Jeesus on "ego eimi"

NÄISSÄ JAKEISSA JUURI JEESUS OSOITTAA RAAMATUSSA JUMALLISEN ALKUPERÄNSÄ !

Joh 8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"

8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

"Eimi" = I am, exist. = "Minä olen, olemassa"

Eli tässä juuri Jeesus paljastaa Jumalallisen alkuperänsä kertomalla olleensa olemassa jo ennen kuin teidän isänne Aabraham !

Samoin tässä Matteuksen kohdassa Jeesus osoittaa Jumalallisen alkuperänsä ja sen tähden juuri Jeesus ristiinnaulittiin kun Juutalaisen papiston mielestä hän silloin syyllistyi ns. "Jumalan pilkkaan" ja sen johdosta oli oikeus tuomita kuolemaan !

Vrt. Matt 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".

26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.

26:66 Miten teistä on?" He vastasivat sanoen: "Hän on vikapää kuolemaan".

Eli tässä Joh 8:58 kohdassa Jeesus juuri käyttää itsestään Jumalan lausumatonta nimeä mitä ei Juutalaisuudessa saanut sanoa ääneen eli "Minä Olen" ja tämän nojalla ihminen saatiin tuomita Jumalan pilkasta kuolemaan !

Gal :13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."

5 Moos 21:22 "Jos joku rikoksesta kuolemaan tuomittu surmataan ja hänen ruumiinsa ripustetaan paaluun,

21:23 ruumista ei saa jättää siihen yöksi, vaan se on haudattava vielä samana päivänä, sillä puuhun ripustettu on Jumalan kiroama. Älkää saastuttako maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille omaksi.

Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Vrt Sananlaskut 8:22

" Herra omisti minut" ei siis "Loi" minut!

ka·na·ni = possess, to get = "Omisti ", saada !

Herra LOI minut on siis väärä käännös eikä siis Jeesus ole LUOTU OLENTO niin kuin esim.Enkelit !

JATKUU...

Vrt San 8:22 Herra "omisti" minut töittensä esikoiseksi

8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.

8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, SYNNYIN minä

8:27 Kun hän TAIVAAT VALMISTI, olin minä siinä

8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;

8:31 LEIKITSIN HÄNEN MAANPIIRINSÄ PÄÄLLÄ, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

HUOMAA SIIS: EI KUKAAN OLE NOUSSUT YLÖS TAIVAASEEN, PAITSI HÄN !

Vrt vielä San 30:4 "Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä HÄNEN POIKANSA NIMI , jos sen tiedät?"

HUOMAA SIIS: EI KUKAAN OLE NOUSSUT YLÖS TAIVAASEEN, PAITSI HÄN !


Lisäksi kannattaa lukea kirjoitukseni: http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
sekä
http://otakoppi.webnode.fi/news/mielenkiintoinen-kohta-on-taivaassa/

104

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiitosHyvästäTyöstäsi

      Kiitos näistä asiaa hyvin valaisevista Raamatun kohdista!

      • Kiitos sinulle positiivisesta palautteestasi... ja kiitos Hänelle tänään, joka aloitti 17.3.1989 silmäni näkemään näitä asioita 27 vuotta sitten... :))) Nimittäin tulin tuolloin uskoon ja sain yksin ollessani uudestisyntyä Joutjärven kirkon alttarin edessä ja sain myös rukouksessa samalla Pyhän Hengeltä henkilökohtaisen profetian... :)))

        Eli tavallaan nyt 17.3 mulla on "synttärit" ! :)))


      • Se miksi kirjoitin tuossa edellä: " ALOITTI 17.3.1989 silmäni näkemään " niin asia on juuri näin... Kun ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi ylhäältä, niin hän on todellakin aluksi kuin vastasyntynyt vauva! (Ps.tuoretta kokemusta itselläni nyt 3kk vauva)... Eli... Ei vastasyntynyt näe kauas, kaikki on vähän hämärää, silmätkin menee välillä kieroon, ruuaksi ei käy kuin rintamaito...Mutta kun tämä vauva saa vain puhdasta Sanan maitoa niin hän vahvistuu siitä kyllä ja asiat alkaa selkiytyä...
        ja juuri tällainen on jokaisen "uudestisyntyneen" Jumalan lapsen tie aluksi ! :)))

        Vrt. San 4:18 "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka."


      • KiitosHyvästäTyöstäsi

        On niin rohkaisevaa lukea kirjoitteluasi!

        Onneksi olkoon hengellisistä synttäreistäsi! Tämä on melkoisen erikoinen yhteensattuma (Vai ehkä saimme tällä tavoin kumpikin rohkaisevan johdatuksen ja merkin!), mutta tänään 17.3 sattuu puolestaan olemaan minun kirjaimellinen syntymäpäiväni! Todella jännä juttu!

        Mukava kuulla, että sinulla on perheessäsi pieni vauva. Meillä on jo vuoden iän ylittänyt taapero ynnä muita lapsia.

        Siunausta teille koko perheelle!


    • Paipai

      ensinnäkin , Tuo " Minä olen, " tulkinta perustuu tietämättömyyteen , vasta parikymmentä vuotta sitten Tsekin yliopiston Heetinkielten tutkijat avasivat vanhimman Ns, kuningasheetin kirjoituksen , sehän oli kuvakirjoitusta , ja sitä oli kolmea , sotilasheetti , kauppiasheetti ja tuo kuningasheetti ,
      Sen tekstin sis, kivilaatat löydettiin oliko se nyt Urartun kaupungin kaivauksissa , " Minä olen , " oli kuva, jossa turbaanipäinen mies osoittaa sormella itseään , seuraava kuva kertoi , kuka , mikä tai minkälainen on ,oli kauppias kansalainen , pappi tai...
      jumalannimellä ei sen kanssa ollut mitään varsinaista tekemistä ,
      raamatunkääntäjät olivat aikansa suurrikkaita , esiim , Augustinus ja muut kirkkoisit kertoivat puheissaan , että ne jotka eivät usko heidän puheitaan , ovat mudassa pyörivien porsaiden kaltaisia , ja niin jumala antaa oikeuden kasvattaa näitä taitamattomia ,
      Nöf nöf pienet possut , ja se oli oikeutus hallita heitä , vaikka kirveellä ,
      ja A; n selitykset on kelvanneet ; kun esim, nää pienet possut ei vain tajuu , että heidän täytyy langeta näitten Augustinojen jalkoihin heitä palvomaan , niin on näiden possujen koko ajan häpeällistä kysyä,eikö muka jumala, tai siis se Jeesus , ole itse voimallinen hoitamaan tulonsa?

      • Ai siksikö Jeesus sanoi Joh 8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.

        Ja Juutalaiset (8:41): He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
        ja toisaalla: Matt 26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.26:66 Miten teistä on?" He vastasivat sanoen: "Hän on VIKAPÄÄ kuolemaan".

        JEESUS RISTIINNAULITTIIN "JUMALAN PILKASTA" KOSKA TEKI ITSENSÄ JUMALAN VERTAISEKSI ! Ja tällä perusteella Juutalaisilla oli valta langettaa kuolemantuomio heidän lakiensa mukaisesti !

        Tätä Jeesuksen julistusta tulkittaessa ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa... Joko Jeesus oli täysin "pähkähullu" tai sitten Hän todella tarkoitti mitä sanoi eli että on Jumalan Poika ja on ollut olemassa jo hamasta muinaisuudesta ! :O


    • Paipai

      Ja juutalaiset sanoivat Hänelle ; " ..
      Jaa että Jeshuako ei ollut Juudan sukua ? Roomalainen Sadanpäämieskin tiesi Pauluksen aikana sen , ettei juudanmaan asukkaita niin nimitetty , Vaan hän puhui helle " ; kuulkaa, (Jeshua oli Juudan sukua ,) te Juudeanmaan asukkaat ! "
      Keskiajan sotapäälliköt nimittivät Juudean kansaa juutalaisiksi , kun piti aloittaa sota , ja palkat tulivat ryöstösaaliista, ensin aina ryöstettiin juutalaiset, ja saatiin motiivi palkkasotilaille , niimpä Luther noudatti vakiintunutta käytäntöä ,
      Jumalan Poika ; Beni Alhim , oli eri asia kuin " Melekh", Jehua oli Beni Ahlim , Koska hän seisoi Psalmien kirjassa yhtenä Jumalan pojista , Ei Jeshuaa tuomittu pilkan takia , vaan siksi , että Papisto tunnisti , Sakariaan kirjan ennusmerkistä että "; Tuo on Poika ! "
      Ei hänestä saa kolmiyhteistä tekemälläkään , Euroopan keisareilla ja kuninkailla on 11 ja puoli pitkää keihästä aarreholveissaan , se on se keihäs , jolla legioonalainen "Pitkä Keihäs "keihästi Jeshuaa kylkeen , Yksi niistä on lippustandaarin tankokoriste ,

      • Maailmankirjat

        "Ei hänestä saa kolmiyhteistä tekemälläkään"
        -Siitäkö kenkä puristaa ?

        Jeesuksen osalta muistat että hän oli Jumala. Se on helppoa, koska Raamattu haluaa sen tehdä helpoksi, avaat vain sivun Joh. 1:1
        Siinä se sanotaan. lahkojohto, ryökäleet, ovat väärentäneet siitä Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi ! Ei ole heille Pyhillä asioilla väliä.

        Pyhä Henki taas. Muista että Jumala on tosiaan Henki, vailla maallista tomumajaa. Ja Jumala on tietysti Pyhä, sanomattakin selvää. Siis Pyhä Henki.

        Nämä on hyvä, jopa tärkeää muistaa, sen vuoksi ettei sekoa vääriin käsityksiin


      • eipä.noinkaan
        Maailmankirjat kirjoitti:

        "Ei hänestä saa kolmiyhteistä tekemälläkään"
        -Siitäkö kenkä puristaa ?

        Jeesuksen osalta muistat että hän oli Jumala. Se on helppoa, koska Raamattu haluaa sen tehdä helpoksi, avaat vain sivun Joh. 1:1
        Siinä se sanotaan. lahkojohto, ryökäleet, ovat väärentäneet siitä Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi ! Ei ole heille Pyhillä asioilla väliä.

        Pyhä Henki taas. Muista että Jumala on tosiaan Henki, vailla maallista tomumajaa. Ja Jumala on tietysti Pyhä, sanomattakin selvää. Siis Pyhä Henki.

        Nämä on hyvä, jopa tärkeää muistaa, sen vuoksi ettei sekoa vääriin käsityksiin

        "Jeesuksen osalta muistat että hän oli Jumala. Se on helppoa, koska Raamattu haluaa sen tehdä helpoksi, avaat vain sivun Joh. 1:1"

        Johanneksen evankeliumin alku on tulkinnanvarainen tekstinä ja myös alkuperän suhteen on herännyt epäilys, että kyseinen teksti olisi muuta evankeliumia selvästi myöhäisemmältä ajalta.

        Miksi Raamatussa pitää yrittää väkisin nähdä sellaista, mitä ei siellä ole? Jos Raamattu haluaisi tehdä selväksi, että Jeesus on Jumala, se sanoisi niin. Raamattu kuitenkin sanoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja Isä on häntä suurempi.


      • Maailmankirjat

        " Johanneksen evankeliumin alku on tulkinnanvarainen tekstinä ja myös alkuperän suhteen on herännyt epäilys, että kyseinen teksti olisi muuta evankeliumia selvästi myöhäisemmältä ajalta. "
        -Tarkoitat että se on sinulle vastenmielinen, koska vartiotorni torjuu sen

        "Miksi Raamatussa pitää yrittää väkisin nähdä sellaista, mitä ei siellä ole? "
        -Kysy vartiotornin, vartiotorniuskonnon pää-äänenkannattajan toimituksesta.
        Kauheita niistä näkemyksistä ovat murhaaminen verensiirron kieltämisellä.

        " Jos Raamattu haluaisi tehdä selväksi, että Jeesus on Jumala, se sanoisi niin. "
        -Katso Joh. 1:1. Tässä näin. ole otettu. Eihän Raamattu ole kirja jolle asetetaan vaatimuksia, vaan sitä voidaan ymmärtää.

