Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Matt 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen IANKAIKKISEEN TULEEN, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
03.02.2016 19:32
Oikeassa olet Alex että sanaa "Helvetti" ei raamatun alkukielessä ole ja se on siellä vierasperäinen mutta siellä on "ikuinen tuli" ja "iankaikkinen rangaistus" sekä "Tulijärvi" jotka on liitetty tähän vierasperäiseen sanaan !
Joissakin käännöksissä ns."tuonelakin" on liitetty sanaa "helvetti" mikä on täysin harhaan johtavaa !
Vrt ILM 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Eli kertaan:
Jeesus ei siis mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".
Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
.
Mitä mieltä sinä olet Alex tästä "ikuisesta tulesta", "iankaikkisesta rangaistuksesta" ja Ilmestyskirjan "Tulijärvestä" ?
Eikö tämä juuri kerro että jumalattomat joutuvat tänne lopulta ?
03.02.2016 18:46
Noh, perustele sitten tässä RAAMATULLASI ja mieluimmin ei aina sitä samaa Adventismin/Jehovien Saarnaajan mantraa: "kuolleet joita ei palkita ei tiedä mitään"
Kerro mieluimmin mitä Jeesus opettaa ja apostolit Uuden testamentin puolella...
Tutustun mielelläni sinun teeseihisi... :)))
03.02.2016 18:18
Perustuu mihin ?
03.02.2016 14:40
1 Kor 2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
03.02.2016 14:06
En tiedä miten sinä Alex käsität yleensä RAAMATUN TEKSTIÄ mutta kaikki mitä edellä tuohon kirjoitin on suoraan RAAMATUSTA !
Ja mitä sinä teet ? Alat arvostella minua.... Aika omituista kyllä... :O
03.02.2016 13:23
Siis "välillä" ei olla tiedottomana tuhkana jossain ja sitten taas joskus myöhemmin "elämän lähde virtaa" taas ! :)))
03.02.2016 13:07
Jos sinä et ymmärrä mitä raamatussa esim. Jeesus meille kertoo, niin ei ole minun häpeä...
Jeesus sanoo: " Se vesi, jonka minä hänelle annan, TULEE HÄNESSÄ SEN VEDEN LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Väillä ei lähteen virta lakkaa !
03.02.2016 13:04
Vrt. Matt 16:25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi SIELULLENSA vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa SIELUNSA lunnaiksi?
03.02.2016 09:27
Aika ontuva vertaus tämä... Huom. Jano ei ole ruumiilla vaan sielulla !
Tässä sinulle vastaus:
2 Kor 4:16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
4:18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
03.02.2016 08:56
Luettavissa myös blogini kautta:
http://otakoppi.webnode.fi/news/elava-vesi-ja-aamutahti-sydanpaivaan/
03.02.2016 08:02
Ilm 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas KOINTÄHTI !
03.02.2016 07:40
Vrt Joh 4:5. Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan LAHJAN, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se ELÄVÄ VESI ?
12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, TULEE HÄNESSÄ SEN VEDEN LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
03.02.2016 07:35
Ilm 21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
03.02.2016 07:29
Matt 13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista13:50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt 22:9. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
12. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilm 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
03.02.2016 07:25
Kertaan toisen kerran vastaukseni tähän :
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän ("anistémi") hänet viimeisenä päivänä."
Tämän minä uskon !
https://www.youtube.com/watch?v=dgAvFbPd348
02.02.2016 22:24
Vieläkään en saanut oikein vastausta miten suhtaudut Jeesuksen opetukseen Luuk 16:19-31 kohdassa ?
Jotain pilkansävyistä henkilökohtaista vihjailua kylläkin taas... Noh, jokainen tyylillään...
Ps. Huom: Minä en ole vastuussa Luterilaisten pappien opetuksista enkä kenenkään muunkaan seurakunnan, koska minä muutenkin olen itse nämä opit raamatustani henkilökohtaisesti omaksunut !
Luterilaisuudessa on kyllä sekä konservatiivinen ja liberaalisempi (Aimo T Nikolainen, https://fi.wikipedia.org/wiki/Aimo_T._Nikolainen ) kanta asiaan !
Minä pitäydyn tähän konservatiivisempaan vieläkin ! :)))
02.02.2016 22:14
Tämän avaukseni perusajatukset voi lukea myös nyt blogini kautta:
http://otakoppi.webnode.fi/news/onko-saarnaajan-kirja-ns-apokryfi/
02.02.2016 20:17
Myös Jeesuksen itsensä sanojen mukaan Saarnaajan kirja ei kuulu niin kutsuttuihin Kristusta ylistäviin ja hänestä kertoviin raamatun teksteihin !
Vrt: Luuk 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu MOOSEKSEN LAISSA ja PROFEETOISSA ja PSALMEISSA".
24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
02.02.2016 19:50
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" (Joh 11:24-26)
* "kan apothanē zēsetai" = "even if he should die, he will live" = "vaikka hän kuolisi, hän elää "
* "ou mē apothanē"= "never not shall die" = " ei koskaan milloinkaan kuole "
02.02.2016 08:09
63 / 400