Otakopille kysymys.

kuis on?

Jeesus lunasti syntiset - otti osalleen heidän syntivelkansa eli heidän syntiensä seuraukset..

Minä sanon:
Synnin palkka on kuolema ja Jeesus kuoli ja otti siten osalleen syntiemme seuraukset - Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista.

Sinä sanot
Synti = kuolema ja synnin palkka on ikuinen helvetin piina . ja sanot että Jeesus ei kuollut vaan astui alas tuonelaan ..

Kuka uskosi mukaan on siellä ikuisessa piinassa maksamassa pellastuneiden syntivelkaa?

Kiitos vastauksesta.

28

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SINÄ VÄITÄT ETTÄ MINÄ OLEN JOSSAIN SANONUT NÄIN
      "Sinä sanot
      Synti = kuolema ja synnin palkka on ikuinen helvetin piina . ja sanot että Jeesus ei kuollut vaan astui alas tuonelaan .. "

HUOM: Minä en ole mistään helvetin piinoista puhunut sanallakaan !

ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISESTÄSI !

Mutta se on kyllä totta, että Jeesuksen henki meni yhdessä ryövärin kanssa
      Tuonelaan heidän ruumiinsa kuollessa, sinne "paratiisiin"," Aabrahamin helmaan" "kolmanteen taivaaseen" Ja kolmantena päivänä Jeesus palasi ruumiiseensa ja nousi kuolleista ruumiillisesti ja ilmestyi monelle siihen asti kunnes "helatorstaina" nousi Jumalan oikealla puolelle !
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Helatorstai

ELI

Minä uskon alkukristilliseen apostoliseen uskontunnustukseen jo vuodelta n.150jkr !

Minä uskon Jumalaan,
      Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan,
      ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan,
      meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta,
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      ASTUI ALAS TUONELAAN,
      NOUSI KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
      oikealla puolella
      ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
      eläviä ja kuolleita,

ja Pyhään Henkeen,
      pyhän yhteisen seurakunnan,
      pyhäin yhteyden,
      syntien anteeksiantamisen,
      ruumiin ylösnousemisen
      ja iankaikkisen elämän.

• Kuis on?

Olisit nyt rohkeasti vain vastannut kysymykseen - jokainen joka uskoo kuolemattomaan sieluun imisessä uskoo myös että synnin lopullinen palkka on ikuinen piina helvetissä. Toinen vaihtoehto olisi jokaisen pelastuminen ja siihenhän sinä et usko.

Toistan kysymysksen
      Kuka uskosi mukaan on siellä ikuisessa piinassa maksamassa pellastuneiden syntivelkaa?

Tiesikö Jumala jo ihmistä luodessaan, että osa ihmisistä joutuu ikuisesti kitumaan?

• Minä uskon että maailman lopulla ns " Toisessa kuolemassa" ei uskova ihminen erotetaan lopullisesti Jumalan pitkämielisyydestä ja Rakkaudesta ("agape") Sitä mitä se on ... en tiedä...
        Mutta jo se, että lopullisesti erotetaan Jumalan Rakkaudesta ei tunnu mukavalta ajatukselta.

Ilmestyskirja sanoo näin:
        20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

• Kopittelija007 kirjoitti:

Minä uskon että maailman lopulla ns " Toisessa kuolemassa" ei uskova ihminen erotetaan lopullisesti Jumalan pitkämielisyydestä ja Rakkaudesta ("agape") Sitä mitä se on ... en tiedä...
        Mutta jo se, että lopullisesti erotetaan Jumalan Rakkaudesta ei tunnu mukavalta ajatukselta.

20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

Minä henkilökohtaisesti tiedän, että minun nimeni on kirjoitettu "elämän kirjaan" sen olen saanut uskoni alussa profetiassa tiedoksi ja olen siis jo pelastettu, niin kuin kaikki muutkin "uudestisyntyneet" kristityt ja tämä asema Jumalan edessä ei muutu, sillä ei Jumala kutsumistaan kadu !

Minä uskon että maailman lopulla ns " Toisessa kuolemassa" ei uskova ihminen erotetaan lopullisesti Jumalan pitkämielisyydestä ja Rakkaudesta ("agape") Sitä mitä se on ... en tiedä...

20:14 "Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."

Tässähän selvästi sanotaan, että se on TOINEN KUOLEMA! Ei siis toinen elämä.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

20:14 "Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."

Tässähän selvästi sanotaan, että se on TOINEN KUOLEMA! Ei siis toinen elämä.

Niin ???? ETKÖ YMMÄRRÄ ????

Kuolemahan ei siis tarkoita koskaan minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
        1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
        2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
        3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
        Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.

JA MITÄ NYT TAPAHTUU TÄSSÄ NS."TOISESSA KUOLEMASSA" !
        JOKA EI KOSKE ENÄÄ "UUDESTISYNTYNEITÄ" !

