Minua on alkanut hämmästyttää asia. Miksi Jumalasta ei ole säilynyt aikalaisten tekemää kuvaa?
Kijoittajat ovat kertoneet ja kuvanneet Luojaa, muttei ole kuvaa.
Jeesuksestakin on niin epämääräisiä kuvia.
Minkä takia Jumalasta ei ole kuvaa?
33
90
Vastaukset
- Uskovaihtuunäkemisee
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, koska emme näillä ajallisilla silmillä kestäisi katsella Jumalan kirkkautta. Sitä paitsi on kielletty tekemästä Jumalan kuvaa.
Jeesus tuli ihmiseksi ja sanoi, että kuka on nähnyt Hänet, on nähnyt Isän.>>> Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, >>>
Raamatun mukaan on nähnyt monikin. Tässä esimerkki:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.24.html
>> Mooses ja Aaron, Nadab ja Abihu sekä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta lähtivät vuorelle. 10 He näkivät Israelin Jumalan, ja se millä hän seisoi oli kuin safiirikiveä, kirkas kuin taivas itse. 11 Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian. >>
Siellä Jumalan kanssa söivät ja ehkä jopa joivat.
Tuohon aikaan Jumala oli vielä aika aktiivinen heppu, mutta sittemmin on muuttunut kuin kärttyisäksi rocktähdeksi, joka ei siedä fanejaan, vaan piiloutuu kaikilta, koko ajan.bushmanni kirjoitti:
>>> Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, >>>
Raamatun mukaan on nähnyt monikin. Tässä esimerkki:
>> Mooses ja Aaron, Nadab ja Abihu sekä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta lähtivät vuorelle. 10 He näkivät Israelin Jumalan, ja se millä hän seisoi oli kuin safiirikiveä, kirkas kuin taivas itse. 11 Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian. >>
Siellä Jumalan kanssa söivät ja ehkä jopa joivat.
Tuohon aikaan Jumala oli vielä aika aktiivinen heppu, mutta sittemmin on muuttunut kuin kärttyisäksi rocktähdeksi, joka ei siedä fanejaan, vaan piiloutuu kaikilta, koko ajan.Niinpä voisi ensinäkemältä luulla .. mutta jos tarkistaa asiaa - tulee asia selville ..
11 Ja Herra puhutteli Moosesta KASVOISTA KASVOIHIN , niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.
Tällä tarkoitetaan että Herra puhutteli Moosesta niinkuin mies puhuttelee toista .. se käy ilmi seuraavista jakeistakin .. samassa luvussa:
17 Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi".
18 Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan". 20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi NÄHDÄ MINUN KASVOJANI; SILLÄ EI KUKAAN, JOKA NÄKEE MINUT, JÄÄ ELOON".
Se mitä Raamattu sanoo Jumalan näkemisestä tulee myös esiin 1. Tim. 6: maininta Jumalasta ... 15 kuningasten Kuningas ja herrain Herra, 16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; JOTA YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE NÄHNYT , EIKÄ VOI NÄHDÄ - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta.
Jeesuksessa oli kuitenkin todellinen Jumaluus joten me voimme tuntea Jumalan hänen kauttaan ..
alex
Amen.alex.kasi kirjoitti:
Niinpä voisi ensinäkemältä luulla .. mutta jos tarkistaa asiaa - tulee asia selville ..
11 Ja Herra puhutteli Moosesta KASVOISTA KASVOIHIN , niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.
Tällä tarkoitetaan että Herra puhutteli Moosesta niinkuin mies puhuttelee toista .. se käy ilmi seuraavista jakeistakin .. samassa luvussa:
17 Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi".
19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan". 20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi NÄHDÄ MINUN KASVOJANI; SILLÄ EI KUKAAN, JOKA NÄKEE MINUT, JÄÄ ELOON".
