V A R O I T U S - W A R N I N G

Tohtori .

- Kristinusko ei kuulu perinteisiin uskontoihimme. Ei mitään syytä opettaa kouluissa.
- Kristinuskon perusta on pelko.
- Kristinuskossa esintyy paljon julmuuksia.
- Kristinusko aiheuttaa riippuvuutta.
- Kristinusko on henkistä sairautta.
- Kristinusko on erittäin hyvä keino alistaa kansaa.

Filosofian tohtori Nikki Espanjan aurinkorannikolta.

18

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tajokinen

niiden mielestä, jotka joutuvat kadotokseen,mutta meille,jotka pelastumme,se on Jomalan voima.

Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?

On aina kaksi elämä ja kuolema ja kadotus ja taivas.

• Provoa teille

Vähän provoa teille. On varmaan kivaa olla uskovainen. Herran haltuun ja silleen. Jumala armahtaa teidät ja muut joutuvat johonkin ikuiseen kidutukseen.
        Mutta nyt eletään 2000-lukua ajanlaskumme alusta. Raamattu on ihan yhtä totta kuin Kalevala.
        Teidän "Jumalastanne" ei ole YHTÄÄN todistetta. Ei-uskovaiset pitävät teitä vähintäänkin hivenen hölmöinä, jotkut kahjoina.

• j.j.j..j.j.
        Provoa teille kirjoitti:

Vähän provoa teille. On varmaan kivaa olla uskovainen. Herran haltuun ja silleen. Jumala armahtaa teidät ja muut joutuvat johonkin ikuiseen kidutukseen.
        Mutta nyt eletään 2000-lukua ajanlaskumme alusta. Raamattu on ihan yhtä totta kuin Kalevala.
        Teidän "Jumalastanne" ei ole YHTÄÄN todistetta. Ei-uskovaiset pitävät teitä vähintäänkin hivenen hölmöinä, jotkut kahjoina.

Katsos kun ihminen voi erehtyä. " Ei-uskovaiset pitävät teitä vähintäänkin hivenen hölmöinä, jotkut kahjoina."

• Joopa joo ...plää
        j.j.j..j.j. kirjoitti:

Katsos kun ihminen voi erehtyä. " Ei-uskovaiset pitävät teitä vähintäänkin hivenen hölmöinä, jotkut kahjoina."

Uskovaisuus vaikuttaa "normaali-ihmisen" näkökulmasta joskus itse Saatanan keksintöltä.
        Muille rasittavaksi koettu uskova esittää olevansa kaikessa oikeassa ja perustaa näkemyksensä asenteellisiin olettamuksiin jotka hän väkisin kaivaa raamatusta olettamuksiensa tueksi, selittäen raamatun olevan kaikessa oikeassa, totuus on, että juuri uskovat lukevat tätä muinoin kirjoiteltua koottua-teosta kuin "piru raamattua" sepitellen sen olevan jopa jumalan kirjoittama, vaikka vähänkin järkevä ihminen tietää, ettei tällä Kreikaksi alkuaan kirjoitetulla legendakokoelmalla ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.

Se on koottu satoja vuosia ajanlaskumme alun jälkeen suurinpiirtein nykymalliseksi, lukuunottamatta tietenkin niitä vallanpitäjille hankalaksi koettuja osia jotka on aikojen saatossa siitä hävitetty ja lukemattomissa käännöksissä muuttunut.
        Kaikenlisäksi se on myös kirjoitettu ikivanhan välimerentakaisen yhteiskunnan näkökulmasta ja arvoista.

Pikkutarkasti sen elämohjeistuksen noudattaminen on lähinnä lapsellista tai tarkoitushakuista jolla omaa tai uskovaislahkon elämänkatsomusta perustellaan.

