Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+mitä+luulet?+Olenko+opiskellut+Suomen+historiaa?+Kyllä+ihan+yliostossa+sitä+on+veivattu.
Tarkoitin+sitä,+että+meillä+Suomessa+on+vähemmän+kokemusta+maahanmuutosta+(lyhyt+aika)+kun+verrataan+miten+naapurimaissa.
Ei+näille+karjalaisille+ollut+asuntojakaan.+Me+jouduimme+heitä+lähes+pakkoasuttamisella+sijoittamaan+ihan+niihin+olemassaoleviin+ihmisten+asuntoihin.+Meidänkin+perhe+vuokrasi+yläkerran+talostamme+vaikka+meitä+oli+7+henkeä+siinä+"ahtaassa"+talossa+jo+valmiiksi.
Karjalaisia+tai+niitä+siirtolaisia+melko+nopeasti+alettiin+syrjiä+ja+hieman+vihatakin.+Jos+mietit,+että+heidän+kielensäkin+oli+erilaista+Pohjanmaalla+ja+muuallakin.+
Tästä+siis+meillä+on+kokemusta.
Jos+olet+elänyt+1960-1970+luvun+jossakin+päin+Suomea,+oli+tapana+hiukan+"vihata"+jopa+naapuripitäjää.+Jos+mentiin+vaikka+tansseihin+toiseen+kuntaan+jne,+oli+lähes+jokaviikonloppuinen+tapa+järjestää+joukkotappelu+nakkikioskilla.+Se+oli+tiedossa+jo+etukäteen,+että+näin+tulee+tapahtumaan.+Naapurikylän+tytöt+kun+olivat+kuumaa+"tavaraa".
Näin+suomalainen+on+hitaasti+oppinut+sietämään+"erilaisuutta"+vaikka+ihan+suomalaisten+oman+väestön+kesken!
Nykyisin+tämä+ilmiö+on+siirtynyt+jalkapallopelin+katsomoihin+jne.+Kuka+nyt+ei+Kups+tai+Ops+tai+Jokereita+turpaan+vetäis?
17.04.2021 08:46
Kaikki+talouden+merkit+ovat+nyt+katossa.+Asunnot+tuntuvan+loppuvan+ostajilta.+Pörssi+kiitää.+Juuri+tuli+tieto,+että+Suomen+talous+jo+syksyllä+palaa+ennen+koronaa+olevalle+tasolle.+Kun+saamme+vielä+tapahtuma-alan,+matkailun+ja+ravintolat+käyntiin+niin+jopas+jopas!
Koronan+pelko+sai+kaikki+maat+ihan+hulluna+investoimaan+ja+ottamaan+velkaa,+nyt+siitä+alkaa+tulla+reaalista,+eli+tämä+yhtäaikainen+ponnistus+(turha+tai+ei)+tulee+satamaan+yritysten+laariin+ja+myös+Suomen+valtio+pärjää+tässä.+Jos+inflaatio+(1%+tänä+jo+vuonna)+vielä+hiukan+nousee,+saamme+jo+siitä+velkaa+otetut+rahat+takas.+Mutta+sen+ymmärtäminen+vaatii+jo+matematiikkaa.
17.04.2021 08:37
Ruotsilla+on+valtava+kokemus+maahanmuutosta+toisin+kuin+Suomella.+Ruotsi+ottanut+vastaan+jo+1950-luvulta.+
Suomella+on+kokemus+karjalaisista+sodan+jälkeen,+eikä+sekään+hyvin+mennyt.
Meillä+on+kaksi+mahdollisuutta,+lisääntyä+itse+tai+tuoda+ihmisiä+muualta.+Itse+kannattaisin+sitä+että+itse+tekisimme+päätöksiä,+että+ihmiset+avioituvat+ja+lisääntyvät.+Ei+liikaa+mutta+niin+että+väestön+ikäjakauma+tasaantuu.
