Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aika harmaalta se näyttää tänään? :) Taitaa tulla lumisade. Millainen on helvetti? Sinnehän minä kuitenkin joudun teidän mielestä, enkä uurnalehtoon?
18.12.2010 13:41
"Kun poika kehityy, niin " kone " on tehty sellaiseksi että yölliset unet laukaisevat ejakulaation, se on jumallinen tapa opettaa."
Eiköhän se kerrota biologian tunnilla, eikä uskonnon tunnilla?
18.12.2010 13:37
"Mitä vanhaa testamenttia olen lukenut niin siellä sanotaan että "mies ei saisi tuhlata siemeniään" (HUOM! Ei ole suoralainaus) mutta sama viesti siinä jakeessa oli. "
...tai muuten mies surmattakoon tai menettäköön sukupuolielimensä Jumalalle. :)
18.12.2010 13:36
Sama jolle ei Suomessa tehdä mitään on asevelvollisuus. Suomessa halutaan hyysätä vain reservin upseereita työelämän johtotehtävissä saati aliupseeristoa, miehistöä tai sivareita. Uskotaan, että johtajuus tulee armeijasta, heh! Olen "ateisti" myöskin isanmaallisuuden suhteen -en usko Mannerheimin haamuun. ;)
Konservatiivisuutta halutaan Suomessa ylläpitää joka asian suhteen. Lopulta ei haluta tehdä mitään uudistuksia...ennemminkin otetaan lisää paskaa?
18.12.2010 13:25
Siis mikä sua homoissa vihastuttaa? Oletko kokoomuslainen, joka kuvittelee että ilman lisääntymistä ei saada teidän ottamaa lainavelkaa Suomessa maksetuksi vai mikä hitto se on? Ei homotkaan valita teidän elämän valinnastanne mitään vaikka olisitte kuinka vanhollisia?
Liian jyrkät mielipiteet eivät vain kuulu nykyaikaan. Miksei konservatiivisuudesta voi parantua mutta konservatiivisten mielestä homoudesta voi parantua helpommin konservatiivisten ihmisten pitäessä oman tyhmän asenteensa ja mielipiteensä, joka on vieläpä hyvin sairas kannanotto.
Mielestäni konservatiivisten ei pitäisi olla oikeutta mielipiteisiin enää ollenkaan, sillä heidän mielestään heterosuhteessakin seksi kuuluu avioliittoon ja ainut seksiasento, mikä on sallittua on se perinteinen lähetyssaarnaaja tyyli.
Monessa muussakin asiassa suomalaisten asennoituminen ja suhtautuminen erilaisuuteen on täysin ahdasmielistä jne. Tulee mieleen joku Hitleri tai joku muu natsi!
18.12.2010 12:09
Paitsi, että olen tullut siihen "uskoon", että "KAIKILLA uskovaisilla on aivojensa tilalla vain sahanpurua". Siitä ei tarvitse kirjoittaa sen kummempia "pyhiä kirjoja". :) mä uskon, mutta mä en tiedä!
17.12.2010 16:26
Hetkinen...kenen seurakunnan jäsenen toimesta on ikinä näin paljon eronnut kirkosta väkeä kuin PR:n toimesta, hei haloo!!
"Kristuksen sovitustyöstä on syytä olla yksimielisiä, koska se on kristinuskon ydin. "
Paitsi ettei se sun Jeesuksesi ole koskaan syntynyt tai ei ainakaan syntynyt neitseellisestä naisesta! Koko kristus on täyttä paska puhetta! Kysymys kuuluukin, miksei jälkeen päin ole neitseellinen nainen tullut raskaaksi, jollei olisi uskotellut sitä olevansa kun on vieraan miehen siemennesteet valunut kohti munasarjoja. Rapsuta ylä- ja alapäätäsi nyt vaikka koko joulu, millä konstilla se nainen hedelmöittyykään!?
Kukaan tervejärkinen mies ei uskoisi sitä nykyään mihin Joosef aikoinaan uskoi, jollei ole koskaan tunnistanut itseään isäksi!
17.12.2010 16:23
"Päivi Räsänen ei ole tabu, vaan ihminen, jolla on oikeus omiin mielipiteisiinsä."