        " Raamattu kuitenkin sanoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja Isä on häntä suurempi."
        -Katsos siellä on se lahkolle tabujae, "otti orjan osan", jouluevankeliumissa. Että siinä suhteessa.
        Mutta kun lahko laittaa jehoovansa tappamaan viattoman enkelin ristillä.


      • mietiuudestaan
        Maailmankirjat kirjoitti:

        " Johanneksen evankeliumin alku on tulkinnanvarainen tekstinä ja myös alkuperän suhteen on herännyt epäilys, että kyseinen teksti olisi muuta evankeliumia selvästi myöhäisemmältä ajalta. "
        -Tarkoitat että se on sinulle vastenmielinen, koska vartiotorni torjuu sen

        "Miksi Raamatussa pitää yrittää väkisin nähdä sellaista, mitä ei siellä ole? "
        -Kysy vartiotornin, vartiotorniuskonnon pää-äänenkannattajan toimituksesta.
        Kauheita niistä näkemyksistä ovat murhaaminen verensiirron kieltämisellä.

        " Jos Raamattu haluaisi tehdä selväksi, että Jeesus on Jumala, se sanoisi niin. "
        -Katso Joh. 1:1. Tässä näin. ole otettu. Eihän Raamattu ole kirja jolle asetetaan vaatimuksia, vaan sitä voidaan ymmärtää.

        " Raamattu kuitenkin sanoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja Isä on häntä suurempi."
        -Katsos siellä on se lahkolle tabujae, "otti orjan osan", jouluevankeliumissa. Että siinä suhteessa.
        Mutta kun lahko laittaa jehoovansa tappamaan viattoman enkelin ristillä.

        Mitäs jos lukisit mitä edellisessä kommentissa sanotaan, sen sijaan että vaihdat puheenaihetta. Vai tarkoitatko sanoa, että koska kirkko sanoo jotain, niin sinä et uskalla ajatella omilla aivoillasi?
        Orjan osa ei ole tabu, se on sinulle osoitettu moneen kertaan. Mutta ehkä sinulta puuttuu se aivotoiminta sen ymmärtämiseksi.
        Raamatussa ei ole jouluevankeliumiakaan.
        Raamatussa jumala tappaa lukuisia viattomia luontokappaleita, ihminen mukaan lukien.


    • Oletihanpihalla

      Sananlaskut 8:22 puhuu viisaudesta, joka on feminiini. Viisaus taas on yhtä kuin jumalan laki, eli torah. Suullinen laki tietää kertoa, että seitsemän asiaa luotiin ennen maailmaa: torah, katumus, Eden, Gehenna, Throne of Glory, temppeli ja messiaan nimi.
      Tässä raamatunkohdassa siis jumalan viisaus kertoo miten hän oli olemassa jo ennen luomista.
      Ego eimi taas ei kerro mitään, koska se ei ole samanmuotoinen kuin mitä Moshelle kerrottiin. Joh. 8:58 ei ole selkeä käännettävä, vaan siitä on monenlaisia versioita, jotka oikeastaan kaikki ovat hiukan erikoisia. Mikäli Jeesus kuitenkin piti itseään taivaasta tulleena, silloin hänen retoriikkansa on ymmärrettävää merkityksessä: minä olin. Ego eimi on kuitenkin preesens, eli se ei ole minä olin vaan m i n ä o l e n. Tämä taas on täysin käsittämätön pläjäys mainitun raamatunkohdan käännöksessä. Siksi sitä on käännetty myös niin, että Jeesus sanoo että hän on ennen kuin Aabraham, koska ylösnousemuksen myötä Aabrahamkin nousisi ylös. Tämä itse asiassa on ihan loogista, mutta ei mitenkään ole varmasti oikea tulkinta.
      Hupaisaa on myös se, että toisaalla väitetään juutalaisten käyneen Jeesuksen kimppuun, koska hän olisi käyttänyt joko jumalan nimeä tai kutsunut itseään jumalaksi. Tämän kanssa puhtaasti ristiriidassa on Joh. 8:24, jossa kovasti väitetään Jeesuksen viitanneen ainakin juuri tuohon minä olen -nimeen. Siitä huolimatta juutalaiset eivät piittaa siitä hiukkaakaan:
      24 Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne." [Tekstin ilmaus "minä olen se joka olen" viittaa Jumalan nimeen "Minä-olen", 2. Moos. 3:14. Ks. myös Joh. 8:28, Ks. myös Joh. 13:19.]
      25 "Kuka sitten olet?" he kysyivät. Jeesus vastasi: "Miksi minä ollenkaan puhun teille?
      Hah. Eipä tainut viitata muualla kuin uskovaisten omissa tulkinnoissa.

      Jaa, että kukaan ei ole noussut taivaaseen paitsi hän?
      2. Kun. 2:11
      Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.

      • Jeesus puhuu: Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        3:13 EI KUKAAN OLE NOUSSUT YLÖS TAIVAASEEN , paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka ON TAIVAASSA." !!! (Huom preesens! )

        Vertaa tekstini: http://otakoppi.webnode.fi/news/mielenkiintoinen-kohta-on-taivaassa/
        ______________________________

        Lainaus sinulta : "2. Kun. 2:11
        Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen."
        *
        Tässä ei varsinaisesti puhuta mistään Jumalan "taivaasta" jossain taivasten taivaissa vaan että Elia nousi "tuulispäässä" yläilmoihin... seuraavasta osoitteesta ei ole tietoa muuta kuin että Elia ja Mooses ilmestyi Jeesukselle ja opetuslapsille ilmestysvuorella !
        Vrt Matt 17:1 "Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.17:2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.17:3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa."

        Huom: tässä ei kerrota mistä Elia ja Mooses ilmestyi heille !



        Vrt: Huom sama sana; "shamayim": heaven, sky
        http://biblehub.com/hebrew/8064.htm
        "and over the birds of the SKY and over every"
        Genesis 1:28
        "bird of the SKY and to every"
        Genesis 1:30


      • Lensikö nämä linnutkin sinun mielestäsi "taivaaseen" 1 Moos 1:28 ja 1:30 ?

        Sama sana haš-šā-mā-yim. !

        1:28 Vallitkaa meren kaloja, TAIVAAN lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu."
        http://biblehub.com/lexicon/genesis/1-28.htm
        1:30 Ja villieläimille ja TAIVAAN linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit
        http://biblehub.com/lexicon/genesis/1-30.htm

        Elia nousi "yläilmoihin tuulispäässä" mutta ei sanota minne meni !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Lensikö nämä linnutkin sinun mielestäsi "taivaaseen" 1 Moos 1:28 ja 1:30 ?

        Sama sana haš-šā-mā-yim. !

        1:28 Vallitkaa meren kaloja, TAIVAAN lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu."
        http://biblehub.com/lexicon/genesis/1-28.htm
        1:30 Ja villieläimille ja TAIVAAN linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit
        http://biblehub.com/lexicon/genesis/1-30.htm

        Elia nousi "yläilmoihin tuulispäässä" mutta ei sanota minne meni !

        Eikö Jeesus sano sinulle kyllin selvästi: !!!!!

        Joh 3:13 EI KUKAAN OLE NOUSSUT YLÖS TAIVAASEEN , paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka ON TAIVAASSA." !!! (Huom preesens! )

        Vertaa tekstini: http://otakoppi.webnode.fi/news/mielenkiintoinen-kohta-on-taivaassa/


      • Vrt 1 Moos 8:1 Mutta Jumala ei unohtanut Nooaa eikä villieläimiä ja karjaeläimiä, jotka olivat arkissa hänen mukanaan, vaan pani tuulen puhaltamaan maan yli, ja vedet lakkasivat nousemasta.

        8:2 Syvyyden lähteet ja TAIVAAN (haš-šā-mā-yim;) IKKUNAT sulkeutuivat, ja sade taukosi.

        Mistä vesisade tulee ? Sadepilvistä TAIVAALTA !

        Ymmärrätkö jo mitä tarkoitan kun Elia "nousi taivaalle tuulispäässä" !


      • selvääkauraa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lensikö nämä linnutkin sinun mielestäsi "taivaaseen" 1 Moos 1:28 ja 1:30 ?

        Sama sana haš-šā-mā-yim. !

        1:28 Vallitkaa meren kaloja, TAIVAAN lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu."
        http://biblehub.com/lexicon/genesis/1-28.htm
        1:30 Ja villieläimille ja TAIVAAN linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit
        http://biblehub.com/lexicon/genesis/1-30.htm

        Elia nousi "yläilmoihin tuulispäässä" mutta ei sanota minne meni !

        Taivas on taivas, tosin raamatusta löytyy monia taivaita, siksi se onkin monikossa. Elia meni raamatun mukaan taivaisiin ( muu on selittelyä).


      • selvääkauraa
        selvääkauraa kirjoitti:

        Taivas on taivas, tosin raamatusta löytyy monia taivaita, siksi se onkin monikossa. Elia meni raamatun mukaan taivaisiin ( muu on selittelyä).

        Tarkennan vielä: se taivas mihin Elia meni on shamayim alkukielellä. Muu on selittelyä.
        Jos haluat lisää selvitystä taivaaseen ja syvyyden lähteisiin, sinun tulee perehtyä tuon aikaiseen maailmankuvaan, johon kuuluu lättymaa, taivaankansi ja maan alla oleva haades.


    • etsivä.löytää

      Aika tiheällä kammalla saa hakea Raamatusta perusteluja Jeesuksen jumaluudelle, eikä tahdo sittenkään löytyä.

      Tarpeensa kullakin. Kokonaisuutena ajatellen Raamatun todistus Jeesuksen jumaluutta vastaan on kuitenkin hyvin vahva.

      • huomioHuomiooo

        Ei todellakaan ole.

        Jo Joh1.1. kertoo totuuden. Jeesus on Jumala.


      • Paipai
        huomioHuomiooo kirjoitti:

        Ei todellakaan ole.

        Jo Joh1.1. kertoo totuuden. Jeesus on Jumala.

        Joh 1; 1 on Stoalaista filosofiaa , Siinähän oli jumala , ja alempi Luojajumala , eikä jeshua ollut kumpikaan , lause on kirjoitettu myöhemmin kuin muu teksti ,


    • kokoraamattu

      "Sananlaskut 8:22 puhuu viisaudesta, joka on feminiini. Viisaus taas on yhtä kuin jumalan laki".




      Jaa! Eikös profeetta Jesaja nähnytkään
      Herramme Jeesuksen persoonaa,vaan
      pelkän Isän Jumalan ajatteleman ajatuk-
      sen, kun vanha kirkkoraamattu kertoo
      Jesajan kirjan luvun 6 alussa seuraavaa:

      1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä
      näin Herran istuvan korkealla ja ylhäi-
      sellä istuimella, ja hänen vaatteensa
      liepeet täyttivät temppelin.2. Serafit
      seisoivat hänen ympärillään; kullakin
      oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät
      kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa,
      ja kahdella he lensivät.3. Ja he huusivat
      toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä,
      pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on
      täynnä hänen kunniaansa".4. Ja kynnysten
      perustukset vapisivat heidän huutonsa
      äänestä, ja huone täyttyi savulla.
      5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä
      hukun, sillä minulla on saastaiset
      huulet, ja minä asun kansan keskellä,
      jolla on saastaiset huulet; sillä minun
      silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran
      Sebaotin."

      • 3plus17

        Viisaus on feminiini:

        1 Doth not wisdom call? And understanding give forth her voice?
        [Young's literal]
        Koko luvun 22 aiheena on "Viisaus kertoo itsestään".
        Tämä siis niiden mielestä,jotka vanhan testamentin kirjoittivat.


      • Paipai

        Sananlaskut 8 ; 22 puhuu viisaudesta ;
        Ei siinä jeshuasta puhuta mitään , kyseessä on vanha juutalainen legenda Sofiasta , Viisaus , jahven tyttärestä , joka eksyi s'ekinavalona tähän maailmaan ,


    • Vrt vielä : Mark 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"

      14:62 Jeesus sanoi: "Olen; (ego eimi") ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

      http://biblehub.com/text/mark/14-62.htm

      14:63 Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?

      14:64 Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan

      TÄSSÄKIN JEESUS JULISTAUTUU JUMALALLISEKSI JUMALAN POJAKSI !

      • kokoraamattu

        Amen. Näin on.


