Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7984

  1. Enkä minä ;D

    Kristittyjen vainot loppuivat 310-luvulla.
    Kristinuskon asema muuttui merkittävästi, kun keisari Konstantinos, joka sai myöhemmin lisänimen Suuri takasi uskonnonvapauden.
    Valmistauttuessaan taisteluun hän oli auringossa nähnyt Kristus-monogrammin sekä tekstin "tässä merkissä olet voittava". Ja tämän jälkeen
    Konstantinos ei ainoastaan sallinut kristinuskoa vaan alkoi suosia ja edistää sitä.

    Keisarin kääntyminen Voittamattoman Auringon palvojasta kristityksi ei merkinnyt suurta muutosta, olihan aurinkokulttikin monoteistinen.
    Vaikka konstantinolaisen käänteen takana oli ehkä myös poliittiset syyt niin ei
    ole syytä epäillä, etteikö keisari olisi ollut itsekin kristitty, vaikka ottikin kasteen ajan tavan mukaan vasta kuolinvuoteella...

    Konstantinoksen kuoleman jälkeen pakanallisten jumalten johtoasema yritettiin palauttaa, mutta kristinuskosta oli tullut liian voimakas hävitettäväksi ja näin
    Keisari Theodosius Suuri teki siitä valtionuskonnon 380-luvulla

    Monien vallalla olleiden harhaoppien takia Keisari Konstantinos Suuri kutsui koolle konsiilin eli kirkolliskokouksen Nikaiaan vuonna 325. Siellä kolminaisuusoppi hyväksyttiin kirkon viralliseksi opiksi. Se vahvistettiin lopullisesti Konstantinopolin konsiilissa
    v 381. Näin syntynyttä uskontunnustusta kutsutaan Nikaian-Konstantinopolin uskontunnustukseksi.
    Se yhdessä Apostolisen uskontunnustuksen (v.150) kanssa on edelleen
    käytössä kaikkialla kristikunnassa.

    Oppiriitojen vuoksi kirkolliskokouksia kutsuttiin koolle myöhemminkin.
    Khalkedonin konsiilissa v. 451 määriteltiin oppi Kristuksen kahdesta luonnosta.
    Sen mukaan Jeesus on yhtä aikaa sekä kokonaan Jumala että kokonaan ihminen.
    Näin torjuttiin sekä ne harhaopit, jotka pitivät Jeesusta Jumalana ja näennäisesti vain ihmisenä että ne, joiden mukaan Jeesus oli vain ihminen.

    )Ps. Teos josta olen ottanut tietoja tähän on
    AD2000 KRISTINUSKO JA KRISTILLISET KIRKOT joka kattaa lukion
    evankelisluterilaisen uskonnon samannimisen kurssin, joka määritellään lukion
    opetussuunnitelman perusteissa
    Tämä on erittäin hyvä supistettu teos Kirkkojen historiasta ja loppuosassa
    hyvä ENSYKLOPEDIA eri sanontojen merkityksille ! :)
    Ja tästä löytyy kristinuskon kehitys hienosti ja selväpiirteisesti kerrottuna ! :)
    Hyvä kirja ! Ja kirpparilta ostettu 5 eurolla ! ;D
    Olen käyttänyt tätä usein ja lisännyt siihen eri alkusanojen merkityksiä :)
  2. Ja sinä "SYYTTÄJÄ" !
  3. Niin ei tämä "noita" tässä mielestäni ole mikään "demoni" eikä myöskään "Samuel" ole mikään demoni !
    Vaan ongelma henkimaailmaan tunkeutumisessa on se, että silloin ihminen joutuu alttiiksi kaikelle mitä henkimaailma pitää sisällään eli myös pahan demoniset voimat, langenneet enkelit, ja muu sellainen !
    Ja tästä syystä Jumala suojellakseen ihmistä rakkaudessaan varoittaa ihmisiä, että sellaista ei saa harjoittaa mutta Jumala ei sano etteikö se olisi mahdollista !
    Aina kun Jumala antaa kiellon/käskyn ihmiselle, niin sen tarkoitus on suojella ihmistä, koska Jumalalla on hyvä tahto ihmistä kohtaan...ihan kaikkia kohtaan.."noita-akkaakin" kohtaan, ja siksi Jumala kieltää yrittää ottamasta yhteyttä henkivaltoihin missä ilman Jeesusta olemme suuressa vaarassa !

    Olen ollut joskus Stop-huumeilla päihdetyöntekijänä vähän aikaa ja siellä olen kuullut aika hurjia tarinoita ihmisistä, jotka ovat harrastaneet okkultismia ja sitä kautta todella eräskin väitti että hän tietää mitä pahat voimat saa aikaiseksi ja nämäkin olivat silponeet itseään !
    Samoin myös kerran kuuntelin erästä Ryttylän lähetyskeskuksen vanhaa pappia, joka kertoi että hän on tavannut useampia tälläisiä ns."riivattuja" ja heillä kaikilla on ollut taustalla tätä okkultismia eli he olivat jotenkin antaneet itsensä alttiiksi vieraille henkivalloille ja tämäkin pappi kertoi tarinan Ryttylästä eräästä tytöstä joka vääntelehti ja puhui välillä miehen ja välillä naisen äänellä ja lopulta sinkoutui seinään kun he papit yöllä rukoili hänen puolestaan Ryttylän lähetyskeskuksessa...
    Ja en usko että tämä vanha pastori valehteli sillä hän puhui aivan yleisesti Joutjärven kirkossa pahan voimia käsittelevässä tilaisuudessa !

    Eli se miksi Jumala kieltää vainajahenkiin yhteydenottoa on juuri se, että
    ihminen altistuu silloin suureen vaaraan kohdata myös sen ei toivotun maailman eli demonihenget !
  4. Ilmestyskirja sanoo näin:
    20:14 "Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
    20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

    ELI KÖRTTILÄINEN !

    Jos TUONELA on sinulle vain ns. HAUTA missä ihminen makaa tiedottomana,
    niin miksi "hauta" pitää mielestäsi heittää "tuliseen järveen" ?
  5. Niin ???? ETKÖ YMMÄRRÄ ????

    Kuolemahan ei siis tarkoita koskaan minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
    1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
    2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
    3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
    Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.

    JA MITÄ NYT TAPAHTUU TÄSSÄ NS."TOISESSA KUOLEMASSA" !
    JOKA EI KOSKE ENÄÄ "UUDESTISYNTYNEITÄ" !

    Kuolema ja Tuonela heitetään tuliseen järveen kun niitä ei enää tarvita, iankaikkisuudessa; samoin kaikki ne ihmiset joita ei ole kirjoitettu Karitsan elämän kirjaan heitetään tuliseen järveen.
    Toinen kuolema on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta.
    Se mitä tämä "tulinen järvi" on, niin sitähän me emme tiedä koska tämä on
    ns. vertauskuvakieltä.

    Mutta kaikki ELÄMÄN KIRJAAN kirjoitetut "UUDESTISYNTYNEET USKOVAT" loistavat tällöin Karitsan häissä ! :))

    VERTAA:
    Joh3:1-12 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
    Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
    Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
    Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
    Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
    Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
    Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
    Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
    Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
    Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
    Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
    Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"