Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ps. Mutta Alex.. en minä sinua sen takia tuomitse, että tulkitset raamattuasi monien adventistien tavoin väärin etkä ole vielä ymmärtänyt totuutta Jumalan luoman ihmisen sielun perimmäisyydestä !
Matt 3:2 "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
"metanoeite" = Parannus, Kääntyä, Tehdä mielenmuutos, Ymmärtää
14.09.2014 10:22
Kerropa Alex sinä kun et sielun kuolemattomuuteen raamatun ilmoituksen mukaan usko, niin kerropa, miten sinulle uskosi mukaan henkilökohtaisesti käy kun sinä kuolet ja ruumiisi tuhoutuu, niin siis mitä sinun sielullesi eli "minuudellesi" tuolloin käy ja mitä sinulle tapahtuu tulevaisuudessa... ?
Näin käy minulle !
Vrt http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
14.09.2014 10:01
Joh.Ilm 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
13.09.2014 15:51
"Jäännös armon valinnan mukaan... Ei varmaankaan kovin iso."
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.
11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!
11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.
11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
ELI !
11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.
11:20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!
11:21 Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan.
1 Moos10:20
"Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
10:21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."
SIIS...Me ns."pakanauskovat" muista kansoista emme ole "verisukulaisia", vaan me olemme juuri sen "villin öljypuun" oksia ja jotka olemme sitä kautta oksastettu Israelin kansaan hengellisesti ja sitä kautta saaneet HENGELLISEN ISRAELIN kansalaisoikeuden !
SIIS me pakanauskovat muista kansoista emme suinkaan ole se "Pyhä jäännös", vaan se tarkoittaa niitä juutalaisia uskovia, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen Kristuksen puoleen !
He ovat se ns." Pyhä jäännös" !
JEESUKSEEN USKOVAT JUUTALAISET ! = " JAAKOBIN JÄÄNNÖS" !
SIIS KYSYMYS KUULUU...:
Ketkä ovat niin sanottu "Pyhä jäännös" ?
Ellen G Whiten ja Adventistien mukaan juuri seitsemännen päivän adventistit ovat tämä
"Pyhä jäännös" eli näin he ovat ns. "omineet itselleen Israelin omaisuuskansalaisuuden"
omalla aivan erityisellä tavallaan, mutta raamatun mukaan näin ei ole !
T: (*J*)
13.09.2014 15:45
Paljonkohan sitä Lauantain "pyhää jäännöstä" mahtaa olla...
13.09.2014 12:18
Mitähän toi Alexi taas yrittää selittää tälläkin... :O
12.09.2014 15:38
Ps. Olen kerran ollut PMMP:n keikalla, jossa tämänkin Eden biisin taustalla sanoittajana ollut Paula Vesala kaverinsa Mira Luodin kanssa aloittivat ravintolakeikan "suojelusenkeli" virrellä... Mikä oli sinänsä varsin erikoinen aloitus ottaen huomioon yhtyeen muut kappaleet... :O
12.09.2014 14:20
Alexille biisi... ;D
"kuinka edenistä autioituu maa jossa ei tietkään johda mihinkään ja täällä kasvaa ainoastaan ajatus ei meitä ikuisiksi tehtykään
kuinka edenistä autioituu maa ja täällä kasvaa ainoastaan ajatus ei meitä ikuisiksi tehtykään
Ai ai ai ai ai ai ai ai ai uuuu Ai ai ai ai ai ai uuuu
ei meitä ikuisiksi tehtykään..."
https://www.youtube.com/watch?v=0P2AqUm2Q-A
12.09.2014 14:07
Myös Paavali selvästi viittaa tähän käsityskantaan 2Kor 4:16:
" Sen tähden me emme lannistu. Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme uudistuu
päivä päivältä."... (4:18) " Emmekä me kiinnitä katsettamme näkyvään vaan näkymättömään, sillä näkyvä kestää vain aikansa mutta näkymätön ikuisesti ".... (5:6,8) " Olemme turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota... Mutta mielemme on turvallinen, vaikka haluaisimmekin muuttaa pois ruumiistamme, kotiin Herran luo."
Myös ns. " ruumiista irtautumisen" kokemus tai vastaava ei ollut Paavalille vieras tapahtuma eli vertaa myös 2Kor 12:3-4" Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai
poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."
11.09.2014 08:13
Kuolemahan ei raamatun mukaan koskaan tarkoita minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...
