Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sä taidat olla sellainen, joka vähät välittää ja rakastaa perhettää vaan rakastaa jotakin hyvin kaukaista Jeesusta!? Jumala varmasti hoitaa perheessäsi muut rutiinit...ja hengenravinto on teidän perheessä ilmeisesti keksitty. Oletko kertaakaan ollut pahnoilla lepuuttamassa päätäsi, kunnei kaikki välttämättä usko sun tekaistuihisi saarnoihisi!?
Kreationismi on sairautta siinä missä alkoholismikin!!
24.11.2010 19:06
Hyvä Merja ja "xocetco"!
Minusta on aivan älytöntä, että elämme vain Jumalan tai jonkun Jeesus Kristuksen puolesta ja he ovat meitä ylempänä. Ihminen on lopulta hyvin yksin, vaikka sillä olisi omat vanhemmat, oma puoliso tai omat lapset ja sukulaiset ja ystävät.
Seuraava ei ole missään nimessä päättelyä "A10097":n kirjoituksista vaan tämä on minun omani. Ei ole ollut olemassa koskaan mitään Jumalaa, eikä liioin Jeesustakaan (ei ainakaan niin kuin Jeesus teoissaan on tehnyt). Jeesus oli vain tavallinen ihminen, kuten minä tai xocetco, Merja ja nimimerkki A10097. Jeesus uskoi Jumalaan ja hän kirjoitti Uuden testamentin ja keksi nimet evankeliumeilleen: Matteus, Markus, Luukas, Johannes ja Apostolien teot.
Raamattuko on meidän ainut todisteemme että Jeesus oli niin suuri mies kuin hänestä on kirjoitettu? Miksei hänestä ole kirjoitettu muualla kuin Raamatussa!?!?
Kuka uskoo TSH:n Sauroniin niin uskoo myöskin Jumalaan. Se joka uskoo kyseisen teoksen velhojen taikoihin niin tulee uskoa myöskin Jeesuksen tekoihin jne.
Pidän niitä suomalaisia täysin huostaan otetulta, mikäli koko perhe matkustaa Israeliin pikkulapsen kanssa....kyl mä matkustaisin ennemmin vaikka Madeiralle rantalomalle saati Israeliin pyhiinvaellukselle...saattaisi nimittäin olla viimeinen vaellus kun minnekään enää matkustaa. Seuraavaksi vaelluksena olisi matojen kaveriksi hautaan!? Vastuuntunnotonta puhuu...sellaista joka aikoo matkustaa Israeliin ja vie sinne pikkulapsensa niin sellaista tulisi vetää pitkin korvia!!
24.11.2010 19:00
"Meillä jokaisella on omat tärkeät ja myös pyhiksi nimitetyt asiat. "
Miten niin jokaisella on pyhät asiat? Voihan se olla synonyymi olla vain esimerkiksi pelkästään "tärkeä"? Miksei voida keskustella vain NEUTRAALISESTI ilman uskontoja? Miksi tulee puhua pyhästä asiasta, joka on ihmiselle sama kuin tärkeä asia?
Kirkonhan tulisi lopettaa moinen hengellinen löpinä ja yrittää enemmän ns. maallistua. Kirkkohan on hyvin laajasti murrosvaiheessa ja jos kirkko haluaa jonakin päivänä uusia jäseniä, niin se maallisuus on ainut ratkaisu eikä liioin hengellisyys. Luultavasti moni eroaa kirkosta juuri tämän vuoksi, että tyrkyttämällä tyrkytetään ihmisille hyvin kaukaisia asioita "hengellisesti", jotka kuullostavat monen ihmisen päässä vain turhanpäiväiseltä löpinältä.
24.11.2010 18:36
Oli uskonto sitten mikä hyvänsä niin se on minulle täysin samanlainen....vaikka olisi islamilainen tyrkyttämässä koraania niin se on sama kuin kristinuskovainen tyrkyttämässä Raamattua. Ei ole mitään eroa minulle!
24.11.2010 18:23
Sinä täällä tyrkytät uskontoasi ja noita Raamatun kohtia niin kuin noitaa roviolle!
24.11.2010 18:20
Et ole perustellut, vaikka olen pyytänyt !!!
"miten uskonto sivistää ihmistä eikä esimerkiksi tiede?".
En tahtoisi toistaa itseäni jokaisessa viestissä, mutta vaikuttaa siltä että siihen on pakko, koska uskovaisille ateistien mielipiteet ovat "saivartelua"!
24.11.2010 18:11
Yhtenä hyvänä vaihtoehtona tietenkin olisi, että nämä pitkäaikaisesti yhdessä asuneet avoparit saisivat tietyn määräajan kuluessa (esim. 5 vuotta) automaattisesti samat oikeudet kuin avioliittossakin eläneet, joilla mahdollisesti myöskin olisi jo yhteisiä lapsia, mutta lapsettomuuskin tämä kävisi.
