USKOVAN HENGELLISESTÄ VAPAUDESTA

Hengen ohjauksen johdosta:

" Elä nyt niin kuin haluat ja tee mitä itse
tykkäät tehdä, Iloitse...
Älä syytä itseäsi, Minä tunnen sinut
paremmin kuin sinä itse..."

Synnin voima on laki ja missä ei ole lakia, siellä ei myöskään ole syntiä...
Himo olisi ollut minulle tuntematon asia, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti minussa kaikenlaisia himoja, Illman lakia synti on kuollut...

Syyttäjän eli Saatanan voima perustuu siis Lakiin, et saa, et voi, se on väärin, noin et saa tehdä, miksi teit noin, taas
olit väärässä, et sinä osaa, et sinä ikinä opi, menetä toivosi, luovuta jo, elä niin kuin "muutkin".. Jne...
******* siis yrittää masentaa meitä ja saada pois tolaltaan, mutta juuri tätä Syyttäjää varten Jeesus antoi meille avun ja lupasi:
"En minä jätä teitä orvoiksi, sillä kun Puolustaja, Pyhä Henki, tulee, on hän opettava ja neuvova teitä kaikessa mitä minä olen teille puhunut ja hän on teissä oleva."

... Siis meissä "uudestisyntyneissä" uskovissa asuu Pyhä Henki aina, tuntui sitten miltä tahansa ja niin usein tuntuukin...
" Minä kirjoitan lakini heidän sydämiinsä"...

Mutta mitä onkaan tämä laki mikä määrää mitä saamme tehdä ja mitä ei ? Vai saammeko tehdä syntiä noin vain ?
Tämä on yllättävän yksinkertaista:
" Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan:
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi..." (Gal 5:14)
Siis kaikki tekeminen, joka ei loukkaa lähimmäisen ja toisten huomioon ottamista vastaan on oikein ja sallittua;
mutta myöskään tekemisesi eivät saa loukata tai halventaa sinua itseäsi vastaan, joka olet Pyhän Hengen temppeli...

Rakasta siis myös itseäsi ja pidä huolta itsestäsi, vaikka huomaatkin siinä jatkuvasti vain lisää kelvottomuutta; se nimittäin johtuu siitä,
että Henki on alkanut valaisemaan rakennustaan, ja se on joskus sangen tuskallista, mutta toisaalta se on myös ihana havainto, sillä tähän sinä
et pysty itse itsessäsi, omilla toimillasi ! ...Pidä siis temppeliäsi arvossa... :)

Kerrataanpa: Laki = " Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ", " Tee kaikille niin kuin haluaisit heidän tekevän sinulle."

Tässä siis ainoa tekemisiäsi rajoittava tekijä, mutta me uskovathan pyrimme tähän jo vapaasta tahdostamme, siis sekään ei Kristuksen rakkauden tähden enää ole meille oikeastaan mikään laki, vaan kunniatehtävä...
Koska Jumala ensin on rakastanut meitä antaen kaikki syntimme anteeksi ilman tekoja uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja näin ollen me siis pyrimme elämään Hengen emmekä lihan mukaista elämää...
" Te, jotka olitte synnin orjia, olette nyt tulleet koko sydämestänne kuuliaisiksi opetukselle; olette päässeet
vapaiksi synnin orjuudesta." (Room 6:17)

28

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...jatkuu...
      Eli "tee kaikki mitä mielessäsi on, sillä Herra on kanssasi", mutta älä yritä teoillasi miellyttää Jumalaa, vaan elä uskossa eteenpäin; Herra itse Pyhän Henkensä kautta kulkee edelläsi ja on edeltä valmistava ne teot, jotka hän itse on katsonut Jumalalle otollisiksi hyviksi teoiksi, sillä Pyhä Henki, sinun itsesi antaman valtuuden nojalla, on sinussa tekevä ne teot...
      Näin Jumala siis itse toimii uudestisyntyneiden kautta ja näin siis Jeesuskin nimitti "jumaliksi" niitä joille Henki tuli...(vrt Joh10:35/Ps82:6)

Mutta mikä tässä kaikessa on helpottavaa, on se, että sinun ei näissä asioissa itse tarvitse huolta kantaa, eikä Syyttäjäkään voi tässä asiassa oikein yhtään mitään muuta kuin yrittää tehdä kiusaa niin että emme antaisi Hengen avoimesti toimia meissä, siis saada meitä pois USKOSTA kaikenlaiseen ylimääräiseen toimivanhurskauteen, olkaamme varuillamme...