Raamattu tuntee siis kolme tapaa kuolla:
1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan eli ihmisestä tuli ns. hengellisesti kuollut... vrt. " ette suinkaan kuole" (1 Moos 3:4) ja esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24
" Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
2) Ruumiillisessa kuolemassa ihmisen SIELU ("minuus") eroa ruumiista !
ja ruumis "maallinen majamme" tuhoutuu ja häviää
Vrt 1 Moos 6:3
"Herra sanoi: "Minä en anna ELÄMÄN HENGEN ("ru·chi" = "spirit" = Sielu, Henki) asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on LIHAA (va·sar;=flesh) , heikko ja KATOAVAINEN. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta."
ru·chi = "spirit" = Sielu, Henki
http://biblehub.com/lexicon/genesis/6-3.htm
3) ja ns."Toisessa kuolemassa" vrt.(Joh:ilm 20:14,15 "Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.")
Maailman lopulla siis ihminen joutuu lopullisesti eroon Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä siis tapahtuu vasta maailman lopulla, ei Jeesukseen uskoville, ennen "uutta taivasta ja maata" Joh.Ilm 21:1
vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
11.09.2014 08:04
Vrt http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369
10.09.2014 22:58
VRT: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12113343
10.09.2014 12:06
Luuk 18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
10.09.2014 11:49
Ellen G White on ollut 76-vuotias kun ensimmäinen älykkyystesti tehtiin...Ei sitten varmaan paljon Elleniä dementia paljon vaivannut... ;)
09.09.2014 22:18
Ai onkos Elleniäkin oikein testattu... :O
Alfred Binet (1857–1911) kehitti Ranskan valtion toimeksiannosta ensimmäisen älykkyystestin v. 1903.
09.09.2014 22:15
Lainaus KaiA: "Olen aiemminkin täällä todennut, että kyllähän EGWstä ihan pohtimisenkin arvoista arvosteltavaa löytyy. Hänellä on oma "pimeä puolensa" josta täällä kirjoittavat eivät osaa kirjoittaa, koska kukaan ei niitä asioita valmiina netissä tarjoa ja niiden löytämiseksi pitäisi lukea paljon EGWhen liittyvää tekstiä. Laiskuutta sekin???
Todellinen kuva EGWstä lienee sellainen, jossa hänen tekee ja kirjoittaa paljon hyviä asioita, mutta tekee ja kirjoitta myös sellaista, mitä voi pitää virheenä.
Virheettömiä ihmisiä taitaa ylipäätään olla melko harvassa. :)
Tässä Kai on aivan oikeassa..."virheettömiä ihmisiä" ei ole mutta kun puhutaan ns. "profetian hengestä" mitä Ellen G White edustaa adventtikirkossa, niin silloin asiaa pitääkin tutkia sitäkin suuremmalla suurennuslasilla, sillä hänen näkynsä ja kirjoituksensa hallitsevat monia ihmisiä ja sitä kautta vaikuttaa heidän käsityksiinsä raamatusta ja sen ilmoituksesta...
Yli 2000 omituista näkyä ja sekavia raamatun tulkintoja ei kyllä paljoa innosta korottamaan häntä mihinkään "Jumalan profeetan" asemaan ja kun ennen kaikkea niistä sikiävät monet raamatun tulkinnat ei kestä todellisuutta raamatun edessä vaan on vain pelkkää "korvasyyhyteologiaa" omien näkyjen sulauttamiseksi niihin ja sitä kautta harhauttaen kymmeniä tuhansia ihmisiä...
On peräti hyvin vaarallista uskoa monellakin tavalla samalla lailla kuin Ellen "legalistisesti" monessakin kohdin kirjoituksissaan neuvoo ja opettaa !
05.09.2014 09:14
Vrt 1 Moos 1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli."
Mutta itse aurinko siis luotiin luomiskertomuksessa vasta myöhemmin hallitsemaan yötä ja päivää
Mutta toisaalta raamatussa Jeesusta verrataan aurinkoon....
Matt 17:2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo."
Mutta toi auringon palvonnan liittäminen kristilliseen Rooman kirkkoon on kyllä ihan hölynpölyä ja adventistien luomaa harhaa...
05.09.2014 07:40
Ellenin klaanikin oli auringonpalvoja selvästi.... ;)
http://image1.findagrave.com/photos/2009/204/39602243_124848126947.jpg
05.09.2014 07:27
Minusta toi video vaikuttaa tavalliselta AURINKOKELLOLTA eikä sen enempää ja ei varsinaisesti liity mitenkään auringonpalvontaan vaan siitä voi katsoa paljon kello on... :O
05.09.2014 07:20
alondran mielestä Jeesus on karkkikauppa... :O
05.09.2014 07:13
296 / 400