Mielestäni homovihaajilla ei tulisi olla MITÄÄN oikeutta mielipiteisiinsä! He ovat aivonsa myyneet jo Jumalalle nimikasteensa jälkeen!
17.12.2010 16:09
nina.ellen = Päivi Räsänen. Hauska tutustua?
Miksi täällä ylläpidetään sellaisia ketjuja, joissa pilkataan homoja tai ateisteja, mutta ne saavat täällä pysyä?!? Kertokaapas se!
Poistakaa kaikki j.j.j.j.j.j. merkin tekstit, kiitos!
17.12.2010 16:06
"Olisin valmis vihkimään homoseksuaalit. "
Sinä olisit valmis vihkimään homot, mutta esimerkiksi Päivi Räsäsen mies ei? Teitä pappeja on vaan liian paljon ja liian erilaisia. Huomaatko, kun teiltä kysytään jatkuvasti, että mikä on kirkon kanta, eikä kysytä mitään kirkossa työskennelleen yksittäisen työntekijän/papin ("Pappi Sonjan") kantaa!!!!!!! Ei ole olemassa tällöin kirkon kantaa, jos yks pappi haluaa tehdä toista ja toinen haluaa tehdä toista!
Yleensä muilla työpaikoilla on eräänlainen "tavoite", jonka tulee saavuttaa josta ollaan yhtämielisiä koska se tulee suoraan johdolta!? Kirkon hallinto poikkeaa tästä?
Jep, minusta ne papit jotka eivät voi tulevaisuudessa vihkiä homoja (olen itse hetero) niin niiden tulisi vaihtaa seurakuntaa eli mennä sellaiseen uskontolahkoon, jossa vastustetaan homojen vihkimistä ja naispappeutta. :)
Itse vastustan vihkimistä itselläni...en muille! Kaikilla tulisi olla oikeus vihkimiselle ja kaikilla tulisi olla oikeus myöskin HAKEA avioliittoon, jos niikseen tahtoo. Maistraatin/kirkon vihkinen on mielestäni vaan äärimmäisen turhaa kohdallani...kyl mä ennemmin maistraatin jonossa seisoisin vaikka 2 tuntia avovaimoni kanssa hakemusten kanssa kuin että meidät vihittäisi. Se käy minulta luonnon päältä!
17.12.2010 15:57
Olenko kertaakaan todennut täällä keskustelupalstalla uskostani, että "uskon KAIKILLA uskovaisilla olevan aivojensa tilalla sahanpurua"?
alan pikkuhiljaa uskomaan siihen, että Päivi Räsäsellä sahanpurujen sekaan on lorahtanut keltaista nestettä.
17.12.2010 15:39
Siis opettakoon uskovaiset lapsille mitä hyvänsä vapaa-aikanaan, kunhan jättää muiden lapsien uskonnon opetuksen peruskoulusta pois ja kaiken muunkin siihen liittyvän aamuhartauksineen. Olen todella hiiltynyt vihasta, kun kuulen että alakouluissakin vielä on opettajia, jotka eivät voi olla laittamatta kätösiään ristiin lapsien läsnäollessa ja ennen ruokailua. Mielestäni opettajat voisivat koulussa yksin mennä vaikka käytävälle rukoilemaan, jos niikseen tahtoo kunhan jättää ne rukoilut lasten läsnäollessa pois.
Onko peruskouluissa varsin pakollista opettaa uskontoa, miksi kirkko ei voisi ottaa uskonnon opetusta omiin tiloihinsa? Ainiin, unohdin...sitä jäisi niin monta teologia ilman suojatyöpaikkaa uskonnon opettajana, ettei sellaiseen voitaisi millään ryhtyä? Sitten voisivat hankkia itselleen kunnon ammatin!?!? Kuten muutkin joutuvat kouluttautumaan, kunnei välttämättä löydy töitä sille alalle johon on aikoinaan kouluttautunut!
Aikuisten maailmassa viimeisempänä ajatellaan sitä lasta!!!??
17.12.2010 15:33
"Mielestäni Raamattua, varsinkin Lasten Raamattua voi lukea jo aika pienenä."
