Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli "sunnuntain viettäjät" tuomitaan
Lainaus 28-opinkohtaa:
"Lopullinen ratkaisu koskee oikeaa ja väärää jumalanpalvelusta, oikeaa ja väärää evankeliumia. Kun tämä kysymys on selvästi esitetty maailmalle, ne jotka torjuvat Jumalan luomistyön muistomerkin - Raamatun sapatin - ja valitsevat sunnuntain kunnioittamisen täysin tietoisina siitä, että se ei ole Jumalan asettama pyhäpäivä, vastaanottavat "pedon merkin". Tämä merkki on kapinan merkki; "
"Jokaisen on valittava, ketä hän tahtoo kumartaa. Jumala ei voi hyväksyä pedon kumartamista, sillä siinä asetetaan ihmiskäskyt Jumalan käskyjen edelle."
ELI ADVENTISTIEN MUKAAN VAIN "SAPATIN VIETTÄJÄT" PELASTUU !
TÄMÄ ON AIVAN HARHAOPPIA KOKO ADVENTISMI ! :O
05.04.2014 13:17
vrt: Kreik " Diapolos " = "erilleen heittäjä", "hajottaja"...
05.04.2014 13:04
Lainaus Adventistien 28 opinkohtaa !
"Jumalalla on lapsia kaikissa kirkoissa, mutta seurakunnan jäännöksen kautta hän julistaa sanomaa, jonka tarkoituksena on kutsua ihmisiä pois luopumuksesta ja valmistaa heitä Kristuksen takaisintulolle. Jäännökseen kuuluvat Jumalan lapset ymmärtävät, että monien Jumalan lasten tulisi vielä liittyä heihin" !!!!
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-jaannos
Web of Trust
05.04.2014 12:52
Lainaus Adventistien 28 opinkohtaa !
"Jumalalla on lapsia kaikissa kirkoissa, mutta seurakunnan jäännöksen kautta hän julistaa sanomaa, jonka tarkoituksena on kutsua ihmisiä pois luopumuksesta ja valmistaa heitä Kristuksen takaisintulolle. Jäännökseen kuuluvat Jumalan lapset ymmärtävät, että monien Jumalan lasten tulisi vielä liittyä heihin" !!!!
05.04.2014 12:50
Uppista ! :O
05.04.2014 10:17
Ps. Siis Saarnaaja Olavi Kokkonen on tämä mies
http://www.uskotv.fi/?page=watch&vid=4304
05.04.2014 09:58
Siis Olavi Kokkonen on tämä mies ja kun juttelin hänen kanssaan niin se oli 90-luvun alussa !
http://www.uskotv.fi/?page=watch&vid=4304
05.04.2014 09:56
Kuolemahan siis ei koskaan tarkoita minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.
Niin palaan tässä nyt vielä kertomaan sen asian, miten esim. Helluntalaisuus jännästi näkee tämän:
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista !
Nimittäin kun keskustelin joskus vuosia sitten 90-luvulla Saarnaaja Olavi Kokkosen kanssa joskus aiheesta ja hänen puheistaan, niin huomasin että Helluntalaisuus opettaa tätä asiaa väärin, sillä he opettavat, että uudestisyntyneen ihmisen sielu ei enää UT:n aikana enää mene ns. "Aabrahamin helmaan" vaan taivaaseen mutta "ei uskovat" menevät edelleen tuonelan vaivan puolelle mutta "Aabrahamin helma" on ikään kuin TYHJÄ ja Jeesus muka tyhjensi sen kuollessaan ja noustessaan ylös ! :O
Mutta tämä oppi on ristiriidassa sen kanssa, että on oleva kuolleiden ylösnousemus sekä hyvien että pahojen...
ja uskovienkin ylösnousemus on tapahtuva yhtä aikaa "yhdessä"niin kuin 1 Tess 4:16-17 sen meille kertoo:
"Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
ja JUMALAN ("theou" = " God")pasunan kuuluessa,
ja Kristuksessa ("christō" = "Christ") kuolleet nousevat ylös ensin."
...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm
Ja tämä Helluntalaistenkäsitys on myös ristiriidassa tämän Jeesuksen sanan kanssa:
Joh. 14:3 "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."