24.11.2010 18:04
"Itsekin yhdistän tuohon sanaan paljon negatiivista, se kuvaa mielestäni sellaista "ääri"näkemystä asiasta, liitän sen erinäisiin herätysliikkeisiin. En ikinä sanoisi itse olevani uskovainen. Silti uskon. Olen uskova."
Olet Jumalan palvoja eli uskovainen. Itse olette saivartelijoita. Te otatte tueksenne Raamatun kohdan ja esitätte ihan niin kuin kuka hyvänsä tulisi siihen uskoa. Joku taisi jo väittää minusta jotakin tuolla kun otin puheeksi, että minun tulisi olla sinkku jollen tahdo mennä avioliittoon ja olen jopa saivartelija. Mitä te teette jatkuvasti...käännytätte, saivartelette, olette ylimielisiä, aina pirun oikeassa siitä että luomiskertomus pitää paikkansa jne. Te haluatte elää pellen elämää ja sitä te kerjäätte. Teistä työpaikalla pitää olla vissiin joku uskonsaarnaaja.
Suomessa on mielipiteen vapaus, sanavapaus ja uskonnonvapaus, joita kaikki ajatellaan että ne liittyvät uskonnon suhteen "uskontopakoksi". On olemassa "Jumalan pilkka" ...siis sellainen pilkka, ettei saa pilkata olematonta ja kuka liikenneopettaja taas valittaa jostakin Tervon sanonnasta tai teosta poliisille!
Kyseinen liikenneopettaja, joka teki Tervosta rikosilmoituksen Uutisvuodossa varmaan opettaa, että ratin takana ei tule missään vaiheessa jarruttaa, kun hirvi hyppää eteen vaan tulee rukoilla!!
23.11.2010 14:31
" Ei-uskovaiset pitävät teitä vähintäänkin hivenen hölmöinä, jotkut kahjoina."
Oletteko uskovaisten keskuudessa etsineet syytä sille, miksi teitä pidetään hölmöinä ja kahjoina? Syytä sille ei varmastikaan löydy Raamatusta vaan sitä pitää itse tutkia tai kysyä sellaiselta ihmiseltä joka ei usko.
Te sanotte, että "me ateistit tahdomme etsiä ja löytää jotakin ja siksi kirjoitamme tällä palstalla" ...ja sitten alkaa se uskonnollinen vyörytys teiltä...Raamatun kohdilla! :) On se äärimmäisen köyhää elämää, kunnei ihmisellä muuta sisältöä elämäänsä mahdu kuin jokin Raamattu ja uskonto. Voisiko uskovaiset ystävällisesti lukea myöskin ne julmat ja ristiriitaiset kohdat Raamatusta, eikä vain niitä hyviä kohtia suhteessa mihin hyvänsä. Te ette voi mielestäni ymmärtää Raamatun kokonaisuutta, mikäli te sivuutatte ne julmat ja ristiriitaiset kohdat!!
23.11.2010 14:15
Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. :)
23.11.2010 14:06
Minusta uskonto on järjetöntä, eikä pelkästään kristinusko. Mä en voi sietää uskonnon tyrkyttämistä! Ei tässä ole mitään muuta ongelmaa.
23.11.2010 14:05
"Eikä suomen laki nyt vain nojaa mihinkään Raamattuun niin kuin ehkä amerikoissa voikin olla. "
Päinvastoin..ameriikoissa ei olla niin uskonnollisia kuin me kuvitellaan. Enemmän täällä taitaa kukkia jonkinlainen fundamentinen ja "junttimainen" tapa elää kuin ameriikoissa. Asuu minullakin ameriikoissa sukulaisia.
"En ainakaan minä perusta ihmissuhdetta sille, kuinka muut sen kokevat… "
Ilmeisesti et tappele oikeuksistasi vaan tyydyt siihen mitä saat vaikka se olisi sinusta väärin?
21.11.2010 18:50
Eletäänkö me edelleenkin vielä 1800-lukua vai 2010-lukua?
21.11.2010 18:45
Olenko todennut, ettei hakemusta tällöin käsiteltäisi ollenkaan jne.? Ilmeisesti keskustelen ajattelemattomien ihmisten kanssa, jotka luotte esimerkkejä siitä miten vihkiminen tapahtuu?
21.11.2010 18:43
Richard Dawkins: Uskonto on irrationaalista ja aiheuttaa vahinkoa yhteiskunnalle. Väitätkö, ettei herra Dawnkins ole sanojen mittainen mies ja oikeassa tässä asiassa?
"Suurin osa suomalaisista kuuluu kirkkoon, koska se on satavuotinen perinne. Se on ihan yhtä hyvä syy kuin mikä muu tahansa. Ihmisellä on oikeus liittyä ja toimia yhteisössä, jonka tuntee omakseen. "
Ei saisi kuitenkaan mainostaa kirkkoon liittymisestä, kuten tuolla oikealla on tuo "Liity kirkkoon" -banneri, vaikka se olisi miten tahansa satavuotinen perinne. Kirkonkin tulee ottaa kantaa mainostamisessa, joka on Suomessa osaksi kielletty.