Siis Pyhä Henki vaikuttaa sinussa itsestään ilman omia tekoja ja yrityksiä ja voimia, elä sinä vain...ja anna Hengen viedä... :)
      "Älkää murehtiko mistään"...ILOITSE !
      " Se vesi, jonka minä olen teille antava, on tuleva teissä sen veden lähteeksi, joka pulppuaa iankaikkiseen elämään."

Saat siis jopa uhmata Syyttäjää, joka sinua usein ahdistaa ja syyttää virheistä, joita sinä teet joka päivä syntisen luontosi tähden...
      1Joh 2:26-27 Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka tahtovat johtaa teitä harhaan.Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä...
      3:19-21 Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme,jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken."

Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa...ELI NÄIN
      " Kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi... Kaikki on minulle luvallista, mutta en saa antaa minkään hallita itseäni...
      Kaikki on minulle luvallista, mutta ei rakentavaa... Kenenkään ei pidä etsiä omaa etuaan vaan toisten parasta."

"Jumala on ostanut meidät täydestä hinnasta, älkäämme ruvetko ihmisten ORJIKSI... Miksi antaisimme toisten ihmisten omantunnon määrätä vapauttamme ? "
      ÄLÄ SIIS ANNA MUIDEN IHMISTEN ÄLÄKÄ SYYTTÄJÄN HALLITA ITSEÄSI JA HAITATA VAPAUTTASI, vaan " syöttepä tai juotte tai teettepä mitä tahansa, tehkää se kaikki Jumalan kunniaksi."
      "Jumalan on maa, Jumalan on kaikki."

Syyttäjä siis on kieltämättä hyvin älykäs, älykkäämpi kuin me ja emme me omasta voimasta häntä kykenisikään sitä voittamaan, mutta Puolustaja Pyhä Henki on auttava meitä ressukoita tässä, meidän ei tarvitse kuin USKOA !
      Vanha sanonta urheilun alalta sanoo: "Tunne vastustajasi, niin voitat vastustajasi"...
      Jeesus valmentajamme, neuvoo tässä:
      " Juuri sitä varten Jeesus tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot."
      Meidän vastustajamme on siis kreik "Diapolos" = " Erilleen heittäjä", "hajottaja" myös hebr "Satan" = Syyttäjä siis Sielun vihollinen, vapauden riistäjä..jne..yök !

Mutta on yksi tärkeä asia, mikä meidän tulee muistaa; Maailma on tällä hetkellä syntiinlankeemuksen johdosta sekä Saatanan että Jumalan Hengen temmellyskenttänä ja näin ollen sota on siis henkivalloilla maassa ja näin ollen tasapuolisuuden vuoksi on nyt näin:
      1Piet5:8-9 "Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne ******* kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.
      Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset."

• ...jatkuu...
        Olkaamme siis valppaina tässä, valvoen tarkkaavaisesti, vastustaen häntä USKOSSA lujana ollenkaan pelkäämättä Jeesuksen nimessä, ja
        vakuuttahan sana:
        " Minä kirjoitan teille, te olette voittaneet pahan."
        " Jumalan sana (Kristus) pysyy teissä ja te olette voittaneet pahan."
        " Se joka on teissä on suurempi kuin se joka on maailmassa."
        ELI SIIS
        " Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä."

Maailma on nyt siis "Saatanan valtakuntaa" ja me olemme kuin muukalaiset vieraalla maalla, "ekklesia"="Maailmasta ulos kutsutut, siis meidät
        on kutsuttu voittamaan lisää sieluja Jumalalle Saatanan orjuudesta... Ja näin on siis aivan ymmärrettävää, että Paholainen "syyttävä erilleen heittäjä" vihaa meitä eikä sallisi meidän olla maailmassa ja näin ollen kaikin mahdollisin keinoin se yrittää lamauttaa meitä ettemme toimisi, olkaamme siis älykkäitä tässä...

Siis mitä lähempänä sinun työsi on Jumalaa, sitä lähempänä Syyttäjä vaanii lähelläsi ja kyttää paikkaa tuikata nuolensa mutta tehkäämme niin kuin taistelijaveljemme Paavali neuvoo:
        Ef6:11-17 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
        Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        ja ottakaa vastaan pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana."

OLKAAMME SIIS ROHKEITA: " Kaikki mikä on lähtöisin Jumalasta, voittaa maailman..."
        Oppikaamme kärsimään myös vaivaa niin kuin jalot Kristuksen sotamiehet ja olkaamme aina toivossa iloisia, ahdistuksessa kärsivällisiä,
        rukouksessa kestäviä...
        Sillä onhan Mestari itse sanonut: " Maailmassa te olette ahtaalla, mutta olkaa turvalliselle mielellä, minä olen voittanut maailman." !
        Ja niin kuin Ap 14:22 sanoo," "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".