      • selvä.ero

        Jeesus julistautui Jumalan pojaksi, aivan oikein. Ei kuitenkaan Jumalaksi

        Joh 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.


      • http://biblehub.com/text/mark/14-64.htmws
        Kreikka käyttää Markuksen 14:64 kohdassa sanontaa " blasphēmias" joka vastaa Hebrean lakitermiä " gidduf" eli Jumalan pilkka eikä vain herjaaminen. Sen rangaistuksena on kuolema !


      • selvä.ero kirjoitti:

        Jeesus julistautui Jumalan pojaksi, aivan oikein. Ei kuitenkaan Jumalaksi

        Joh 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.

        Jatketaanpa vähän tätä sinun "korvasyyhykohtaa" eteenpäin raamatusta !

        8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',

        8:55 ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.

        8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."

        8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
        ________________

        mitä Jeesus tässä sanoo: " Minä tunnen Jumalan" ja että "Aabraham näki Kristuksen päivät ja riemuitsi siitä " Eli Aabraham oli ollut yhteydessä Jeesukseen jo ennen kuin Hän oli syntynytkään ihmisen muotoon ! Hänen alkunsa on hamasta muinaisuudesta !

        Vrt Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja SANA OLI JUMALA
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on
        1:14 Ja SANA TULI LIHAKSI ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä

        ELI MITÄ TÄSSÄ SANOTAAN "JUMALA TULI LIHAKSI ! "



        http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jatketaanpa vähän tätä sinun "korvasyyhykohtaa" eteenpäin raamatusta !

        8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',

        8:55 ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.

        8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."

        8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
        ________________

        mitä Jeesus tässä sanoo: " Minä tunnen Jumalan" ja että "Aabraham näki Kristuksen päivät ja riemuitsi siitä " Eli Aabraham oli ollut yhteydessä Jeesukseen jo ennen kuin Hän oli syntynytkään ihmisen muotoon ! Hänen alkunsa on hamasta muinaisuudesta !

        Vrt Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja SANA OLI JUMALA
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on
        1:14 Ja SANA TULI LIHAKSI ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä

        ELI MITÄ TÄSSÄ SANOTAAN "JUMALA TULI LIHAKSI ! "



        http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/

        Vrt vielä Hebr 1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";

        1:8 MUTTA POJASTA:"JUMALA , sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Huom: "MUTTA POJASTA:"JUMALA !!!!!!! "


      • ehyeeasherehyee

        "14:62 Jeesus sanoi: "Olen; (ego eimi") ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä"."
        Siis sen tähden kun joku sanoo olevansa jumalan poika, sinä näet siinä jumalan itsensä ;)
        Ihan vaan tiedoksesi muuten, että jumalan poika -titteli ei ollut suinkaan yksin Jeesukselle varattu, vaan moni muukin katsoi itsensä jumalan pojaksi joko itse tai muiden taholta. Kyseessä on termi jolla tarkoitetaan ihmistä joka on joko jumalan suosiossa tai jolla on ns. läheinen suhde jumalaan.
        Irrottelet termejä tekstistä ihan oman uskosi tueksi uskaltamatta näemmä niitä sen enempää tutkia. Sillä tavallahan pysyy kaukana tosiasioista, jatkossakin.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt vielä Hebr 1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";

        1:8 MUTTA POJASTA:"JUMALA , sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Huom: "MUTTA POJASTA:"JUMALA !!!!!!! "

        Tässäkin Jehovat vääristävät raamattua !!!!

        Hebr 1:7 ”Ja hän tekee enkelinsä hengiksi ja julkiset palvelijansa* tulen liekiksi.” 1:8 Mutta Pojasta: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti,
        https://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/bi12/kirjat/heprealaisille/1/

        Eli asia käännetään tässä ovelasti toiseksi "Jumala on sinun valtaistuimesi aina" !!!!
        Vaikka edellinen jae puhuu enkeleistä ja seuraava nostaa Pojan Jumalaksi ISOLLA !

        vRT. http://biblehub.com/lexicon/hebrews/1-8.htm

        New American Standard Bible
        But of the Son He says, "YOUR THRONE, O GOD, IS FOREVER AND EVER, AND THE RIGHTEOUS SCEPTER IS THE SCEPTER OF HIS KINGDOM.

        King James Bible
        But unto the Son he saith, Thy throne, O God, is for ever and ever: a sceptre of righteousness is the sceptre of thy kingdom.

        Holman Christian Standard Bible
        but to the Son: Your throne, God, is forever and ever, and the scepter of Your kingdom is a scepter of justice.

        International Standard Version
        But about the Son he says, "Your throne, O God, is forever and ever, and the scepter of your kingdom is a righteous scepter.

        NET Bible
        but of the Son he says, "Your throne, O God, is forever and ever, and a righteous scepter is the scepter of your kingdom.

        Aramaic Bible in Plain English
        But concerning The Son, he said, “Your throne, oh God, is to the eternity of eternities. A straight scepter is the scepter of your Kingdom.”

        GOD'S WORD® Translation
        But God said about his Son, "Your throne, O God, is forever and ever. The scepter in your kingdom is a scepter for justice.

        King James 2000 Bible
        But unto the Son he says, Your throne, O God, is forever and ever: a scepter of righteousness is the scepter of your kingdom


      • ehyeeasherehyee kirjoitti:

        "14:62 Jeesus sanoi: "Olen; (ego eimi") ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä"."
        Siis sen tähden kun joku sanoo olevansa jumalan poika, sinä näet siinä jumalan itsensä ;)
        Ihan vaan tiedoksesi muuten, että jumalan poika -titteli ei ollut suinkaan yksin Jeesukselle varattu, vaan moni muukin katsoi itsensä jumalan pojaksi joko itse tai muiden taholta. Kyseessä on termi jolla tarkoitetaan ihmistä joka on joko jumalan suosiossa tai jolla on ns. läheinen suhde jumalaan.
        Irrottelet termejä tekstistä ihan oman uskosi tueksi uskaltamatta näemmä niitä sen enempää tutkia. Sillä tavallahan pysyy kaukana tosiasioista, jatkossakin.

        "Ihan vaan tiedoksesi muuten, että jumalan poika -titteli ei ollut suinkaan yksin Jeesukselle varattu, vaan moni muukin katsoi itsensä jumalan pojaksi joko itse tai muiden taholta. Kyseessä on termi jolla tarkoitetaan ihmistä joka on joko jumalan suosiossa tai jolla on ns. läheinen suhde jumalaan."

        __________________________

        Sinä et näytä ymmärtävän koko asiaa tai sitten leikit hölmöä...

        Vrt esim. http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "Ihan vaan tiedoksesi muuten, että jumalan poika -titteli ei ollut suinkaan yksin Jeesukselle varattu, vaan moni muukin katsoi itsensä jumalan pojaksi joko itse tai muiden taholta. Kyseessä on termi jolla tarkoitetaan ihmistä joka on joko jumalan suosiossa tai jolla on ns. läheinen suhde jumalaan."

        __________________________

        Sinä et näytä ymmärtävän koko asiaa tai sitten leikit hölmöä...

        Vrt esim. http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro

        Vrt vielä : http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/


      • eipäsoiota
        Kopittelija007 kirjoitti:

        http://biblehub.com/text/mark/14-64.htmws
        Kreikka käyttää Markuksen 14:64 kohdassa sanontaa " blasphēmias" joka vastaa Hebrean lakitermiä " gidduf" eli Jumalan pilkka eikä vain herjaaminen. Sen rangaistuksena on kuolema !

        Kyllä sitä käytetään ihan myös herjauksesta ja panettelusta.


      • hekoheko232323
        Kopittelija007 kirjoitti:

        "Ihan vaan tiedoksesi muuten, että jumalan poika -titteli ei ollut suinkaan yksin Jeesukselle varattu, vaan moni muukin katsoi itsensä jumalan pojaksi joko itse tai muiden taholta. Kyseessä on termi jolla tarkoitetaan ihmistä joka on joko jumalan suosiossa tai jolla on ns. läheinen suhde jumalaan."

        __________________________

        Sinä et näytä ymmärtävän koko asiaa tai sitten leikit hölmöä...

        Vrt esim. http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro

        Ymmärrän vallan mainiosti ja näen, että olet joutunut tilanteeseen, jossa vastailet itse itsellesi. Eikö se jo kerro riittävästi siitä, että olet ajanut itsesi nurkkaan?
        Jumalan poika -titteli EI ollut varattu suinkaan yksin Jeesukselle, eikä messiaaksi julistautuminen ollut kiellettyä. Tuomiota ei voinut saada kummastakaan.
        "Mitä sitten käsitteellä Jumalan poika on alun alkaen tarkoitettu? Termi on
        ollut laajasti käytössä jo ennen kristinuskon syntyä. " s.3
        "1. Kreikkalaisissa myyteissä ja sankarilegendoissa esimerkiksi Dionysosta ja Heraklesta kutsutaan Zeus -Jumalan pojiksi. Heidän uskottiin syntyneen tavalli-
        sesta kuolevaisesta naisesta. Myöhemmin myös Aleksanteri Suuren ajateltiin ole-
        van jumalallista alkuperää. Ajatus että kuolevaisesta naisesta voi Jumalalle syntyä
        jälkeläinen, ei ole peräisin Uudesta testamentista (Lk. 1:26-35), vaan Lähi-idän
        alueella vaikuttaneiden vanhojen uskontojen piiristä.
        2. Nimitystä käytettiin myös itämaisista hallitsijoista, erityisesti egyptiläisis-
        tä hallitsijoista. . . . .
        3. Nimitystä käytettiin myös joistakin suosituista filosofeista, kuten Pytha-
        goraksesta ja Platonista, joiden uskottiin syntyneen Apollo -Jumalan jälkeläisinä.
        4. Stoalaisessa filosofiassa kaikkien ihmisten arveltiin olevan Zeus -Jumalan jälkeläisiä, jolloin kaikki ihmiset olisivat Jumalan poikia ja tyttäriä. ...
        5. Juutalaisuudessa enkeleistä tai taivaallisista olennoista saatettiin samaten
        käyttää nimitystä Jumalan poika, sillä enkeleiden uskottiin olevan Jahven, Kor-
        keimman Jumalan taivaallisen hallintoneuvoston jäseniä . . .
        ....
        10. Yksittäistä israelilaista henkilöä voitiin kutsua myös Jumalan pojaksi.
        Tällaisella nimellä saatettiin kutsua erityisesti vanhurskasta, eli oikeamielistä ih-
        mistä. Tällaisia olivat esimerkiksi Makkabealaisajan marttyyrit toisella vuosisa-
        dalla eKr. (2. Makk. 7:43) ja sellaiset henkilöt, jotka tekivät sitä mikä on hyvää.
        Samaten juutalaisessa romantiikassa Josefia ja Asenathia kutsuttiin Jumalan po-
        jiksi.
        11. Ensimmäisen vuosisadan puolivälissä eKr. juutalaisuudessa vaikutti
        myös karismaattisuus, josta on merkintöjä rabbiinisissa kirjoituksissa. Eräs tällai-
        nen oli juutalainen karismaatikko nimeltä Honi . . . .
        Toinen tällainen karismaatikko ensimmäisellä vuosisadalla jKr. oli nimel-
        tään Hanina ben Dosa. Hänestä traditio kertoo, että taivaallinen ääni puhutteli häntä nimellä ”minun poikani”. . . .
        2. Viimeisenä mainintana ovat Kuolleen Meren kääröt, joista kolme frag-
        menttia puhuvat ajasta, jolloin Jumala lähettää heidän keskuuteensa synnyttämän-sä Messiaan, toisin sanoen poikansa . . . ." s. 7-10


        Kertoisitko asiantuntevan näkemyksesi esitetyn gradun paikkansapitämättömyydestä.