Kuolema ja Tuonela heitetään tuliseen järveen kun niitä ei enää tarvita, iankaikkisuudessa; samoin kaikki ne ihmiset joita ei ole kirjoitettu Karitsan elämän kirjaan heitetään tuliseen järveen.
        Toinen kuolema on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta.
        Se mitä tämä "tulinen järvi" on, niin sitähän me emme tiedä koska tämä on
        ns. vertauskuvakieltä.

Mutta kaikki ELÄMÄN KIRJAAN kirjoitetut "UUDESTISYNTYNEET USKOVAT" loistavat tällöin Karitsan häissä ! :))

VERTAA:
        Joh3:1-12 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"

• 4.4.2014 matkalainen
        Kopittelija007 kirjoitti:

Toisinsanoen, p.erkele jäi voitolle, "ette suinkaan kuole" opilla ja ihminen pääsi kopittelijan mielestä elämänpuulle, söi ja näin elää iankaikkisesti,

--- vaikka Jumala sen esti ja laittoi kerubit elämänpuulle johtavan tien vartioon----

Siis on kaksi sanaa ja kaksi eri todistusta.

Jumalan pelastussuunnitelma on rauennut, sillä vain siinä on iankaikkinene elämä, jossa kerran suunniteltiin luoda kaikki uudeksi ja kainen entisen piti mennä, että sitä ei enää ole.

Myös se, että Malakiassa mainittu tuomio jumalattomalle, jossa tuli polttaa tuhkaksi, nämä olkinuket, jalkojen alle, eedeniin, se on menetetty, koska

kopittelija julistautui olevansa jumala ja muuttavansa Jumalan suunnitelman toiseksi, pe.rkeleen suunnitelmaksi ja he jumalattomina elävät iankaikkisesti.

Siellä sitten Riitta Nenosen, u1 kanssa käyvät joka sapattina katsomassa helvetin kidutusta iankaikkisesta iankaikkiseen.

On siinä teillä osat olemassa. Mutta, mitäpä te täällä pärisette, menkää uskossa autuaana eteenpäin. Saatte mennä aivan omissa leireissä, täällä olevat eivät varmaankaan halua sotkeutua teitin ihanaan osaanne.

Mutta, turhaa sitä on tänne tulla tyrkyttämään, sillä on se niin hirvittävää ihmisoppia, että. Siellä sitten kurkistelkaa kidutussavuja niitä rakkaita sukulaisianne sapattikokouksissanne taivaassa, jonka olette luoneet nähtäväksemme.

Meitä se ei kiinnosta.

Onhan niitä kirjallisuuksissa ollut tekstiä, että helvetin portin yläpuolella on teksti. "tervetuloa helvettiin" .. Siellä Jeesus käyskentelee kituvien luona ja kun ne anelee armoa, sanoo, että olisitten elämässä tehneet parannuksen jne.

Eli tämä teksti on todellisuutta helvettikirjoista. Siellä oli lonkeroita, jossa nämä kidutetu kulkee ja syövät jäseniä, jotka kasvavat taas uudelleen ja taas sama uudelleen. Eli aivan suomeksi on vapaissa suunnissa erinomaista helvettikirjallisuutta... Että otahan koppi kops. ja maistele sitä oppisi ihanaa tulevaisuutta. Ai, ja niin. Samaan liittäen tuolta lestadiolaisuudesta, lapsikasteesta ja hellanäärestä, itkevien äitien kohdalla, joiden lapset oli kuollut synnytyksessä ja ei keritty kastaa..... Sama läksysi, mutta eri formaatissa, eri suunnilta.

He itkevät, kohetaessaan hellaa ja hiillosta, että siellä ne kituvat nämä pienet.
        Äitini oli lestadiolainen ja hän itse kertoi minulle tämän totuuden, ja uskon häntä.

Että siitä vain kopi, kopi... otahan tarjotin vastaan, jos se on taivaasta laskettu, kaikkine matelijoineen ja syö.... oppisi on sellainen, mutta, minä en tule sinun taivaaseen koskaan, en milloinkaan enkä tunnusta suurta harhaasi.

ja turhaa sinä täällä olet tuputtamassa sitä toisillekaan.

• opihan kopi tämä
        4.4.2014 matkalainen kirjoitti:

Toisinsanoen, p.erkele jäi voitolle, "ette suinkaan kuole" opilla ja ihminen pääsi kopittelijan mielestä elämänpuulle, söi ja näin elää iankaikkisesti,

--- vaikka Jumala sen esti ja laittoi kerubit elämänpuulle johtavan tien vartioon----

Siis on kaksi sanaa ja kaksi eri todistusta.

Jumalan pelastussuunnitelma on rauennut, sillä vain siinä on iankaikkinene elämä, jossa kerran suunniteltiin luoda kaikki uudeksi ja kainen entisen piti mennä, että sitä ei enää ole.

Myös se, että Malakiassa mainittu tuomio jumalattomalle, jossa tuli polttaa tuhkaksi, nämä olkinuket, jalkojen alle, eedeniin, se on menetetty, koska

kopittelija julistautui olevansa jumala ja muuttavansa Jumalan suunnitelman toiseksi, pe.rkeleen suunnitelmaksi ja he jumalattomina elävät iankaikkisesti.