Mutta mikä on lohdullista... HENGEN VAPAUTTA, joka on meissä, ei voi kahlita...
        ILOITKAAMME siis aina HENGESSÄ ja tehkäämme rohkeasti sitä mitä itse haluamme ja mihin Jumala antaa voimia !
        Ottakaamme vastaan se mikä meille sallitaan ja kasvakaamme Kristuksen tuntemisessa...
        1Piet4:12-13 "Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikään kuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
        vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita."...
        5:10 "Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava."

Mutta mitäpä vielä todellisena VAPAANA KRISTITTYNÄ elämiseen tulee, niin sanoohan siitä jo Paavalikin, että "murheellisena mutta aina iloisina", siis meillä on aina murhetta, mutta aina myös aihetta iloon...lihassamme on aina syntiä, mutta hengessä saamme olla vapaita, meillä on aina murhe maailman tähden, mutta JO PELASTETTUNA aina aihetta ILOON ! :)

Ajatelkaamme siis vielä tätä mitä sana sanoo:
        Room8:22-24 Me tiedämme, että koko luomakunta yhä huokaa ja vaikeroi synnytystuskissa.
        Eikä vain luomakunta, vaan myös me, jotka olemme ensi lahjana saaneet omaksemme Hengen, huokailemme odottaessamme Jumalan lapseksi pääsemistä, ruumiimme lunastamista vapaaksi.
        Meidät on pelastettu, se on varma toivomme. Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee!"

Katsokaa mikä kunnia meille on suotu, sillä Jeesus itse sanoo:
        " Minä sanon teitä ystävikseni..." (Joh15:15)
        " Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää...Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne..."
        Pysykäämme siis rohkeina ihmisten edessä:
        Joh15:18-19 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa."
        2Tim3:12" Mutta vainon kohteeksi joutuvat kaikki ne, jotka haluavat elää hurskaasti Kristuksen Jeesuksen omina."
        Matt5:11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa."

USKOKAAMME siis kaikki mitä taivaallinen Isämme on Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta meille luvannut !

....ROHKEUTTA KAIKILLE ...

T: Jamppe ♥

• vaivan ja ilon polku
        otakoppi kirjoitti:

...jatkuu...
        Olkaamme siis valppaina tässä, valvoen tarkkaavaisesti, vastustaen häntä USKOSSA lujana ollenkaan pelkäämättä Jeesuksen nimessä, ja
        vakuuttahan sana:
        " Minä kirjoitan teille, te olette voittaneet pahan."
        " Jumalan sana (Kristus) pysyy teissä ja te olette voittaneet pahan."
        " Se joka on teissä on suurempi kuin se joka on maailmassa."
        ELI SIIS
        " Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä."

Maailma on nyt siis "Saatanan valtakuntaa" ja me olemme kuin muukalaiset vieraalla maalla, "ekklesia"="Maailmasta ulos kutsutut, siis meidät
        on kutsuttu voittamaan lisää sieluja Jumalalle Saatanan orjuudesta... Ja näin on siis aivan ymmärrettävää, että Paholainen "syyttävä erilleen heittäjä" vihaa meitä eikä sallisi meidän olla maailmassa ja näin ollen kaikin mahdollisin keinoin se yrittää lamauttaa meitä ettemme toimisi, olkaamme siis älykkäitä tässä...

Siis mitä lähempänä sinun työsi on Jumalaa, sitä lähempänä Syyttäjä vaanii lähelläsi ja kyttää paikkaa tuikata nuolensa mutta tehkäämme niin kuin taistelijaveljemme Paavali neuvoo:
        Ef6:11-17 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
        Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        ja ottakaa vastaan pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana."

OLKAAMME SIIS ROHKEITA: " Kaikki mikä on lähtöisin Jumalasta, voittaa maailman..."
        Oppikaamme kärsimään myös vaivaa niin kuin jalot Kristuksen sotamiehet ja olkaamme aina toivossa iloisia, ahdistuksessa kärsivällisiä,
        rukouksessa kestäviä...
        Sillä onhan Mestari itse sanonut: " Maailmassa te olette ahtaalla, mutta olkaa turvalliselle mielellä, minä olen voittanut maailman." !
        Ja niin kuin Ap 14:22 sanoo," "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".

