Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä "luterilaisuus" tähän liittyy ?
Et vieläkään vastannut kysymykseeni ?
Toistan vielä:
Onko Jumala Jeesuksen kautta saanut tehdä SINUT eläväksi ?
Vrt. " Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
sama 1992 käännös: Ef 2:1 "Jumala ON TEHNYT ELÄVÄKSI TEIDÄT, jotka OLITTE KUOLLEITA rikkomustenne ja SYNTIENNE TÄHDEN "
Onko sinun synnit Alex annettu anteeksi ja olet vanurskas eli "syyttömäksi julistettu" Jeesuksen Kristuksen tähden ja näin tehty "uudestisyntyneeksi" eli ELÄVÄKSI Jumalan Pojan Jeesuksen täytetyn työn kautta Uskomalla häneen ? Onko ?
26.04.2016 15:55
Vrt. Fil 1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
1:22 Mutta jos minun on ELÄMINEN TÄÄLLÄ LIHASSA , niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä ERITÄ ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;
1:24 mutta teidän tähtenne on LIHASSA VIIPYMISENI tarpeellisempi
26.04.2016 15:38
Eräs lukija kirjoittaa: " Fyysinen ihminen tulee kuolemaan lankeemuksen seurauksena, koska kaikki ovat saman kirouksen(kuoleman) alaisia. Vain SIELUMME osalta saamme iankaikkisen elämän uskomalla Jeesukseen."
Ja alexi kirjoittaa anonyyminä tai sitten rekattuna: "Totta joka sana" :)))
26.04.2016 15:30
Joh 14:6 : Jeesus sanoi hänelle"Minä olen tie ja totuus ja ELÄMÄ" !
" Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
26.04.2016 15:18
"No sanotaan näin että sinä olet nyt elävä"
26.04.2016 15:11
Kaiken kiertelysi ja kirjoituksesi huomioiden jään ajatukseen että sinua ei ole "eläväksi tehty" Pyhästä Hengestä vielä, koska et ymmärrä "uudestisyntymistä" kuolemasta elämään !
Joh 3:7 "Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
26.04.2016 14:45
Ymmärrätkö että minä en puhu nyt mistään "elävien kirjoista"/"Taivaankirjasta" vaan siitä OLETKO SINÄ NYT JA TÄSSÄ TEHTY ELÄVÄKSI JA SIIRTYNYT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN ?
Tiedän kyllä että jokaisen uskovan nimi on kirjoitettuna "Taivaankirjaan" ! mutta se ei ole sama asia kuin "OLLA ELÄVÄKSI TEHTY" TÄSSÄ JA NYT !
26.04.2016 14:40
...Ja näin Alex tulee sitten joskus käymään näille uskottomille ns. "ei eläville" !
2 Tess 1:9 " Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ERO HERRASTA ja hänen voimansa kirkkaudesta,1:10 kun hän tuona päivänä saapuu ottamaan vastaan pyhiensä kunnioituksen ja kaikkien uskovien ylistyksen. Olettehan tekin niitä, jotka ovat uskoneet meidän todistuksemme."
...
Vrt. 3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä nimellä kuin " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:14)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on IANKAIKKINEN ERO Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
26.04.2016 14:31
HUOMAA TÄMÄ: On kaksi aivan eri asiaa se kun Jumala "tekee eläväksi" kuin että Jumala "ON TEHNYT eläväksi" ! (Huom. "mennyt aikamuoto")
"joka uskoo sillä ON iankaikkinen elämä ja ON SIIRTYNYT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN" ! SIIS HETI JA NYT KUN USKOO !
Sinä elät ajatuksessa, että "tekee eläväksi" sitten joskus hamassa tulevaisuudessa mutta näin ei Raamattu ja Jeesus puhu !
26.04.2016 14:11
Kyllä Jumala tekee eläväksi jokaisen joka ottaa vastaan Jeesuksen antaman pelastuksen, muutoin hän on kuollut rikoksiinsa ja synteihinsä, vain Jeesus antaa mahdollisuuden iankaikkiseen elämään
Vrt. Joh 5:24 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka ON minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT kuolemasta elämään."