Siellä sitten Riitta Nenosen, u1 kanssa käyvät joka sapattina katsomassa helvetin kidutusta iankaikkisesta iankaikkiseen.

On siinä teillä osat olemassa. Mutta, mitäpä te täällä pärisette, menkää uskossa autuaana eteenpäin. Saatte mennä aivan omissa leireissä, täällä olevat eivät varmaankaan halua sotkeutua teitin ihanaan osaanne.

Mutta, turhaa sitä on tänne tulla tyrkyttämään, sillä on se niin hirvittävää ihmisoppia, että. Siellä sitten kurkistelkaa kidutussavuja niitä rakkaita sukulaisianne sapattikokouksissanne taivaassa, jonka olette luoneet nähtäväksemme.

Meitä se ei kiinnosta.

Onhan niitä kirjallisuuksissa ollut tekstiä, että helvetin portin yläpuolella on teksti. "tervetuloa helvettiin" .. Siellä Jeesus käyskentelee kituvien luona ja kun ne anelee armoa, sanoo, että olisitten elämässä tehneet parannuksen jne.

Eli tämä teksti on todellisuutta helvettikirjoista. Siellä oli lonkeroita, jossa nämä kidutetu kulkee ja syövät jäseniä, jotka kasvavat taas uudelleen ja taas sama uudelleen. Eli aivan suomeksi on vapaissa suunnissa erinomaista helvettikirjallisuutta... Että otahan koppi kops. ja maistele sitä oppisi ihanaa tulevaisuutta. Ai, ja niin. Samaan liittäen tuolta lestadiolaisuudesta, lapsikasteesta ja hellanäärestä, itkevien äitien kohdalla, joiden lapset oli kuollut synnytyksessä ja ei keritty kastaa..... Sama läksysi, mutta eri formaatissa, eri suunnilta.

He itkevät, kohetaessaan hellaa ja hiillosta, että siellä ne kituvat nämä pienet.
        Äitini oli lestadiolainen ja hän itse kertoi minulle tämän totuuden, ja uskon häntä.

Että siitä vain kopi, kopi... otahan tarjotin vastaan, jos se on taivaasta laskettu, kaikkine matelijoineen ja syö.... oppisi on sellainen, mutta, minä en tule sinun taivaaseen koskaan, en milloinkaan enkä tunnusta suurta harhaasi.

ja turhaa sinä täällä olet tuputtamassa sitä toisillekaan.

1Mo 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan ---> hänellä olisi iankaikkinen elämä.

oh 5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, ----> niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, ------> sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan -----> on siirtynyt kuolemasta elämään.
        Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja ------> jotka sen kuulevat ne saavat elää.

Joh 6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä

Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Joh 6:48 Minä olen elämän leipä.

Joh 6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        Joh 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ----- > ei teillä ole elämää itsessänne. < ---- ts. elämää ei ole jumalattomalla itsellään, että voisi elää iankaikkisesti.
        Näin sanoo Jeesus. Elämä on ehdollistettu Kristuksessa, joka on iankaikkisen elämän armolahja. Se on Jumalan Sanan kautta totta ja Amen.

Joh 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        Joh 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. .... joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

Joh 6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;

Ts. Jeesuksella on iankaikkisen lämän Sanat... eli sen kautta on iankaikkinen elämä, ei niinkuin kopittelija sekoilee.

Tämä on Kirjoitettu ja kirjoituksien äärellä, pe.rkeleellä sanoineen ei ole mitään valtaa...

Kadotettu on tuhka iankaikkisuudessa. He ovat olkinukkeja...

Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
        Mal 4:2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
        Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

• Ja vielä kun puhutaan ns. "Tuonelasta" (hebr. "sheol") eli tästä tästä ns.
      "kuolleiden valtakunnasta", " Aabrahamin helmasta", "Paratiisista", "Kolmannesta taivaasta" ns.henkimaailmallisesta "välitilasta", joka on jakautunut kahteen eri osaan...niin... vertaa:

Luuk16:24 Rikas mies sanoo: "Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään MINUN KIELTÄNI" :O

Eli tässä kohden jossa puhutaan rikkaasta miehestä ja tuonelasta ja sen vaivan puolesta niin siinä ei puhuta mistään "helvetin tulesta" ja liekeissä käristymisestä vaan siitä, että siellä tämän rikkaan miehen "omat puheet ja sanat" mitä hän maan päällä on puhunut vaivaavat häntä..."lähetä Lasarus jäähdyttämään KIELTÄNI ! "
      Eli ihmisen omat teot ja puheet vaivaavat häntä siellä tuonelan huonommalla puolella, mikä onkin aivan ymmärrettävää ja siksi rikas mies kysyykin, että voisiko vaikka Lasarus mennä kertomaan hänen 5 veljelleen ettei he vaan joutuisi tähän vaivan paikkaan... ja tämä kertomus ei siis sano etteikö se olisi mahdollista, vaan Aabraham sanoo ( 16:31):"'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

VRT vielä: Room 10:10 "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja SUUN tunnustuksella pelastutaan." :)

• hyvä sylvi, mitä puh

Just, joo. Siellä sitten jeesuksesi kanssa käyskentelet iankaikkisesti sapattisin ja voivottelette, ettei tehty parannusta, eikä enää voi tehdä mitään.
        P.erkele hämmentää hiilipannua ja polttelee naapureita.
        Siinä sitten lohduttelette, vaikka helluntalaisisää, jonka poika kuoli tapaturmaisesti.
        Isä sairastui henkisesti aivan sairaalakuntoon, kun ajatteli, kuinka poika nyt kituu siellä kääntymättömänä helvetin tulessa.

