Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Uskovat kaiken , mikä kulkee tieteen nimellä. "
Se ei ole uskoa, mikäli ymmärtää tieteen pitävän paikkaansa ja johon löytyy läjäpäin todisteita esimerkiksi netistä enemmän kuin mihinkään uskontoon. Aivot on käyttämistä varten, ei säästämsitä varten! Et sä siellä niitä enää tarvitse, minne USKOT kuolemasi jälkeen pääseväsi! Aivojen käytön aika on nyt!
10.08.2011 19:01
"Uskokaa jo, uskovaisen järjessä ei ole vikaa, se vaan päivä päivältä kirkastuu ja sekenee niinkuin pimein yövaihtuu kirkkaimmaksi päiväksi! "
Järkeväksi ainoastaan silloin kun lakkaa uskomasta
10.08.2011 18:57
"Loi maan ja taivaan ja sinutkin siinä ohessa..."
Kyllä minut ovat luoneet vain vanhempani paniessa toisiinsa. :) se on tiedettä ja se opetettiin myöskin peruskoulussa...harvahan uskovainen näyttäisi pahemmin biologian läksyjä tehnyt!!
10.08.2011 18:51
Raamattu ei ole todiste maan syntymisestä, eikä mistään muustakaan. Siitä ei voi keskustella tiedekirjan pohjalta.
Raamattua ei olisi kukaan kirjoittanut, mikäli sen kirjoittamisen aikana olisi tunnettu mielenterveysongelmat. Jokainen uskovainenhan on hullu ja hartaasti pitää sitä Raamattua totuutena.
Vähän samaa kuin sanoisi, mikäli kahvi ois vasta nyt keksitty niin se olisi kielletty!
Mitä Raamattu kertoo liikennesäännöistä tai ylipäätänsä nykypäivän asioista? Ei mitään!
10.08.2011 18:43
Minä en usko evoluutioon vaan siihen perustuu monen tiedemiehen laajapohjainen tutkimus, ei uskottelu!!
10.08.2011 18:31
"Miksi sitä sitten kutsutaan,kun et hyväksy uskontoja?"
Oikeaoppiseksi ihmiseksi, koska ei ole mitään todistettavasti esiintyvää Jumalaa niin tällöin ei tulisi olla myöskään uskotoja.
Minulle on täysin sama, mitä sun Raamatussasi löpistään synneistä. Minua ne eivät koske, eikä todellisuudessa sinuakaan, koska ei ole olemassa Jumalaa jolloin ei ole syntejäkään. Ymmärsitkö?
Olemassa olon todistaminen perustuu aisteihin ja kaikkein vahvin on mitä ilmeisemmin ihmisellä näkö eli mikäli sun silmät näkevät mitä muut eivät näe, sellaista nimitetään harhanäöksi ja siihen perustuu se sinun Jumalasikin. Ei ole olemassa sellaista kuin "TUNNEaisti" vaan aisteja ovat VAIN näkö-, kuulo-, haju ja TUNTOaisti, kuten koulun biologian oppitunnilla on opetettu. Jäikö sulta biologian läksyt lukemati kun kiinnosti uskonto enemmän? Olenkin sitä mieltä, että uskovaiset saisisivat käydä koulunsa jossakin luostarissa ja opiskella omakustannushintaan...koska se on aivan sama mitä tiedeaineiden oppitunneilla teidän tyhjään päähänne opetetaan niin se ei sinne mahdu. Kulutatte vain Suomen kalliita verovaroja ja häiritsette muita esim. biologian tunneilla, kun alatte biologian tunnilla saarnata uskonnolla tiedettä vastaan ettei evolutiota ole ollut tai simpanssilla ei ole 96% sama dna kuin ihmisellä!!
10.08.2011 18:21
"Dawkins: God delusion.. joo joo.... Jeesus on silti Herra, sanoivat dawkins, hawking, darwin ja marx mitä tahansa! "
Älä pilkkaa minun herraani joka on olemassa!
10.08.2011 18:04
"kaikki uskovaiset on ärsyttäviä hörhöjä jotka yrittää olla maailman parhaimpia ihmisiä ja jotka rakastaa vaan itseään! "
Täysin samaa mieltä!!