Mitä eroa on "Liity kirkkoon" -bannerista tai telkkarin siiderimainoksissa. Ei mielestäni mitään eroa. Kumpikin on väärin.
21.11.2010 18:33
Mitä muutakaan uskovainen voi kuin tyrkyttää Raamattua lukemaan? :)
21.11.2010 18:26
Kirkolla oli eräänlainen salassapitovelvollisuus siitä, kun jotkut miespapit olivat oikeuttaneet pikkutyttöjä uhrikseen jossakin rippileirillä (oli olemassa salaiset kansiot). Niitä tietoja ei annettu julkisuuteen tämän vuoksi, vaikka epäilyksiä oli jo ollut. Kirkko suojelee omia työntekijöitään ettei pysty puhumaan niistä asioista poliisille avoimesti tms. Liittyy ilmeisesti jonkinlaiseen luottamukseen kirkon työntekijöiden välillä. Nämä ko. miehet pelkäävät, että naiset pääsee valtaan ja se naispappien vihaaminen varmasti myöskin jonkinlainen peitejuttu. Näistä väännettiin kättä silloin A-talk -ohjelmassa noin vuosi sitten!
21.11.2010 16:37
Jep, eihän "naisen" (oikeammin sanottuna pikkutytön) ja miehen välinen seksi ole ollenkaan pahasta, koska sehän on hyväksi. Eikö tämä juuri ole se synti, kun mies makaa "naisen" (eli pikkutyttöä) avioliiton ulkopuolella? :)
Kyllä sitten lehtiotsikot olisi täynnä kun lesbopappi ahdistelisi pikkutyttöjä rippikoulussa, koska se homoseksuaalisuus on kirkolle suuri synti! Kirkko on kiero kuin korkkiruuvi.
21.11.2010 16:30
Se joka lukee Raamattua on konservatiivinen ja uskoo sen kautta johonkin yliluonnolliseen ja sen kirjoituksiin. Pitäisikö minun sanoa, että sellaisella on jotakin vikaa päässä!?
Olen ilmeisesti törmännyt niihin "vääriin uskovaisiin", jotka tyrkyttävät läpeensä sitä uskontoaan muille. Suomessa ei minusta vallitse uskonnonvapaus vaan täällä on "uskontopakko" eli täällä pakotetaan uskomaan johonkin, mikäli ei pidä itse varaansa. Täällä olisi uskonnonvapaus, mikäli Suomen tapakulttuuri mahdollistaisi neutraalisemman elämäntavan, jossa ei olisi minkäänlaisia uskontoja. Uskovaiset eivät tietenkään ymmärrä, miten jotkut voivat elää ilman uskontoa?
Nythän on tulossa joulu. Uskovaiset eivät olisi pystyneet elämään ilman jouluevankeliumia ruokapöydän ääressä tai puhumattakaan joulukirkkoa yhtäkään joulua noin 30 vuoden aikana, jossa ei olisi lausuttu noita Raamatun värssyjä tai pidetty muita ruokarukouksia. Minua etoaisi jo pelkkä katsominen/kuunteleminen, kun joku veisaisi moista joulusaarnaa Raamattu kädessä.
Jouluperinteeseen kotonani ateistiperheessäni on kuulunut aina joulukinkku, -ruuat, -puuro, -lahjat, -kuusi, -sauna jne. (kun se on kerran sellainen tapa), mutta ainoat mitkä siitä on puuttuneet ovat olleet joulukirkko, -evankeliumi, -pukki jne. Kaikesta muusta voin tinkiä, paitsi joulukinkusta (eli sian perseen puolikkaasta) ja -saunasta.
Lisäksi tässähän on tutkittu lopulta Jeesuksen mahdollista syntymää uudemman kerran ja minut ollaan annettu ymmärtää ettei se ajankohta ollutkaan joulun aikaan vaan että se ois syntynyt maaliskuussa eli eikö joulu tulisi jo vihdoinkin peruttaa, kun Joosefkin on tunnustanut. :) Eikä se Jeesus niitä "mielettömiä tekojaan" koskaan lopulta tehnyt. :) Ei juhannuskaan ole ollut muuta kuin suomalaisten ryyppyjuhla!
21.11.2010 16:20
Miksi olla kirkossa, jollei ole uskossa? Ihminen tekee mielestäni siinä erittäin tyhmästi.
Monet uskovaiset vain kuvittelevat olevansa niin helkkarin oikeassa joka asiassa, vaikkei yhtäkään asiaa mihin uskotte ole mitenkään todistettu koskaan paikkansa pitäväksi.
21.11.2010 15:56
805 / 815