Eli syökää nyt JO, tätä oppienne mannaa. Se ravitsee hyvin sielua ja näyttää, kuinka sairas on teidän ihmislähtöinen tulkintanne tässä ajassa.

Mussuttelehan rauhassa, maistuuko hyvältä oma keitoksenne noilla mausteilla.

Miten sairasta, sanon minä, jota Kirjoituset eivät tue.

• todetaan vielä

Vielä kopittelijalle.

Tuomioita ei ole vielä ihmiskunnalle julistettu. Vasta kun herätetään haudasta on Jumalan kello siinä h-hetkessä.

Eli älä tarinoi satuja omien näkemystesi perusteella.

Vasta kun tuomio julistaa kadotetun kadotetuksi helvetin tulessa, niin hän kuolee toisen kuoleman

ja sitten senjälkeen luodaan kaikki UUdeksi, ja entistä ei enää ole.

ts. Jumala sen tekee. Hän puhdistaa luomakunnan siihen kuntoon, kuin sen pitää olla. Ei syntiä, eikä syntistä tarvita johonkin luomakunnan takanurkan liiteriin, että tämä maallisest selittelijät sen mieltävät. Omantuntonsa tähden, kun tehdään jokainen sielu, mukamas kuolemattomaksi, niin hirvittävä harhahan siitä syntyy ja vielä sinäkin kopittelija hoet mielettömiä juttujas, ihmiskäsityksiä ja tarinatupien haastamisia..

Hyppää hyvä ihminen jo pois p.erkeleen juonista.

• JA ESIMERKIKSI tässä kohden Tuonelan portit Jeesuksen sinne mennessä on hetken auki !!!! :O
        (Ilm1:18 "minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet")

Matt27:51-53 "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
        haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
        He lähtivät haudoistaan ("mnēmeiōn"="muistamisesta"), ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."

ELI EI nämä "sielut" vielä mihinkään taivaaseen vielä noussut vaan ilmestyivät jonkin aikaa monille, sillä oikea YLÖSNOUSEMUS tapahtuu vasta Jeesuksen tullessa takaisin toisen kerran !
        1Tess 4:14-17"uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin YHDESSÄ hänen kanssaan."...emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet... Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin... jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"

VRT: Ilm 21:9 " "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
        eli "UUDESTISYNTYNEET" KRISTITYT !!!
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN." !!!! :O

• todetaan vielä kirjoitti:

Vielä kopittelijalle.

Tuomioita ei ole vielä ihmiskunnalle julistettu. Vasta kun herätetään haudasta on Jumalan kello siinä h-hetkessä.

Eli älä tarinoi satuja omien näkemystesi perusteella.

Vasta kun tuomio julistaa kadotetun kadotetuksi helvetin tulessa, niin hän kuolee toisen kuoleman

ja sitten senjälkeen luodaan kaikki UUdeksi, ja entistä ei enää ole.

ts. Jumala sen tekee. Hän puhdistaa luomakunnan siihen kuntoon, kuin sen pitää olla. Ei syntiä, eikä syntistä tarvita johonkin luomakunnan takanurkan liiteriin, että tämä maallisest selittelijät sen mieltävät. Omantuntonsa tähden, kun tehdään jokainen sielu, mukamas kuolemattomaksi, niin hirvittävä harhahan siitä syntyy ja vielä sinäkin kopittelija hoet mielettömiä juttujas, ihmiskäsityksiä ja tarinatupien haastamisia..

Hyppää hyvä ihminen jo pois p.erkeleen juonista.

PS. OLIKO TÄMÄ ALOITTAJAN KYSYMYS OSOITETTU OTAKOPILLE VAI SINULLE "TROLLI" ?

PS. OLIKO TÄMÄ ALOITTAJAN KYSYMYS OSOITETTU OTAKOPILLE VAI SINULLE "TROLLI" ?

Ja toiseksi en ymmärrä yhtään mitä sinä höriset "elämän puista" ja "te ette suinkaan kuole" ja sun muista epäloogisista epärationaalisista sekoiluistasi mitä sinä sanoillasi yrität vaahtopäissäsi minulle kertoa !
        Jos haluat kertoa noita sinun epämääräisiä teesejäsi, niin avaa oma aloitus kertoaksesi niistä niin ehken sitten ymmärrän mitä mielesi syövereissä liikkuu ! :)

• ai jahas..