26.04.2016 13:56
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/luomiskertomuksesta-ja-ns-nuoren-maan-kreationismista-vahan/
26.04.2016 13:32
Olet siis "elävienkirjoissa" mukamas mutta et kuitenkaan "ELÄVÄ"...Hmmm...
Siis jäät jonnekin muistiin tuhansiksi vuosiksi....
Huom: " Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
"on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET "
HUOMAA MENNYT AIKAMUOTO ! :)
26.04.2016 13:14
"eräs lukija": Fyysinen ihminen tulee kuolemaan lankeemuksen seurauksena, koska kaikki ovat saman kirouksen(kuoleman) alaisia. Vain sielumme osalta saamme iankaikkisen elämän uskomalla Jeesukseen. Elämän jatkuvuus taataan vain Kristuksen kautta. Evankeliumin kautta pelastutaan.
Paavali toteaa: Kristus on elämä ja kuolema voitto. --> ikuiseen elämään :)
26.04.2016 13:12
Niin... Oletko Alex ehken vielä "maitoa" vaille ?
1343 dikaiosýnē (from 1349 /díkē, "a judicial verdict") – properly, judicial approval (the verdict of approval); in the NT, the approval of God ("divine approval").
1343 /dikaiosýnē ("divine approval") is the regular NT term used for righteousness ("God's judicial approval"). 1343 /dikaiosýnē ("the approval of God") refers to what is deemed right by the Lord (after His examination), i.e. what is approved in His eyes.
http://biblehub.com/greek/1343.htm
From díkaios http://biblehub.com/greek/1342.htm
Cognate: 1342 díkaios (an adjective, derived from dikē, "right, judicial approval") – properly, "approved by God" (J. Thayer); righteous; "just in the eyes of God" (Souter). See 1343 ("dikaiosynē).
["Righteous" relates to conformity to God's standard (justice).
"Hänen vanhurskautensa" tarkoittaa siis juuri Jumalalta saatua tuomiota/päätöstä/hyväksyntää ! :)))
Vrt. GOD'S WORD® Translation
But first, be concerned about his kingdom and what has his approval.("hänen hyväksyntää") Then all these things will be provided for you.
Ps. Sama kysymys sinulle Paavalia lainatakseni Alex !
Onko Jumala Jeesuksen kautta saanut tehdä SINUT eläväksi ? (Ef 2:1)
26.04.2016 13:05
Ps. Sinä Alex kirjoituksessasi puhut siitä millaisen "ylösnousemusruumiin" saamme Jeesuksen tullessa mutta et siitä Onko Jumala Jeesuksen kautta saanut tehdä SINUT eläväksi ? (Ef 2:1) ?
Vrt. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
26.04.2016 11:04
Sama kysymys sinulle !
Vrt. " Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
26.04.2016 10:51
Et vastannut edelliseen kysymykseeni ?
Etkä myöskään vieläkään halua ymmärtää mitä sana "Kuolema" tarkoittaa ?
Sinulle se tarkoittaa vaan "loppu" "the end" "kaputt" jne, jne vaikka Raamattu selvästi puhuu jotain aivan muuta ?!?!
Sama kysymys sinulle Paavalia lainatakseni Alex !
Onko Jumala Jeesuksen kautta saanut tehdä SINUT eläväksi ? (Ef 2:1)
26.04.2016 10:48
Alex kirjoitat: Room. 4:24 - 25
...... Jumala on katsova vanhurskaiksi meidätkin, kun uskomme HÄNEEEN"
Hebr 2:14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,2:15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia."
26.04.2016 10:16
Sama kysymys sinulle Alex !
sama 1992 käännös: Ef 2:1 "Jumala ON TEHNYT ELÄVÄKSI TEIDÄT, jotka OLITTE KUOLLEITA rikkomustenne ja SYNTIENNE TÄHDEN "
Onko sinun synnit Alex annettu anteeksi ja mitätöity Jeesuksen Kristuksen tähden ja näin tehty "uudestisyntyneeksi" eli ELÄVÄKSI Jumalan Pojan Jeesuksen täytetyn työn kautta Uskomalla häneen ? Onko ?
26.04.2016 10:06
Perustele paremmin väitteesi !?
Ps. Onko Jumala Jeesuksen kautta saanut tehdä SINUT eläväksi ?
26.04.2016 08:04
36 / 400