Mutta mikä on lohdullista... HENGEN VAPAUTTA, joka on meissä, ei voi kahlita...
        ILOITKAAMME siis aina HENGESSÄ ja tehkäämme rohkeasti sitä mitä itse haluamme ja mihin Jumala antaa voimia !
        Ottakaamme vastaan se mikä meille sallitaan ja kasvakaamme Kristuksen tuntemisessa...
        1Piet4:12-13 "Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikään kuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
        vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita."...
        5:10 "Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava."

Mutta mitäpä vielä todellisena VAPAANA KRISTITTYNÄ elämiseen tulee, niin sanoohan siitä jo Paavalikin, että "murheellisena mutta aina iloisina", siis meillä on aina murhetta, mutta aina myös aihetta iloon...lihassamme on aina syntiä, mutta hengessä saamme olla vapaita, meillä on aina murhe maailman tähden, mutta JO PELASTETTUNA aina aihetta ILOON ! :)

Ajatelkaamme siis vielä tätä mitä sana sanoo:
        Room8:22-24 Me tiedämme, että koko luomakunta yhä huokaa ja vaikeroi synnytystuskissa.
        Eikä vain luomakunta, vaan myös me, jotka olemme ensi lahjana saaneet omaksemme Hengen, huokailemme odottaessamme Jumalan lapseksi pääsemistä, ruumiimme lunastamista vapaaksi.
        Meidät on pelastettu, se on varma toivomme. Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee!"

Katsokaa mikä kunnia meille on suotu, sillä Jeesus itse sanoo:
        " Minä sanon teitä ystävikseni..." (Joh15:15)
        " Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää...Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne..."
        Pysykäämme siis rohkeina ihmisten edessä:
        Joh15:18-19 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa."
        2Tim3:12" Mutta vainon kohteeksi joutuvat kaikki ne, jotka haluavat elää hurskaasti Kristuksen Jeesuksen omina."
        Matt5:11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa."

USKOKAAMME siis kaikki mitä taivaallinen Isämme on Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta meille luvannut !

....ROHKEUTTA KAIKILLE ...

T: Jamppe ♥

Kiitos ja Amen tästä rohkaisusta. :) Jumalan runsas siunaava sade yllesi! Hengessä ja Hengestä elämme ja kuljemme riemuiten kohti Päämäärää.

• 17+6

Mutta mistä saat oikeutta, jos joku tulee ja ryöstää, ellei ole lakia ja oikeutta.

Vaikka olisit kuinka hyvä ihminen, niin aina on pahoja ja ellei ole lakia, ryöstäjiä ja tappajia kyllä aina tulee. Vain laki antaa suojan.

• Ymmärsitköhän sinä 17 6 lukemaasi ?

Olet oikeassa "laki antaa suojan" ja laki on hyvä ja lain tarkoitus todella on aina
      "suojella ihmistä" mutta lopulta Laki on ensisijaisesti tarkoitettu ns. "tottelemattomille" ! ja lain avulla juuri näitä "tottelemattomia" pyritään hallitsemaan !

Mutta lain päätarkoitus hengellisesti on herättää ihmisessä synnin tunto ja saada ymmärtämään, että omassa itsessämme olemme riittämättömiä Jumalan edessä !
      Ihan jokainen ihminen on lain rikkoja, enemmän tai vähemmän !

ELI

Gal 3:21 "Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki! Jos olisi annettu laki, joka pystyy tekemään eläväksi, silloin vanhurskaus todella perustuisi lain noudattamiseen.
      3:22 Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu, annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen.
      3:23 Mutta ennen kuin uskon aika tuli, me jouduimme olemaan lain vartioimina ja sen vankeina, kunnes usko ilmestyisi.
      3:24 Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta.
      3:25 Nyt uskon ilmestyttyä emme enää ole valvojan alaisia.
      3:26 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen."

• ihminen.....

Hei aloittaja, mainitsit:

"ILOITKAAMME siis aina HENGESSÄ ja tehkäämme rohkeasti sitä mitä itse haluamme ja mihin Jumala antaa voimia !"

Jumala Tahtoo että emme tee mitä itse haluamme. Sitä nimenomaan sielunvihollisemme haluaa - että seuraamme itseämme, emmekä Jumalaa. Meidän tulee tehdä Jumalan Tahto, tai oikeastaan paremmin sanottuna, tekomme tulee olla Jumalasta, EI niin että teemme mitä itse haluamme. Muistakaamme, että niin kauan kuin maanpäällä olemme, ja vaikka olisi Pelastettu ja Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu, meillä on maan päällä vielä "luontainen minä" joka EI ole Jumalalle otollinen.