Pahinta on uskovaisten käsitys, että kaikki ei-uskovaiset ovat pahoja ja tai sitä tahtovia ihmisiä.
        "normaali-ihminen" kokee uskovaisten asenteen itseään kohtaan lähinnä ylimielisenä kyynisyytenä joka on tietysti loukkaavaa, tästä tulee mieleen Natsi-saksan "yli-ihmiset "jotka korottivat ideologian avulla itsensä muiden yläpuolelle.
        Tälläinen on omiaan nostattamaan vihamielisiä tunteita uskovien seurapiirejä kohtaan.

Tietysti tosiuskova pyrkii näyttämään hyvyytensä teoillaan ja puheillaan, mutta ulkopuolinen kokee sen joskus toisin.

• vain_ihminen
        Joopa joo ...plää kirjoitti:

Uskovaisuus vaikuttaa "normaali-ihmisen" näkökulmasta joskus itse Saatanan keksintöltä.
        Muille rasittavaksi koettu uskova esittää olevansa kaikessa oikeassa ja perustaa näkemyksensä asenteellisiin olettamuksiin jotka hän väkisin kaivaa raamatusta olettamuksiensa tueksi, selittäen raamatun olevan kaikessa oikeassa, totuus on, että juuri uskovat lukevat tätä muinoin kirjoiteltua koottua-teosta kuin "piru raamattua" sepitellen sen olevan jopa jumalan kirjoittama, vaikka vähänkin järkevä ihminen tietää, ettei tällä Kreikaksi alkuaan kirjoitetulla legendakokoelmalla ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.

Se on koottu satoja vuosia ajanlaskumme alun jälkeen suurinpiirtein nykymalliseksi, lukuunottamatta tietenkin niitä vallanpitäjille hankalaksi koettuja osia jotka on aikojen saatossa siitä hävitetty ja lukemattomissa käännöksissä muuttunut.
        Kaikenlisäksi se on myös kirjoitettu ikivanhan välimerentakaisen yhteiskunnan näkökulmasta ja arvoista.

Pikkutarkasti sen elämohjeistuksen noudattaminen on lähinnä lapsellista tai tarkoitushakuista jolla omaa tai uskovaislahkon elämänkatsomusta perustellaan.

Pahinta on uskovaisten käsitys, että kaikki ei-uskovaiset ovat pahoja ja tai sitä tahtovia ihmisiä.
        "normaali-ihminen" kokee uskovaisten asenteen itseään kohtaan lähinnä ylimielisenä kyynisyytenä joka on tietysti loukkaavaa, tästä tulee mieleen Natsi-saksan "yli-ihmiset "jotka korottivat ideologian avulla itsensä muiden yläpuolelle.
        Tälläinen on omiaan nostattamaan vihamielisiä tunteita uskovien seurapiirejä kohtaan.

Tietysti tosiuskova pyrkii näyttämään hyvyytensä teoillaan ja puheillaan, mutta ulkopuolinen kokee sen joskus toisin.

Uskovaiset. Uskovainen.

Tuo on sana jota oikeasti inhoan, se saa kylmät väreet liikkumaan pitkin selkäpiitä.
        Itsekin yhdistän tuohon sanaan paljon negatiivista, se kuvaa mielestäni sellaista "ääri"näkemystä asiasta, liitän sen erinäisiin herätysliikkeisiin. En ikinä sanoisi itse olevani uskovainen. Silti uskon. Olen uskova.

Uskovaisuus siis tosiaan vaikuttaa myös uskovan ihmisen näkökulmasta välillä Saatanan kettuilulta.

Eniten tietysti (itsekkäästi kun ajattelen) ärsyttää se, että jokainen joka rehellisesti jossain yhteydessä tunnustaa että uskoo, muuttuukin yhtäkkiä kaikkien mielestä hihhuliksi ja "uskovaiseksi".

