Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

6

Kommenttia

1898

1. Olen+niin+samaa+mieltä+olen+kanssasi!!!
  2. Sinut+on+peloteltu+ja+aivopesty+tässä+pahasti.+Kun+viimeksi+tällainen+pandemia+(espanjantauti+H1+N1)+oli+maapallolla,+se+tuotti+valtavan+tragedian.+Nyt+hyvinvointi+valtio+kykenee+torjumaan+näitä+ja+se+on+siksi+myös+aikaansaatu.+Voit+myös+ajatella,+että+meitä+voisi+uhata+joku+vielä+suurempi+katastrofi.+Ja+jos+maapallo+häviää+tai+ihmiset,+kenelle+me+velkaa+olemme?+Valtion+velka+ei+ole+sama+asia+kuin+ihmisten.+Ja+sota+on+myös+suuri+kriisi,+eikä+silloikaan+lasketa+velkaa,+ei+tuhottua+maata.+Rakennetaan+vain+uusi+tilalle.Koko+maapallo+on+velkaa+jonnekin.+Minne?+Kuulle+vain+saturnukselle?Suomi+velkaantui+viimeksi+näin+kun+oli+lama+1992-1996,+mutta+silloin+ne+rahat+meni+pankkien+pystyssä+pysymiseen.+Nyt+ei+tapahdu+niin.Valtiota+on+myyty+viimeiset+30+vuotta.+Budjetit+eivät+ole+kasvaneet,+mutta+yksityinen+omaisuus+moninkertaistunut.+Nyt+vihdoin+myös+Valtio+investoi+ja+se+on+todelle+hyvä+juttu.USA,+joka+on+kapitalismin+kehto+jakaa+rahaa+suoraan+ihmisten+taskuun.+Ja+kaikki+tuo+on+velkaa.+Kaikki+maat+ottavat+nyt+velkaa.+EU:ssa+takana+on+ajatus+inflaatiosta+eli+euro+halutaan+alemmas,+jotta+kauppa+kävisi+paremmin+ja+velka+pienenee.+On+mahdollista,+että+Suomen+velka+jopa+pienenee+tässä+kun+niin+käy.Minä+näen+tässä+uuden+ajan+alun.+Olemme+kituneet+jo+vuosikausia+mm.+pörssi+ei+toimi+kuten+se+toimi+ennen+milleniumia+eli+v2000.+Tämä+Korona+voi+aloittaa+nyt+ihan+uuden+ja+erilaisen+ideologian+ja+markkinatalouden+sysäyksen.Joten,+ei+kun+rauhassa+odottamaan.+Minä+olen+optimistinen+nyt!
  3. Hauska+huomata,+että+sinä+et+huomaa,+että+meillä+on+koko+maapalloa+ahdistava+korona+menossa???Et+huomaa,+miten+muut+maat+kamppailee+tämän+saman+ongelman+kanssa+ja+miten+Suomi+erinomaisesti+pärjää+versus+muut+maat.Toki+Suomi+ottaa+nyt+lainaa,+mutta+jos+Valtio+ei+sitä+tekisi,+ottaisi+ihmiset+vielä+enemmän+takkiinsa+tässä.+Valtio+siis+ottaa+takkiin+ihmisten+puolesta,+säilyttää+yrityksiä+tomivana+ja+pelastaa+siten+talouden.Et+osaa+laskea,+miten+kävisi+jos+emme+niin+tekisi.+Urputat+vain+tästä+"palon+sammutus+työstä".+Et+kykene+näkemään+tilannetta+jos+me+emme+tekisi+näitä+"sammutus+töitä".Ja+olet+mukamas+"viisaampi"+kuin+jokaisen+maan+talousnerot,+jotka+toimivat+tässä+kriisissä+Suomen+kanssa+samalla+tavalla,+tosin+heitä+korona+kurittaa+vielä+enemmän.Sinä+olisit+antanut+maan+mennä+sekaisin,+et+kuuntelisi+talouden+taitajia+ja+samalla+tuhoaisit+Suomen.Suomi+ei+lahjoita+mitään+4+miljardia+minnekään.