      • hekoheko232323
        hekoheko232323 kirjoitti:

        Ymmärrän vallan mainiosti ja näen, että olet joutunut tilanteeseen, jossa vastailet itse itsellesi. Eikö se jo kerro riittävästi siitä, että olet ajanut itsesi nurkkaan?
        Jumalan poika -titteli EI ollut varattu suinkaan yksin Jeesukselle, eikä messiaaksi julistautuminen ollut kiellettyä. Tuomiota ei voinut saada kummastakaan.
        "Mitä sitten käsitteellä Jumalan poika on alun alkaen tarkoitettu? Termi on
        ollut laajasti käytössä jo ennen kristinuskon syntyä. " s.3
        "1. Kreikkalaisissa myyteissä ja sankarilegendoissa esimerkiksi Dionysosta ja Heraklesta kutsutaan Zeus -Jumalan pojiksi. Heidän uskottiin syntyneen tavalli-
        sesta kuolevaisesta naisesta. Myöhemmin myös Aleksanteri Suuren ajateltiin ole-
        van jumalallista alkuperää. Ajatus että kuolevaisesta naisesta voi Jumalalle syntyä
        jälkeläinen, ei ole peräisin Uudesta testamentista (Lk. 1:26-35), vaan Lähi-idän
        alueella vaikuttaneiden vanhojen uskontojen piiristä.
        2. Nimitystä käytettiin myös itämaisista hallitsijoista, erityisesti egyptiläisis-
        tä hallitsijoista. . . . .
        3. Nimitystä käytettiin myös joistakin suosituista filosofeista, kuten Pytha-
        goraksesta ja Platonista, joiden uskottiin syntyneen Apollo -Jumalan jälkeläisinä.
        4. Stoalaisessa filosofiassa kaikkien ihmisten arveltiin olevan Zeus -Jumalan jälkeläisiä, jolloin kaikki ihmiset olisivat Jumalan poikia ja tyttäriä. ...
        5. Juutalaisuudessa enkeleistä tai taivaallisista olennoista saatettiin samaten
        käyttää nimitystä Jumalan poika, sillä enkeleiden uskottiin olevan Jahven, Kor-
        keimman Jumalan taivaallisen hallintoneuvoston jäseniä . . .
        ....
        10. Yksittäistä israelilaista henkilöä voitiin kutsua myös Jumalan pojaksi.
        Tällaisella nimellä saatettiin kutsua erityisesti vanhurskasta, eli oikeamielistä ih-
        mistä. Tällaisia olivat esimerkiksi Makkabealaisajan marttyyrit toisella vuosisa-
        dalla eKr. (2. Makk. 7:43) ja sellaiset henkilöt, jotka tekivät sitä mikä on hyvää.
        Samaten juutalaisessa romantiikassa Josefia ja Asenathia kutsuttiin Jumalan po-
        jiksi.
        11. Ensimmäisen vuosisadan puolivälissä eKr. juutalaisuudessa vaikutti
        myös karismaattisuus, josta on merkintöjä rabbiinisissa kirjoituksissa. Eräs tällai-
        nen oli juutalainen karismaatikko nimeltä Honi . . . .
        Toinen tällainen karismaatikko ensimmäisellä vuosisadalla jKr. oli nimel-
        tään Hanina ben Dosa. Hänestä traditio kertoo, että taivaallinen ääni puhutteli häntä nimellä ”minun poikani”. . . .
        2. Viimeisenä mainintana ovat Kuolleen Meren kääröt, joista kolme frag-
        menttia puhuvat ajasta, jolloin Jumala lähettää heidän keskuuteensa synnyttämän-sä Messiaan, toisin sanoen poikansa . . . ." s. 7-10


        Kertoisitko asiantuntevan näkemyksesi esitetyn gradun paikkansapitämättömyydestä.

        Huoh. ja se linkki taas jäi
        https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/21660/jeesusna.pdf


      • kokoraamattu

        Vielä kun käsittelisit esim. jakeet Joh 8:54 ja 17:3


      • kokoraamattu
        kokoraamattu kirjoitti:

        Vielä kun käsittelisit esim. jakeet Joh 8:54 ja 17:3

        Sinä et ole minä. Miksi käytit samaa nimimerkkiä kuin minä aiemmin tässä ketjussa?
        Olet luultavasti Jehovan todistaja, mutta minä en.

        Sinua harmittaa kun Otakoppi vie sinua mennen tullen, etkä osaa sanoa mitään vastaan.


      • Harmillista
        kokoraamattu kirjoitti:

        Sinä et ole minä. Miksi käytit samaa nimimerkkiä kuin minä aiemmin tässä ketjussa?
        Olet luultavasti Jehovan todistaja, mutta minä en.

        Sinua harmittaa kun Otakoppi vie sinua mennen tullen, etkä osaa sanoa mitään vastaan.

        Tuommoinen toisen ketjussa käyttämän nimimerkin varastaminen on kyllä törkeää!


      • kokoraamattu kirjoitti:

        Vielä kun käsittelisit esim. jakeet Joh 8:54 ja 17:3

        Joh 8:54...........> 8:55 ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa.8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"


        17:3 .............> 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja TIETÄVÄT TOTISESTI MINUN LÄHTENEEN SINUN TYKÖÄSI ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

        Ja perään Jehovien väärennetty raamattu:
        "sillä olen antanut heille ne sanat, jotka annoit minulle, ja he ovat ottaneet ne vastaan ja ovat tulleet varmasti tietämään, että olen tullut sinun edustajanasi,"
        https://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/bi12/kirjat/johannes/17/

        ...Siis " olen tullut sinun edustajanasi" muuttaa lauseen merkityksen ihan muuksi kuin "TIETÄVÄT TOTISESTI MINUN LÄHTENEEN SINUN TYKÖÄSI" !!!!!

        VERTAA ALKUKIELI:
        http://biblehub.com/text/john/17-8.htm


        Ja kansainväliset käännökset!
        New American Standard Bible
        for the words which You gave Me I have given to them; and they received them and truly understood that I came forth from You, and they believed that You sent Me.

        King James Bible
        For I have given unto them the words which thou gavest me; and they have received them, and have known surely that I came out from thee, and they have believed that thou didst send me.

        Holman Christian Standard Bible
        because the words that You gave Me, I have given them. They have received them and have known for certain that I came from You. They have believed that You sent Me.

        International Standard Version
        because the words that you gave me I passed on to them. They have received them and know for sure that I came from you. They have believed that you sent me.

        NET Bible
        because I have given them the words you have given me. They accepted them and really understand that I came from you, and they believed that you sent me.

        Aramaic Bible in Plain English
        “For the words that you gave me I have given them, and they have received them and known truly that I have proceeded from unity with you.”

        GOD'S WORD® Translation
        because I gave them the message that you gave me. They have accepted this message, and they know for sure that I came from you. They have believed that you sent me.

        King James 2000 Bible
        For I have given unto them the words which you gave me; and they have received them, and have known surely that I came out from you, and they have believed that you did send me.

        Tässä juuri näkee, että Jehovat törkeästi "vääntää" raamatun tekstin vaikka väkisin heidän näkemyksiinsä siellä täällä !
        Jos luottaa Jehovien käännökseen niin se yksioikoisesti johtaa ihmisen harhaan ohi alkukielen !


      • Paipai
        kokoraamattu kirjoitti:

        Vielä kun käsittelisit esim. jakeet Joh 8:54 ja 17:3

        " ...jakeet joh 8 , 54 ja 17; 32 alkuteksteissä ei ole jaejakoa , ; ei voi puolta lausetta esittää tosiasiana ,


      • kokoraamattu
        kokoraamattu kirjoitti:

        Sinä et ole minä. Miksi käytit samaa nimimerkkiä kuin minä aiemmin tässä ketjussa?
        Olet luultavasti Jehovan todistaja, mutta minä en.

        Sinua harmittaa kun Otakoppi vie sinua mennen tullen, etkä osaa sanoa mitään vastaan.

        Ihan puhdas vahinko. Enpä tullut kahlanneksi läpi koko tätä sekopääketjua.

        Huomautettakoon, ettet omista kyseistä nimimerkkiä. Voit rekisteröidä sen itsellesi jos haluat.


    • NÄISSÄ JAKEISSA JUURI JEESUS OSOITTAA RAAMATUSSA JUMALLISEN SUOLIKAASUN ILMOLLEPÄÄSTÄMISEN!

      Joh 8:57 Niin tyrnäväläiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt aaprabamin kakalla!"

      8:58 Mustanaamio sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin kukaan syntyi rektumista, olen minä siellä ollut".

      "Eimi" = iäm masturpating. = "Minä olen, kakalla"

      Eli tässä juuri Jeesus paljastaa Jumalallisen salasuhnaamisensa kertomalla olleensa olemassa jo ennen kuin teidän isänne aaprabaham !

      Samoin tässä Matteuksen kohdassa Jeesus osoittaa Jumalallisen salasuhnaamisensa ja sen tähden juuri Jeesus kun ja sen johdosta mielestä hän ja sen johdosta silloin syyllistyi ns. "Jumalan pilkkaan" ja sen ja sen johdosta oli oikeus tuomita kuolemaan !

      Vrt. Matt 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti ja höpötteli pehmeitä lakkaamatta. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle uuninpankolta käsin: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, sinäkö se olet se jersalaimin etsitty salapierijä".

      26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja laskevan estoitta repivästi peräilmaa,ja sekös teittiä uskisia vatuttaa. HOHOH!

    • Trumppappaa

      selvä.ero 17.3.2016 22:57

      "Joh 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne."

      -Jeesus otti orjan osan, ymmärrätkö nyt, miksi lahkosi kieltää sinulta joulukirkon ?
      Vaikka tuo jae orjan osasta on tabu lahkossa, niin siltä pohjalta Jeesus tuossa Joh 8:54.ssä puhuu. Joh 1:1 kertoo meille jumaluuden

      Lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustaja Russell, paitsi että möi "ihmevehnää" omaksui tavan sanoa Jeesusta enkeliksi adventisteilta. Adventistit itse ovat tuon erehdyksen jo huomanneet ja korjanneet. Niin, Russell, hän myös mittasi maailmanlopun vuoden varmistuksen pyramidin mitoista, Egyptin Gizassa, mutta sitten tytärlahkossa on tuo pyramidi myönnetty saakutin raamatuksi. Rukoile niiden puolesta, jotka siihen uskoen siirtyivät tuonpuoleiseen.

      • selvä.ero

        "-Jeesus otti orjan osan, ymmärrätkö nyt, miksi lahkosi kieltää sinulta joulukirkon ?"

        Luet ohi ja oletat liikaa. Niin sanottu vastauksesi ei kuitenkaan selitä sitä, miksi yksin Isä on juutalaisten Jumala eikä Jeesus edes yrittänyt tuota roolia itselleen ottaa.

        "Joh 1:1 kertoo meille jumaluuden"

        Ei kerro. Miksi yksittäisen, tulkinnanvaraisen jakeen pitäisi tehdä yhtään mitään vaikutusta minuun, kun itse ohitat sujuvasti useat, paljon selvemmät Jeesuksen jumaluutta vastaan todistavat jakeet?


    • MinäkinOlenEgoEimi

      Apostolien teot, 22. luku:
      1 "Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni."
      2 Väkijoukko hiljeni entisestään kuullessaan hänen puhuvan hepreaksi, ja Paavali jatkoi:
      3 "MINÄ OLEN juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalielin oppilaana minut on kasvatettu isiemme lain kaikkien vaatimusten mukaan. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette.

      Tekikö Paavali itsensä Jumalaksi?

      • Niin Jeesushan ei puhunut kreikkaa mutta Hebreassa jossa ei käytetä ollenkaan olla-verbiä niin sanotaan "anii huu" eli "Minä Hän" ja tämähän oli "kielletty sanonta" ja tämän kuullessaan jokaisen piti repäistä vaatteensa kaula-aukko rikki... Ja näin teki ylimmäinen pappi ja vastaavasti kaikki neuvoston jäsenet.

        Vrt. Esim Mark 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "Olen; (ego eimi") ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
        14:63 Niin ylimmäinen pappi REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?

        Arvostettu Rabbi Gottlieb Klein väittää: " Jumalan "lausumaton" nimi, jota ei saa sellaisenaan käyttää olisi ollut "anaa hoo" eli "minä olen hän". Joka sitä käyttää ansaitsee Talmudin mukaan kuoleman !"