10.08.2011 18:01
"Parisuhdeleirit ovat oikein hyvä juttu. Mielestäni ne voisivat olla pakollisia kaikille jotka miettivät perheen perustamista, tavallaan ”perheen perustamiskoulu”. "
Keskitysleiri uskoville pakolliseksi?? Ennemmin eroan kuin minut pakotettaisi moiseen parisuhdeleirille...varmasti on muitakin vaihtoehtoja kuin erota tai mennä johonkin uskonnollisille parisuhdeleirille.
"Lääketiede on edelleen voimaton, koska masennuksen syntymekanismia ei tunneta. Lääkkeiden teho on jo kyseenalaistettu."
Lääketiede on kehittynyt kun taas teologinen arvomaailma laahaa monen tuhansien vuosien päässä todellisesta tieteestä, josta on saatu tuloksia...mitä on liirum-laarum opista saatu...ei mitään!!! Teologinen arvomaailma toteaa, ettei ihminen muutu miksikään ajan mukana tai ei tulisi omistaa omia aivojaan, jonka on todistettu valheeksi sillä ihminen muuttuu aina tietynajan kuluessa, kun vertaat savimajoja tai nykyisiä kivitaloja! Samoin muuttuu mieli ja ajatusmaailma...tai ainakin sen tulisi muuttua!
"Toivon että menet johonkin järjestöön, joka toimittaa apua ulkomaille, silloin ehkä tutustut realiteetteihin, jotka tuota työtä ohjaavat! "
En todellakaan mene!! Samaten mäkin voin toivoa sinun menevän vaikkapa sellaisiin järjestöihin, jotka ovat sinun aatemaailmaasi vastaan!!
10.08.2011 18:01
Älä väitä vastaan, sillä monet kerrat on todistettu että kristinuskon todistearvo on pyöreä nolla!!
Kristinusko on harhaoppia siinä, missä mikä tahansa uskonto!!
10.08.2011 17:50
Kysyit Mirkalta, mutta....
"Ärsyttääkö sinua ihmisten auttaminenkin?"
Minua ärsyttää yltiöauttaminen!
"Kaivojen rakentaminen kehitysmaihin, jolloin valtava määrä lapsia ja aikuisiakin pelastuu taudeilta ja kuolemalta."
Kunhan sitä vaan rakennettaisi sillä rahalla kaivoja, mitä joku vanhus laittaa jonnekin kolehtiin...mutta kun se menee välikäsien kautta jonkun rikkaan auttamiseen, joka ei sitä apua välttämättä enää tarvitse. Se osataan hyvin markkinoida kun laitetaan kuviin joku nälkäinen afrikkalainen lapsi, mutta totuus onkin täysin toinen. Ko. kehitysmaihin se raha ei välttämättä koskaan saavu!
"Ärsyttääkö avioparityö, jolla avioliittoja pelastetaan ja lapset saavat pitää kodin ja molemmat vanhemmat?"
Olen kuullut teidän perheleireistä....ja mitä mä olen kuullut niin vaikeammaksi se usein menee, kunnei kaikki ole kiinnostuneita mistään yli-utopistisista asioista, josta se teidän auttaminen rakentuu. Pariskunnalle suosittelisin ennemminkin julkista tai yskityistä perheterapiaa kuin moisia satuleirejä
"Entä sielunhoitotyö silloin, kun masennus painaa päälle, eikä kukaan jaksa kuunnella?"
Masennukseen ei todellakaan auta mikään kirkollinen sielunhoitotyö vaan lääketieteellinen depressiohoitotyö.
"Miten sinä autat? "
Suomessa vallitsee auttamisvelvollisuus, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi rahallisesti auttaa tai rukoilemisen voimalla vaan se koskee lähinnä esim. sairaskohtauksen saaneen henkilön toimittamista sairaalan henkilökunnan osaaviin käsiin (ei minkään Jumalan) elikkä toisin sanoen avun pyytämistä (ei Jumalalta) paikalle ja mikäli osaa (HUOM! osaa) antaa ensiavun niin antaa myöskin sen.
Monet uskovat "korkeimman käden" apuun - se ei korvaa auttamisvelvollisuutta!!
Eli kyllä täällä vain tämäkin ateistikin on auttanut vähintään soittamalla ambulanssin kaduilla ja toreilla ja ihmetellyt kuinka moni ihminen on kävellyt vain välinpitämättömästi ohi!!