ELI ETTÄ SAAMME KAIKKI NÄMÄ IHMISEN SIELUUN JA KUOLEMAAN LIITTYVÄT RAAMATUN KOHDAT JÄRKEVÄÄN KOKONAISUUTEEN, NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ ON OLEMASSA TÄLLAINEN "VÄLITILA" TUONELAN "AABRAMIN HELMA" JOSTA
JEESUS TULEE NOUTAMAAN OMANSA MAAILMAN LOPULLA ! :)
05.04.2014 09:46
Niin palaan tässä vielä kertomaan sen asian, miten esim. Helluntalaisuus jännästi näkee tämän:
2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
Nimittäin kun keskustelin Saarnaaja Olavi Kokkosen kanssa joskus aiheesta ja hänen puheistaan, niin huomasin että Helluntalaisuus opettaa tätä asiaa väärin, sillä he opettavat, että uudestisyntyneen ihmisen sielu ei enää UT:n aikana enää mene ns. "Aabrahamin helmaan" vaan taivaaseen mutta "ei uskovat" menevät edelleen tuonelan vaivan puolelle mutta "Aabrahamin helma" on ikään kuin TYHJÄ ja Jeesus muka tyhjensi sen kuollessaan ja noustessaan ylös ! :O
Mutta tämä oppi on ristiriidassa sen kanssa, että on oleva kuolleiden ylösnousemus sekä hyvien että pahojen...
ja uskovienkin ylösnousemus on tapahtuva yhtä aikaa "yhdessä"niin kuin 1 Tess 4:16-17 sen meille kertoo:
"Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
Ja tämä Helluntalaistenkäsitys on myös ristiriidassa tämän Jeesuksen sanan kanssa:
Joh. 14:3 "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."
ELI ETTÄ SAAMME KAIKKI NÄMÄ IHMISEN SIELUUN JA KUOLEMAAN LIITTYVÄT RAAMATUN KOHDAT JÄRKEVÄÄN KOKONAISUUTEEN, NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ ON OLEMASSA TÄLLAINEN "VÄLITILA" TUONELAN "AABRAMIN HELMA" JOSTA
JEESUS TULEE NOUTAMAAN OMANSA MAAILMAN LOPULLA ! :)
05.04.2014 09:42
Mutta... toisaalta kun lukee tätä adventistien 28 opinkohtaa, niin sen varjolla on kyllä helppo ymmärtää adventistien tuomitseva kanta muita kirkkokuntia ja uskovia kohtaan...
Lainaus:
"Mitä tarkoitetaan jäännöksellä? Johannes käyttää vaimon 'muista' lapsista eli jälkeläisistä sanaa, joka tarkoittaa 'jäljellejääneitä', 'jäännöstä'. (Uudessa suomalaisessa kirkkoraamatussa sama sana on Ilm. 3:2:ssa suomennettu 'sitä, mikä vielä on jäljellä', edellisessä kirkkoraamatun suomennoksessa 'jäljellejääneitä'. Gyllenbergin Uuden testamentin kreikkalais - suomalainen sanakirja selittää kreik. loipos - sanan monikon merkitystä: 'muut', 'jäljellä olevat', 'se, mikä on jäljellä', jäännös'.) Raamattu kuvaa jäännöstä Jumalan kansan pienenä ryhmänä, joka onnettomuuksien, sotien ja luopumuksen keskellä pysyy uskollisena Jumalalle. Tämä uskollinen jäännös oli kuin juurivesa, josta Jumala kasvattaisi maan päällä näkyvää seurakuntaansa (Jes. 10:20-22; 37:31,32).
(Huomaa Ellenin näky: "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18" !)
Vrt: Raamattu sanoo: Jes10:20-22 "Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös. Päätetty on hävitys, joka tulee, vanhurskautta tulvillaan."
(Ps. SIIS ! Todellisuudessa tässä kyllä puhutaan Juutalaisista !)
Lainaus 28 opinkohtaa: "2. Jumalan käskyt. Aito usko Jeesukseen velvoittaa jäännöstä seuraamaan hänen esimerkkiään: "Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli" (1. Joh. 2:6). Koska Jeesus noudatti Isänsä käskyjä, hekin noudattavat Jumalan käskyjä (Joh. 15:10).
Koska HE (adventistit) kuuluvat JÄÄNNÖKSEEN, heidän tekojensa on oltava sopusoinnussa heidän tunnustuksensa kanssa - muuten se on arvoton. Jeesus sanoi: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon" (Matt. 7:21). Kristuksen antamalla voimalla he noudattavat Jumalan vaatimuksia, myös jokaista kymmenestä käskystä, Jumalan muuttumatonta moraalilakia (2. Moos. 20:1-17; Matt. 5:17-19; 19:17; Fil. 4:13)."