Hohhoijaa...tarkoitat, että aivan sama milloin lapselle lukee Raamattua, kunhan se vaan tulee uskoon hyvin varhaisessa kyseenalaistamatta ollenkaan mitään asioita, koska Raamatussa tai kristinuskossa ei ole mitään kyseenalaistettavaa!?
17.12.2010 15:22
Vastaus otsikon kysymykseen. Mielellään ei ikänä lapselle raamattua luettavaksi? Päättäköön vasta aikuisena tahtooko olla kirkon jäsen vai ei!
17.12.2010 15:18
Miksi Raamattu ei varoita ollenkaan kristinuskosta (tai mistä tahansa muusta verrattavasta uskonnosta), joka aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa!?!?
17.12.2010 15:16
Toivon vilpittömästi, että kirkko ottaa asiakseen hoitaa tällaisten ihmisten puolestapuhumisen. Eihän tuossa ole mitään järkeä, että ihmisiä kohdellaan työhaastattelussa noin nuivalla otteella, jollei ole uskovainen, mies suorittanut armeijaa tai nainen on raskaana jne. Nainenkaan ei voi tietää, milloin hän tulee raskaaksi mikäli jonkinlaisessa parisuhteessa kerran elää?!
Suomi on ainut valtio, jossa miestä kohdellaan sen mukaan millainen sotilasarvo hänellä kulloinkin on. Jos suomalainen mies hakee työpaikkaa ulkomailta, niin ansioluettelossa jos esiintyy kohta sotilasarvosta, niin ulkomailla moinen työhakemus laitetaan ö-mappiin eli syrjään. Täällä reservin upseeri saa työtä välittömästi ja lankataan hänen kengän pohjansakin. Tuntuu edelleenkin siltä, että Suomessa sotilasarvo menee koulutuksen ja työkokemuksenkin edelle?
Reservin aliupseerit ja miehistöt jäävät kisailemaan uppopaikoista. Mitä se sitten tarkoittaa siviilipalvelusmiehelle? Ei ikinä pääse töihin!
17.12.2010 12:53
Anteeksi kirjoitusvirheet. :)
17.12.2010 12:35
"Ehkä siinä on ajateltu sitä että ei kovasti kirkonvastaisia tai erokirkosta trakuja hautausmaalla jakava henkilö ei ole oikea henkilö kohtaamaan seurakuntalaisia surun hetkellä. "
Voihan sitä ateisti siviilipalvelusmies mennä suorittamaan jonkin syrjäseudun seurakunnanpalveluksen hautausmaalle työpalvelustaan. Eihän sitä kukaan varmasti siellä ala tivaamaan, mikset mennyt armeijaan tai mikset ole kirkon jäsen? :) Ollaan vaan tyytyväisiä, että joku sivari tulee ilmaisesti suorittamaan "eettisiin syihin" nojaamalla palvelustaan esimerkiksi suntion apulaisena tms.
Itseasiassa mun eukon isä on ammatiltaan suntio ja eukkoni työskentelee myöskin seurakunnassa.
"Minulle haastattelija sanoi ensin ettei tälläisiä saisi kysyä, mutta onko sinulla jonkinlainen uskonnollinen vakaumus. Haastattelijoista kukaan ei ollut uskovainen eikä työpaikka eikä toimiala mitenkään liippaa läheltäkään uskontoa. "
Eiks tällöin tulis laittaa toimiluvat moiselle yritykseltä pois!?!? Vaikuttiko työnsaantiin? Senhän ei tulisi vaikuttaa? Ei millään tavalla!
17.12.2010 12:32
Raamatun kirjoittajankin tulisi jo vihdoinkin nimetä, oliko se kenties Mooses? Ainut minkä kuprun ihminen on tehnyt on se, ettei Raamatun kirjoittajaa ole selvitetty puolueettomassa instituutiossa. Uskovaiset tässä huutavat, että "sitä on turha tutkia, sillä se on "Jumalan sanaa"", joka tässä on kaikkein huvittavinta. Kai sillä Jumalalla nyt nimikin on, että ois voinut singneerata nimensä?
17.12.2010 12:18
Miten Jumala syntyi, jos se olisi ollut/on olemassa...sekin on jäänyt uskon varaan.
17.12.2010 12:11
792 / 815