Tärkeintä on Jumala. Jumala käskee meitä kieltämään itsemme. Meidän tulee elää Jumalassa Hengessä ja Totuudessa, noudattaa Hänen Sanaansa. Meidän on valittava Jumala oman itsemme sijasta. Teot, jotka ovat lähtöisin omasta itsestämme, ovat KUOLLEITA. Teot, jotka ovat lähtöisin Jumalasta, ovat HEDELMÄLLISIÄ.

Kirjoitit: "älä yritä teoillasi miellyttää Jumalaa". ... Mutta mehän elämme Jumalalle, palvelemme Jumalaa, ylistämme Jumalaa jne. Jumala Sanoo:

Joh. 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

Kirje efesolaisille 6:
      5. Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
      6. ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
      7. hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,

Matt. 7:
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
      25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
      26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
      27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

Johanneksen ilmestys 22:
      11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
      12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
      13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
      14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
      15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

1. Kor. 6:
      9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Matt. 6:
      14. Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
      15. mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Todistuksia Taivaasta ja Helvetistä:

www.divinerevelations.info

• ihminen.....

Vähän Jumalan Sanaa mm. kärsimyksiin liittyen:

1. Piet. 3:
        8. Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
        9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
        10. Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
        11. kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
        12. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
        13. Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
        14. Vaan vaikka saisittekin KÄRSIÄ vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
        15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16. pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
        17. Sillä parempi on hyvää tehden KÄRSIÄ, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
        18. Sillä MYÖS KRISTUS KÄRSI kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,

Matt. 5:
        10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

1. Piet. 2:
        11. Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
        12. ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.
        13. Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin,
        14. kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi;
        15. sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä -
        16. niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
        17. Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
        18. Palvelijat, olkaa kaikella pelolla isännillenne alamaiset, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan nurjillekin.
        19. Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
        20. Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.
        21. Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
        22. joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
        23. joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
        24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
        25. Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.

• ihminen.....
        Kopittelija007 kirjoitti:

... Onpa "SAIRAAT" nettisivut... :O

http://www.divinerevelations.info/documents/a_divine_revelation_of_hell/finnish_a_divine_revelation_of_hell.htm

Jumala varoittaa Helvetistä Raamatussa, koska ei halua että ihmiset sinne joutuvat, vaan että kaikki Pelastuvat (1. Tim. 2:4). Taivas ja Hel vetti ovat Todellisia, josta linkittämäsi todistus puhuu, kuten Jumala Sanassaan sanoo:

Matt 13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Johanneksen ilmestys 14:
        9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

Mark. 9:
        42. Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Luuk. 16:
        19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

JUMALA EI VALEHTELE.

• ihminen.....

Tämän keskusteluketjun aloitusviestin alussa mainitaan:

"
      Hengen ohjauksen johdosta:

tykkäät tehdä, Iloitse...
      Älä syytä itseäsi, Minä tunnen sinut
      paremmin kuin sinä itse..." "

Yllä olevat sanat eivät ole Jumalan Tahdon mukaisia, eivät Jumalan Sanan mukaisia. Meidän nimenomaan pitää KIELTÄÄ ITSEMME. Meidän luontainen minämme EI ole otollinen Jumalalle.

Matt. 10:
      37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
      38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
      39. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Matt. 16:
      24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
      25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
      26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
      27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

1. Joh. 2:
      3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
      4. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
      5. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
      6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
      7. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
      8. Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
      9. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
      10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
      11. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
      12. Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
      13. Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
      14. Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
      15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
      16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
      17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

• HYVÄT YSTÄVÄT ! JUURI TÄLLAISTA EDELLÄ OLEVAA KAVAHTAKAA !
      KAVAHTAKAA TÄLLÄISTÄ OPETUSTA, PAHOLAISILLA PELOTTELUA JA TÄLLAISTA LAKIHENKISTÄ PAATOSTA MITÄ
      TÄSSÄ TÄMÄ NIMIM. "IHMINEN" TROLLAUKSELLAAN YRITTÄÄ TEILLE TYRKYTTÄÄ !

TÄMÄ NIMIM. "IHMINEN" ON EKSYNYT EIKÄ YMMÄRRÄ TOTUUTTA !

"Jumala on ostanut meidät täydestä hinnasta, älkäämme ruvetko ihmisten ORJIKSI... Miksi antaisimme toisten ihmisten omantunnon määrätä vapauttamme ? " (vrt 1Kor 10:29)

ÄLKÄÄ SIIS ANTAKO MUIDEN IHMISTEN JA ÄLKÄÄ ANTAKO SYYTTÄJIEN HALLITA ITSEÄNNE JA HAITATA VAPAUTTANNE JOKA TEILLÄ ON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JA HÄNEN RAKKAUDESSAAN, vaan
      " syöttepä tai juotte tai teettepä mitä tahansa, tehkää se kaikki Jumalan kunniaksi."