Jopa silloin kun ollaan tunnettu vuosia, mutta uskon asiat eivät vain ole aikaisemmin tulleet puheeksi (en koe tarvetta julistaa ystävilleni tai tuttavilleni Jumalan sanaa). Yhdessä hetkessä heidän käsityksensä minusta muuttuu, näkee kuinka ajatusratas pyörii päässä "Oliko tuo kokoajan hihhuli-uskovainen ja täysin järjetön yksilö, enkä minä vuosiin ole huomannut mitään". Onneksi sentään tuon ajatuskierron jälkeen he hoksaavat, että olen aina uskonu, olen aina ollut kuka olen, ja mikään ei ole muuttunut. Olen siis sittenkin tavallinen ihminen.

Itse nyt oletan, että kun täällä puhutaan uskovaisista, niin viitataan kaikkiin ihmisiin jotka uskovat Jumalaan. Ja aikamoisia yleistyksiä tosiaan näen tässä. Enkä oikeastaan edes ymmärrä, mistä te nuo uskovat tunnistatte? En minä tunnista ainakaan.. ellei asia tule jossain yhteydessä puheeksi (mikä on äärimmäisen harvinaista) tai ellei kyseessä ole joku ääriryhmän evankalioiva ja julistustyötä ihmisten keskuudessa tekevä uskovainen.

• Yks "kahjo"
        j.j.j..j.j. kirjoitti:

Niinhän se voi! Ei-uskovaisetkin! Voivat pitää ihan rauhassa, me siitä viis välitämme!

• j.j.j..j.j. kirjoitti:

" Ei-uskovaiset pitävät teitä vähintäänkin hivenen hölmöinä, jotkut kahjoina."

Oletteko uskovaisten keskuudessa etsineet syytä sille, miksi teitä pidetään hölmöinä ja kahjoina? Syytä sille ei varmastikaan löydy Raamatusta vaan sitä pitää itse tutkia tai kysyä sellaiselta ihmiseltä joka ei usko.

Te sanotte, että "me ateistit tahdomme etsiä ja löytää jotakin ja siksi kirjoitamme tällä palstalla" ...ja sitten alkaa se uskonnollinen vyörytys teiltä...Raamatun kohdilla! :) On se äärimmäisen köyhää elämää, kunnei ihmisellä muuta sisältöä elämäänsä mahdu kuin jokin Raamattu ja uskonto. Voisiko uskovaiset ystävällisesti lukea myöskin ne julmat ja ristiriitaiset kohdat Raamatusta, eikä vain niitä hyviä kohtia suhteessa mihin hyvänsä. Te ette voi mielestäni ymmärtää Raamatun kokonaisuutta, mikäli te sivuutatte ne julmat ja ristiriitaiset kohdat!!

• vain_ihminen kirjoitti:

Uskovaiset. Uskovainen.

Tuo on sana jota oikeasti inhoan, se saa kylmät väreet liikkumaan pitkin selkäpiitä.
        Itsekin yhdistän tuohon sanaan paljon negatiivista, se kuvaa mielestäni sellaista "ääri"näkemystä asiasta, liitän sen erinäisiin herätysliikkeisiin. En ikinä sanoisi itse olevani uskovainen. Silti uskon. Olen uskova.

Uskovaisuus siis tosiaan vaikuttaa myös uskovan ihmisen näkökulmasta välillä Saatanan kettuilulta.

Eniten tietysti (itsekkäästi kun ajattelen) ärsyttää se, että jokainen joka rehellisesti jossain yhteydessä tunnustaa että uskoo, muuttuukin yhtäkkiä kaikkien mielestä hihhuliksi ja "uskovaiseksi".

Jopa silloin kun ollaan tunnettu vuosia, mutta uskon asiat eivät vain ole aikaisemmin tulleet puheeksi (en koe tarvetta julistaa ystävilleni tai tuttavilleni Jumalan sanaa). Yhdessä hetkessä heidän käsityksensä minusta muuttuu, näkee kuinka ajatusratas pyörii päässä "Oliko tuo kokoajan hihhuli-uskovainen ja täysin järjetön yksilö, enkä minä vuosiin ole huomannut mitään". Onneksi sentään tuon ajatuskierron jälkeen he hoksaavat, että olen aina uskonu, olen aina ollut kuka olen, ja mikään ei ole muuttunut. Olen siis sittenkin tavallinen ihminen.