16.04.2021 17:54
Olen+täysin+samaa+mieltä.+Silti+ei+kannata+unohtaa,+mikä+vaara+piilee+puolueessa,+joka+tyrmää+lähes+kaiken.+Joka+uskoo,+että+maahanmuutto+on+syy+lähes+kaikkeen.+Ja+jota+puolueena+ei+ole+vielä+edes+mitattu+kestämään+vaikeita+päätöksiä.+Kuten+korona-aikakin+jolloin+kaikkien+päätöksien+taustalla+on+valtava+erimielisyys.+Jokaisella+on+juuri+se+oikea+käsitys.+Jokainen+päätös+on+aina+väärin+koska+on+niin+monta+mieltä.
Persut+ovat+jälleen+uusi+puolue,+ei+se+sama+joka+hajosi+hallitukseen.+Soini+lähti+ja+tilalle+tuli+aivan+uusi+porukka.+Pitää+kyetä+yhteistyöhön+useamman+puolueen+kanssa.+Miten+sen+tulee+ymmärtämään+kenttä,+joka+uskoo+edelleen+ihan+sikahelppoihin+keinoihin.+Ja+kuitenkin+lähes+joka+Euroopan+maassa+juuri+ne+keinot+eivät+ole+käytössä!
16.04.2021 17:49
Eu+tule+tapahtumaan+"yhteiseen+hyvään+suuntaan".+Korkeintaan+Persulauman+takapajulaan.
Mulle+on+ihan+sama+kuka+Suoema+johtaa+hallituksessa,+mutta+pelkään+pahoin+että+jos+sinne+Persut+yltää+alkaa+taas+sekametelisoppa+joka+johtaa+Persujen+romahdukseen.
Aivan+kuten+viimeksi.
16.04.2021 12:40
Suomessakin+tyhmyys+vaan+lisääntyy.+Toivotaan+että+Persut+pääsis+taas+joskus+hallitusvastuuseen+niin+nähdään+sekamelskasotkua+ja+lopullinen+romahdus!
16.04.2021 12:37
Suomen+talous+kasvaa+kohisten.+Korona+laski+kaikkien+maiden+kansantaloutta+koska+kaikki+maat+sulkivat+järjestelmää.+Mutta+Suomi+yksi+parhaista+maista+selviytynyt.
En+ymmärrä,+miksi+meillä+valitetaan?
Suomella+ei+ole+mitään+hätää,+sillä+nyt+näyttää+todella+hyvältä.+Niin+hyvältä+että+myös+EU:n+elvytyspaketti+alkaa+näyttää+tarpeettomalta!
16.04.2021 11:15
Hei+sinä!+"Haalitus"+ei+vie+mitään+rahaa+ulkomaille.+EKP+ihan+itse+sitä+painaa.+Suomen+veronmaksajat+ei+maksa+yhtään+centtiä+minnekään.+
Et+tajua+tästä+mitään,+älä+siis+edes+täällä+höpötä+lapsellisia.+Jooko?
Jäsenmaksumme+pieneni+ja+seuraavaan+10+vuoteen+Suomi+ei+maksa+mitään+muuta.+Mutta+saamme+kyllä+rahaa+investointeihin,+mutta+kuten+kaikki+maat+"vain"+tiettyjä+tarkoituksia+varten.+Ja+useimpiin+pitää+löytyä+myös+rahaa+kotimaasta.
Suomen+kustannukset+eivät+siis+kasva+vaan+pienenevät.+Ja+sitäpaitsi,+niillä+sijoituksilla+jota+teemme+me+voimme+päinvastoin+ansaita,+sillä+ne+ovat+korotonta+rahaa+ja+vain+hölmö+jättäisi+sen+käyttämättä.
Se+osuus,+jonka+mainitset+tuottaa+EKP+ja+sen+Suomi+kyllä+takaa,+mutta+erittäin+todennäköisesti+sitä+emme+tule+maksamaan.
14.04.2021 12:57
Persut+ovat+pikkulapsia.+Heillä+ei+ole+mitään+näyttöä+mistään.+Purnaavat+kaikesta+ja+kaikki+on+tehty+mukamas+"väärän".+Aivan+kuten+lapsilla+on+tapana.