"Jumalan on maa, Jumalan on kaikki."

JUURI TÄLLÄISISTÄ "IHMISISTÄ" HALUSINKIN TEITÄ KAIKKIA VAROITTAA !
      NÄITÄ RIITTÄÄ ! NÄMÄ JUURI HALVENTAVAT JUMALAN RAKKUDEN JA SAAVAT VIELÄ ULKOPUOLISETKIN KÄÄNTYMÄÄN POIS AIDOSTA JUMALAN RAKKAUDEN KUTSUSTA !

Amen ♥

• ~~ ♥

Joh 8:36 "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." !

~~ ♥

• ihminen.....

Elämmekö Saatanassa vai Jumalassa? Olemmeko Perkeleen lapsia vai Jumalan Lapsia?

1. Joh. 3:
        1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

• 1+1

~~ ♥

Joh 8:36 "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." !

~~ ♥

" Joh 8:36 "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." !

Ero onkin siinä, ONKO Poika tehnyt vapaaksi, vai itse itsesi.

tykkäät tehdä, Iloitse..."

Liha EI KOSKAAN taivu Jumalan sanan alle.

Kirje roomalaisille 7
        14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on

• ihminen.....

Kirje efesolaisille 2:
      1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
      2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
      3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
      4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
      5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, ELÄVIKSI KRISTUKSEN KANSSA - armosta te olette pelastetut -
      6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin KRISTUKSESSA JEESUKSESSA,
      7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.
      8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
      9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
      11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
      12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
      13. mutta nyt, KUN OLETTE KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
      14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
      15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
      16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
      17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
      18. sillä HÄNEN KAUTTANSA ON MEILLÄ MOLEMMILLA PÄÄSY YHDESSÄ HENGESSÄ ISÄN TYKÖ.
      19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
      20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
      21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
      22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa RAKENNUTTE JUMALAN ASUMUKSEKSI HENGESSÄ.

Matt. 5:
      17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Matt. 7:
      13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
      ...
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• JOS ET "IHMINEN" LOPETA TUOTA TROLLAUSTASI TAAS NIIN POISTAN TÄMÄN VIESTIKETJUN JA LAITAN SEN UUDESTAAN ILMAN SINUN KOMMENTTEJASI !

KIITOS YSTÄVÄLLISYYDESTÄSI !

• ihminen.....

JOS ET "IHMINEN" LOPETA TUOTA TROLLAUSTASI TAAS NIIN POISTAN TÄMÄN VIESTIKETJUN JA LAITAN SEN UUDESTAAN ILMAN SINUN KOMMENTTEJASI !

Mm. Jumalan Sanan referoiminen EI ole trollausta. Minun kommenttini? Pyydän, että lukisit uudestaan mitä tähän keskusteluun on kirjoitettu. Kuinka paljon siinä on "omia" kommenttejani, kuinka paljon JUMALAN SANAA?

• ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

Mm. Jumalan Sanan referoiminen EI ole trollausta. Minun kommenttini? Pyydän, että lukisit uudestaan mitä tähän keskusteluun on kirjoitettu. Kuinka paljon siinä on "omia" kommenttejani, kuinka paljon JUMALAN SANAA?

Varoitan, ettet poistaisi suoria viittauksia Jumalan Sanasta, koska se EI ole Jumalan Tahto. Jumala EI Tahdo, että Hänen Sanaansa poistetaan.

• Isän lapsi
        ihminen..... kirjoitti:

Varoitan, ettet poistaisi suoria viittauksia Jumalan Sanasta, koska se EI ole Jumalan Tahto. Jumala EI Tahdo, että Hänen Sanaansa poistetaan.

Nimim. ihminen....
        Sinä et elä Hengestä vaan kirjoitetusta sanasta, joka tekee kuolleeksi. Tämä läy hyvin ilmi kommenteistasi. Siteeraat Raamattua kuin Jeesuksen aikaiset fariseukset, ymmärtämättä mitään sisällöstä. Puhut juuri sitä fariseusten hapatetta, sillä Henki ei ole päässyt vaikuttamaan sydämeesi ja tehnyt sinua eläväksi.
        Jumalassa, Hänen Hengessään, elävässä opetuslapsessa Henki vaikuttaa tahmisen ja tekemisen. Opetuslapsi ei elä itselleen, vaan on itselleen kuollut ja tekee aina Jumalan tahdon, joka on myös hänen tahtonsa.
        Tämä opetus koskee niitä, joille Henki sen ilmoittaa oikeaksi ja todeksi. Iloitkaa ja riemuitkaa! Laulun aika on tullut! Halleluja!