AIKAMOISTA HARHAUTUSTA KOKO OPPI SANON MINÄ !
ADVENTISTIT PITÄVÄT ITSEÄÄN JUMALAN JÄÄNNÖKANSANA ISRAELIN
KANSAN JÄÄNNÖKSEN SIJASTA !
TÄYSIN EPÄRAAMATULLISTA... HUH HUH...
05.04.2014 09:01
Sorry vaan tuo edellinen en ole minä !
Ja sinä jo vainoharhainenkin !
Ps. Pikkuvihjeenä: Huomaatko kirjoitusasuni !
Minä käytän huutomerkin välissä välilyöntiä ! ;D
Sinä olet siis vainoharhainen kaiken päälle ! *nauraa*
05.04.2014 00:20
Tässä anelmass puhuu kyllä ihan asiaa !
05.04.2014 00:08
No Alex se siellä taas helvetin lieskoissaan heiluu...
Tilaa jo lääkäri tähän sinun fobiaan :D
04.04.2014 23:08
Ps. Matti Markkanen on hyvin alkanut oivaltamaan vanhetessaan yhtä asiaa ja se on
Usko + jotain oppi...mikä on aina ollut adventismissa kompastuskivi ja Matti on alkanut oivaltamaan puheissaan selvästi, että se "jotain" pitäisi jo jättää pois !
Mikä on ihan oikein kun puhutaan uskovan vanhurskauttamisesta ! :)
04.04.2014 22:49
Taas aivan järjetön trolliviesti "puskista" !
Montako kertaa se pitää sanoa, että kuulun Lahden Ev Lut Joutjärven srk mutta olen kuitenkin ekumeeninen kristitty ja käyn jos huvittaa niin ihan joka seurakunnassa tilaisuuksissa myös Lahden adventtiseurakunnassa jossa 90-luvulla kävin tosi usein !
Ja nytkin olen käynyt pari kertaa Matti Markkasen kokoussarjaa kuuntelemassa ja häneltä olen saanut henkilökohtaisia kutsuja tilaisuuksiin !
04.04.2014 22:42
Ps. Minulla on jo vuodesta 2009 asti ollut tuolla Rakkausrunot/ Runot sivuilla sellainen tyyli, että Otakoppi tekee runon ja Kopittelija007 tekee runoarvosteluja ja tämän kopittelijan loin siksi, koska toiset alkoivat kopioimaan minun epävirallista nimimerkkiäni ja arvosteli runoja muka minuna esiintyen !
04.04.2014 22:27
Minulla ei ole kuin virallinen Otakoppi valokuvalla aloituksia varten koska otakopilla on myös yli 300 runoa profiilillani ja haluan että löydän ne tarvittaessani ja rekkaamaton otakops ja tämä kopittelija007 että voin virheen sattuessa korjata viestiä !
Mutta sinä esim huutelet puskista etkä uskalla edes rekisteröityä niin kuin muutkin trollit täällä !
Naurettavaa hameväkeä muka vielä uskovaisia mutta ei edes uskalla seisoa sanojensa takana ! Kuvastaa juuri sitä epärehellisyyttä !
Vain muutama uskaltaa rekisteröityä ja laittaa valokuvan ja minä kuulun niihin ! :)
04.04.2014 22:21
Aina samaa selittelyä mutta tähän Ylienkeli Mikaeliinkaan en ole saanut yhtään järkevää selitystä ?
Eli vastaa sinä nyt !
MIKSI JEESUS JA YLIENKELI MIKAEL ON SAMASSA LAUSEESSA
ERI PERSOONANA VAIKKA OVAT ADVENTISTIEN OPIN MUKAAN
YKSI JA SAMA PERSOONA !
1 Tess 4:16
Web of Trust
04.04.2014 22:15
Ai ette pystynyt vastaamaan ja kuitenkin minulta tivataan jos jotakin opillista näkökantaa...
Tais mennä jauhot suuhun...
1 Tess 4:16
Web of Trust
04.04.2014 21:37
Minä olen jo kerran ei toivottuna saanut sinne jo hienotunteisen porttikiellon kun en uskonutkaan, että Ylienkeli Mikael = Jeesus Kristus, niin minun pitää kunnioittaa toisia ja pysyä nyt pois...
Lepäilkää te adventistit siellä ihan rauhassa...
04.04.2014 21:33
349 / 400