Se mitä Raamattu sanoo Jumalan näkemisestä tulee myös esiin 1. Tim. 6: maininta Jumalasta ... 15 kuningasten Kuningas ja herrain Herra, 16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; JOTA YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE NÄHNYT , EIKÄ VOI NÄHDÄ - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta.
Jeesuksessa oli kuitenkin todellinen Jumaluus joten me voimme tuntea Jumalan hänen kauttaan ..
alex
Amen.>> Niinpä voisi ensinäkemältä luulla .. mutta jos tarkistaa asiaa - tulee asia selville .. >>
No meillä nyt oli eri jakeet, jotka kertovat eri tilanteesta, eivät suinkaan samasta tilanteesta.
Minun kertomukseni löytyy tästä: Herra tekee Siinailla liiton Israelin kanssa, 2.Moos24, ja sinun kertomuksesi on paikasta Herra lupaa olla kansansa kanssa, 2.Moos33.
Joten enpäs sitten tiedä, että miksi paljon aiemmassa jakeessa tyypit saivat nähdä Jumalan ja siellä söivät uhriaterian Jumalaansa katsellen ja sitten paljon myöhemmin Jumala ei annakaan kenenkään katsella itseään.
Nämä ovat niitä mystisiä raamatun ristiriitaisuuksia, kun jossain kerrotaan jotain ja toisessa paikassa jotain.
Tuostakin sen toisaalta huomaa, että miten kiukkuinen ja epävakaa tyyppi Jumala on, kun ei osaa päättää, että saako häntä katsella vai eikö saa.- oma lehmä
alex.kasi kirjoitti:
Niinpä voisi ensinäkemältä luulla .. mutta jos tarkistaa asiaa - tulee asia selville ..
alex
Amen.Et kylläkään "alex kasi" mielestäni mitenkään selittänyt pois tuota "bushman'in" lainaamaa raamatunkohtaa, jossa 70 Israelin vanhinta katselee Jumalaa. Lainasit vain sen kanssa ristiriitaisia raamatunpaikkoja.
- Kasber2
"Hyvä tavaton"! Jokainen meistä edustaa, ja tuo esiin omalla tavallaan "Jumalan kuvaa", Elämän Henki,se on joka meidät pitää liikkeellä päivästä toiseen, aivan niikuin kaiken muunkin fyysisen elämän. Ilman sitä ei meidän ruumiimme toimisi hetkeäkään: ainakaan montaa minuttia. "Hänessä me elämme, liikumme, toimimme ja olemme", niinkuin Pyhä-Kirja kertoo.
2 Moos 20:1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä MITÄÄN KUVAA, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.Johtoajatus: " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937#comment-65875836Kopittelija007 kirjoitti:
Johtoajatus: " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937#comment-65875836>>> Johtoajatus: " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16) >>
Tässä kohdin raamatussa on siis selkeä virhe. Äärettömän selkeä:
>> Mooses ja Aaron, Nadab ja Abihu sekä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta lähtivät vuorelle. 10 He näkivät Israelin Jumalan, ja se millä hän seisoi oli kuin safiirikiveä, kirkas kuin taivas itse. 11 Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian. >>bushmanni kirjoitti:
>>> Johtoajatus: " Jota yksikään ihminen ei ole nähnyt, eikä voi nähdä." (1Tim 6:16) >>
Tässä kohdin raamatussa on siis selkeä virhe. Äärettömän selkeä:
>> Mooses ja Aaron, Nadab ja Abihu sekä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta lähtivät vuorelle. 10 He näkivät Israelin Jumalan, ja se millä hän seisoi oli kuin safiirikiveä, kirkas kuin taivas itse. 11 Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian. >>Niinpä.. mielenkiintoinen havainto Busmannilla mutta onko siis kysymys "Jumalan kasvojen" näkemisestä vai Herrasta, joka on Jeesus
2 Moos 33:17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
33:18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
33:19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon."
33:20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."
33:21 Sitten Herra sanoi: "Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo.