Huutosakki+voi+huutaa,+mutta+kun+pitää+itse+päättää,+menee+kakat+housuun!
14.04.2021 08:52
Laitetaan+sitten+faktaa+...
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/talous/korona-ei-hiljentanyt-yritysten-perustamistahtia-viime-vuonna-perustettiin-edellisvuotta-enemman-uusia-yrityksia-1.11050460
Hallitus+on+onnistunut+kaikessa.
Seuraa+itse+asioita-+Älä+levitä+edes+täällä+kakkapuheita!
14.04.2021 08:51
Ei+tule+mitään+"konkurssiaaltoa",+tulee+valtava+nousikausi.+
Koko+maailman+investoi+nyt+velkarahalla.+Näette+jo+syksyllä+kiihtyvän+talouskasvun.+Jo+nyt+keskiverto+suomalainen+on+vaurastunut.
Meidän+hallitus+on+aikaansaanut+todella+hienon+skenaarion+tulevaisuuteen.
Paras+maa+koronassa+ja+taloudessa.+Jippii!!!
13.04.2021 18:41
PS+vie+Suomen+vain+tuhoon!
13.04.2021 18:39
Ai,+oletko+lappilainen+eli+saamelainen?
13.04.2021 07:59
Et+taida+olla+mikään+talousnero?
12.04.2021 17:27
Käys+kattoon+niitä+"kassatyttöjä"+ihan+piruuttaan?+Sinua+ei+huoli+ainakaan+sellainen.+Minäkin+aloitin+sahalla+heittelemällä+lautoja.+Pari+yliopistotutkintoa+ja+leipä+on+nyt+leveää,+mutta+en+sentään+kykene+Sanna+Marinin+kehitykseen+saati+CV:hen.+Etkä+muuten+kykene+sinäkään!!
12.04.2021 17:24
Ahaa,+tässä+reagoi+"piilohomo"?
Minä+olen+parisuhteessa+ihan+naisen+kanssa,+joten?
12.04.2021 11:56
Ei+ole+mitään+"punavihreää+kuplaa".+Suomi+on+markkinatalous,+oletko+huomannut?
Pakotteet+tarkoittavat+huonompaa+kauppaa.+Usein+ne+eivät+kohdistu+sinne,+minne+ne+tarkoitetaan.+Ja+usein+se+on+omaan+jalkaan+ampumista.
Paras+olisi+jos+hiljennämme+Putinin.+Emme+reagoi+lainkaan+ja+emme+varsinkaan+kutsu+kylään.+Sama+olisi+tepsinyt+Trumppiin.
12.04.2021 11:55
Tiedän+kaiken+tuon.+Ne+eivät+ole+uhka+Putinille!
Se+mikä+Putinia+uhkaa+on+Venäjän+nuoriso!
12.04.2021 10:11
Ei+kommentteja+oppimattomille!
12.04.2021 10:10
Kokoontumisvapautta.+Vapautta+perustaa+puolue+ja+ylläpitää+sitä+estetään.+Oppositio+"tapetaan"+aina+ja+johtajat+viedään+vankilaan.+Vähemmistöt+kielletään,+mm.+homot+ja+lesbot.+Lisäksi+Moskova+päättää+koko+maasta+ja+sen+eliitti.+Koko+Venäjän+rahavirta+viedään+Moskovaan.+
Presidentti+on+ottanut+diktatuurisen+vallan+itselleen.+Päättää+itse+kuinka+kauan+on+virassa.+Oikeuslaitos+ei+toimi+lainkaan+oikeudenmukaisesti.+Kuka+tahansa+voi+joutua+syytteeseen+milloin+tahansa.+Todisteet+tekaistaan+luottotodistajilla+(joille+maksetaan).
Mikä+tahansa+yritys+jos+se+menestyy+voidaan+jo+aamulla+lopettaa+ja+tilalle+uudet+(sopivat)+yrittäjät.
Mitä+vielä+haluat?
12.04.2021 08:06
32 / 95