        Ja nyt on ajateltu , koska ylimmäinen pappikin repäisi vaatteensa, että Jeesus olisi käyttänyt tätä Aramealaista "kiellettyä" sanontaa ja näin syyllistyneen Jumalan pilkkaan !
        Kreikan kielessä tämä sanonta on yleisesti "ego eimi" ilman sen ihmeellisempää Jumalallista merkitystä !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin Jeesushan ei puhunut kreikkaa mutta Hebreassa jossa ei käytetä ollenkaan olla-verbiä niin sanotaan "anii huu" eli "Minä Hän" ja tämähän oli "kielletty sanonta" ja tämän kuullessaan jokaisen piti repäistä vaatteensa kaula-aukko rikki... Ja näin teki ylimmäinen pappi ja vastaavasti kaikki neuvoston jäsenet.

        Vrt. Esim Mark 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        14:62 Jeesus sanoi: "Olen; (ego eimi") ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
        14:63 Niin ylimmäinen pappi REPÄISI VAATTEENSA ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?

        Arvostettu Rabbi Gottlieb Klein väittää: " Jumalan "lausumaton" nimi, jota ei saa sellaisenaan käyttää olisi ollut "anaa hoo" eli "minä olen hän". Joka sitä käyttää ansaitsee Talmudin mukaan kuoleman !"

        Ja nyt on ajateltu , koska ylimmäinen pappikin repäisi vaatteensa, että Jeesus olisi käyttänyt tätä Aramealaista "kiellettyä" sanontaa ja näin syyllistyneen Jumalan pilkkaan !
        Kreikan kielessä tämä sanonta on yleisesti "ego eimi" ilman sen ihmeellisempää Jumalallista merkitystä !

        Lisään vielä:

        Jumalan pilkasta Talmud määrää, että siihen syyllistyy vasta, jos sen yhteydessä lausuu Jumalan "lausumattoman nimen" eli Kleinin mukaan juuri sanat " ana hoo" !
        Jos joku näin Jumalan kautta syyllistyy tällaiseen pilkkaan "gidduf" silloin kuulijoiden tulee repäistä vaatteensa !
        Tilanne todistaa esim. Mark 14:61-63 selkeätäkin selkeämmin, että Jeesus syyllistyi juuri tähän Jumalan pilkkaan !

        Ps. Huomiosi nimimerkki "MinäkinOlenEgoEimi" oli kyllä hyvä ja varteenotettava tähän yhteyteen ! :)))


      • MinäkinOlenEgoEimi
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lisään vielä:

        Jumalan pilkasta Talmud määrää, että siihen syyllistyy vasta, jos sen yhteydessä lausuu Jumalan "lausumattoman nimen" eli Kleinin mukaan juuri sanat " ana hoo" !
        Jos joku näin Jumalan kautta syyllistyy tällaiseen pilkkaan "gidduf" silloin kuulijoiden tulee repäistä vaatteensa !
        Tilanne todistaa esim. Mark 14:61-63 selkeätäkin selkeämmin, että Jeesus syyllistyi juuri tähän Jumalan pilkkaan !

        Ps. Huomiosi nimimerkki "MinäkinOlenEgoEimi" oli kyllä hyvä ja varteenotettava tähän yhteyteen ! :)))

        Rinnakkaiskertomuksessa Matt. 26:63-65 Jeesus vastaa "sinäpä sen sanoit", mistä on Jumalan lausumatonta nimeä vieläkin vaikeampi löytää, mutta silti pappi repäisee vaatteensa.


      • MinäkinOlenEgoEimi kirjoitti:

        Rinnakkaiskertomuksessa Matt. 26:63-65 Jeesus vastaa "sinäpä sen sanoit", mistä on Jumalan lausumatonta nimeä vieläkin vaikeampi löytää, mutta silti pappi repäisee vaatteensa.

        Niin... tässä olemmekin toisen "kuoleman tuomion" ansaitsevan asian edessä nimittäin Jumalan pilkasta Talmudissa sanotaan , että jos joku sanoo itsestään "Ihmisen Poika", hän saa katua loppuaan, eli hänet saa surmata Jumalan pilkasta !
        Tähän Jeesus syyllistyi myös tuon tuostakin !

        Vrt. Matt 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä IHMISEN POJAN istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
        26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.


      • MinäkinOlenEgoEimi
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin... tässä olemmekin toisen "kuoleman tuomion" ansaitsevan asian edessä nimittäin Jumalan pilkasta Talmudissa sanotaan , että jos joku sanoo itsestään "Ihmisen Poika", hän saa katua loppuaan, eli hänet saa surmata Jumalan pilkasta !
        Tähän Jeesus syyllistyi myös tuon tuostakin !

        Vrt. Matt 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä IHMISEN POJAN istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
        26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.

        >>Jumalan pilkasta Talmud määrää, että siihen syyllistyy vasta, jos sen yhteydessä lausuu Jumalan "lausumattoman nimen" eli Kleinin mukaan juuri sanat " ana hoo" !

        >>Niin... tässä olemmekin toisen "kuoleman tuomion" ansaitsevan asian edessä nimittäin Jumalan pilkasta Talmudissa sanotaan , että jos joku sanoo itsestään "Ihmisen Poika", hän saa katua loppuaan, eli hänet saa surmata Jumalan pilkasta !

        Näitähän näkyy riittävän. Emme siis voi päätellä, että Jeesus olisi käyttänyt Jumalan lausumatonta nimeä, vaan molempien rinnakkaiskertomuksien kanssa yhteensopiva tulkinta olisi, että vaatteen repäisy liittyi Ihmisen Pojaksi julistautumiseen. Tai sitten johonkin muuhun.

        Jo se, että Jeesus vastaa yhden kertomuksen mukaan "olen" ja toisen kertomuksen mukaan "sinäpä sen sanot", tarkoittaa mielestäni sitä, ettei kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekstin nyansseista kannata vetää, vaan keskittyä suurempiin linjoihin ja tekstin yleisempään sanomaan.


      • MinäkinOlenEgoEimi kirjoitti:

        >>Jumalan pilkasta Talmud määrää, että siihen syyllistyy vasta, jos sen yhteydessä lausuu Jumalan "lausumattoman nimen" eli Kleinin mukaan juuri sanat " ana hoo" !

        >>Niin... tässä olemmekin toisen "kuoleman tuomion" ansaitsevan asian edessä nimittäin Jumalan pilkasta Talmudissa sanotaan , että jos joku sanoo itsestään "Ihmisen Poika", hän saa katua loppuaan, eli hänet saa surmata Jumalan pilkasta !

        Näitähän näkyy riittävän. Emme siis voi päätellä, että Jeesus olisi käyttänyt Jumalan lausumatonta nimeä, vaan molempien rinnakkaiskertomuksien kanssa yhteensopiva tulkinta olisi, että vaatteen repäisy liittyi Ihmisen Pojaksi julistautumiseen. Tai sitten johonkin muuhun.

        Jo se, että Jeesus vastaa yhden kertomuksen mukaan "olen" ja toisen kertomuksen mukaan "sinäpä sen sanot", tarkoittaa mielestäni sitä, ettei kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekstin nyansseista kannata vetää, vaan keskittyä suurempiin linjoihin ja tekstin yleisempään sanomaan.

        Niin tämä "Ihmisen Poika" sananontahan myös viittaa JUMALALLISEEN OLENTOON joka esiintyy jo VT:ssä esim.
        Dan10:5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
        10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
        10:16 Silloin eräs IHMISEN KALTAINEN (bə-nê 'ā-ḏām,) kosketti huuliani, ja minä avasin suuni ja lausuin edessäni seisovalle: "HERRANI , näyn nähdessäni tuska kouristi minua ja voima pakeni minusta.
        10:17 Miten minä, vähäinen palvelija, voisin puhua herrani kanssa? Enää ei minussa ole jäljellä voimaa, tuskin henkeäkään!"
        10:18 IHMISEN KALTAINEN (bə-nê 'ā-ḏām,) kosketti minua uudelleen, antoi minulle voimaa

        bə-nê 'ā-ḏām,= SON OF MAN, MANKIND = IHMISEN POIKA, POIKA MIES, IHMISSUKU

        http://biblehub.com/text/daniel/10-16.htm

        ja sitten tämä sama "HMISEN POIKA" ILMESTYY UT:ssa ja kertoo olevansa Jeesus Kristus ylösnousseena !

        Vrt. Ilm 1:1 "Jeesuksen Kristuksen ilmestys" !
        Ilm 1:13 ja lampunjalkain keskellä IHMISEN POJAN ("uion anthrōpou") muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        1:15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa

        "uion anthrōpou" = SON OF MAN, MANKIND = IHMISEN POIKA, POIKA MIES, IHMISSUKU

        http://biblehub.com/text/revelation/1-13.htm

        ELI KUTEN TÄSTÄ NÄEMME!

        Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, IHMISEN POIKA ("uion anthrōpou") , joka ON TAIVAASSA." !!!

        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/mielenkiintoinen-kohta-on-taivaassa/

        ELI " Ti oun eroumen pros tauta" = "mitä voimme tästä päätellä" ?

        Vastaus: JEESUS ON JUMALALLINEN PERSOONA "JOKA OLI JA ON JA ON TULEVA ON" (Ilm 1:8) JA JUMALAN SANANA "LOGOS" ON MYÖS JUMALA ! (Joh 1:1 , Hebr 1:8)


      • otastästäkoppi
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin... tässä olemmekin toisen "kuoleman tuomion" ansaitsevan asian edessä nimittäin Jumalan pilkasta Talmudissa sanotaan , että jos joku sanoo itsestään "Ihmisen Poika", hän saa katua loppuaan, eli hänet saa surmata Jumalan pilkasta !
        Tähän Jeesus syyllistyi myös tuon tuostakin !

        Vrt. Matt 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä IHMISEN POJAN istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
        26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.

        Olet nyt kyllä ihan pihalla. Ihmisen poika -titteli (ben adam) on raamatussa hyvin yleinen ja esiintyy kuulemma 107 kertaa. Se on ilmaisu, jolla puhutaan yleisesti ihmisistä ja näiden jälkeläisistä, myös erotuksesi jumalten pojista (bene elohim). Ihmisen poika on yleinen termi psalmeissa. Esim. Ps 8:4
        niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen? [K33/38]
        What is man that Thou rememberest him? The son of man that Thou inspectest him? [Young's literal]
        ps. 11:4
        Herra pyhässä temppelissänsä, Herra, jonka istuin on taivaassa-hänen silmänsä näkevät, hänen katseensa tutkii ihmislapset;
        `Jehovah is in his holy temple: Jehovah--in the heavens is His throne. His eyes see--His eyelids try the sons of men.

        Lisää:
        hes. 2
        1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".

        1 It is the appearance of the likeness of the honour of Jehovah, and I see, and fall on my face, and I hear a voice speaking, and He saith unto me, `Son of man, stand on thy feet, and I speak with thee.'

        Termi on siis erittäin yleinen ja sillä viitataan ihmiseen tai ihmisiin, ihmislapsiin kuten jostain syystä suomenkielinen käännös näyttää tekevän.
        Mutta, se löytyy myös Danielin 7:13
        Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        `I was seeing in the visions of the night, and lo, with the clouds of the heavens as a son of man was one coming, and unto the Ancient of Days he hath come, and before Him they have brought him near.
        Siinä ei kuitenkaan puhuta suoraan ihmisen pojasta vaan tämän kaltaisesta olennosta.
        Enokin kirjassa termillä viitataan kylläkin yliluonnolliseen messiaaseen, esim:

        Chapter 46

        1. There I beheld the Ancient of days, whose head was like white wool, and with him another, whose countenance resembled that of man. His countenance was full of grace, like that of one of the holy angels. Then I inquired of one of the angels, who went with me, and who showed me every secret thing, concerning this Son of man; who he was; whence he was; and why he accompanied the Ancient of days.

        2. He answered and said to me, This is the Son of man, to whom righteousness belongs; with whom righteousness has dwelt; and who will reveal all the treasures of that which is concealed: for the Lord of spirits has chosen him; and his portion has surpassed all before the Lord of spirits in everlasting uprightness.
        http://book-ofenoch.com/chapter-46/
        "Among Jews the term "son of man" was not used as the specific title of the Messiah. The New Testament expression ὅ ὑιὸς τοῦ ἀνθρόπου is a translation of the Aramaic "bar nasha," and as such could have been understood only as the substitute for a personal pronoun, or as emphasizing the human qualities of those to whom it is applied"
        "examination of many of thepassages shows that in the mouth of Jesus the term was an equivalent for the personal pronoun "I.""
        http://www.jewishencyclopedia.com/articles/13913-son-of-man
        Kannattaa avartua oman uskonnon tulkintojen ulkopuolelle, sieltä saattaa löytyä totuuden siemeniä.