33:22 Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
33:23 Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä."
vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937#comment-65875836Kopittelija007 kirjoitti:
Niinpä.. mielenkiintoinen havainto Busmannilla mutta onko siis kysymys "Jumalan kasvojen" näkemisestä vai Herrasta, joka on Jeesus
2 Moos 33:17 Herra vastasi Moosekselle: "Minä teen sen mitä minulta pyydät, sillä olen mieltynyt sinuun ja tunnen sinut."
33:18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
33:19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon."
33:20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."
33:21 Sitten Herra sanoi: "Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo.
33:22 Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
33:23 Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä."
vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937#comment-65875836Ja koko homman ideahan on se, että ihminen ei syntisyytensä takia voi nähdä Jumalaa kuolematta, koska ihminen on eri ominaisuutta kuin Jumala ja näin jos ihminen näkee Jumalan niin se kuluttaa hänet hetkessä !
Vrt 2 Moos 24:17 "Ja Herran kirkkaus vuoren kukkulalla näytti israelilaisten silmissä KULUTTAVALTA TULELTA.
24:18 Ja Mooses meni PILVEN KESKELLÄ ja nousi vuorelle. Ja Mooses oli vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä."Kopittelija007 kirjoitti:
Ja koko homman ideahan on se, että ihminen ei syntisyytensä takia voi nähdä Jumalaa kuolematta, koska ihminen on eri ominaisuutta kuin Jumala ja näin jos ihminen näkee Jumalan niin se kuluttaa hänet hetkessä !
Vrt 2 Moos 24:17 "Ja Herran kirkkaus vuoren kukkulalla näytti israelilaisten silmissä KULUTTAVALTA TULELTA.
24:18 Ja Mooses meni PILVEN KESKELLÄ ja nousi vuorelle. Ja Mooses oli vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä."VRT. Hebr
12:28 Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;
12:29 sillä meidän Jumalamme on KULUTTAVAINEN TULI." !Kopittelija007 kirjoitti:
VRT. Hebr
12:28 Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;
12:29 sillä meidän Jumalamme on KULUTTAVAINEN TULI." !Vrt vielä 5 Moos 4:23 Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.
4:24 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on KULUTTAVA TULI, kiivas Jumala."Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt vielä 5 Moos 4:23 Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.
4:24 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on KULUTTAVA TULI, kiivas Jumala."Eli jatkoksi vielä seurataanpa nyt muutamaa
näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin
2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
(Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
(Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
(17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
(17:24) " Isä minä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!Kopittelija007 kirjoitti:
Eli jatkoksi vielä seurataanpa nyt muutamaa
näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Mooses kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin
2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
(Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
(Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
(17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
(17:24) " Isä minä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!>>> Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!! >>
Nämä ristiriitaisuudet on kyllä niin jänniä, että heikompihermoisia alkaa jo pyörryttää ja etenkin se, että miten ristiriitaisuudet koetetaan selittää pois, jotta tarinat eivät vaikuttaisi luku- ja kirjoitustaidottomien nomadien nuotiotarinoilta.
>>> että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista jahve Herraa >>>
Voisiko asian selittää luontevimmin niin, että kyseessä on skitsofreenikko?
http://traumajadissosiaatio.fi/persoonan-rakenteellinen-dissosiaatio/
Siellä on aika paljon asiaa, josta voisi vetää raamatun Jahveen selkeät yhtäläisyysmerkit.
- Jeesuksen nimessä...
Mihin sitä Jumalan kuvaa tarvittaisiin, Kun Raamatun kirjoitusten kuvauksessa on kaikki tarpeellinen. Niistä kukin voi saada sen Oikean Totuuden mukaisen ja perustuvan täydellisen, sen Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisen Oikean "kuvan" jonka mukaiseksi sitten antautuu ns. mukattavaksi. Jolloin tulee isekin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi. Niin kuin Kristus Jeesuskin tuli.
