Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

6

Kommenttia

1898

1. "Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+rististä.+Siinä+on+maailma+minulle+ristiinnaulittu"Aika+moni+historiantutkija+sanoo,+että+ketään+ei+naulittu+ristille+tuolloin,+että+se+ei+ollut+tapana.+Siis+kaksi+puuta+ristiin.+Se+oli+liian+"työläs"+rikollisten+(kuten+tämä+Jessenkin)+tuomioon.+Kyllä+ne+ihan+"paaluun"+laitettiin.+Näitä+paaluun+iskettyjä+saattoi+olla+esillä+lukuisia+siksi,+että+ne+olivat+varoitus+ihmisille.Tätä+pelastajaa+Vanha+Raamatun+osa+janosi.+Pitikö+pelastajan+sitten+olla+"Immanuel"?+Useita+ehdokkaita+oli,+mutta+kukaan+ei+kelvannut+"juutalaisile".+Tämä+"Immanuel",+joka+ei+niin+suurta+ihmettä+aikaansaanut+aikalaisissa,+että+kukaan+olisi+sitä+huomioinut,+sillä+vasta+yli+30+vuotta+tapahtumien+jälkeen+alkoi+"suullisten+tietojen"+kerääminen.No,+mitä+ihmnen+muistaa+yli+30+vuotta+tapahtuneista?+Ja+miten+ne+tarinat+"lämmitettiin"+jotta+ne+olisivat+tarua+ja+ihmettä.Paavali?+Usea+on+laittanut+nämä+tekstit+Senecan+työksi.+Tämä+Paavali+ei+tavannut+Jesseä,+kertoi,+että+"saattoi+olla+että+kulki+ohi+tiellä+jne.Mitä+me+sitten+tästä+jessestä+vauhkoamme,+eikö+tätä+Paavalia+pitäisi+palvoa?+Se,+mitä+kristinuskosta+voi+sanoa,+on+se,+että+sen+nousu+hidasti+ihmisen+kehitystä+yli+1000-lla+vuodella.+Se+aikaansai+paljon+tuskaa+toimiessaan+Paavi-instituutiona.+Se+aikaansai+lukemattomia+turhia+sotia+ja+kärsimystä.+Noitien+polttamisesta+huh+huh,+kannattaako+edes+kertoa?Ja+mitä+olivat+nuo+uskovat,+jotka+esim.+noitia+polttivat?+Uskoivat+lujemmin+kuin+yksikään+nykyajan+uskova.Sivistyksen+myötä+kun+tiede+kehittyy,+muuttuu+itse+kristinusko+jatkuvasti.+Tämän+päivän+kipupisteitä+ovat+"naispappeus"+ja+ihmisen+luontainen+tapa+homoseksuaalisuuteen.+Näinhän+oli+jo+Antiikissa,+kuten+tiedämme.Ja+kristinusko+taipuu,+eikä+monikaan+asia+ole+niinkuin+ne+olivat+tuhat+kaksi+tuhatta+vuotta+sitten.Sinäkin+Teuvo,+joutuisit+paaluun,+jos+näillä+opeilla+eläisit+tuota+aikaa.
  2. Minä+en+ole+"muista+uskonnoista+ominut+mitään+jumalatonta"?Kyse+ei+ole+siitä,+vaan+siitä,+että+emme+oikeasti+usko,+että+olisi+joku,+joka+on+olemassa+ikuisesti,+heräisi+siitä+unesta+(tässä+täytyy+ymmärtää+ikuinen),+ja+ryhtyisi+luomaan+ihmistä.+Se+kertoisi+tämän+olennon+jotenkin+kyllästyneen+olotilaansa.+Siinä+ei+ole+mitään+järkeä.+Ei+ole+mitään+järkeä+siinäkään,+että+tämä+sama+olento,+joka+kykenee+"luomaan"+ihmisen,+ei+kuitenkaan+osaa+kasvattaa+häntä+(luotuaan).+Vaikka+tätä+samaa+kasvatusohjeistusta+odotetaan+ihmiseltä.On+myös+naurettavaa,+että+luotuja+ihmisiä+kidutetaan+jossakin+"helvetissä".+Jos+tämä+olento+ensin+luo+ihmisen,+täytyisi+hänen+olla+sadisti+toimiessaan+niin.Tästä+jo+yksin+seuraa,+että+kertomus+ja+sepitys+on+ihmisen+itsensä+tekemä,+On+satoja+muita+ristiriitaisia+asioita+sille,+miten+järjetön+ajatus+on+joku+"taikuri"+joka+luo+ihmisen+simsalapim.Sen+tarkoitukselle+voi+etsiä+ainoastaan+syitä+"koekaniineina"+olemiselle.+Ei+tällainen+olento+tarvitse+ihmistä+mihinkään.+Jos+siis+olisi+olemassa.+Mikä+on+se+"valtakunta"+jossa+tämä+"luoja"+asuu+ennen+ihmistä?Kuten+kerroin,+jos+kutsuu+tätä+"isäksi"+kertoo+vain+sen,+että+ihminen+itse+tämän+(ja+kuten+kaikki+muut+uskonnot)+sepitti.+Jos+maapallolla+on+2000+erilaista+kristinuskoa,+ja+niistä+1999+on+ihmisen+keksintö,+eikö+ole+aika+varmaa,+että+myös+se+sinun+kuvittelemasi+on+ihminen+itse+sepittänyt?+Ihminen+osaa+tämän!Ateistit+eivät+ole+kristittyjen+kimpussa,+vaan+kertovat+selvällä+järjellä+sen,+että+kristinusko+on+järjetön+asia,+joka+syntyi+aikana+jolloin+ihmisellä+ei+ollut+muuta+tietoa.Jos+ennen+kristinuskoa+asuttiin+luolassa,+mihin+silloin+uskottiin?+Niihin+tarinoihin+joita+niissä+luolissa+kerrottiin.+Sama+toistuu+tässä+kristinuskossa.
  3. Teuvo,+miksi+härnäät+itseäsi?+Mikä+sinut+ajaa+näille+palstoille?+Oletko+epävarma+uskostasi?Itse+aloitat+heittämällä+vettä+kiukaalle+ja+väität,+että+"ateistit"+tekevät+lähetystyötä?+Ja+jatkat+sitkeästi+vaikka+sinulle+kerrotaan+että+eivät+tee.+Tosin+niinkuin+jo+sinulle+kerrottiin,+olet+itsekin+"ateisti"+jollekin+toiselle+uskonnolle.Minä+en+ole+ateisti,+olen+uskonnoton+ja+vapaa+sellaisesta.+Olen+siitä+hyvin+onnellinen,+mutta+tiedän,+että+ei+sitä+mitenkään+voi+levittää.+Onnea+voi+yrittää+levittää,+mutta+vaikeaa+se+on.Kun+kaikissa+tuhansissa+uskonnoissa+ihmiset+uskovat+yhtä+lujasti+(tai+hatarasti)+kuin+sinä+ja+pitävät+uskontoaan+ainoana+oikeana,+eikö+sinulle+käy+kylmät+väreen+tästä?+Se+että+uskot+niiden+toisten+olevan+väärässä,+antaa+myös+sinun+uskonnollesi+mitättömän+mahdollisuuden+olla+oikeassa.+Se+vain+kertoo+ihmisestä+jotakin,+että+hän+on+herkkäuskoinen.+Uskonnoton+on+tästä+vapaa.