      • hohhoijakkaa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin tämä "Ihmisen Poika" sananontahan myös viittaa JUMALALLISEEN OLENTOON joka esiintyy jo VT:ssä esim.
        Dan10:5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
        10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
        10:16 Silloin eräs IHMISEN KALTAINEN (bə-nê 'ā-ḏām,) kosketti huuliani, ja minä avasin suuni ja lausuin edessäni seisovalle: "HERRANI , näyn nähdessäni tuska kouristi minua ja voima pakeni minusta.
        10:17 Miten minä, vähäinen palvelija, voisin puhua herrani kanssa? Enää ei minussa ole jäljellä voimaa, tuskin henkeäkään!"
        10:18 IHMISEN KALTAINEN (bə-nê 'ā-ḏām,) kosketti minua uudelleen, antoi minulle voimaa

        bə-nê 'ā-ḏām,= SON OF MAN, MANKIND = IHMISEN POIKA, POIKA MIES, IHMISSUKU

        http://biblehub.com/text/daniel/10-16.htm

        ja sitten tämä sama "HMISEN POIKA" ILMESTYY UT:ssa ja kertoo olevansa Jeesus Kristus ylösnousseena !

        Vrt. Ilm 1:1 "Jeesuksen Kristuksen ilmestys" !
        Ilm 1:13 ja lampunjalkain keskellä IHMISEN POJAN ("uion anthrōpou") muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        1:15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa

        "uion anthrōpou" = SON OF MAN, MANKIND = IHMISEN POIKA, POIKA MIES, IHMISSUKU

        http://biblehub.com/text/revelation/1-13.htm

        ELI KUTEN TÄSTÄ NÄEMME!

        Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, IHMISEN POIKA ("uion anthrōpou") , joka ON TAIVAASSA." !!!

        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/mielenkiintoinen-kohta-on-taivaassa/

        ELI " Ti oun eroumen pros tauta" = "mitä voimme tästä päätellä" ?

        Vastaus: JEESUS ON JUMALALLINEN PERSOONA "JOKA OLI JA ON JA ON TULEVA ON" (Ilm 1:8) JA JUMALAN SANANA "LOGOS" ON MYÖS JUMALA ! (Joh 1:1 , Hebr 1:8)

        Kaltainen ei ole sama asia kuin asia itse. Toisin sanoen: ihmisen pojan kaltainen ei ole ihmisen poika vaan vaikuttaa siltä.


      • laitappalähdettä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin... tässä olemmekin toisen "kuoleman tuomion" ansaitsevan asian edessä nimittäin Jumalan pilkasta Talmudissa sanotaan , että jos joku sanoo itsestään "Ihmisen Poika", hän saa katua loppuaan, eli hänet saa surmata Jumalan pilkasta !
        Tähän Jeesus syyllistyi myös tuon tuostakin !

        Vrt. Matt 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä IHMISEN POJAN istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
        26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.

        Laitatko viitettä tuhon Talmudin kohtaan. Itseään sai nimittää messiaaksi, siitä ei seurannut kuolemanrangaistusta. Se on täyttä potaskaa. Eli vaikka Jeesus olisi tarkoittanut ihmisen poika -nimityksellään olevansa messias, se ei ole ongelma.


      • otastästäkoppi kirjoitti:

        Olet nyt kyllä ihan pihalla. Ihmisen poika -titteli (ben adam) on raamatussa hyvin yleinen ja esiintyy kuulemma 107 kertaa. Se on ilmaisu, jolla puhutaan yleisesti ihmisistä ja näiden jälkeläisistä, myös erotuksesi jumalten pojista (bene elohim). Ihmisen poika on yleinen termi psalmeissa. Esim. Ps 8:4
        niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen? [K33/38]
        What is man that Thou rememberest him? The son of man that Thou inspectest him? [Young's literal]
        ps. 11:4
        Herra pyhässä temppelissänsä, Herra, jonka istuin on taivaassa-hänen silmänsä näkevät, hänen katseensa tutkii ihmislapset;
        `Jehovah is in his holy temple: Jehovah--in the heavens is His throne. His eyes see--His eyelids try the sons of men.

        Lisää:
        hes. 2
        1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".

        1 It is the appearance of the likeness of the honour of Jehovah, and I see, and fall on my face, and I hear a voice speaking, and He saith unto me, `Son of man, stand on thy feet, and I speak with thee.'

        Termi on siis erittäin yleinen ja sillä viitataan ihmiseen tai ihmisiin, ihmislapsiin kuten jostain syystä suomenkielinen käännös näyttää tekevän.
        Mutta, se löytyy myös Danielin 7:13
        Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        `I was seeing in the visions of the night, and lo, with the clouds of the heavens as a son of man was one coming, and unto the Ancient of Days he hath come, and before Him they have brought him near.
        Siinä ei kuitenkaan puhuta suoraan ihmisen pojasta vaan tämän kaltaisesta olennosta.
        Enokin kirjassa termillä viitataan kylläkin yliluonnolliseen messiaaseen, esim:

        Chapter 46

        1. There I beheld the Ancient of days, whose head was like white wool, and with him another, whose countenance resembled that of man. His countenance was full of grace, like that of one of the holy angels. Then I inquired of one of the angels, who went with me, and who showed me every secret thing, concerning this Son of man; who he was; whence he was; and why he accompanied the Ancient of days.

        2. He answered and said to me, This is the Son of man, to whom righteousness belongs; with whom righteousness has dwelt; and who will reveal all the treasures of that which is concealed: for the Lord of spirits has chosen him; and his portion has surpassed all before the Lord of spirits in everlasting uprightness.
        http://book-ofenoch.com/chapter-46/
        "Among Jews the term "son of man" was not used as the specific title of the Messiah. The New Testament expression ὅ ὑιὸς τοῦ ἀνθρόπου is a translation of the Aramaic "bar nasha," and as such could have been understood only as the substitute for a personal pronoun, or as emphasizing the human qualities of those to whom it is applied"
        "examination of many of thepassages shows that in the mouth of Jesus the term was an equivalent for the personal pronoun "I.""
        http://www.jewishencyclopedia.com/articles/13913-son-of-man
        Kannattaa avartua oman uskonnon tulkintojen ulkopuolelle, sieltä saattaa löytyä totuuden siemeniä.

        En ole pihalla mutta sinä olet !

        ..sekä " anii huu"("ego eimi")= "Minä Hän" Jumalan pilkka sanonta sekä "Ihmisen Poika" sanonta molemmat viittaavat Jumalalliseen Jeesukseen, Messias Kristukseen, johon sinä et voi mitenkään Uskoa ! (Dan 10/Ilm 1)

        Sinä nimimerkki "otastästäkoppi" kaikin tavoin "Jehovalaisittain" yrität kyllä kieltää tämän yleisen RAAMATULLISEN KRISTILLISEN TOTUUDEN !


      • laitappalähdettä kirjoitti:

        Laitatko viitettä tuhon Talmudin kohtaan. Itseään sai nimittää messiaaksi, siitä ei seurannut kuolemanrangaistusta. Se on täyttä potaskaa. Eli vaikka Jeesus olisi tarkoittanut ihmisen poika -nimityksellään olevansa messias, se ei ole ongelma.

        Itse en Talmudia ole paljon lukenut enkä sitä paljoa tunne ja tämä Talmudin lainaus liittyy Hebrean asiantuntija Risto Santalan tutkimuksiin asiasta koskien vuoden 1992 käännöstä !
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Risto_Santala
        http://www.kirjasilta.net/santala/
        http://www.karmel.fi/blogit/petri/risto-santala-memoriam


      • juupaseipäs
        Kopittelija007 kirjoitti:

        En ole pihalla mutta sinä olet !

        ..sekä " anii huu"("ego eimi")= "Minä Hän" Jumalan pilkka sanonta sekä "Ihmisen Poika" sanonta molemmat viittaavat Jumalalliseen Jeesukseen, Messias Kristukseen, johon sinä et voi mitenkään Uskoa ! (Dan 10/Ilm 1)

        Sinä nimimerkki "otastästäkoppi" kaikin tavoin "Jehovalaisittain" yrität kyllä kieltää tämän yleisen RAAMATULLISEN KRISTILLISEN TOTUUDEN !

        Niinpä niin. Totuutesi ei kestänyt keskustelua ja siksi siirryit henkilökeskusteluun.
        Se mitä sinulle on täällä kerrottu tänään ja aiemmin, sisältää paljon tosiasioita ja siemeniä josita voisi kasvaa suuri faktapuu, jos uskallat sitä ryhtyä kasvattamaan. Mutta totuus on kuin siementen kylvö, osa uppoaa hyvään maaperään ja lähtee kasvamaan ja tuottaa uutta hedelmää. Osa putoaa kalliolle ja tuuli lakaisee ne pois. Osa putoaa maaperään, jossa niistä kasvaa jotain pientä, mutta koskaan ne eivät tule täyteen kasvuunsa, koska aina jokin rajoittaa niden kasvamista.


      • vittumitäpaskaa3w234

      • juupaseipäs kirjoitti:

        Niinpä niin. Totuutesi ei kestänyt keskustelua ja siksi siirryit henkilökeskusteluun.
        Se mitä sinulle on täällä kerrottu tänään ja aiemmin, sisältää paljon tosiasioita ja siemeniä josita voisi kasvaa suuri faktapuu, jos uskallat sitä ryhtyä kasvattamaan. Mutta totuus on kuin siementen kylvö, osa uppoaa hyvään maaperään ja lähtee kasvamaan ja tuottaa uutta hedelmää. Osa putoaa kalliolle ja tuuli lakaisee ne pois. Osa putoaa maaperään, jossa niistä kasvaa jotain pientä, mutta koskaan ne eivät tule täyteen kasvuunsa, koska aina jokin rajoittaa niden kasvamista.

        Anonyymi joku kirjoittaa: "Niinpä niin. Totuutesi ei kestänyt keskustelua ja siksi siirryit henkilökeskusteluun"
        ____________________

        ????


        Ai... minusta tätä minun keskusteluani on tämä avaamani topiikki täynnä !
        Ja voit niitä edeltä lukea mutta sinua anonyymia, nimimerkkiä kokoajan vaihtavaa, trollia, mitään sanomattomin epämääräisin siteerauksineen, en tunne ! :O

        Tarkoituksesi on kai vain pilkata minua "joksikin", niin en siksi katso aiheelliseksi sotkea topiikkia jonninjoutavuuksiin ! :)

        En voi sille mitään jos katseesi on juurtunut johonkin amerikkalaisten epäraamatulliseen vääristeltyyn väännökseen...



      • Ps. Tämän Risto Santalan tunsin henkilökohtaisesti ja hänen raamattutunneillaan istuin Joutjärven kirkolla monta kertaa ja keskustelimme monista asioista uskoni alkuaikoina kun hän toimi Joutjärven kirkkoherrana !

        Todella hyvä hebrean asiantuntija ! Suosittelen lukemaan myös hänen teoksiaan !

        Hänellä tutkitutin myös kerran uskoni alussa saamani henkilökohtaisen profetian, jonka hän totesi hyvin raamatulliseksi ja pitämisen arvoiseksi sanoen vielä että tällaista sinä et tällä raamatuntuntemuksellasi vielä voisi mitenkään omasta päästäsi keksiä ! :)))


      • omaongelmasi
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Anonyymi joku kirjoittaa: "Niinpä niin. Totuutesi ei kestänyt keskustelua ja siksi siirryit henkilökeskusteluun"
        ____________________

        ????


        Ai... minusta tätä minun keskusteluani on tämä avaamani topiikki täynnä !
        Ja voit niitä edeltä lukea mutta sinua anonyymia, nimimerkkiä kokoajan vaihtavaa, trollia, mitään sanomattomin epämääräisin siteerauksineen, en tunne ! :O

        Tarkoituksesi on kai vain pilkata minua "joksikin", niin en siksi katso aiheelliseksi sotkea topiikkia jonninjoutavuuksiin ! :)

        En voi sille mitään jos katseesi on juurtunut johonkin amerikkalaisten epäraamatulliseen vääristeltyyn väännökseen...