2. Aik. 2:6
Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen?
Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä? -
Sanotaan Raamatussa Jumalasta --- kuinkas sen kuvaisit siten ettei se olisi väärä kuva ? Siksi ei Jumalasta tehdä kuvaa ..
Jeesuksesta on Raamatussa seuraava kuvaus :
Jesaja 53:
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
alex- kerettiläinen
>>>2. Aik. 2:6
Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä? -
Sanotaan Raamatussa Jumalasta --- kuinkas sen kuvaisit siten ettei se olisi väärä kuva ? Siksi ei Jumalasta tehdä kuvaa .. - kerettiläinen
kerettiläinen kirjoitti:
>>>2. Aik. 2:6
Sanotaan Raamatussa Jumalasta --- kuinkas sen kuvaisit siten ettei se olisi väärä kuva ? Siksi ei Jumalasta tehdä kuvaa ..Tämä Kristuksen "sijaisen" rakentama temppeli poikkeaa kyllä aika tavalla siitä temppelistä, jota Jumalan Sanassa kuvataan.
Jes.8
13 "Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.
14 JA HÄN ON OLEVA PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."
Joh 2
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä"!
- Jumalan kuvana
Jos joku tekisi Jumalasta kuvan, hän alentaisi Jumalan omalle tasolleen. Jumala asuu jokaisessa ihmisessä, koska meidät on luotu Jumalan kuviksi. Eri asia on se, miten tuo kuva näkyy. Sitä voi jokainen itse tykönään miettiä.
- yksi vaan*
Kristityt, joita vainottiin, olivat piirtäneet Kristuksesta kuvia katakombeihin. Tässä luultavasti eräs niistä:
http://www.aretalogia.fi/kristilliset/jeesus.jpg
Myös Torinon käärinliinassa, sikäli mikäli se on tosi, on Jeesuksen "kuva".
Mutta niinhän se on, ettei Jumalasta kuulukaan olla mitään kuvaa. Itselläni oli ennen Jeesus-tauluja, mutta nyttemmin olen ottanut ne kaikki seinältä pois, kun tajusin asian oikein, vaikka en nyt niitä kuvia koskaan palvonutkaan, olivat vaan siinä seinillä - jumalankuvia kuitenkin.
2. Moos. 20:4-6
"Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni."
- Kuvista puheenollen, vaikka ei jumalankuvia olekaan, niin lestadiolaiset eivät "kumarra" televisioidenkaan "jumalankuvia", sehän on varsinainen "kuvaviidakko". - Jeesuksen nimessä...
Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Mutta hyvin harvassa on ne, jotka ei ole siitä kuvaa itsessään vääristänyt / turmellut, muuttunut "pirun" kuvaksi, sitä kaikellaan ja kaikineen tuomiokseen palvelevaksi.
Motako sellaista tunnette, jotka elää ja toimii kaikessa ja kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta, Hänen kaikille hyväksi, apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan rakentavasti?«Motako sellaista tunnette, jotka elää ja toimii kaikessa ja kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta, Hänen kaikille hyväksi, apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan rakentavasti?»
Oletko itse sellainen?
Mistä tiedät?
Tunnetko ketään muuta sellaista?
Millä perusteella arvioit muita?
Jos jätät vastaamatta johonkin näistä kysymyksistä, tulkitsen sinun väistelevän ja pakoilevan, josta edelleen tiedän heti varmuudella, että olet pelkkä huiputtaja. Tarkkana nyt.- Jeesuksen nimessä...
v.aari kirjoitti:
«Motako sellaista tunnette, jotka elää ja toimii kaikessa ja kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta, Hänen kaikille hyväksi, apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan rakentavasti?»
Oletko itse sellainen?
Mistä tiedät?
Tunnetko ketään muuta sellaista?
Millä perusteella arvioit muita?