Ja toiseksi en ymmärrä yhtään mitä sinä höriset "elämän puista" ja "te ette suinkaan kuole" ja sun muista epäloogisista epärationaalisista sekoiluistasi mitä sinä sanoillasi yrität vaahtopäissäsi minulle kertoa !
        Jos haluat kertoa noita sinun epämääräisiä teesejäsi, niin avaa oma aloitus kertoaksesi niistä niin ehken sitten ymmärrän mitä mielesi syövereissä liikkuu ! :)

Sehän selittää täysin sen, että et ymmärrä raamatusta mitään.
        Raamattu itse puhuu elämänpuusta, sekä tuosta rienaajan väittämästä, ette suinkaan kuole. Eli jos sinun raamattutietämys on noin ala-arvoista, niin mene opettelmaan sanaa, että jotain painoarvoa saat teksteihin.

ts. keskusteluareenasi on aivan väärä, koska hengettömyys ei löydä Raamatun Henkeä.

• ai jahas.. kirjoitti:

Sehän selittää täysin sen, että et ymmärrä raamatusta mitään.
        Raamattu itse puhuu elämänpuusta, sekä tuosta rienaajan väittämästä, ette suinkaan kuole. Eli jos sinun raamattutietämys on noin ala-arvoista, niin mene opettelmaan sanaa, että jotain painoarvoa saat teksteihin.

ts. keskusteluareenasi on aivan väärä, koska hengettömyys ei löydä Raamatun Henkeä.

Olipa "naiivi" kommentti... *nauraa*

No ehken minä teidän "puskahuutelijoiden" "hengen tuotteista" jotain opin...
        tai jos en muuta niin ainakin sen, että
        " usko ei ole joka miehen " ...

Olipa "naiivi" kommentti... *nauraa*

No ehken minä teidän "puskahuutelijoiden" "hengen tuotteista" jotain opin...
        tai jos en muuta niin ainakin sen, että
        " usko ei ole joka miehen " ...

Tai vaikka sen, että moni opettaa, että raamatussa lukee " usko ei ole jokamiehen" mutta liekö siinäkään mitää perää... pelkkää ihmisten olettamusta niin kuin
        nämä adventistien opinmääreet ! *hymyilee*

• Näe

JA ESIMERKIKSI tässä kohden Tuonelan portit Jeesuksen sinne mennessä on hetken auki !!!! :O
        (Ilm1:18 "minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet")

Matt27:51-53 "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
        haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
        He lähtivät haudoistaan ("mnēmeiōn"="muistamisesta"), ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."

ELI EI nämä "sielut" vielä mihinkään taivaaseen vielä noussut vaan ilmestyivät jonkin aikaa monille, sillä oikea YLÖSNOUSEMUS tapahtuu vasta Jeesuksen tullessa takaisin toisen kerran !
        1Tess 4:14-17"uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin YHDESSÄ hänen kanssaan."...emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet... Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin... jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"

VRT: Ilm 21:9 " "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
        eli "UUDESTISYNTYNEET" KRISTITYT !!!
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN." !!!! :O

Tuonelan ja kuoleman avaimet tarkoittavat vain että Jeesuksella on valta herättää kuoleet takaisin elämään. Tuonela on se tila mistä kuolleet kerran herätetään takaisin elämään. Kun tuonela ja kuolema (tapahtuma) kerran heitetään tuliseen järveen (tarkoittaa lopullista loppua) niinkuin ilmestyskirja kertoo sen jälkeen ei enää ole ylösnousemusta kenelläkään eikä syntiä ja sen aiheuttamaa kuolemaa. Sillä kaikki tehdään uusiksi ..

Temppelin väliverho repesi kahtia osoitukseksi siitä, että maallinen tem ppeli oli tehtävänsä tehnyt ja että meillä on taivaallinen ylipappimme Jeesus voideltu tehtäväänsä Pyhällä Hengellä.

Tietenkin me uskomme, että Jeesus on noussut kuolleista - Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolon unesta - esikoisena kuolleista nousseista.

Yrittäisit edes ymmärtää .. Raamattu on ristiriidaton itsensä kanssa - ei niinkuin sinun uskontosi. Minua IHMETYTTÄÄ että et näe mita Raamattu kertoo - vaikka luet ..
        JOKA KERTA kun uskossasi on ristiriitaisuuksia on vika sinun - ei Raamatun .. siis tutki asioita -- niin löydät vastaukset Raamatusta .. ei muualta ..

• Näe kirjoitti:

Tuonelan ja kuoleman avaimet tarkoittavat vain että Jeesuksella on valta herättää kuoleet takaisin elämään. Tuonela on se tila mistä kuolleet kerran herätetään takaisin elämään. Kun tuonela ja kuolema (tapahtuma) kerran heitetään tuliseen järveen (tarkoittaa lopullista loppua) niinkuin ilmestyskirja kertoo sen jälkeen ei enää ole ylösnousemusta kenelläkään eikä syntiä ja sen aiheuttamaa kuolemaa. Sillä kaikki tehdään uusiksi ..

