2014 13:34
Mistä tiedät ?
02.10.2014 13:00
Johtoajatus: " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937#comment-65875836
02.10.2014 12:55
Ei kai Wikipedia valehtele ? Kun tuo maatilakin on ?
" Paimenen sauva oli itse eronnut Seitsemännen päivän adventisteista 1930-luvulla. Heidän päämajansa perustettiin vuonna 1955 maatilalle, joka sijaitsi 16 kilometriä Wacon ulkopuolella. Se nimettiin Mount Carmel Centeriksi Raamatun Karmelvuoren mukaan."
02.10.2014 08:37
292 / 400