Jos jätät vastaamatta johonkin näistä kysymyksistä, tulkitsen sinun väistelevän ja pakoilevan, josta edelleen tiedän heti varmuudella, että olet pelkkä huiputtaja. Tarkkana nyt.Kyllä elän ja toimin kaikellani ja kaikkinenin sen puolesta että sellainen apostolinen seurakunta yhteys / yhtenäsyys syntyisi, joissa sellainen mahdollisuuus kaikille Kristusta Jesuta rakastiville ja sllaiseksi haluaville tulisi, jota nyt ei ole.
Syystä kun, siihen yhteistyöyhteyteen kutsutut on, kuka mihinkin suuntaan eksyneenä / eksyksissä, suuressa hajaanuksessa, Kristuksen Jeesuksen seuraamisesta luopumuksen, paikoillaan polkevassa, vain vähän jotrenkin, kuka mitenkin, vain nimeksi krist. uskossa OLO tilassa...
Sen pimeyden ruhtinaan hyväksi ja puolesta elämässä, touihissa ja politiikassa mukana / osallisuudessa. Sitä kukin osaltaan kaikellaan ja kaikkineen YLLÄ, vallassa ja voimassa pitämässä!! Jeesuksen nimessä... kirjoitti:
Kyllä elän ja toimin kaikellani ja kaikkinenin sen puolesta että sellainen apostolinen seurakunta yhteys / yhtenäsyys syntyisi, joissa sellainen mahdollisuuus kaikille Kristusta Jesuta rakastiville ja sllaiseksi haluaville tulisi, jota nyt ei ole.
Syystä kun, siihen yhteistyöyhteyteen kutsutut on, kuka mihinkin suuntaan eksyneenä / eksyksissä, suuressa hajaanuksessa, Kristuksen Jeesuksen seuraamisesta luopumuksen, paikoillaan polkevassa, vain vähän jotrenkin, kuka mitenkin, vain nimeksi krist. uskossa OLO tilassa...
Sen pimeyden ruhtinaan hyväksi ja puolesta elämässä, touihissa ja politiikassa mukana / osallisuudessa. Sitä kukin osaltaan kaikellaan ja kaikkineen YLLÄ, vallassa ja voimassa pitämässä!!Katsot siis kuuluvasti tuohon joukkoon, johon täälläkin olet etsimässä ja kutsumassa. Perusteluna on vain oma pintapuolinen vakuuttelusi.
Et vastannut siihen, tunnetko ketään muuta, joka "elää ja toimii kaikessa ja kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta".
Et vastannut myöskään siihen, millä perusteella arvioit muista tuon asian.
Olet täällä taivastellut, ettei ketään löydy.
Vaikutat ihan oikeasti humpuukimestarilta etkä miltään muulta.- kenen kunniaa etsit?
Jeesuksen nimessä... kirjoitti:
Kyllä elän ja toimin kaikellani ja kaikkinenin sen puolesta että sellainen apostolinen seurakunta yhteys / yhtenäsyys syntyisi, joissa sellainen mahdollisuuus kaikille Kristusta Jesuta rakastiville ja sllaiseksi haluaville tulisi, jota nyt ei ole.
Sen pimeyden ruhtinaan hyväksi ja puolesta elämässä, touihissa ja politiikassa mukana / osallisuudessa. Sitä kukin osaltaan kaikellaan ja kaikkineen YLLÄ, vallassa ja voimassa pitämässä!!>>Kyllä elän ja toimin kaikellani ja kaikkinenin sen puolesta että sellainen apostolinen seurakunta yhteys / yhtenäsyys syntyisi,>>
Miten voit väittää jotain tuollaista, kun et suostu edes kirjoittamaan normaalia, selvää suomenkieltä, vaikka sitä on sinulta niin moni pyytänyt!