Temppelin väliverho repesi kahtia osoitukseksi siitä, että maallinen tem ppeli oli tehtävänsä tehnyt ja että meillä on taivaallinen ylipappimme Jeesus voideltu tehtäväänsä Pyhällä Hengellä.

Tietenkin me uskomme, että Jeesus on noussut kuolleista - Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolon unesta - esikoisena kuolleista nousseista.

Yrittäisit edes ymmärtää .. Raamattu on ristiriidaton itsensä kanssa - ei niinkuin sinun uskontosi. Minua IHMETYTTÄÄ että et näe mita Raamattu kertoo - vaikka luet ..
        JOKA KERTA kun uskossasi on ristiriitaisuuksia on vika sinun - ei Raamatun .. siis tutki asioita -- niin löydät vastaukset Raamatusta .. ei muualta ..

ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ OPPINNE ON ELLEN G WHITEN HARHANÄKYYN PERUSTUVAA HARHAA EIKÄ OLE SOPUSOINNUSSA RAAMATUN KANSSA !

OSTA SILMÄVOIDETTA JA NÄE !

Ellen G White/ Kirjasta Kristillisiä kokemuksia sivu 139

~~

" Näin näyssä kaksi sotajoukkoa hirvittävässä taistelussa.
        Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni.
        Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan.
        Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille.
        Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon.
        Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko".
        Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa.
        Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."
        ~~

JA NÄIN SYNTYY HARHAOPPI NIMELTÄÄÄN 3 ENKELIN SANOMA, YLIENKELI MIKAEL ON JEESUS, "PYHÄ JÄÄNNÖS" ("erottautuneet"), jne, jne

ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ OPPINNE ON ELLEN G WHITEN HARHANÄKYYN PERUSTUVAA HARHAA EIKÄ OLE SOPUSOINNUSSA RAAMATUN KANSSA !

OSTA SILMÄVOIDETTA JA NÄE !

Ellen G White/ Kirjasta Kristillisiä kokemuksia sivu 139

~~

" Näin näyssä kaksi sotajoukkoa hirvittävässä taistelussa.
        Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni.
        Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan.
        Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille.
        Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon.
        Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko".
        Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa.
        Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."
        ~~

JA NÄIN SYNTYY HARHAOPPI NIMELTÄÄÄN 3 ENKELIN SANOMA, YLIENKELI MIKAEL ON JEESUS, "PYHÄ JÄÄNNÖS" ("erottautuneet"), jne, jne

ja jatkoksi vielä tähän....

Tästä Ellenin näystä siis syntyy HARHAOPPI että Adventistit on muka joku
        " Pyhä jäännös " !
        Lainaus näky: "Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko". :O

Tässä Ellenin näyssä oleva Jes 10 raamatun kohta kokonaisuudessaan ja siinä puhutaan kyllä Israelin kansan jäännöksestä, Jaakobin jäännöksestä eli Jeesukseen uskovista juutalaisista !!! EI SIIS MISTÄÄN ADVENTISTEISTA " PYHÄNÄ JÄÄNNÖKSENÄ ! VAAN ISRAELIN KANSAN JÄÄNNÖKSESTÄ RAAMATTU PUHUU !

Jes10:16 Sentähden Herra, Herra Sebaot, lähettää hänen lihavuuteensa näivetystaudin, ja hänen kunniansa alle syttyy tuli niinkuin tulipalo.
        10:17 Israelin valkeus on tuleva tuleksi ja hänen Pyhänsä liekiksi, joka polttaa ja kuluttaa hänen ohdakkeensa ja orjantappuransa yhtenä päivänä
        10:18 ja hänen metsänsä ja puutarhansa ihanuuden, hamaan luihin ja ytimiin, ja hän tulee RIUTUVAN SAIRAAN KALTAISEKSI.
        10:19 On helppo lukea ne puut, jotka jäävät hänen metsästänsä jäljelle; poikanen voi ne kirjoittaa muistiin.
        10:20 Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
        10:21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
        10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."

Ja lainaus näystä vielä:
        " Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen"

Tässä kohtaa tässä Ellenin "päiväunessa" hyvin korostuu tämä adventistien ajatus "pyhästä jäännöksestä" ja siitä heidän omahyväisestä farisealaisesta hengestä eli hebr. "Perushim" = eristyneet, erottautuneet

Ja tässä myös tämä mihin tämä näky virheellisesti kytketään raamatussa:
        JohIlm12:7-9 "Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."

Eli Ellenin näyssä "Pelastuksemme Päämies johti taistelua, Prinssi Immanuel" ja RAAMATTU taas sanoo, että Ylienkeli Mikael johti taistelua ja että nämä kaksi näkyä saataisiin yhteen sovitettua niin Ylienkeli Mikaelista pitää tehdä Jeesus !

JA NÄIN ON SYNTYNYT TÄYSIN HARHAOPPI MIKAEL = JEESUS !