• ihminen.....
        Isän lapsi kirjoitti:

Nimim. ihminen....
        Sinä et elä Hengestä vaan kirjoitetusta sanasta, joka tekee kuolleeksi. Tämä läy hyvin ilmi kommenteistasi. Siteeraat Raamattua kuin Jeesuksen aikaiset fariseukset, ymmärtämättä mitään sisällöstä. Puhut juuri sitä fariseusten hapatetta, sillä Henki ei ole päässyt vaikuttamaan sydämeesi ja tehnyt sinua eläväksi.
        Jumalassa, Hänen Hengessään, elävässä opetuslapsessa Henki vaikuttaa tahmisen ja tekemisen. Opetuslapsi ei elä itselleen, vaan on itselleen kuollut ja tekee aina Jumalan tahdon, joka on myös hänen tahtonsa.
        Tämä opetus koskee niitä, joille Henki sen ilmoittaa oikeaksi ja todeksi. Iloitkaa ja riemuitkaa! Laulun aika on tullut! Halleluja!

Vastasin teille alempana olevassa viestissä.

• -..,,.-

JOS ET "IHMINEN" LOPETA TUOTA TROLLAUSTASI TAAS NIIN POISTAN TÄMÄN VIESTIKETJUN JA LAITAN SEN UUDESTAAN ILMAN SINUN KOMMENTTEJASI !

Olet todella o u t o. tämä on yleinen palsta, jokaisella on oikeus kirjoittaa täällä.

• Jumalan tahto ei ole myöskään se, että Hänen sanaansa siteerataan väärin ja yritetään käyttää "LYÖMÄASEENA" toista vastaan ! :O

Tämän nimimerkki "ihmisen" päätarkoitus tällä trollauksellaan on aivan selvä...
      ja sen tarkoitus on vain SYYTTÄÄ "otakoppia" ja kertoa kaikille että "otakoppi" on väärin opettaja ja PAHOLAISEN PALVELIJA, jota ei pidä kuunnella... :O
      Myös "ihmisen" siteeraamissa raamatun kohdissa käytetään ISOJA KIRJAIMIA hänen omien teorioidensa/ ajatustensa tueksi, esim:

"PITÄÄ KÄRSIÄ...
      KÄRSIÄ...
      MYÖS KRISTUS KÄRSI...
      Meidän nimenomaan pitää KIELTÄÄ ITSEMME"...!!!!

Myös mikä tällaiselle paatokselliselle "TROLLAUKSELLE" on aina ominaista on se, että TROLLIT ei uskalla esittää "teesejään" omalla virallisella nikillään saati sitten kuvallaan, niin että uskaltaisi SEISOA SANOJENSA TAKANA ! :O

He eivät uskalla paljastua ! :O

Ja tämä johtuu siitä, että tällaiset oikeastaan vihaavat valkeutta ja pitäytyvät "omaan toimivanhurskauteen" ja "lain tekoihin", joilla yrittävät epätoivoisesti "lepyttää" Jumalaa joka näyttäytyy eksyttävästi heille ANKARANA TUOMARINA EIKÄ RAKASTAVANA ISÄNÄ !

vrt: Ap 9:4" "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

JOKAINEN RAKASTAVA ISÄ ANTAA LAPSELLEEN OHJEITA MUTTA ANTAA LAPSENSA VAPAASTA TAHDOSTA PÄÄTTÄÄ ITSE OMISTA TEKEMISISTÄÄN JA SE ON RAKKAUTTA JA VAPAUTTA !
      TODELLISEEN RAKKAUTEEN EI KOSKAAN SISÄLLY PAKKOA ! ♥

Joh 3:20. "Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

2Kor3:17 "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
      3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."

• Isän lapsi

Kopittelija, olet oikeassa, mutta meidän tehtävämme ei ole väitellä ymmärtämättömien kanssa. Riittää että tuot esiin Totuuden. Jumalan Henki on voimallinen ilmoittamaan itsensä niille, jotka Hän on valinnut. Vastustajaa nuhtelemme, muuten jätämme huomioimatta. Siunausta sinulle kopittelija!

• ihminen.....

Nimim. Otakoppi, Esim. henkilö, joka ei ole uskossa, voi käsittää kirjoituksesi väärin. Hän voi käsittää väärin sen, mitä vapaus tarkoittaa. Meidäthän on vapautettu siitä, ettemme elä enää synnille, vaan elämme Jumalassa, Jumalalle, vanhurskaudelle ja Jumala toimii kauttamme. Joku voi käsittää vapauden sellaisena, että voi jatkaa tietä, jossa valitsee sen mitä itse haluaa, ei sen mitä Jumala haluaa.