06.08.2011 16:22
Minua on monesti askarruttanut, miten minun tulisi suhtautua kristittyihin...kun minusta te olette kaiken pahan alku ja juuri täällä Suomessa ja koko Euroopassa!! Jehovat on murto-osa siitä uskovaisten porukasta, mitä Suomessa on...eli minua ei haittaa Jehovat vaan ihminen joka on uskovainen ja niin helkkarin suvaitsematon!!
Richard Dawkins: "Uskonto on irrationaalista ja aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa" -se on totuus ...oli uskonto mikä hyvänsä!!
06.08.2011 16:03
Jokatapauksessa natsi, fundamentalisti, äärioikeistolainen, nationalisti, fasisti, rasisti jne. kuuluu minusta ns. muiden ihmisten vainoajien kategoriaan ja kyseiset piirteet saattavat esiintyä samalla henkilöllä.
Fundamentalisti on yleisnimitys eri uskontokuntiin kuuluvista uskovista!!
06.08.2011 15:57
Minä saan olla vihamielinen kreationisteja ja fundamentalisteja kohtaan, jotka kieltävät ihmisiä elämästä omaa elämäänsä ja tahtovat että kaikki eläisivät käsi raamatulla. Ei ole ihme että täällä ihmiset ovat vihamielisiä toisilleen, koska täällä nimenomaa uskovaiset saavat ajaa muita ihmisiä seinään. Mielestäni on pelottava yhdistelmä uskonto ja politiikka!!
Haluaisin kieltää ihmisiltä nationalismin ja ennakkoluulot, mikäli minulta poistetaan sanavapaus!!
06.08.2011 15:50
miksi tahdot tätä valtiota yhä enemmän kristityksi kun pitäisi mennä päinvastaiseen suuntaan eli valtiosta tulisi tehdä sekulaarinen. Sen on todistanut jo aika!!
06.08.2011 15:45
"vasemmisto on kaiken takana.. etkö ole katsellut cafe Raamattua Antti?"
Oikeistoko on sitten kaikessa oikeassa. Eikö ollutkin melkomoista saastaa, mitä tämä äärioikeistolainen Breivik teki työnväenpuolueen (=vasureiden) nuorisoleirillä? Äläpäs hauku vasemmistolaisuutta pahaksi!!!
06.08.2011 15:40
miksi pitäis tappaa omat ilot? Eikö ihmisellä saa olla "elämää"? Pitääkö kaikki olla kuin jostakin raamatusta.....??
Tolla menttaliteetilla olet varmaan koko lopun elämäsi ilman yhdyntää.
06.08.2011 15:38
Alistamista? Yhtälailla siihen seksin harrastamiselle on molempien suostumus kuin sinullakin aviopedissäsi, vaikkei heillä olisikaan asialle papin aamenta tai maistraatin papereita. Alistanko mä avovaimoani harrastamalla hänen kanssaan seksiä?
Minua ainakin houkuttelisi joskus harrastaa seksiä jonkun toisen naisen kanssa....mikäli siitä olisi sovittu etukäteen! :)
On se kerrassaan naurettavaa jokatapauksessa, vaikkei ole seksimessuilla ollut niin voi todeta millaista siellä on!!?? Vähän kuin uskoisi huhupuheisiin.
06.08.2011 15:36
Yhtälailla Eeva ja Aatami syntiä teki!!
Ei mikään Jumala ole valinnut kenellekään vaimoa tai miestä. Oletko sinä valinnut itsellesi puolisosi vai joku jumala?!? Yleensähän uskovaisilla on avioliitossa Jumala vissiin parivuoteessakin.
Itse en varmaankaan silloin tietäisi kumman kanssa sitä harrastaisin seksiä Jumalan vai aviovaimon kanssa.
Seksimessut tulisi pakottaa kaltaisellesi uskovaiselle "taksriikkihommiksi"...pakotattehan tekin homojen kääntymisen heteroksi ja sehän teidän mielestänne täysin oikein ettekä havaitse siinä mitään väärää.
Eli mikäli homot tulee kääntyä heteroiksi niin uskovaisten tulisi mennä seksimessuille panopuuksi!!
06.08.2011 15:27
Kiellät seksin muilta, entä itteltäs?
06.08.2011 15:15
772 / 815