Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

1. Matt 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen IANKAIKKISEEN TULEEN, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
  2. Oikeassa olet Alex että sanaa "Helvetti" ei raamatun alkukielessä ole ja se on siellä vierasperäinen mutta siellä on "ikuinen tuli" ja "iankaikkinen rangaistus" sekä "Tulijärvi" jotka on liitetty tähän vierasperäiseen sanaan !
    Joissakin käännöksissä ns."tuonelakin" on liitetty sanaa "helvetti" mikä on täysin harhaan johtavaa !

Vrt ILM 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Eli kertaan:

Jeesus ei siis mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".

Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
    .

Mitä mieltä sinä olet Alex tästä "ikuisesta tulesta", "iankaikkisesta rangaistuksesta" ja Ilmestyskirjan "Tulijärvestä" ?
    Eikö tämä juuri kerro että jumalattomat joutuvat tänne lopulta ?
  3. Perustuu mihin ?
  4. Matt 13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista13:50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Matt 22:9. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
    10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
    11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
    12. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
    13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
    14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Ilm 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
  5. Kertaan toisen kerran vastaukseni tähän :

Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän ("anistémi") hänet viimeisenä päivänä."

"minä herätän ("anistémi" = nostaa esiin) hänet viimeisenä päivänä"

"raise" = nostaa, korottaa, kohottaa, herättää / "up" = ylös, jalkeille, pystyyn

Jeesus nostaa minun sieluni esiin Tuonelasta viimeisenä päivänä ! :)))

Tämän minä uskon !

https://www.youtube.com/watch?v=dgAvFbPd348