Ihmettelen, kun sanot asioita, mitä minä en ole sanonut. Sinä sanot minua syyttäjäksi?

Väärät profeetat ja valheiden opettajat yleensä eivät puhu Jumalan Sanan noudattamisesta vaan päinvastoin, pyrkivät saamaan ihmiset unohtamaan Jumalan Sanan. Huom! En nyt otakoppi tai Isän lapsi sano teitä vääriksi profeetoiksi ja/tai valheiden opettajiksi, vaan yritän tuoda esiin sen mitä valheiden opettajat ovat.

Jumalan Sana on Totuus. Jumalan Sana on ravintoa Jumalan Lapsille.

Nimenomaan kun olemme pelastuneet, Jumala tulee asumaan meihin, ja Hän toimii kauttamme. Mutta, ihmisellä on vielä se langennut luonto, niin kauan kuin hän maan päällä on... se liha, joka sotii Henkeä vastaan. Siitä Jumala puhuu paljon. Kyllä, liha on Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu, mutta Jumala puhuu siitä, kuinka meidän on valittava Hänet ja kiellettävä itsemme.

nimim. Isän Lapsi, vaikka olemme pelastetut, kuten yllä kirjoitin, meillä on edelleen se "luontainen minä", liha, joka sotii Jumalaa vastaan...elämme Jumalassa Jumalalle, mutta on mahdollisuus, että ihminen luopuu, jos valitsee itsensä, eikä Jumalaa. Vähän sama kuin että jos on elänyt synnille, sitten puhdistunut Jeesuksen veressä, ja jos sen jälkeen taas tieten tahtoen valitseekin syntisen elämän (näin valitettavasti voi käydä), olisi parempi kuin ei olisi ikinä tullut tuntemaan Jumalaa.

Nimim. otakoppi, mainitsit omavanhurskauden. En tiedä luitko viestejä... mutta nimenomaan kirjoitin siitä, kuinka Jumala toimii meissä... ja se ei ole omavanhurskautta.

Kun Sanaa lukee Hengessä, Sana on ELÄVÄ SANA. Jos taas Sanaa lukee ilman Henkeä, se on kuollutta. Sanan lukemiseen tarvitaan HENKI, jolloin se on ELÄVÄ SANA.

Hepr. 4:12 Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.

Se mikä on sielullista on sielullista. Se mikä on Jumalan Henkeä, on Jumalan Henkeä. On varottava sitä, ettei rakasta sielunelämäänsä ja valitse itseään, joka on vielä mahdollista, vaikka olisikin pelastettu. Pelastettukin voi luopua uskosta, valita itsensä jne.

Jaak. 1:
        21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
        23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
        24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
        25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
        26. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
        27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

On realismia puhua Taivaasta ja Helvetistä, koska ne ovat Todellisia. Miksi Jumala varoittaa niin paljon Helvetistä? Puolitotuuden kertomista on, jos jättää sanomatta "asioita", joista Jumala puhuu, kuten Helvetistä. Joissain opetuksissa Hel vettiä ei enää opeteta, vaikka Jumala selkeästi sanoo, että Hel vetti on olemassa ja synnin palkka on kuolema (ikuinen ero Jumalasta kärsimys - hel vetissä). Jumala tahtoo Pelastaa Kaikki ihmiset, jotta he eivät joutuisi Helvettiin. Vain Jeesus Kristus Pelastaa.

• danielll
    • 2Kor3:17-18 "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on VAPAUS.
      Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."

• Luuk 17:21 "sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Joh3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä SISÄLLE Jumalan valtakuntaan.
      3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Joh10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      10:35 Jos hän sanoo JUMALIKSI NIITÄ, joille JUMALAN SANA TULI-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-

Joh14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on TEISSÄ OLEVA.
      14:26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
      16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
      16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
      16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

" TE ETTE SUINKAAN KUOLE " TOITOTTAJIEN ONGELMA ON SE,

ETTÄ HE EIVÄT OLE VIELÄ " UUDESTISYNTYNEET. "

• ..........

Ja tämän vapauden saa jokainen itse päättää mitä se tarkoittaa, kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
      Paavali käski myös iloita. Kauhea murhe ei vie lähemmäs totuutta.
      Tunteiden kieltäminen ei liioin ollut Jeesuksen opetusta, koska Hän itki ja myös suuttui ja puolusti itseään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3215
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2739
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    Aihe