Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Uskokaa jo, uskovaisen järjessä ei ole vikaa, se vaan päivä päivältä kirkastuu ja sekenee niinkuin pimein yövaihtuu kirkkaimmaksi päiväksi! "

Järkeväksi ainoastaan silloin kun lakkaa uskomasta
  2. Kysyit Mirkalta, mutta....

"Ärsyttääkö sinua ihmisten auttaminenkin?"

Minua ärsyttää yltiöauttaminen!

"Kaivojen rakentaminen kehitysmaihin, jolloin valtava määrä lapsia ja aikuisiakin pelastuu taudeilta ja kuolemalta."

Kunhan sitä vaan rakennettaisi sillä rahalla kaivoja, mitä joku vanhus laittaa jonnekin kolehtiin...mutta kun se menee välikäsien kautta jonkun rikkaan auttamiseen, joka ei sitä apua välttämättä enää tarvitse. Se osataan hyvin markkinoida kun laitetaan kuviin joku nälkäinen afrikkalainen lapsi, mutta totuus onkin täysin toinen. Ko. kehitysmaihin se raha ei välttämättä koskaan saavu!

"Ärsyttääkö avioparityö, jolla avioliittoja pelastetaan ja lapset saavat pitää kodin ja molemmat vanhemmat?"

Olen kuullut teidän perheleireistä....ja mitä mä olen kuullut niin vaikeammaksi se usein menee, kunnei kaikki ole kiinnostuneita mistään yli-utopistisista asioista, josta se teidän auttaminen rakentuu. Pariskunnalle suosittelisin ennemminkin julkista tai yskityistä perheterapiaa kuin moisia satuleirejä

"Entä sielunhoitotyö silloin, kun masennus painaa päälle, eikä kukaan jaksa kuunnella?"

Masennukseen ei todellakaan auta mikään kirkollinen sielunhoitotyö vaan lääketieteellinen depressiohoitotyö.

"Miten sinä autat? "

Suomessa vallitsee auttamisvelvollisuus, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi rahallisesti auttaa tai rukoilemisen voimalla vaan se koskee lähinnä esim. sairaskohtauksen saaneen henkilön toimittamista sairaalan henkilökunnan osaaviin käsiin (ei minkään Jumalan) elikkä toisin sanoen avun pyytämistä (ei Jumalalta) paikalle ja mikäli osaa (HUOM! osaa) antaa ensiavun niin antaa myöskin sen.

Monet uskovat "korkeimman käden" apuun - se ei korvaa auttamisvelvollisuutta!!

Eli kyllä täällä vain tämäkin ateistikin on auttanut vähintään soittamalla ambulanssin kaduilla ja toreilla ja ihmetellyt kuinka moni ihminen on kävellyt vain välinpitämättömästi ohi!!
  3. Alistamista? Yhtälailla siihen seksin harrastamiselle on molempien suostumus kuin sinullakin aviopedissäsi, vaikkei heillä olisikaan asialle papin aamenta tai maistraatin papereita. Alistanko mä avovaimoani harrastamalla hänen kanssaan seksiä?

Minua ainakin houkuttelisi joskus harrastaa seksiä jonkun toisen naisen kanssa....mikäli siitä olisi sovittu etukäteen! :)

On se kerrassaan naurettavaa jokatapauksessa, vaikkei ole seksimessuilla ollut niin voi todeta millaista siellä on!!?? Vähän kuin uskoisi huhupuheisiin.