Itse nyt oletan, että kun täällä puhutaan uskovaisista, niin viitataan kaikkiin ihmisiin jotka uskovat Jumalaan. Ja aikamoisia yleistyksiä tosiaan näen tässä. Enkä oikeastaan edes ymmärrä, mistä te nuo uskovat tunnistatte? En minä tunnista ainakaan.. ellei asia tule jossain yhteydessä puheeksi (mikä on äärimmäisen harvinaista) tai ellei kyseessä ole joku ääriryhmän evankalioiva ja julistustyötä ihmisten keskuudessa tekevä uskovainen.

"Itsekin yhdistän tuohon sanaan paljon negatiivista, se kuvaa mielestäni sellaista "ääri"näkemystä asiasta, liitän sen erinäisiin herätysliikkeisiin. En ikinä sanoisi itse olevani uskovainen. Silti uskon. Olen uskova."

Olet Jumalan palvoja eli uskovainen. Itse olette saivartelijoita. Te otatte tueksenne Raamatun kohdan ja esitätte ihan niin kuin kuka hyvänsä tulisi siihen uskoa. Joku taisi jo väittää minusta jotakin tuolla kun otin puheeksi, että minun tulisi olla sinkku jollen tahdo mennä avioliittoon ja olen jopa saivartelija. Mitä te teette jatkuvasti...käännytätte, saivartelette, olette ylimielisiä, aina pirun oikeassa siitä että luomiskertomus pitää paikkansa jne. Te haluatte elää pellen elämää ja sitä te kerjäätte. Teistä työpaikalla pitää olla vissiin joku uskonsaarnaaja.

Suomessa on mielipiteen vapaus, sanavapaus ja uskonnonvapaus, joita kaikki ajatellaan että ne liittyvät uskonnon suhteen "uskontopakoksi". On olemassa "Jumalan pilkka" ...siis sellainen pilkka, ettei saa pilkata olematonta ja kuka liikenneopettaja taas valittaa jostakin Tervon sanonnasta tai teosta poliisille!

Kyseinen liikenneopettaja, joka teki Tervosta rikosilmoituksen Uutisvuodossa varmaan opettaa, että ratin takana ei tule missään vaiheessa jarruttaa, kun hirvi hyppää eteen vaan tulee rukoilla!!

• pilviverhossa

ei varmaan huomannut, ehkä sokaistuneena auringosta, mille palstalle ja mitä hän kirjoittaa. Kristitty pyrkii aina ajattelemaan kaikki asiat parhainpäin, joten hyvällä tahdolla löysin viestiinne syyksi tuon häikäisevän auringon.

• että. tää,hauska

Luultavasti todella on apinan jälkeläisiä.
        Niillä on selvästi pienemmät aivot kuin keskivertokansalaisilla yleensä.
        Netin ääressä istuskelu saattaa vielä surkastuttaa niitä aivoja enstisestäänkin.

Luultavasti ateisti onkin evoluution esiaste siirryttäessä takaisin limanuljaskoihin.

• häirikköuskis
        että. tää,hauska kirjoitti:

Netin ääressä istuskelu saattaa vielä surkastuttaa niitä aivoja enstisestäänkin.

Luultavasti ateisti onkin evoluution esiaste siirryttäessä takaisin limanuljaskoihin.

.....tuo viimeinen ja saman kaltaiset.

No ehkä jonkun juuri kirjoittamaan oppineen fanaatikon lapsen.

Todella mieluummin polveudun apinasta , se on sentään sympaattinen eläin .

