A-"ismistä" sikinneet lahkot

karannut mopo

Kuinka monta lahkoa on sikinnyt adventismista?

15

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-

      Adventtikirkon sisällä ei ole hajaannusta eri piireihin. Ei ole olemassa rekisteröityneitä ryhmiä Adventtikirkon sisällä niin että jäsenet pitäisivät omaa seurakuntaa ja olisivat kirkon jäseniä. Adventtikirkossa lahkolaisuuden synti ei ole mahdollista.

      Siunauksia
      Jari Laurila

      • hotellin respa

        Joopa joo, kyllä sapattia viettäviä kirkkoja löytyy. Lopunajan jäännöksenä SDA eikä muut vilpittömät sapatin viettäjät.
        A-ismi on yksi ismi muiden joukossa.


      • Wikipedia: "Vuonna 1981 David Koresh muutti Wacoon, missä hän liittyi Daavidin oksan jäseneksi. Daavidin oksa oli 1950-luvulla Paimenen sauva -nimisestä adventistikirkosta eronnut lahko. Paimenen sauva oli itse eronnut Seitsemännen päivän adventisteista 1930-luvulla. Heidän päämajansa perustettiin vuonna 1955 maatilalle, joka sijaitsi 16 kilometriä Wacon ulkopuolella. Se nimettiin Mount Carmel Centeriksi Raamatun Karmelvuoren mukaan."


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Wikipedia: "Vuonna 1981 David Koresh muutti Wacoon, missä hän liittyi Daavidin oksan jäseneksi. Daavidin oksa oli 1950-luvulla Paimenen sauva -nimisestä adventistikirkosta eronnut lahko. Paimenen sauva oli itse eronnut Seitsemännen päivän adventisteista 1930-luvulla. Heidän päämajansa perustettiin vuonna 1955 maatilalle, joka sijaitsi 16 kilometriä Wacon ulkopuolella. Se nimettiin Mount Carmel Centeriksi Raamatun Karmelvuoren mukaan."

        PUHUT HÖLYNPÖLYÄ.

        Daavidin Oksa -liike ei ole eronnut Adventtikirkosta. Se ei ole koskaan ollut osa Adventtikirkkoa.

        Eikä Paimenen Sauvakaan ole eronnut Adventtikirkosta. Wikipedian juttu on väärää infoa. Liikkeen PERUSTAJA oli eronnut Adventtikirkosta ja vasta sen jälkeen perustanut oman liikkeensä.

        Ei voi sanoa, että liike se ja se on eronnut Adventtikirkosta, kun liike ei ole koskaan edes ollut osa Adventtikirkkoa.


      • pyh! kirjoitti:

        PUHUT HÖLYNPÖLYÄ.

        Daavidin Oksa -liike ei ole eronnut Adventtikirkosta. Se ei ole koskaan ollut osa Adventtikirkkoa.

        Eikä Paimenen Sauvakaan ole eronnut Adventtikirkosta. Wikipedian juttu on väärää infoa. Liikkeen PERUSTAJA oli eronnut Adventtikirkosta ja vasta sen jälkeen perustanut oman liikkeensä.

        Ei voi sanoa, että liike se ja se on eronnut Adventtikirkosta, kun liike ei ole koskaan edes ollut osa Adventtikirkkoa.

        Ei kai Wikipedia valehtele ? Kun tuo maatilakin on ?

        " Paimenen sauva oli itse eronnut Seitsemännen päivän adventisteista 1930-luvulla. Heidän päämajansa perustettiin vuonna 1955 maatilalle, joka sijaitsi 16 kilometriä Wacon ulkopuolella. Se nimettiin Mount Carmel Centeriksi Raamatun Karmelvuoren mukaan."


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ei kai Wikipedia valehtele ? Kun tuo maatilakin on ?

        " Paimenen sauva oli itse eronnut Seitsemännen päivän adventisteista 1930-luvulla. Heidän päämajansa perustettiin vuonna 1955 maatilalle, joka sijaitsi 16 kilometriä Wacon ulkopuolella. Se nimettiin Mount Carmel Centeriksi Raamatun Karmelvuoren mukaan."

        Kyllä se johtaa harhaan. Ei voi sanoa, että Paimenen sauva on eronnut Adventtikirkosta, kun se ei ole koskaan ollut osa Adventtikirkkoa.


      • pyh! kirjoitti:

        Kyllä se johtaa harhaan. Ei voi sanoa, että Paimenen sauva on eronnut Adventtikirkosta, kun se ei ole koskaan ollut osa Adventtikirkkoa.

        Mistä tiedät ?


      • Kyllä se valehtelee
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ei kai Wikipedia valehtele ? Kun tuo maatilakin on ?

        " Paimenen sauva oli itse eronnut Seitsemännen päivän adventisteista 1930-luvulla. Heidän päämajansa perustettiin vuonna 1955 maatilalle, joka sijaitsi 16 kilometriä Wacon ulkopuolella. Se nimettiin Mount Carmel Centeriksi Raamatun Karmelvuoren mukaan."

        Wikipedia nyt ei ole luotettava lähde ollenkaan. Siellä on niin paljon virheitä, että koulut ovat systemaattisesti kieltäneet sen käytön koulutöiden lähdemateriaalina.


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mistä tiedät ?

        KOSKA MULLA ON HISTORIANKIRJA, JOISSA KERROTAAN ASIA.


      • pyh! kirjoitti:

        KOSKA MULLA ON HISTORIANKIRJA, JOISSA KERROTAAN ASIA.

        Noh mutta David Koresh on kuitenkin ollut 7 päivän adventisti ! :O

        Ja mikähän tämä historiankirja mahtaa olla ?


    • pyh!

      Jos tarkoitat seitsemännen päivän adventisteja, jotka Suomessa tunnetaan nimellä Suomen Adventtikirkko, niin vastaus on PYÖREÄ NOLLA.

      EX-adventistit ovat kyllä lahkojaan perustaneet, mutta niillä ei ole mitään tekemistä adventismin kanssa. Ne ovat kaikki ANTI-adventismia.

    • oma lehmä

      >>Kuinka monta lahkoa on sikinnyt adventismista?>>

      Onhan noita: "Evankeliset adventistit" (Evangelical Adventists)
      "Adventtikristillinen kirkko" (Advent Christian Church)
      "Aabrahamin uskon Jumalan kirkko" (Church of God, Abrahamic Faith)
      "Seitsemännen päivän Jumalan kirkko" (Church of God, Seventh Day)
      "Primitiivinen adventtikristillinen kirkko" (Primitive Advent Christian Church)
      "Seitsemännen päivän adventistien kansainvälinen lähetysseura" (Internationale Missionsgesellschaft der Siebenten-Tags-Adventisten
      - - -

      • Vieläköhän UP-väkeä eli adventtikirkon uskonpuhdistajia on hengissä? Se oli jonkin aikaa Suomen pienin uskonnollinen yhteisö.

        Muun muassa Ellen Whiteen suhtauduttiin erityisen vakavasti ja kunnioittavasti.

        Ainakin Lars Sneitz oli siinä mukana joskus. Muistatteko?


    • Kieliope

      Aloittajalla on itsellä mopo karannut käsistä, mitä suomen kielen verbien taivutukseen tulee: ei ole korrekti muoto tuo "sikinnyt/sikinneet". Se kuuluu olla muodossa "siinnyt/siinneet".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe