Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

1. Luuk 23:46 "Father, INTO YOUR HANDS I COMMIT MY SPIRIT." Having said this, He breathed His last."

Tässä alkukieli käyttää kahta eri sanaa
    eli Sielu/Henki = Pneuma eli engl."Spirit" ! ja sitten lopussa kun Jeesus
    henkäisee viimeisen kerran niin sanaa
    "exepneusen" = "ulos henkäisy"
    eli ek = "from out" ja pneó=
    blow, breathe, as the wind.= puhaltaa, hengittää kuin tuuli !

eli "Pneuma" eli SIELU on eri asia kuin "exepneusen" eli viimeinen henkäys/hengitys !

VERTAA:

1 Moos 2:7
    " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa ELÄMÄN HENGEN, niin
    ihmisestä tuli ELÄVÄ SIELU."

1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`, joka johtuu sanasta `neshama`, jonka ensimmäiset merkitykset ovat
    `nefesh`= sielu ja `Ruuach ha-chajjim`= èlämän henki`
    2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`, jonka samaa käsitettä ovat sanat `neshamaa`= "sielu" ja `Ruuach chajjim`= Elämän henki.

ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein. Juutalaisuudessa tunnustettu
    Even Shushanin laaja hebreaa-hebreaksi sanakirja sanoo, että käsitystä `neshamaa`eli sielu ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`, joka
    tarkoittaa henkäys !!!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Avraham_Even-Shoshan

Sanakirja kertoo myös: " Oppineittemme käsitysten (Juutalaisten Rabbien) ja uskomme mukaan tällä tarkoitetaan iäisesti pysyvää hengellistä olemustamme, joka asustaa ihmisen elämän ajan hänen ruumiissaan, mutta jättää hänet ja siirtyy iankaikkiseen elämään totuuden valtakunnassa."...
  2. Jumalan tahto ei ole myöskään se, että Hänen sanaansa siteerataan väärin ja yritetään käyttää "LYÖMÄASEENA" toista vastaan ! :O

Tämän nimimerkki "ihmisen" päätarkoitus tällä trollauksellaan on aivan selvä...
    ja sen tarkoitus on vain SYYTTÄÄ "otakoppia" ja kertoa kaikille että "otakoppi" on väärin opettaja ja PAHOLAISEN PALVELIJA, jota ei pidä kuunnella... :O
    Myös "ihmisen" siteeraamissa raamatun kohdissa käytetään ISOJA KIRJAIMIA hänen omien teorioidensa/ ajatustensa tueksi, esim:

"PITÄÄ KÄRSIÄ...
    KÄRSIÄ...
    MYÖS KRISTUS KÄRSI...
    Meidän nimenomaan pitää KIELTÄÄ ITSEMME"...!!!!

Myös mikä tällaiselle paatokselliselle "TROLLAUKSELLE" on aina ominaista on se, että TROLLIT ei uskalla esittää "teesejään" omalla virallisella nikillään saati sitten kuvallaan, niin että uskaltaisi SEISOA SANOJENSA TAKANA ! :O

He eivät uskalla paljastua ! :O

Ja tämä johtuu siitä, että tällaiset oikeastaan vihaavat valkeutta ja pitäytyvät "omaan toimivanhurskauteen" ja "lain tekoihin", joilla yrittävät epätoivoisesti "lepyttää" Jumalaa joka näyttäytyy eksyttävästi heille ANKARANA TUOMARINA EIKÄ RAKASTAVANA ISÄNÄ !

vrt: Ap 9:4" "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

JOKAINEN RAKASTAVA ISÄ ANTAA LAPSELLEEN OHJEITA MUTTA ANTAA LAPSENSA VAPAASTA TAHDOSTA PÄÄTTÄÄ ITSE OMISTA TEKEMISISTÄÄN JA SE ON RAKKAUTTA JA VAPAUTTA !
    TODELLISEEN RAKKAUTEEN EI KOSKAAN SISÄLLY PAKKOA ! ♥

Joh 3:20. "Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
    21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

2Kor3:17 "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
    3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."
  3. Vertaa myös tästä keskusteluketjusta " door acharon " eli "viimeinen sukupolvi"....
    Jeesuksen toiseen tulemiseen liittyvistä asioista, jotka on eri asia kuin ennustukset Jerusalemin temppelin hävityksestä v70jkr