+Suomi+on+antanut+takauksen+ja+se+ei+tarkoita+vielä+mitään.+Suomi+ei+siis+lähetä+veronmaksajien+rahaa+minnekään.+EKP+ihan+itse+tuottaa+ne+rahat.+Et+ymmärrä+sitä+että+EKP+voi+nappia+painamalla+tuottaa+euroja+jos+haluaa.EKP+todenanäköisesti+pyrkii+inflaatioon,+joka+siten+myös+auttaa+velkaisia+maita.Mutta+nämä+asiat+ovat+vaikeita+ymmärtää+"taviksille".Jos+Suomen+talouspolitiikka+on+mielestäsi+"huonoa",+on+se+sitten+sikahuonoa+muissa+maissa.+Tulet+näkemään+sen+ihmeen,+että+Suomi+pärjää+tässä+hyvin!!
  4. Siitä+näkee+velkasuhteen.+Se+on+se+tärkein+mittari.Pankkikriisi+ei+ollut+globaalitapahtuma.+Se+jysähti+lähinnä+USA:an.+Mutta+Neuvostoliitto+ja+romahdus+aiheutti+juuri+Suomelle+valtavan+ongelman,+mutta+ei+sellaista+kuin+Korona!Marin+ei+lahjoita+mitään+rahaa+minnekään.+Olet+harhaisesti+aivopesty,+etkä+ymmärrä+tästä+tarpeeksi.+Suomi+käytännössä+ei+maksa+verovaroista+mitään.+Eikä+tuosta+elvytyspaketista+aiheutu+kustannuksia++ensimmäiseen+10+vuoteen.Jäsenmaksut+ovat+aina+5+vuotiskaudelle.+Ne+halpenivat+Suomen+osalta.+Nyt+Suomi+maksaa+147euroa/asukas,+Ruotsi+227euroa/asukas+ja+Tanska+270euroa/asukas.Ei+huono+diili,+varsinkin+kun+nuo+rahat+tulevat+takaisin+monesta+asiasta.+Korko+on+yksi+sellainen,+joka+Suomessa+on+esim.+Ruotsiin+verrattuna+0,5%+alhaisempi+kuin+vastaavat+Ruotsissa.+Asuntolaina+on+m+eikäläiselle+halvempaa+jne.Se+mitä+EU+tekee+on,+että+se+sopii+pelisäännöt+EU+alueelle+ja+ulkopuolelle.+SItä+ei+yritysten+itse+tarvitse+tehdä.+Ei+juristiarmeijaa.Yksin+puhelinkulut,+jotka+EU+alueella+ovat+halvat,+ovat+tuoneet+suomalaiselle+tuon+jäsenmaksun+takas!+Jäsenmaksu+kun+on+noin+12,70/kk/asukas.Juuri+tämä+on+ollut+lippalakkikansalle+vaikea+käsittää,+mitä+me+saamme+tuolla+VIP+kortilla+eli+jäsenmaksu.Marin+ei+lahjoita+mitään+EU:lle.+Kokonaispaketti+nähdään+vasta+2030+luvulla,+mitä+ne+tuovat.+Suomen+valtion+nettolainanotto+oli+vuonna+2020+18,3+miljardia+ei+39+kuten+väität.+Valtio+kyllä+lainasi+(Brutto)+39+miljardia,+mutta+käytti+niistä+yli+20+enstisten+lainojen+maksuun.+Suomi+kun+saa+nyt+alle+0%+korolla+lainaa,+se+kannattaa.Nämä+valtion+velka-asiat+tuntuvat+olevan+vaikeita+useimmalle.+Ehdotan+että+käytte+Valtion+velanhallinnan+sivuilla+se+rauhoittaa!Kerro,+mikä+maa+ei+nyt+ota+velkaa?+Suomi+kuuluu+tässä+häntäpäähän!Myös+EU+elvytyspaketti+on+ollut+vaikea+käsittää.+Useimmat+laskevat+sen+Ojalan+laskuopilla+eli+6,6+-+2,8+ja+se+tietenkin+huuhaata+jos+ei+ole+siihen+tarkemmin+tutustunut.Mutta+se+uppoaa+niin+helposti+lippalakkikansaan!