Helluntaina opetuslapset saivat kielilläpuhumisen lahjan, jotta he kykenivät viemään evankeliumia ihmisille heidän omalla kielellään. Sinä taas ET SUOSTU edes kommunikoimaan ihmisten kanssa selvällä suomenkielellä, vaikka sitä sinulta pyydetään, vaan kikkailet jollakin omakeksimälläsi "kielellä" tehden kommunikoinnin kanssasi mahdollisimman vaikeaksi. Ja tätä pidät sitten jonain merkkinä siitä, että juuri sinut on valittu "edistämään" tämän seurakuntayhteyden syntymistä"??? Kerropa, mistä raamatusta löytyy tämänkaltaisia esimerkkejä niistä "valituista"...sinähän käyttäydyt ihan päinvastaisella tavalla... - Boikotoikaa!
kenen kunniaa etsit? kirjoitti:
>>Kyllä elän ja toimin kaikellani ja kaikkinenin sen puolesta että sellainen apostolinen seurakunta yhteys / yhtenäsyys syntyisi,>>
Miten voit väittää jotain tuollaista, kun et suostu edes kirjoittamaan normaalia, selvää suomenkieltä, vaikka sitä on sinulta niin moni pyytänyt!
Helluntaina opetuslapset saivat kielilläpuhumisen lahjan, jotta he kykenivät viemään evankeliumia ihmisille heidän omalla kielellään. Sinä taas ET SUOSTU edes kommunikoimaan ihmisten kanssa selvällä suomenkielellä, vaikka sitä sinulta pyydetään, vaan kikkailet jollakin omakeksimälläsi "kielellä" tehden kommunikoinnin kanssasi mahdollisimman vaikeaksi. Ja tätä pidät sitten jonain merkkinä siitä, että juuri sinut on valittu "edistämään" tämän seurakuntayhteyden syntymistä"??? Kerropa, mistä raamatusta löytyy tämänkaltaisia esimerkkejä niistä "valituista"...sinähän käyttäydyt ihan päinvastaisella tavalla...Kenen kunniaa etsit-nimimerkille. Juuri näin, provo mikä provo; kieltäytyy yhteistyöstä jo siinä mielessä ruohonjuuritasolla ettei suostu edes kielellisesti kommunikoimaan palstalaisten kanssa. Ilmeisestikin ainoa motiivinsa on ärsyttää muita kiusaamalla tällä omituisella kielen rääkkäyksellä ja sitten samalla vaatimalla "vastauksia". Miten mielipuolisuuteen (kielelliseenkin!) voisi vastata, kertokaapa se hänelle ja meille muille!!!
- Jeesuksen nimessä...
v.aari kirjoitti:
Katsot siis kuuluvasti tuohon joukkoon, johon täälläkin olet etsimässä ja kutsumassa. Perusteluna on vain oma pintapuolinen vakuuttelusi.
Et vastannut siihen, tunnetko ketään muuta, joka "elää ja toimii kaikessa ja kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta".
Et vastannut myöskään siihen, millä perusteella arvioit muista tuon asian.
Olet täällä taivastellut, ettei ketään löydy.
Vaikutat ihan oikeasti humpuukimestarilta etkä miltään muulta.Olen koko ajan etsimässä ja perään kuuluttelemasta niitä muita maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riitävää, Kristuksen Jeusuksen apostolisen seurakunnanja seurakuntiensa rakentajiksi kutsuttuja ja niihin apostolisiin virkoihin ja palveluksen tehtäviin kututtuja.
Raamatun UT opetusten ja ohjeiden perustalta ja mukaisella perusteella arvioin muut ja muulla tavalla uskovat.
Niin olen taivastellut ja edeleenkin taivastelen, kun olen huomannut ettei täälä kukaa ole ollut kiinnostunut Raamatun UT mukaisesta Oikeasti Kristillisyydestä, sen Oikean Kristillisyyden tunnusnerkit ilmentävätä ja täyttävästä Kristuksen Jeesuksen kirkakudeksi ja kunniaksi Kristillisyydestä, siitä kaikille hyväksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävästä.