• Hirvi Nauta
        että. tää,hauska kirjoitti:

"Ateistit että. tää,hauska23.11.2010 08:08

Luultavasti ateisti onkin evoluution esiaste siirryttäessä takaisin limanuljaskoihin. "

Keski verto uskishihhulit sen sijaan eivät vieläkään tiedä ettei ihmiset ole apinan jälkeläisiä.
        Hus takaisin biologian tunnille peelot.

• tajokinen
        Hirvi Nauta kirjoitti:

"Ateistit että. tää,hauska23.11.2010 08:08

Luultavasti ateisti onkin evoluution esiaste siirryttäessä takaisin limanuljaskoihin. "

Keski verto uskishihhulit sen sijaan eivät vieläkään tiedä ettei ihmiset ole apinan jälkeläisiä.
        Hus takaisin biologian tunnille peelot.

kun maailma ei omassa viisaudessan oppinut tuntemaan Jumaiaa,Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.

Ei ukonto vaan USKO

• tajokinen

että USKONTO ei uskontoihimme.
      Apostoien teot:
      He tuntevat minut jo entuudestaan,jos tahtovat sen todistaa,että minä meidän uskotomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Tämä on ainoa jae Raamatussa missä puhutaa uskonosta,mutta uskosta ja ja he uskoivat Jeesukseen
      Usko Herraan niin sinä pelastut.

• xocetco

Aivan. Elävän Jumalan henkilökohtainen tunteminen Kristuksen kautta on se syy miksi uskon. Uskon Jeesukseen Kristukseen. Rauhaa teille.

• varmuuden vuoksi
        xocetco kirjoitti:

Aivan. Elävän Jumalan henkilökohtainen tunteminen Kristuksen kautta on se syy miksi uskon. Uskon Jeesukseen Kristukseen. Rauhaa teille.

