Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olenko "selvännäkijä" kun en odottanut sinulta kuin tätä toisenlaista kantaa... ;)
17.03.2016 17:10
Vähän Raamatun alkukieltä:
Puolustaja, Pyhä Henki = Kreikaksi "parakleto" juontuu sanoista
"para" = "tulla jonkin vierelle"
"kletos" (tulee verbistä "kaleo") = " Kutsua"
eli
" mukaan kutsuttu" tai "puolelle kutsuttu"
Vrt. myös " Vaeltakaa Hengessä" = "stoikheo" = "toisen rinnalle asettumista" tai "toisen rinnalla kulkemista"
17.03.2016 17:07
Niinpä, mutta Raamattua tutkimalla selviää se miten Raamatun kirjoitukset asiaan suhtautuu... muut uskonnot ja uskomukset on sitten aivan eri juttu...
17.03.2016 15:56
... Ja sitten vielä Jeesus sanoo: Joh 8:24 Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen ("ego eimi"), te kuolette synteihinne."
http://biblehub.com/text/john/8-24.htm
Tuolta tämä avaukseni vähän täydennettynä....>
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ego-eimi/
17.03.2016 15:03
Ai siksikö Jeesus sanoi Joh 8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
Ja Juutalaiset (8:41): He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
ja toisaalla: Matt 26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.26:66 Miten teistä on?" He vastasivat sanoen: "Hän on VIKAPÄÄ kuolemaan".
JEESUS RISTIINNAULITTIIN "JUMALAN PILKASTA" KOSKA TEKI ITSENSÄ JUMALAN VERTAISEKSI ! Ja tällä perusteella Juutalaisilla oli valta langettaa kuolemantuomio heidän lakiensa mukaisesti !
Tätä Jeesuksen julistusta tulkittaessa ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa... Joko Jeesus oli täysin "pähkähullu" tai sitten Hän todella tarkoitti mitä sanoi eli että on Jumalan Poika ja on ollut olemassa jo hamasta muinaisuudesta ! :O
17.03.2016 14:23
Tässä Jeesuksen julistuksessa ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa... Joko Jeesus oli täysin "pähkähullu" tai sitten Hän todella tarkoitti mitä sanoi eli että on Jumalan Poika ja ollut olemassa jo hamasta muinaisuudesta ! :O
17.03.2016 14:07
Sama toistuu jo aiemminkin:
Vrt Joh 8:18 Minä olen ("ego eimi") se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
http://biblehub.com/text/john/8-18.htm
8:19 Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".
17.03.2016 13:57
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-kuolema-tarkoittaa/
17.03.2016 09:55
JA SIIS MITÄ NÄISSÄ KOLMESSA ENSIMMÄISESSÄ "KUOLEMASSA" SITTEN TAPAHTUU ?!
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi ns. "kuoleman" eli "eron" kun saatana vietteli ihmisen syömään hyvän ja pahantiedon puusta ja sanoi: 1 Moos 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Eli mitä tapahtui, kuoliko ihminen fyysisesti ei vaan ihmisestä tuli "hengellisesti kuollut" ja ihminen karkotettiin pois paratiisista Jumalayhteydestään "eroon" kauas "elämän puusta" sitä varten ettei "synti eli paha" perisi Jumalan Valtakuntaa!
Esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24, " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."15:32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Tai Vrt. Luuk 9:60 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". eli " anna Jumalasta erossa olevien haudata fyysisesti kuolleensa" !
2) Toisena ihminen kohtaa siis fyysisen kuoleman ja tuolloin hänen sielunsa eroaa hänen ruumiistaan ("maallisesta majastaan") ja menee Tuonelaan "välitilaan" ...
(Luuk 16:19-31 / Luuk 23:43 / 1 Piet 3:18-19 4:6 / Job 19:25,26 / 2Kor 12:3-4)
ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä nimellä kuin " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:14)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on IANKAIKKINEN ERO Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
ELI HUOMATKAAMME, KUOLEMASSA EI KOSKAAN MIKÄÄN PÄÄTY EIKÄ LOPU VAAN SIINÄ JOKU EROAA JOSTAKIN !
Vrt. "Ja Jumala on ELÄVÄKSI TEHNYT teidät, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne" (Ef 2:1)
...Ja kun vielä tarkasti luemme raamattuamme niin lisäksi raamattu tuntee vielä 3 muutakin vahän "toisenlaista kuolemaa" jotka ei liity varsinaisesti "iankaikkiseen sieluun" ja näissäkin "joku eroaa jostakin":
4) Kuollut synnille eli ero synnin vallasta:
Room 6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
5) Kuollut laille eli ero lainalaisuudesta:
Room 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta
6) Kuolema erottaa miehen naisesta: 1 Kor 7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
17.03.2016 09:42
Vastakysymys "PÄHKÄILIJÄLLE" : Kuoliko Aatami ja Eeva fyysisesti "sinä päivänä" kun söivät hyvän ja pahan tiedon puusta ?