Että arvioihan nyt UUDELEEN, ihan Raamatun UT, Totuuteen perustuvien opetusten ja ohjeiden valossa ja Totuuden mukaisesti. Niin kuin Krist. uskovan kuuluukin. Ilman niitä "musta tunuu" ymmärtämättömyydestä, ns. huulen heittoja. - Mene terapiaan!
Olen koko ajan etsimässä ja perään kuuluttelemasta niitä muita maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riitävää, Kristuksen Jeusuksen apostolisen seurakunnanja seurakuntiensa rakentajiksi kutsuttuja ja niihin apostolisiin virkoihin ja palveluksen tehtäviin kututtuja.
Raamatun UT opetusten ja ohjeiden perustalta ja mukaisella perusteella arvioin muut ja muulla tavalla uskovat.
Niin olen taivastellut ja edeleenkin taivastelen, kun olen huomannut ettei täälä kukaa ole ollut kiinnostunut Raamatun UT mukaisesta Oikeasti Kristillisyydestä, sen Oikean Kristillisyyden tunnusnerkit ilmentävätä ja täyttävästä Kristuksen Jeesuksen kirkakudeksi ja kunniaksi Kristillisyydestä, siitä kaikille hyväksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävästä.
Että arvioihan nyt UUDELEEN, ihan Raamatun UT, Totuuteen perustuvien opetusten ja ohjeiden valossa ja Totuuden mukaisesti. Niin kuin Krist. uskovan kuuluukin. Ilman niitä "musta tunuu" ymmärtämättömyydestä, ns. huulen heittoja.Ja muut kirjoittajat taivastelevat tuota sinun tolkutonta kielenkäyttöäsi! Kirjoituksiisi ei voi vastata, kun et ilmaise selkeästi mitä tarkoitat. Mene terapiaan, kun ei omin voimin näy onnistuvan!
Olen koko ajan etsimässä ja perään kuuluttelemasta niitä muita maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riitävää, Kristuksen Jeusuksen apostolisen seurakunnanja seurakuntiensa rakentajiksi kutsuttuja ja niihin apostolisiin virkoihin ja palveluksen tehtäviin kututtuja.
Että arvioihan nyt UUDELEEN, ihan Raamatun UT, Totuuteen perustuvien opetusten ja ohjeiden valossa ja Totuuden mukaisesti. Niin kuin Krist. uskovan kuuluukin. Ilman niitä "musta tunuu" ymmärtämättömyydestä, ns. huulen heittoja.«Raamatun UT opetusten ja ohjeiden perustalta ja mukaisella perusteella arvioin muut ja muulla tavalla uskovat.
Niin olen taivastellut ja edeleenkin taivastelen, kun olen huomannut ettei täälä kukaa ole ollut kiinnostunut Raamatun UT mukaisesta Oikeasti Kristillisyydestä, sen Oikean Kristillisyyden tunnusnerkit ilmentävätä ja täyttävästä Kristuksen Jeesuksen kirkakudeksi ja kunniaksi Kristillisyydestä, siitä kaikille hyväksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävästä.»
Mikä on se Uuden testamentin antama tunnusmerkki, joka mielestäsi ei toteudu tämän palstan kirjoittajissa?
«Että arvioihan nyt UUDELEEN, ihan Raamatun UT, Totuuteen perustuvien opetusten ja ohjeiden valossa ja Totuuden mukaisesti. Niin kuin Krist. uskovan kuuluukin. Ilman niitä "musta tunuu" ymmärtämättömyydestä, ns. huulen heittoja.»
En ole tahallani ymmärtämättä enkä ole huulta heittämässä. Yritän parhaani mukaan ymmärtää, mitä sanot.
Minun mielestäni ei ole perusteita yleistäen väittää, että tämän palstan kirjoittajilla ei olisi niitä ominaisuuksia, jotka Uudessa testamentissa sanotaan oikean kristillisyyden tunnusmerkeiksi.