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12188212

Lainaus Kirjasta Suudelma hunnun läpi / Risto Santala s.120-121

"Myös QUMRANIN ns. Kuolleenmeren kirjakääröt puhuvat käsitteestä " door acharon " eli "viimeinen sukupolvi". Kyllä käännös "tulevasta polvesta" tai "jälkeen tuleva sukupolvi" (the generation to come) on looginen johdannainen, mutta "acharon" tarkoittaa aina "viimeistä". Jeesus on voinut selittää juuri Psalmi 102 kuvatessaan toisen tulemuksen aikaa. Hänhän sanoi, että "tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat". Toisaalta Jeesus on voinut viitata myös Dan 12:7b-jakeeseen. Tuon luvun alussa puhutaan Israelin "kansan pelastuksesta".
    Uusi käännös selittää jakeesta 7, että " kun pyhän kansan HAJAANNUS on lopussa, tulee kaiken tämän loppu."
    Ruotsalainen Kirkkoraamattu on lähempänä Danielin kirjan hebrealaista ilmaisua: "när det heliga folkets makt har blivit krossat i grund" - "kun pyhän kansan VOIMA on täysin murrettu, NÄMÄ KAIKKI täyttyvät".
    Daniel käyttää monikkomuotoa "nämä kaikki" kuin Luukkaan kreikkalainenkin teksti. Hebrean sanonta "ke-khallot nappets JAD-am-koodesh", merkitsee rabbeille tässäkin yhteydessä niin kuin muuallakin VOIMAA.
    Oma voima on Jumalan työn esteenä !

Siksi rabbit viittaavat Mooseksen virteen 5Moos32:36, jonka mukaan Jumala "armahtaa palvelijoitansa, koska hän näkee, että heidän VOIMANSA on poissa ja kaikki tyynni on lopussa" - uusi käännös kuvaa vapaammin, että "he ovat uupuneita, niin suuret kuin pienet".
    Rabbit selittävät useissa lähteissä, että Jumala laskee kansansa " alimpaan ahdinkoon " ja sitten Hän heidät pelastaa. "ja niin kuin ruusu kääntää nuppunsa aurinkoa kohti, niin minäkin, kun he kääntävät sydämensä minun puoleeni, pelastan heidät. Minä johdatan heidät alimpaan ahdinkoon ja sinä päivänä minä heidät pelastan."
    Tästä on kysymys, kun Israelin kansan oma voima riisutaan. Jotenkin olisi odottanut, että Danielin kirjan kääntäjät olisivat tutustuneet myös mannansyöjien traditionaaliseen tulkintaan."
  4. Lainaus Kuulija1: Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.Matt 24:34

NIIN SELVENNÖKSEKSI:

Matt24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
    24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
    24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
    24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
    24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Siis tämä " door acharon " eli "viimeinen sukupolvi" ei katoa ennen kuin Jeesuksen kertomat ennusmerkit toteutuu ennen Hänen toista tulemustaan yhden "tämän viimeisen" sukupolven aikana !

HUOM: Näitä Jeesuksen ennusmerkkejä katsottaessa ei saisi sotkea toisiinsa niitä ennustuksia mitkä kertovat Jerusalemin temppelin hävityksestä v 70jkr ja sitä mikä tarkoittaa Jeesuksen toista tulemusta maailman lopulla !
    vrt: http://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_piiritys_(70)

VERTAA: "ENNUSTUSTEN ITKUMUURILLA ! "
    http://keskustelu.suomi24.fi/node/11995879

___

LAINAUS Kuulija1: Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.Matt 16:28

Ja tässä taas Jeesus puhuu vain "muutamista ihmisistä", jotka eivät kuole ennen kuin ovat nähneet siis YLÖSNOUSSEEN JEESUKSEN, jolle on annettu kuoleman ja tuonelan avaimet !

http://biblehub.com/lexicon/matthew/16-28.htm
    "tines" = some, a certain one, someone, anyone = Joillekin tietty yksi, joku, kuka tahansa

vrt: Joh.Ilm1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."
  5. Lainaus b-mies: "Paratiisihan , eli elämänpuu on valtaistuimen luona Ilm 22: 1"

Tässä puhutaan jo Uudesta Taivaasta ja Uudesta Maasta eli Taivaallisesta Jerusalemista JOSSA ON KAKSI ELÄMÄN PUUTA !
    21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
    21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kauniste
    22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
    22:2 Keskellä sen katua ja VIRRAN MOLEMMILLA PUOLILLA OLI ELÄMÄN PUU, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

http://biblehub.com/lexicon/revelation/22-2.htm

HUOMATKAA SIIS " VIRRAN MOLEMMILLA PUOLILLA OLI ELÄMÄN PUU" ELI NYT UUDESSA JERUSALEMISSA ONKIN KAKSI ELÄMÄN PUUTA !!!!!
    KUN TAAS EDENIN PARATIISISSA NIITÄ OLI VAIN YKSI !

JA HUOMAA ENKELI VARTIOI PARATIISIN ELÄMÄN PUUN TIETÄ !
    SIIS HUOMAA " THE WAY !!!! TO THE TREE OF LIFE" !
    vrt:1 Moos 3:24 "Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä."
    http://biblehub.com/lexicon/genesis/3-24.htm

Joten sinä pilkkaaja ja tuomitsija b-mies koetappas vähän rauhoittua ettet saa vielä "Isän" kädestä ! ;D