1 Moos 3:5 "Jumala tietää, että SINÄ PÄIVÄNÄ, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Noh kuinka kävi... Aatami ja Eeva ei kuollutkaan fyysisesti mutta HENGELLISESTI KUOLIVAT ELI JOUTUIVAT "EROON" JUMALASTAAN !
" Kristus nousi kuolleista ja kuolemallaan kuoleman voitti " !
Vrt. Hebr 2:14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,2:15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
Raamattu puhuu kuolemasta ainakin kolmessa merkityksessä: Ruumiillinen kuolema, hengellinen kuolema ja iankaikkinen kuolema.
Ruumiillinen kuolema tarkoittaa sitä, mitä tavallisessa kielenkäytössä kuolemalla tarkoitetaan. Elintoiminnat loppuvat, hengitys lakkaa, sydän pysähtyy. Lääkäri toteaa ihmisen kuolleeksi ja näin ihmisen sielu on eronnut hänen ruumiistaan.
Hengellinen kuolema tarkoittaa synnistä johtuvaa eroa Jumalasta. Perisynnin alaisena syntyvä ihminen on hengellisesti kuollut.
Iankaikkinen kuolema tarkoittaa ikuista eroa Jumalasta
Sana "Kuolema" siis tarkoittaa aina sitä, että siinä "joku eroaa jostakin" !
Ne sanat joilla kreikan kielessä ilmaistaan kuolemaa eivät siis merkitse suinkaan olemassaolon lakkaamista.
Toiset siis opettavat (Esim. Adventistit/Jehovan todistajat), että raamatussa on yksioikoisesti vain kaksi kuolemaa ja että sielu/ruumis on ihminen kokonaisuudessansa eli yksi maatuva kokonaisuus... Ja heidän mukaansa ensimmäinen kuolema kohtaa siis yksinkertaisesti vain meidän maallista ruumistamme eli lakkaamme hengittämästä ja vasta myöhemmin tulee sitten ns."toinen kuolema" joka tarkoittaisi sitten muka täydellistä ruumiin hävittämistä toiseen kertaan...
( https://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi )
.... eli siis kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy ainakin kolme ihmisen iankaikkiseen sieluun liittyvää merkittävää tapaa kuolla ! Ja kolme iihen liittyvää kreikan kielen alkusanaa ja koskaan ne ei tarkoita siis minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa " JOKU EROAA JOSTAKIN ".
Vrt. Eli Raamatun kreikka käyttää kolmeakin eri kuolemaa tarkoittavaa sanaa:
1) "Apothnéskó" = kuolla pois jostakin, erota, erottaminen (esim. Room 7:10)
Koostuu sanoista "apo" = poissa jostakin ja thnéskó = kuolla eli "kuolla pois jostakin" !599 /apothnḗskō ("die off, from") occurs 111 times in the NT. It stresses the significance of the separation = Se korostaa merkitystä erottaminen
separation = erottaminen, irrottaminen, erottelu, lajittelu, ero, erossaolo, irtaantuminen, jako
http://biblehub.com/greek/599.htm
2) " Thanatos" = asiayhteydestään riippuen fyysinen tai Hengellinen kuolema (esim. Room 7:10 ja 6:23, Ilm 20:14)
http://biblehub.com/greek/2288.htm
3) "Nekros" = Ruumiillinen kuolema, eloton kuollut ruumis ! (esim. 1 Piet 4:5,6)
http://biblehub.com/greek/3498.htm
(JATKUU)
17.03.2016 09:41
Se miksi kirjoitin tuossa edellä: " ALOITTI 17.3.1989 silmäni näkemään " niin asia on juuri näin... Kun ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi ylhäältä, niin hän on todellakin aluksi kuin vastasyntynyt vauva! (Ps.tuoretta kokemusta itselläni nyt 3kk vauva)... Eli... Ei vastasyntynyt näe kauas, kaikki on vähän hämärää, silmätkin menee välillä kieroon, ruuaksi ei käy kuin rintamaito...Mutta kun tämä vauva saa vain puhdasta Sanan maitoa niin hän vahvistuu siitä kyllä ja asiat alkaa selkiytyä...
ja juuri tällainen on jokaisen "uudestisyntyneen" Jumalan lapsen tie aluksi ! :)))
Vrt. San 4:18 "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka."
17.03.2016 09:22
Se miksi kirjoitin tuossa edellä: " ALOITTI 17.3.1989 silmäni näkemään " niin asia on juuri näin... Kun ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi ylhäältä, niin hän on todellakin aluksi kuin vastasyntynyt vauva! (Ps.tuoretta kokemusta itselläni nyt 3kk vauva)... Eli... Ei vastasyntynyt näe kauas, kaikki on vähän hämärää, silmätkin menee välillä kieroon, ruuaksi ei käy kuin rintamaito...Mutta kun tämä vauva saa vain puhdasta Sanan maitoa niin hän vahvistuu siitä kyllä ja asiat alkaa selkiytyä...
ja juuri tällainen on jokaisen "uudestisyntyneen" Jumalan lapsen tie aluksi ! :)))
Vrt. San 4:18 "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka."