        En voi mitään sille, jos "totuutesi" ei kestä keskustelua. Mietin vain miten sinä kykenet elämään sen kanssa, kun alitajuisesti ymmärrät ettet ole suinkaan oikeassa.


      • eimikäänyllätystämäkään

      • melkoistasiansaksaa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ps. Tämän Risto Santalan tunsin henkilökohtaisesti ja hänen raamattutunneillaan istuin Joutjärven kirkolla monta kertaa ja keskustelimme monista asioista uskoni alkuaikoina kun hän toimi Joutjärven kirkkoherrana !

        Todella hyvä hebrean asiantuntija ! Suosittelen lukemaan myös hänen teoksiaan !

        Hänellä tutkitutin myös kerran uskoni alussa saamani henkilökohtaisen profetian, jonka hän totesi hyvin raamatulliseksi ja pitämisen arvoiseksi sanoen vielä että tällaista sinä et tällä raamatuntuntemuksellasi vielä voisi mitenkään omasta päästäsi keksiä ! :)))

        Se on kyllä heprea, ei hebrea. Mutta toki "hebrean" puhuminen sinulta luonnistaa ;))


      • melkoistasiansaksaa kirjoitti:

        Se on kyllä heprea, ei hebrea. Mutta toki "hebrean" puhuminen sinulta luonnistaa ;))

        Noh... tällaisen aivotuhnun sitten väänsit... :D

        ...http://www.suomisanakirja.fi/hebrea ;)


      • eimikäänyllätystämäkään kirjoitti:

        Okei, eli olet siis puhunut omiasi. Niin arvelinkin.

        Ei vaan sinusta siis Risto Santala puhuu omiaan mutta minä luotan häneen näissä asioissa kyllä !
        Esimerkiksi hänen Juuret 1 ja Juuret 2 kirjansa hän on alun perin kirjoittanut hebrean kielellä ! :O


      • trollintrolli
        omaongelmasi kirjoitti:

        En voi mitään sille, jos "totuutesi" ei kestä keskustelua. Mietin vain miten sinä kykenet elämään sen kanssa, kun alitajuisesti ymmärrät ettet ole suinkaan oikeassa.

        Tohon minäki pystyn haista paska pöö pöö pöö!


      • ootihapihalla
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Noh... tällaisen aivotuhnun sitten väänsit... :D

        ...http://www.suomisanakirja.fi/hebrea ;)

        Joo'o, koska et löytänyt oikeaa kohtaa, laitan sen sulle tähän:
        " sanan heprea vanhahtava kirjoitusasu"


      • sesiitäsittentaas
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ei vaan sinusta siis Risto Santala puhuu omiaan mutta minä luotan häneen näissä asioissa kyllä !
        Esimerkiksi hänen Juuret 1 ja Juuret 2 kirjansa hän on alun perin kirjoittanut hebrean kielellä ! :O

        Se on edelleenkin: heprea, ei hebrea.
        Ja jos sinulla ei ole osoittaa lainausta varsinkaan näin internetin aikakaudella, voimme jättää koko jutun omaan arvoonsa.


      • trollolloo
        trollintrolli kirjoitti:

        Tohon minäki pystyn haista paska pöö pöö pöö!

        Kerro ihmeessä lisää uskosi heikosta pohjasta ;)
        Olet jo matkalla kohti ateismia. Onnea matkaan.


      • ootihapihalla kirjoitti:

        Joo'o, koska et löytänyt oikeaa kohtaa, laitan sen sulle tähän:
        " sanan heprea vanhahtava kirjoitusasu"

        Just... Wau... *kumarran syvään ja aaltoja perään* :D


      • Adventistien sivulla temmeltää sellainen "pyhpyh" nimimerkki mutta sinä taidat olla Jehovien "pyhpyh2" ;)


      • itsrainingmenweather
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Just... Wau... *kumarran syvään ja aaltoja perään* :D

        Ole hyvä. Kiva että osaat olla kiitollinen saadessasi oikeaa tietoa.


      • oletidiootti
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Adventistien sivulla temmeltää sellainen "pyhpyh" nimimerkki mutta sinä taidat olla Jehovien "pyhpyh2" ;)

        En toki, sinä taidat kyllä olla oman uskontosi pyhpyh. Ainakin saan sellaisen vaikutelman, sillä argumentoimaan sinusta ei ole. Olet pelkkä säälittävä julistaja, joka ei edes tiedä mitä julistaa.


      • trollintrolli
        trollolloo kirjoitti:

        Kerro ihmeessä lisää uskosi heikosta pohjasta ;)
        Olet jo matkalla kohti ateismia. Onnea matkaan.

        Menisit sinäkin armeijaan opettelemaan mieheksi!


    • MinäkinOlenEgoEimi

      >>Niin Jeesushan ei puhunut kreikkaa

      Hyvä pointti, joka usein unohtuu näissä keskusteluissa. Samalla tämä kylläkin tuo tiettyä epävarmuutta kaiken muunkin Jeesuksen opetuksen suhteen: kuinka luotettavasti se on kreikaksi kääntynyt?

      >>Ja nyt on ajateltu , koska ylimmäinen pappikin repäisi vaatteensa, että Jeesus olisi käyttänyt tätä Aramealaista "kiellettyä" sanontaa ja näin syyllistyneen Jumalan pilkkaan !

      Aika paljon Jeesus on saanut "minä olen" -sanontaa (ainakin jossain muodossa) silti käyttää suhteellisen rauhassa. Eihän tuo mahdotonta ole, että tuossa kohtaa Jeesuksen sanavalinnoissa olisi ollut jotain erikoista, mutta Raamattuun tämä tieto ei ole päätynyt eikä Mark. 14:61-63 anna mitään tukea tuollaiselle päätelmälle, vaan kyseessä on toistaiseksi pelkkä spekulaatio. En lähtisi kolminaisuuskysymystä tai Jeesuksen jumaluutta todellakaan näin hataralta pohjalta ratkaisemaan suuntaan tai toiseen.

      >>Kreikan kielessä tämä sanonta on yleisesti "ego eimi" ilman sen ihmeellisempää Jumalallista merkitystä !

      Jep, ja tältä pohjalta voi suhtautua muuhunkin kopitteluun asian ympärillä. Jos Jumala ei ole nähnyt tarpeelliseksi tehdä kreikan kielellä selväksi, että Jeesuksen arameankielisessä sanavalinnassa oli jotain erikoista, niin ehkä asia ei ole kovinkaan tärkeä.

      • Kyllä tämä "vaatteiden repäisy" oli hyvinkin tärkeä ja epätavallinen ele eli sillä selvästikin oli SUURI MERKITYS sillä jokaisen Jumalan pilkan kuulleen piti toimia revittyine vaatteineen todistajina ja siksi muita todisteita ei ylimmäisen papinkaan kohdalla enää tarvittu ! Kuolemanrangaistuksen tullessa kysymykseen todistajia "uhattiin" vielä vannomaan, että "tulkoon syytetyn veri meidän ja lastemme päälle", jos väärin todistamme ! ja tämähän näkyy myös evankeliumeista !


    • Turnipsinsyöjä

      selvä.ero 18.3.2016 17:06

      " miksi yksin Isä on juutalaisten Jumala eikä Jeesus edes yrittänyt tuota roolia itselleen ottaa. "
      -Otti orjan osan. tuon ymmärrät, ja ulkopuoliset ymmärtävät, miksi kiellät sen, koska nimittäin vartiotorniuskonto määrää sinulle niin.

      """" "Joh 1:1 kertoo meille jumaluuden"
      Ei kerro. """"
      -kiellät Jumalan sanan.

      "Miksi yksittäisen, tulkinnanvaraisen jakeen pitäisi tehdä yhtään mitään vaikutusta minuun "
      -Se on ainoastaan oman sisältönsä vuoksi Raamatussa.


      " kun itse ohitat sujuvasti useat, paljon selvemmät Jeesuksen jumaluutta vastaan todistavat jakeet? "
      -Ei Raamattu tarkoita kertoa mitään, mitä Jeesus ei olisi. Se tarkoittaa kertoa, mitä Jeesus on. Joh. 1:1.

      Vartiotonriuskonnolle ei riitä että sillä on enkeli Mikael, sille on tärkeää että kristityltä puuttuisi Raamatun ilmoittama Jeesus - Jumala.

      • Jeesus = Sana =" logos" !
        Sana, joka "oli alussa Jumalan tykönä" ja "oli Jumala", "tuli lihaksi" ja "asui keskellämme"... (Joh 1:1,2,14)
        Logos = Kaiken alkuperä, järjellinen ilmaus tai
        hebreaksi `Davar`= asia

        Se on tämä Kristuksen salaisuus, " joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista" ja "ilmoittamatta kautta ikuisten aikojen " ( Kol 1:26, 1Kor 2:7, Room 16:25 ) " joka tosin on edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista." (1Piet 1:20 )

        Ja tämän tähden Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)

        Jeesus on tämä "Sana" ja "Ihmisen Poika" ja "Valkeus" !

        ( 1 Moos 1:3)" Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS "
        Psalmi 36:9:" Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "

        Joh 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman VALKEUS; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän VALKEUS".

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/


      • selvä.ero

        >>-Otti orjan osan. tuon ymmärrät, ja ulkopuoliset ymmärtävät, miksi kiellät sen, koska nimittäin vartiotorniuskonto määrää sinulle niin.

        Jeesus vahvisti, että juutalaisten tuntema Jumala on Isä. "Orjan osa" ei selitä mitään, sillä myös orjan osassaan eli ihmisenä ollessaan Jeesus oli kolminaisuusopin mukaan Jumala, ja samalla ihminen.

        Vartiotorniuskonto ei määrää minua. Sinä puolestaan et näytä tuntevan edes omaa oppiasi.

        "-kiellät Jumalan sanan."

        Kiellän ainoastaan sinun esittämäsi tulkinnan. Johanneksen evankeliumin alku ei ole mikään tutkielma Isän ja Pojan yhteydestä, vaan runollinen kuvaus siitä, kuinka Isä ilmoitti itsensä ihmisille Poikansa kautta. Lukemattoman monet muut jakeet kertovat kyllä, ettei Jeesus ole Jumala. Asia ei voi jäädä epäselväksi rehelliselle lukijalle.

        Voit myös miettiä, miksi Jeesus sanoi Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi (Joh. 17:3), jos Jeesus kolminaisuusopin mukaan oli ihmisenä ollessaankin Jumala, kuten edellä kerroin. Vastausta en tarvitse, sillä tiedän sen jo. Tämä kysymys on tarkoitettu sinun ajatuksiasi herättämään.


      • vonGirbbu

        selvä.ero 19.3.2016 12:21

        "Jeesus vahvisti, että juutalaisten tuntema Jumala on Isä. "
        -Joo

        "" "Orjan osa" ei selitä mitään, ""
        -Miksi se mielestäsi olisi Raamatussa, jos se ei mitään selittäisi ?

        "" sillä myös orjan osassaan eli ihmisenä ollessaan Jeesus oli kolminaisuusopin mukaan Jumala, ja samalla ihminen. ""

        Kerropa tarkemmin kolminaisuusopistasi


      • selvä.ero
        vonGirbbu kirjoitti:

        selvä.ero 19.3.2016 12:21

        "Jeesus vahvisti, että juutalaisten tuntema Jumala on Isä. "
        -Joo

        "" "Orjan osa" ei selitä mitään, ""
        -Miksi se mielestäsi olisi Raamatussa, jos se ei mitään selittäisi ?

        "" sillä myös orjan osassaan eli ihmisenä ollessaan Jeesus oli kolminaisuusopin mukaan Jumala, ja samalla ihminen. ""

        Kerropa tarkemmin kolminaisuusopistasi

        "-Joo"

        Hyvä että myönnät.

        "-Miksi se mielestäsi olisi Raamatussa, jos se ei mitään selittäisi ?"

