Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Heillä matematiikkakin on teologiaa, minulle taas lähinnä geodesiaa!
  2. "En sen sijaan luota siihen, että koskaan ei tapahtuisi mitään onnettomuuksia tai muita ikäviä asioita, avaimet eivät unohtuisi kotiin, julkiset kulkuvälineet eivät myöhästelisi, ihmiset eksyisi toisistaan tungoksessa, suunnitelmat, aikataulut ja tapaamispaikat eivät muuttuisi kesken kaiken tai vaikka että kauppareissulla ei kesken kaiken muistuisi mieleen jotain muuta ostettavaa. "

Ymmärrätkö että juuri tällä tavalla koitat hinkata kaikki pettymykset lapsesi edestä pois. Se on vähän kuin harjamiehenä pelaisit Curlingia ja lapsi olisi se kivi, jolle et haluaisi suoda pettymyksiä. Ainakin meidän sukupolvi kasvatettiin pettymysten avulla...kaikkea ei saatu mitä halusimme.

Kaikkein huvittavinta on se, mistä säkin täällä puhut kaikkien muiden meidän ateistien kanssa, että vanhemmat tekevät tyhmästi haluessa tarjota lapselleen uskontoa. Eikö se ole vähän sama juttu kun sinä tarjoat kännykkää lapsellesi?

Yritykset saavat Jouluna voittoa eli se on kapitalistien riemujuhla. Olemassa on vieläpä tyhmiä vanhempia, jotka ruokkivat kapitalisteja ostamalla lapselleen moisia kännyköitä, tietokoneita tai pleikkareita, joita loppujen lopuksi ne oikeastaan vielä edes tarvisi vaan se tarve perustuu siihen vanhempaan. Ymmärtäisin Joulun paremmin, mikäli tuolloin lapsille hankittaisi jotakin hyödykkeitä esimerkiksi luistimia tai suksia jne. Ne maksaa itsensä takaisin.

On olemassa vanhempia, jotka pelkäävät että lapsi teloo itsensä. Tämän huomaa hyvin esimerkiksi käsityötunneilla tai liikunnantunneilla. liikuntatuntien pitäisi olla näiden pikkulasten vanhempien käsitysten mukaan lähinnä "penkkiurheilua" eli ko. tunneilla katsottaisi ennemmin jalkapalloa, lätkää, yleisurheilua tai hiihtoa telkkarista saati että päästäisivät lastansa sitä tekemää. Vanhemmat soittavat liikunnan opettajalle: "mitä te siellä liikunnan tunneilla meidän poikaa juoksutatte".
    Käsityötunneilla lapsi näkee ensimmäistä kertaa sahan tai puukon ja saa jonkun haavan sormeen ...sitten vanhemmat soittavat siitä haavasta käsityöopettajalle: "miksi te annatte meidän pojan käteen puukon tai sahan?". :)

En tahtoisi yleistää, mutta nykyaika opettaa lapsen hyvin uusavuttomaksi.
  3. Te vaan ymmärrätte Raamattua ja pidätte sen argumentteja jopa "maailman tieteenä", mutta seuraavissa toteamuksissa toivoisitte jo Koraanien palavan.

Te haluatte pitää Raamattua suurena saavutuksena...jopa tieteen alttarilla ja se joka pilkkaa teidän "tiedekirjaanne" esimerkiksi laupias Jari Tervo ohjelmassa Uutisvuodossa niin vedätte siitä herneet nenäänne.

Rikosilmoittajana oli Tervosta liikenneopettaja. Pitänee kyseenalaistaa, että opettaako hän nuoria auton ratin takana rukoilemalla kun hirvi hyppää tielle vai oikeaoppisesti että painetaan jarrua tai ohitetaan hirvi sen takapuolelta eli pois hirvin etenemissuunnasta vaikka siellä olisi oja!?
  4. "Mikä siinä on niin pahaa, että lapsella on olemassa väline, jolla tarvittaessa saa helposti yhteyden vanhempiin ja kavereihin? "

Minkä takia lapsilla tulee olla kännykkä??? Edelleenkään en ole saanut siihen vastausta! Vanhempiin yhteyden? Sehän tässä ihmeellistä onkin, että vanhemmilla on kiire töihin saati huolehtisi omista lapsistaan. Mielestäni lapsia ei tulisi edes hankkia, jos kerran työ on tärkeämpi kuin lapset!

"Koulussa kännykät pistetään äänettömälle tai kiinni tunnin ajaksi (ainakin pikkusiskoni koulussa toimitaan näin), eikä häiriötä synny. "

Ei se riitä, koska siellä on aina joku sellainen joka villitsee sen koko luokan: "mulla on kattokaa tällainen, jossa on pelit ja soittimet"! Itse eväisin puhelimet pois lapsilta KOKO koulualueelta ja jos on mukana niin siitä tulee lapselle rangaistus (en tarkoita rangaistuksena sellaista että se rangaistus tulee joltakin Jumalalta vaan koulun opettajalta) 2 tunnin "jälki-istunnolla" ja se tehdään seisten nurkassa. On se niin ihmeellistä, ettei lapsia osata nykyään enää kasvattaa kotona vaan ne kiroilevat pitkin katuja. Esimerkiksi kun jotkut teini-ikäiset naperot keskustelevat vaikka paikallisbussissa, niin jokaiseen lause alkaa "vittu" -sanalla tai päättyy siihen. Vaikka mä olen ateisti, niin kiroilua minun ei tarvitse kumminkaan sietää (vaikka täällä olisinkin kiroillut) näiden teini-ikäisten suusta, kun yhtään muistan mitä siitä tapahtui kun mä itse kotonani aloin kiroilemaan vanhemmilleni, niin nämä teinit saa haistatella kotona vanhemmillekin ihan vapaasti!?!?

Oli sitten uskovaisten tai ateisti perhe kysymyksessä (neutraalinen kanta?), niin yleensä puolustetaan omaa lastaan tällä ikuisella fraasilla: "ei meidän poikamme tai tyttömme kiroile tai kiusaa koulussa..." eli vika on jossakin toisessa eli halutaan siirtää se vastuu itseltään pois. Jotkut eivät tällöin vieläkään usko, mikäli puolueeton aikuinen esim. opettaja toteaa: "teidän poikanne on kiusannut taas Lauria".

Jos nyt nuorelle ja lapselle tulee hankkia välttämättä kännykkä niin sen on oltava "karvalakkimalli", joka ei olisi mikään "viihdekeskus"!!