Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Sä taidat olla sellainen, joka vähät välittää ja rakastaa perhettää vaan rakastaa jotakin hyvin kaukaista Jeesusta!? Jumala varmasti hoitaa perheessäsi muut rutiinit...ja hengenravinto on teidän perheessä ilmeisesti keksitty. Oletko kertaakaan ollut pahnoilla lepuuttamassa päätäsi, kunnei kaikki välttämättä usko sun tekaistuihisi saarnoihisi!?

Kreationismi on sairautta siinä missä alkoholismikin!!
  2. Hyvä Merja ja "xocetco"!

Minusta on aivan älytöntä, että elämme vain Jumalan tai jonkun Jeesus Kristuksen puolesta ja he ovat meitä ylempänä. Ihminen on lopulta hyvin yksin, vaikka sillä olisi omat vanhemmat, oma puoliso tai omat lapset ja sukulaiset ja ystävät.

Seuraava ei ole missään nimessä päättelyä "A10097":n kirjoituksista vaan tämä on minun omani. Ei ole ollut olemassa koskaan mitään Jumalaa, eikä liioin Jeesustakaan (ei ainakaan niin kuin Jeesus teoissaan on tehnyt). Jeesus oli vain tavallinen ihminen, kuten minä tai xocetco, Merja ja nimimerkki A10097. Jeesus uskoi Jumalaan ja hän kirjoitti Uuden testamentin ja keksi nimet evankeliumeilleen: Matteus, Markus, Luukas, Johannes ja Apostolien teot.

Raamattuko on meidän ainut todisteemme että Jeesus oli niin suuri mies kuin hänestä on kirjoitettu? Miksei hänestä ole kirjoitettu muualla kuin Raamatussa!?!?

Kuka uskoo TSH:n Sauroniin niin uskoo myöskin Jumalaan. Se joka uskoo kyseisen teoksen velhojen taikoihin niin tulee uskoa myöskin Jeesuksen tekoihin jne.

Pidän niitä suomalaisia täysin huostaan otetulta, mikäli koko perhe matkustaa Israeliin pikkulapsen kanssa....kyl mä matkustaisin ennemmin vaikka Madeiralle rantalomalle saati Israeliin pyhiinvaellukselle...saattaisi nimittäin olla viimeinen vaellus kun minnekään enää matkustaa. Seuraavaksi vaelluksena olisi matojen kaveriksi hautaan!? Vastuuntunnotonta puhuu...sellaista joka aikoo matkustaa Israeliin ja vie sinne pikkulapsensa niin sellaista tulisi vetää pitkin korvia!!
  3. Jep, eihän "naisen" (oikeammin sanottuna pikkutytön) ja miehen välinen seksi ole ollenkaan pahasta, koska sehän on hyväksi. Eikö tämä juuri ole se synti, kun mies makaa "naisen" (eli pikkutyttöä) avioliiton ulkopuolella? :)

Kyllä sitten lehtiotsikot olisi täynnä kun lesbopappi ahdistelisi pikkutyttöjä rippikoulussa, koska se homoseksuaalisuus on kirkolle suuri synti! Kirkko on kiero kuin korkkiruuvi.
  4. Se joka lukee Raamattua on konservatiivinen ja uskoo sen kautta johonkin yliluonnolliseen ja sen kirjoituksiin. Pitäisikö minun sanoa, että sellaisella on jotakin vikaa päässä!?

Olen ilmeisesti törmännyt niihin "vääriin uskovaisiin", jotka tyrkyttävät läpeensä sitä uskontoaan muille. Suomessa ei minusta vallitse uskonnonvapaus vaan täällä on "uskontopakko" eli täällä pakotetaan uskomaan johonkin, mikäli ei pidä itse varaansa. Täällä olisi uskonnonvapaus, mikäli Suomen tapakulttuuri mahdollistaisi neutraalisemman elämäntavan, jossa ei olisi minkäänlaisia uskontoja. Uskovaiset eivät tietenkään ymmärrä, miten jotkut voivat elää ilman uskontoa?

Nythän on tulossa joulu. Uskovaiset eivät olisi pystyneet elämään ilman jouluevankeliumia ruokapöydän ääressä tai puhumattakaan joulukirkkoa yhtäkään joulua noin 30 vuoden aikana, jossa ei olisi lausuttu noita Raamatun värssyjä tai pidetty muita ruokarukouksia. Minua etoaisi jo pelkkä katsominen/kuunteleminen, kun joku veisaisi moista joulusaarnaa Raamattu kädessä.

Jouluperinteeseen kotonani ateistiperheessäni on kuulunut aina joulukinkku, -ruuat, -puuro, -lahjat, -kuusi, -sauna jne. (kun se on kerran sellainen tapa), mutta ainoat mitkä siitä on puuttuneet ovat olleet joulukirkko, -evankeliumi, -pukki jne. Kaikesta muusta voin tinkiä, paitsi joulukinkusta (eli sian perseen puolikkaasta) ja -saunasta.

Lisäksi tässähän on tutkittu lopulta Jeesuksen mahdollista syntymää uudemman kerran ja minut ollaan annettu ymmärtää ettei se ajankohta ollutkaan joulun aikaan vaan että se ois syntynyt maaliskuussa eli eikö joulu tulisi jo vihdoinkin peruttaa, kun Joosefkin on tunnustanut. :) Eikä se Jeesus niitä "mielettömiä tekojaan" koskaan lopulta tehnyt. :) Ei juhannuskaan ole ollut muuta kuin suomalaisten ryyppyjuhla!