Ja näin tämä harha on edennyt JEHOVIEN OPPIIN myös ja tälläiseen oppiin kuin
        Urantia-kirja jonka päävastuussa oli adventistipastori ja lääkäri, tri William S. Sadler, joka toimi psykiatrina ja professorina Chicagon yliopistossa sekä opettajana McCormickin teologisessa seminaarissa.
        http://www.netikka.net/mpeltonen/urantia.htm
        http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro

ELI HARHANÄYSTÄ SYNTYY VAIN LISÄHARHAA JA KOKO
        ADVENTISMI ELÄÄ HARHASSA KUN OPETTAA NÄIN !

ja jatkoksi vielä tähän....

Tästä Ellenin näystä siis syntyy HARHAOPPI että Adventistit on muka joku
        " Pyhä jäännös " !
        Lainaus näky: "Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko". :O

Tässä Ellenin näyssä oleva Jes 10 raamatun kohta kokonaisuudessaan ja siinä puhutaan kyllä Israelin kansan jäännöksestä, Jaakobin jäännöksestä eli Jeesukseen uskovista juutalaisista !!! EI SIIS MISTÄÄN ADVENTISTEISTA " PYHÄNÄ JÄÄNNÖKSENÄ ! VAAN ISRAELIN KANSAN JÄÄNNÖKSESTÄ RAAMATTU PUHUU !

Jes10:16 Sentähden Herra, Herra Sebaot, lähettää hänen lihavuuteensa näivetystaudin, ja hänen kunniansa alle syttyy tuli niinkuin tulipalo.
        10:17 Israelin valkeus on tuleva tuleksi ja hänen Pyhänsä liekiksi, joka polttaa ja kuluttaa hänen ohdakkeensa ja orjantappuransa yhtenä päivänä
        10:18 ja hänen metsänsä ja puutarhansa ihanuuden, hamaan luihin ja ytimiin, ja hän tulee RIUTUVAN SAIRAAN KALTAISEKSI.
        10:19 On helppo lukea ne puut, jotka jäävät hänen metsästänsä jäljelle; poikanen voi ne kirjoittaa muistiin.
        10:20 Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
        10:21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
        10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."

Ja lainaus näystä vielä:
        " Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen"

Tässä kohtaa tässä Ellenin "päiväunessa" hyvin korostuu tämä adventistien ajatus "pyhästä jäännöksestä" ja siitä heidän omahyväisestä farisealaisesta hengestä eli hebr. "Perushim" = eristyneet, erottautuneet

Ja tässä myös tämä mihin tämä näky virheellisesti kytketään raamatussa:
        JohIlm12:7-9 "Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."

Eli Ellenin näyssä "Pelastuksemme Päämies johti taistelua, Prinssi Immanuel" ja RAAMATTU taas sanoo, että Ylienkeli Mikael johti taistelua ja että nämä kaksi näkyä saataisiin yhteen sovitettua niin Ylienkeli Mikaelista pitää tehdä Jeesus !

JA NÄIN ON SYNTYNYT TÄYSIN HARHAOPPI MIKAEL = JEESUS !

Ja näin tämä harha on edennyt JEHOVIEN OPPIIN myös ja tälläiseen oppiin kuin
        Urantia-kirja jonka päävastuussa oli adventistipastori ja lääkäri, tri William S. Sadler, joka toimi psykiatrina ja professorina Chicagon yliopistossa sekä opettajana McCormickin teologisessa seminaarissa.
        http://www.netikka.net/mpeltonen/urantia.htm
        http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro

ELI HARHANÄYSTÄ SYNTYY VAIN LISÄHARHAA JA KOKO
        ADVENTISMI ELÄÄ HARHASSA KUN OPETTAA NÄIN !

JA MITEN TE VIISAAT ADVENTISTIT SELITTÄTTE TÄMÄN !

MIKSI JEESUS JA YLIENKELI MIKAEL ON SAMASSA LAUSEESSA
        ERI PERSOONANA VAIKKA OVAT ADVENTISTIEN OPIN MUKAAN
        YKSI JA SAMA PERSOONA !

1 Tess 4:16

"Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
        ja JUMALAN ("theou" = " God")pasunan kuuluessa,
        ja Kristuksessa ("christō" = "Christ") kuolleet nousevat ylös ensin."

http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm
        Web of Trust

YKSI JA SAMA PERSOONA !

"Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen

Web of Trust

MITÄHÄN MAHTAISIVAT ADVENTISTIT SANOA MINULLE JOS MINÄ ALKAISIN
        SELITTÄMÄÄN ETTÄ MINÄ NÄIN TÄLLAISEN NÄYN JA ALKAISIN KERTOMAAN
        JOTAIN VASTAAVAA KUIN TUO ELLENIN "NÄKY" ! *hymyilee"

• kuis on

YKSI JA SAMA PERSOONA !

Web of Trust

On jo selitetty! Olisit lukenut, vaikka eipä me olla sulle mitään selityksiä velkaa. Lue itse raamatusta, sieltä löytyy selostus kaikkiin hengellisiin kysymyksiisi.