Jahve (Juutalaisuus);
        Viracocha (Inka)
        Vishnu & Shiva (Hindu, Intia)
        Jahve (Kristinusko, Juutalaisuus);
        Allah (Islam)
        Ra (Egypti);
        Utu (Sumer);
        Apollo & Helios (Kreikka);
        Vivasvat, Surya, Vishnu (Hindu);
        Aurinkoisä (Pueblo);
        Huitzilopochtli (Asteekki);
        Inti (Inka);
        Jaguaari Auringonjumala (Maya);
        Wakan Tanka (Preerian intiaanit)
        Tsukuyomi (Japani);
        U Bnai (Khasi, Intia);
        Nannar (Sumer);
        Men (Vähä-Aasia)
        Ho Po (Kiina)
        Himalaja (Intia);
        Popocatépetl (Meksiko)
        Huanacauri huaca (Inka);
        Lingam (Intia);
        Matzeva (Lähi-Itä)
        Geb (Egypti)
        Anu (Babylonia);
        Uranos (Kreikka);
        Tien (Kiina);
        Rangi (Maori)
        Susano (Japani);
        Enlil (Babylonia);
        Zeus (Kreikka);
        Lei kung (Kiina);
        Taranis (Gallit);
        Thor (Norja);
        Oshe (Joruba);
        Ilyapa (Inka)
        Tlaloc (Tolteekit,Meksiko);
        Chac (Maya);
        Tarhun (Hittiitit);
        Indra (Hindu)
        Baal (Lähi-Itä)
        Poseidon (Kreikka);
        Fjord (Norja)
        Quetzalcoatl, Sulkakäärme (Asteekit);
        Hun Ahau (Maya)
        Xipe-Totec (Asteekit);
        Attis (Fryygia, Anatolia)
        Cernunnos (Keltit);
        Age (Dahome);
        Rudra (Hindu);
        Dionysios (Kreikka)
        Hanuman (Hindu)
        Meilichios (Kreikka)
        Anubis (Egypti)
        Amun (Egypti)
        Atum (Egypti);
        El (Lähi-Itä)
        Hades (Kreikka);
        Odin (Norja);
        Xibalban jaguaariherra (Maya)
        Avalokiteshvara (Buddha)
        Eros (Kreikka);
        Krisna (Intia)
        Huitzilopochtli (Asteekit);
        Tlaloc (Maya);
        Indra (Hindu)
        Ogu (Voodoo)
        Varuna (Vedalaisuus, Intia)
        Enki (Sumer);
        Thoth (Egypti)
        Nu Kua (Kiina);
        Ishtar (Mesopotamia);
        Hämähäkki Isoäiti (Keres Pueblo);
        Taivaanemo (Irokeesi)
        Kali, Durga (Intia);
        Sheela na Gig (Keltit)
        Isis (Egypti, Rooman valtakunta);
        Ishtar (Mesopotamia)
        Amaterasu (Japani);
        Ka Sngi (Khasi, Intia);
        Akewa (Toba, Argentiina);
        Arinnitti (Hittiitit, Anatolia);
        Sutalidihi, Kuudesti tappava (Cherokee)
        Selene (Kreikka);
        Ix Chel (Maya);
        Heng-o (Kiina);
        Kilya (Inka, Peru);
        Isis (Hellenistinen Egypti)
        Ashera (Lähi-Itä)
        Danu (Keltit);
        Sequana (Keltit);
        Ganga (Intia);
        Volga (Venäjä);
        Chalchihuitlicue (Asteekit);
        Ardvi Sura (Iran)
        Pele (Hawai'i);
        Fuji (Japani);
        Teotihuacanin jumalatar (Meksiko);
        Iztaccíhuatl (Meksiko);
        Chomo lhari (Bhutan)
        Kaaban musta kivi (Islam);
        Kybelen musta kivi (Fryygia, Anatolia)
        Demeter (Kreikka);
        Gaia (Kreikka);
        Ninhursag (Babylonia);
        Hämähäkkinainen (Pueblo);
        Coatlicue (Asteekit);
        Papa (Maori);
        Nungüin (Jibaro);
        Pachamama (Peru);
        Durga (Intia);
        Mattarahkka (Saami)
        Nut (Egypti);
        Taivaanemo (Irokeesi)
        Ch'ih Sung Tzu (Kiina);
        Tefnut (Egypti)
        Ishtar (Babylonia, Mesopotamia)
        Maissiemo (Pohjois-Amerkka);
        Xilonen & Tonantzin (Asteekit);
        Zaramama (Peru)
        Artemis (Kreikka);
        Kybele (Fryygia, Anatolia)
        Manasha (Bengali);
        Buto (Egypti);
        Cihuacoatl (Asteekit);
        Asherah (Lähi-Itä)
        Epona (Irlanti)
        Valkoinen Puhvelinainen (Pohjois-Amerikka);
        Hathor (Egypti)
        Bastet (Egypti)
        Ereshkigal (Babylonia);
        Jabmiidahkka (Saami)
        Kuan Yin (Kiina);
        Tara (Tiibetin laamalaisuus)
        Inanna (Sumer);
        Hathor (Egypti);
        Afrodite (Kreikka);
        Freya (Norja);
        Erzulie (Voodoo)
        Morrigan (Irlanti);
        Bellona (Roomalainen);
        Sekhmet (Egypti)
        Ma'at (Egypti);
        Ishtar (Babylonia)
        Sofia (Hellenistinen juutalaisuus);
        Pallas Athene (Kreikka)
        Brigit (Irlanti);
        Vach, Sarasvati (Hindu)

• Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. :)

• luterilainen.

Koni-Tohtori ei esittänyt mielipidekirjoituksensa todisteeksi yhtään tieteellistä tutkimusta vaan ainoastaan omia henkilökohtaisia pelkojaan. ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      122
      3929
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      313
      2031
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1801
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1717
    5. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1680
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1661
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      435
      1500
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1266
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1222
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      421
      1181
    Aihe