17.03.2016 09:21
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/totuus-/
17.03.2016 08:53
Ps. ... ja kiitos Hänelle tänään, joka aloitti 17.3.1989 silmäni näkemään näitä asioita 27 vuotta sitten... :))) Nimittäin tulin tuolloin uskoon ja sain yksin ollessani uudestisyntyä Joutjärven kirkon alttarin edessä ja sain myös rukouksessa samalla Pyhän Hengeltä henkilökohtaisen profetian... :)))
Eli nyt 17.3 mulla on "synttärit" ! :))) JEEE! :))))
17.03.2016 08:41
Kiitos sinulle positiivisesta palautteestasi... ja kiitos Hänelle tänään, joka aloitti 17.3.1989 silmäni näkemään näitä asioita 27 vuotta sitten... :))) Nimittäin tulin tuolloin uskoon ja sain yksin ollessani uudestisyntyä Joutjärven kirkon alttarin edessä ja sain myös rukouksessa samalla Pyhän Hengeltä henkilökohtaisen profetian... :)))
Eli tavallaan nyt 17.3 mulla on "synttärit" ! :)))
17.03.2016 08:39
Vrt.....> http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
17.03.2016 07:49
Jeesus Ego eimi
NÄISSÄ JAKEISSA JUURI JEESUS OSOITTAA RAAMATUSSA JUMALLISEN ALKUPERÄNSÄ !
Joh 8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
"Eimi" = I am, exist. = "Minä olen, olemassa"
Eli tässä juuri Jeesus paljastaa Jumalallisen alkuperänsä kertomalla olleensa olemassa jo ennen kuin teidän isänne Aabraham !
Samoin tässä Matteuksen kohdassa Jeesus osoittaa Jumalallisen alkuperänsä ja sen tähden juuri Jeesus ristiinnaulittiin kun Juutalaisen papiston mielestä hän silloin syyllistyi ns. "Jumalan pilkkaan" ja sen johdosta oli oikeus tuomita kuolemaan !
Vrt. Matt 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
26:66 Miten teistä on?" He vastasivat sanoen: "Hän on vikapää kuolemaan".
Eli tässä Joh 8:58 kohdassa Jeesus juuri käyttää itsestään Jumalan lausumatonta nimeä mitä ei Juutalaisuudessa saanut sanoa ääneen eli "Minä Olen" ja tämän nojalla ihminen saatiin tuomita Jumalan pilkasta kuolemaan !
Gal :13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."
5 Moos 21:22 "Jos joku rikoksesta kuolemaan tuomittu surmataan ja hänen ruumiinsa ripustetaan paaluun,
21:23 ruumista ei saa jättää siihen yöksi, vaan se on haudattava vielä samana päivänä, sillä puuhun ripustettu on Jumalan kiroama. Älkää saastuttako maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille omaksi.
Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
Vrt Sananlaskut 8:22
" Herra omisti minut" ei siis "Loi" minut!
ka·na·ni = possess, to get = "Omisti ", saada !
Herra LOI minut on siis väärä käännös eikä siis Jeesus ole LUOTU OLENTO niin kuin esim.Enkelit !
JATKUU...
Vrt San 8:22 Herra "omisti" minut töittensä esikoiseksi
8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, SYNNYIN minä
8:27 Kun hän TAIVAAT VALMISTI, olin minä siinä
8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
8:31 LEIKITSIN HÄNEN MAANPIIRINSÄ PÄÄLLÄ, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
HUOMAA SIIS: EI KUKAAN OLE NOUSSUT YLÖS TAIVAASEEN, PAITSI HÄN !
Vrt vielä San 30:4 "Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä HÄNEN POIKANSA NIMI , jos sen tiedät?"
HUOMAA SIIS: EI KUKAAN OLE NOUSSUT YLÖS TAIVAASEEN, PAITSI HÄN !
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ego-eimi/
17.03.2016 07:47
Kyllä Jeesuksen fyysinen ruumis kuoli mutta henki/sielu erkani ja meni tuonelaan/"paratiisiin" ryövärin kanssa 3 päiväksi ja sitten palasi fyysiseen ruumiiseensa takaisin ! :)
Joh 19:33 Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
19:34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
16.03.2016 17:00
.....> http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
16.03.2016 10:49
Lisää kirjasta: (sivu 71)VARHAISIMMAT EUKARISTIAN SÄÄDÖKSET
Vasta tässä vaiheessa, kun olemme jo puhuneet
ehtoollisen juutalaisista taustakuvista
ja nimenomaan ns. messiaanisesta ateriasta,
voimme ymmärtää myös Didakhen eli 12
apostolin opin ohjeet oikeissa puitteissaan.
"Didakhe (9.) edellyttää, että ehtoollinen
jaetaan vain kastetuille seurakunnan jäsenille.
Se korostaa, että ”kukaan ei saa syödä ja
juoda eukaristiaa paitsi ne, jotka on kastettu Herran
nimessä.”
16.03.2016 09:50
51 / 400