        Asiayhteys oli se, että arvioitiin Jeesuksen Jumaluutta. Tässä suhteessa orjan osa ei selitä mitään, sillä ihmisenä ollessaankin Jeesus oli kolminaisuusopin mukaan Jumala, ja tämän mukaisesti hänen olisi tullut juutalaisille vastailla. Jeesus ei kuitenkaan sanonut olevansa Jumala, koska ei sitä ollut eikä ole.

        "Kerropa tarkemmin kolminaisuusopistasi"

        Se ei ole minun oppini, mutta esim. Wikipediasta löytyvä kuvaus vastaa käsitystäni siitä: "Poika on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua. Jeesuksena Jumala syntyi ihmiseksi ihmisten keskelle, ja tällöin Jumalan toinen persoona otti jumalallisen luonnon rinnalle pysyvästi myös ihmisluonnon, ks. kaksiluonto-oppi. Jeesus oli sijaiskärsijä; ristillä hän oli sovittaja ja lunastaja."

        Tulkitsen tämän tarkennuspyynnön niin, että esittämäni tulkinta (kolminaisuusopin mukaan Jeesus oli Jumala ja samalla ihminen) on mielestäsi väärä, ja siksi pyydän vastaavasti sinua tarkentamaan omaa kantaasi.


      • Jeesus on Jumala joka tuli ihmiseksi ja otti orjan muodon vaikka oli alkuperältään Jumalallinen !

        Vrt. Fil 2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,

        2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin JUMALAN MUOTO, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja OTTI ORJAN MUODON , tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;


    • Kontsu

      "Kerropa tarkemmin kolminaisuusopistasi"

      "Poika on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua. "
      A) Joh. 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.


      "Jeesuksena Jumala syntyi ihmiseksi ihmisten keskelle, "
      B) -Otti orjan muodon

      " Jumalan toinen persoona otti jumalallisen luonnon rinnalle pysyvästi myös ihmisluonnon "
      = A B Noinkin voidaan toki sanoa kuten kirjoitit. Vaikkei sekään tarpeen ole. Riittää jos luet Raamattua ja ymmärrät, myös uutta testamenttia, vaikka se on vartiotornin mukaan luettavissa vasta kun kirjaa itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten.

      • kokoraamattu

        >>A) Joh. 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Johanneksen evankeliumin alku on tulkinnanvarainen, runollinen kuvaus siitä, kuinka Jumala ilmoitti itsensä Poikansa kautta. Takertumisesi siihen on ymmärrettävää, kun Jeesuksen Jumaluuden puolesta ei juuri muita "todisteita" hakemallakaan löydy.

        Minä taas luotan mieluummin Jeesuksen itsensä sanoihin, joiden mukaan Isä on ainoa todellinen Jumala (Joh. 17:3). Jeesus ei myöskään julistanut itseään Jumalaksi edes provosoituna (Joh. 10:31-36). Myös Paavali tekee selvän eron Jumalan ja Jeesuksen välillä.

        >>B) -Otti orjan muodon

        Orjan muoto viittaa Jeesuksen ihmisenä olon aikaan. Tämän jälkeen Jeesus on ollut ylösnousseena taivaallisessa asemassaan, jossa hänellä edelleen on Jumala, Isä (Ef. 1:3). Meillä ihmisillä on sama Jumala kuin Jeesuksella (Joh. 20:17).

        Jeesuksen valta on myös suhteellista ja Isästä riippuvaista, kuten 1. Kor. 15:27-28 sanoo: "27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. 28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea."

        >>Riittää jos luet Raamattua ja ymmärrät, myös uutta testamenttia

        Samaa pyrkimystä suosittelen lämpimästi sinulle.


    • Kontsu

      kokoraamattu 20.3.2016 14:32

      >>A) Joh. 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

      Johanneksen evankeliumin alku on "tulkinnanvarainen",
      -Ei tarvitse tulkintaa. Koska on täysin yksiselittäinen ilmaisu. Eikä tukinta ole tarpeen. Muualta Raamatusta löytää lisätietoa, sikäli kuin se on katsottu ihmiselle tarpeelliseksi tietää.

      " runollinen kuvaus "
      -Siinä ei ole yhtään runouden tunnusmerkkiä. Ei ole loppusointuja, eikä aiheeltaan runouden piiriin kuuluva, vaan ilmoitus Jeesuksen asemasta.

      " Jeesuksen Jumaluuden puolesta ei juuri muita "todisteita" hakemallakaan löydy."
      - Toki löytyy. Mutta Raamatun ilmoituksena Joh 1:1 voisi sisältää ja miksei sisältäisi nimenomaan oikean ilmoituksen. Vartiotorniuskonto on muuttanut sen tarpeisiinsa: "ja sana oli enkeli Mikael". Jos Jeesus olisi tehnyt enkelin työn ja olisi ollut enkeli, niin myös Raamattu ilmoittaisi Jeesuksen enkelinä. Tässä pitäisi tajuta vartiotorniuskonnon harha.

      "Jeesus ei myöskään julistanut itseään Jumalaksi edes provosoituna (Joh. 10:31-36). "
      -Entä Joh. 10: 38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."

      • kokoraamattu

        >>Ei tarvitse tulkintaa. Koska on täysin yksiselittäinen ilmaisu.

        Kaukana yksiselitteisestä. Teet ensimmäisen tulkinnan jo siinä, että vedät Sanan ja Pojan väliin karkean yhtäläisyysmerkin. Asia voi olla tätä hienovaraisempi.

        Joh. 1:18:n "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt" sen sijaan on yksiselitteinen. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, eivät edes ne ihmiset, jotka näkivät Jeesuksen.

        >>Muualta Raamatusta löytää lisätietoa, sikäli kuin se on katsottu ihmiselle tarpeelliseksi tietää.

        Raamatusta löytyy lisätietoa. Hyödynnä sitä, äläkä tuijota pelkästään Joh. 1:1:tä oman tulkintasi läpi.

        >>-Entä Joh. 10: 38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."

        Joh. 5:19 Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika.


    • Kontsu

      " Teet ensimmäisen tulkinnan jo siinä, että vedät Sanan ja Pojan väliin karkean yhtäläisyysmerkin. Asia voi olla tätä hienovaraisempi. "

      -Vartiotorniuskonto on sillä kannalla että jae tarkoittaa Jeesusta.
      Kun todistaja ei sitä myönnä, kyseessä on lahkon opettama ns teokraattinen sodankäynti, kuten lahkossa sanotaan, joka tarkoittaa valehtelemisvaatimusta lahkon edun vuoksi. Tietysti asioiden sekaannuttaminen käy myös.

      "Joh. 1:18:n "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt" sen sijaan on yksiselitteinen. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, eivät edes ne ihmiset, jotka näkivät Jeesuksen"

      -Mutta lause on myös muualla ks. 1 Joh 4:11: Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme. 12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

      -Tässä on totuus "Jumala on rakkaus" . Se on keskeinen kristinopin lause. Ja siitä vartiotorni repäisee lauseen muuttaakseen Jeesuksen Mikaeliksi.

      "Joh. 5:19 Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika."

      -Varsin, erittäin Jumalallista ! Jeesus vahvisti taas ykseytensä Jumalaan

      • kokoraamattu

        >>-Varsin, erittäin Jumalallista ! Jeesus vahvisti taas ykseytensä Jumalaan

        Jeesus rukoili ja rukoilee.

        Ei lainkaan Jumalallista, sillä Jumala ei rukoile. Jumalaa rukoillaan.


      • HenriPötvys

        Katsos, siellä on se jae, joka on lahkossa tabu "otti orjan osan". Mutta Jeesus kaikkiaan rukoili eri syistä, kuten esimerkkinä ollakseen.


      • kokoraamattu
        HenriPötvys kirjoitti:

        Katsos, siellä on se jae, joka on lahkossa tabu "otti orjan osan". Mutta Jeesus kaikkiaan rukoili eri syistä, kuten esimerkkinä ollakseen.

        Jeesus ei ole enää "orjan osassaan", siis ihmisenä. Silti hänellä on Jumala, jota hän rukoilee.

        Isä-Jumalakin voisi näyttää esimerkkiä rukoilemalla jotakuta, mutta ei tee niin. Miksiköhän?


      • MököttämättäParas

        Ja niin selkeä Raamatun jae ilmoitettu "kokoraamatulla" että varmasti asia on niin kuten vartiotorni tapansa mukaan laittaa sanomaan, jottei tule mökötystuomiota, sano.


      • kuinkasmuuten3434
        MököttämättäParas kirjoitti:

        Ja niin selkeä Raamatun jae ilmoitettu "kokoraamatulla" että varmasti asia on niin kuten vartiotorni tapansa mukaan laittaa sanomaan, jottei tule mökötystuomiota, sano.

        Ups, pötvys vaihtoi taas puheenaihetta.


      • Tshernolenko

        Miksi esität Raamatulle vaatimuksen että siinä tulisi kuvata Jumalan rukoilu ?


      • kokoraamattu
        Tshernolenko kirjoitti:

        Miksi esität Raamatulle vaatimuksen että siinä tulisi kuvata Jumalan rukoilu ?

        Kyllä Raamatulta ja etenkin sen tulkinnoilta voi vaatia logiikkaa.

        Se, ettei Isä rukoile ketään mutta Poika rukoilee, on tietysti vain yksi perustelu muiden joukossa sille, ettei Poika ole Jumala. Nämä asiat eivät yhteen jakeeseen ratkea suuntaan tai toiseen, mutta kokonaisuutena Raamatun todistus Pojan Jumaluutta ja kolminaisuusoppia vastaan on musertava.


      • Raportoimaton

        "ettei Isä rukoile ketään mutta Poika rukoilee, on tietysti vain yksi perustelu muiden joukossa sille, ettei Poika ole Jumala"

        Voi hyvä tavaton. Poika oli orjan osassa, jonka osaltaan rukoilu vahvisti, mutta siinä paljon muutakin. Jeesus oli esimerkkinä.

        Joh. 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Onko niin, ettei vartiotornin sana Mikaelista Jeesuksena olekaan hengellisesti ravitsevaa, vai vaatiiko vanhin sinulta nuo tekstit kenttätyöraporttiin ?


      • kokoraamattu
        Raportoimaton kirjoitti:

        "ettei Isä rukoile ketään mutta Poika rukoilee, on tietysti vain yksi perustelu muiden joukossa sille, ettei Poika ole Jumala"

        Voi hyvä tavaton. Poika oli orjan osassa, jonka osaltaan rukoilu vahvisti, mutta siinä paljon muutakin. Jeesus oli esimerkkinä.

        Joh. 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Onko niin, ettei vartiotornin sana Mikaelista Jeesuksena olekaan hengellisesti ravitsevaa, vai vaatiiko vanhin sinulta nuo tekstit kenttätyöraporttiin ?

        >>Voi hyvä tavaton. Poika oli orjan osassa, jonka osaltaan rukoilu vahvisti, mutta siinä paljon muutakin. Jeesus oli esimerkkinä.

        "Orjan osa" viittaa ihmisenä olemiseen. Ylösnoussut Jeesus ei ole enää orjan osassa, mutta rukoilee silti (Room. 8:34)

        >>Onko niin, ettei vartiotornin sana Mikaelista Jeesuksena olekaan hengellisesti ravitsevaa, vai vaatiiko vanhin sinulta nuo tekstit kenttätyöraporttiin ?

        Ajatteletko itse saavasi Jumalalta jonkin palkinnon siitä, että vääntelet Raamatun selvää ilmoitusta, vai ihanko huviksesi teet?


      • Ohimennen

        Kyllä minunkin Raamatussani on: Joh. 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Mutta mitä tarkoittaa Mikaelista puhuminen, eikös kysymyksessä ole enkeli ?

        Jeesus jossain jakeessa sanoi myös Pyhän Hengen rukoilevan.
        Muistelen vartiotornin kertovan, että he saavat painokoneisiinsa pyhää henkeä sähköpistorasiasta.

        On varmasti joku uskovainen kirjoittanut rukoilustakin erillisen kirjan. Kirjastoon vain.

        Lahkosta puolestaan laitan nettiosoitteen tähän, siinä käsitellään lahkon oppeja verrattuna Raamattuun
        http://www.saunalahti.fi/~expresso/varo/Jehovantodistajat.pdf


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1950
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1507
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1320
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1225
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1111
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1027
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1017
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1002
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      851
    Aihe