Itse asiassa Uudessa testamentissa on aika paljon kaikenlaista. Olisi helpompi ymmärtää viestejäsi, jos hiukan tarkemmin kertoisit, minkälaisia raamatunkohtia olet tässä käyttämässä.- Jeesuksen nimessä...
kenen kunniaa etsit? kirjoitti:
>>Kyllä elän ja toimin kaikellani ja kaikkinenin sen puolesta että sellainen apostolinen seurakunta yhteys / yhtenäsyys syntyisi,>>
Helluntaina opetuslapset saivat kielilläpuhumisen lahjan, jotta he kykenivät viemään evankeliumia ihmisille heidän omalla kielellään. Sinä taas ET SUOSTU edes kommunikoimaan ihmisten kanssa selvällä suomenkielellä, vaikka sitä sinulta pyydetään, vaan kikkailet jollakin omakeksimälläsi "kielellä" tehden kommunikoinnin kanssasi mahdollisimman vaikeaksi. Ja tätä pidät sitten jonain merkkinä siitä, että juuri sinut on valittu "edistämään" tämän seurakuntayhteyden syntymistä"??? Kerropa, mistä raamatusta löytyy tämänkaltaisia esimerkkejä niistä "valituista"...sinähän käyttäydyt ihan päinvastaisella tavalla...No montako muun, kuin Suomem kielen sanaa olet niistä löytänyt. Joka tuntee tavallisen arkikielen mukaisia Somen kielen sanoja kyllä pitäisi ymmärtää mitä ne kaikille hyväksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaiset ja perustuvat sanat tarkoittaa. Jumalan Sanan vastaisesti elämään, touhuun ja poliikkaan mielistyneiden ei tarvitsekaan ymmärtää. Vain niiden, joita kaikille hyväksi Totuus, = Jumalan Sanan (Raamatun UT) mukaisuus kiinnostaa.
- Hae apua!
No montako muun, kuin Suomem kielen sanaa olet niistä löytänyt. Joka tuntee tavallisen arkikielen mukaisia Somen kielen sanoja kyllä pitäisi ymmärtää mitä ne kaikille hyväksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaiset ja perustuvat sanat tarkoittaa. Jumalan Sanan vastaisesti elämään, touhuun ja poliikkaan mielistyneiden ei tarvitsekaan ymmärtää. Vain niiden, joita kaikille hyväksi Totuus, = Jumalan Sanan (Raamatun UT) mukaisuus kiinnostaa.
Ei se, että laittelee suomen kielen sanoja peräkkäin ja pilkkoo sanapötköjä vinoviivoin sekä muutoinkin käyttää näistä suomen kielen sanoista kummallisia muotoja ja jättää kaiken lisäksi predikaatit pois, tee lauseista millään tavalla selkeitä tai ymmärrettäviä. Sinulla on paha kielen hahmotus- ja tuottamishäiriö, johon olisi parasta hakea terapeuttista apua. Et taida oikein edes ymmärtää, mitä sana "kommunikaatio" merkitsee.
- Jeeusksen nimessä...
No miksi te asian tunetattomasti arvotelevat ette itse kirjoita näistä kaikille hyväksi Raamatun UT mukaista ja perutuvista, nästä Kristuksen Jeesuksen apostolista seurakuntaa rakentaviksi tarkoiteuista ja "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävistä, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi asoista.
Te jotka osaaten niin hyvin / oikein kirjoittaa, niin mikä teitä estää kirjoittamasta ja kesksutelamasta Oikeista asioista ja niistä oikein. Ramatun, UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti. = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, = kaikille hyväksi Lain / Laillisuuden täyttymyksen mukaisesti, asiallisesti ja rakentavasti? Että pääsisin vain vastailemaan "AAMEN" sanalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2568568IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2865817- 1761925
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761800- 1901372
- 781334
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61217Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?551114Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2191053- 1091041