Turhaa täällä riehut ja HUUDAT!
        Et saa yhtäkään adventistiä käännyttettyä iankaikkisen piinan oppiisi.
        Ihmetellä täytyy sinun jumalasi sadistisuutta, taitaa olla teikäläisillä aivan eri jumala kuin raamatullisilla kristityillä.

• kuis on kirjoitti:

On jo selitetty! Olisit lukenut, vaikka eipä me olla sulle mitään selityksiä velkaa. Lue itse raamatusta, sieltä löytyy selostus kaikkiin hengellisiin kysymyksiisi.

Turhaa täällä riehut ja HUUDAT!
        Et saa yhtäkään adventistiä käännyttettyä iankaikkisen piinan oppiisi.
        Ihmetellä täytyy sinun jumalasi sadistisuutta, taitaa olla teikäläisillä aivan eri jumala kuin raamatullisilla kristityillä.

Ai ette pystynyt vastaamaan ja kuitenkin minulta tivataan jos jotakin opillista näkökantaa...
        Tais mennä jauhot suuhun...

Web of Trust

• Näe

Ai ette pystynyt vastaamaan ja kuitenkin minulta tivataan jos jotakin opillista näkökantaa...
        Tais mennä jauhot suuhun...

Web of Trust

vaikea on sinulle mitään vastata kun kyselet samoja kysymyksiä kerta kerran jälkeen vastauksista piittaamatta. Kyselette Mikaelista, sapatista, ruuista ja taivaallisesta pyhäköstä kerta kerran jälkeen .. jos kyseessä olisi halu tietää - olisi asia jo selvä kauan sitten, sillä noihin kysymyksiin on vastattu varmaan sata kertaa tälläkin palstalla. Kyseessä on pelkkä vinoilu .. ei muuta.

Siksi sinäkin haluaisit tietää adventismin kannan olisit vastauksista iloinen - koska niissä on selvitetty asia niin monet kerrat.

Se mikä minua hymyillyttää on että sinä puhut trollaamisesta .. mitä muuta itse teet kuin trollaat .. kayttäen monia nimimerkkejä.

• Näe kirjoitti:

vaikea on sinulle mitään vastata kun kyselet samoja kysymyksiä kerta kerran jälkeen vastauksista piittaamatta. Kyselette Mikaelista, sapatista, ruuista ja taivaallisesta pyhäköstä kerta kerran jälkeen .. jos kyseessä olisi halu tietää - olisi asia jo selvä kauan sitten, sillä noihin kysymyksiin on vastattu varmaan sata kertaa tälläkin palstalla. Kyseessä on pelkkä vinoilu .. ei muuta.

Siksi sinäkin haluaisit tietää adventismin kannan olisit vastauksista iloinen - koska niissä on selvitetty asia niin monet kerrat.

Se mikä minua hymyillyttää on että sinä puhut trollaamisesta .. mitä muuta itse teet kuin trollaat .. kayttäen monia nimimerkkejä.

Aina samaa selittelyä mutta tähän Ylienkeli Mikaeliinkaan en ole saanut yhtään järkevää selitystä ?

Eli vastaa sinä nyt !

YKSI JA SAMA PERSOONA !

Web of Trust

• Näe kirjoitti:

Minulla ei ole kuin virallinen Otakoppi valokuvalla aloituksia varten koska otakopilla on myös yli 300 runoa profiilillani ja haluan että löydän ne tarvittaessani ja rekkaamaton otakops ja tämä kopittelija007 että voin virheen sattuessa korjata viestiä !

Mutta sinä esim huutelet puskista etkä uskalla edes rekisteröityä niin kuin muutkin trollit täällä !
        Naurettavaa hameväkeä muka vielä uskovaisia mutta ei edes uskalla seisoa sanojensa takana ! Kuvastaa juuri sitä epärehellisyyttä !

Vain muutama uskaltaa rekisteröityä ja laittaa valokuvan ja minä kuulun niihin ! :)

Minulla ei ole kuin virallinen Otakoppi valokuvalla aloituksia varten koska otakopilla on myös yli 300 runoa profiilillani ja haluan että löydän ne tarvittaessani ja rekkaamaton otakops ja tämä kopittelija007 että voin virheen sattuessa korjata viestiä !

Mutta sinä esim huutelet puskista etkä uskalla edes rekisteröityä niin kuin muutkin trollit täällä !
        Naurettavaa hameväkeä muka vielä uskovaisia mutta ei edes uskalla seisoa sanojensa takana ! Kuvastaa juuri sitä epärehellisyyttä !

Vain muutama uskaltaa rekisteröityä ja laittaa valokuvan ja minä kuulun niihin ! :)

Ps. Minulla on jo vuodesta 2009 asti ollut tuolla Rakkausrunot/ Runot sivuilla sellainen tyyli, että Otakoppi tekee runon ja Kopittelija007 tekee runoarvosteluja ja tämän kopittelijan loin siksi, koska toiset alkoivat kopioimaan minun epävirallista nimimerkkiäni ja arvosteli runoja muka minuna esiintyen !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      113
      1828
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      151
      1287
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1277
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      992
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      952
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      896
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      824
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      807
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      792
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      771
    Aihe