Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+sinulla+pörssiosakkeita?+Jos+on+niin+sitä+varten+saat+erilaisen+kaupankäyntisivuston.
Jos+sinut+kutsutaan+neuvotteluun,+niin+jos+et+tartu+Nordean+erilaisiin+indeksi+tai+muihin+rahastoihin+vaan+pidät+sijoittamisen+omissa+näpeissä,+ei+pitäisi+tulla+lisäkustannuksia.+Pankki+mielellään+myy+sellaista,+joka+tuottaa+heille+rahaa.
Kannattaa+silti+kysyä,+tuleeko+niitä.
03.09.2019 11:00
Muutto+"kasvukeskukseen"+voi+olla+huono+juttu+53+vuotiaana.+Joudut+joko+vuokralle,+jotka+nousevat+tai+ottaamaan+ison+lainan.+Ei+kannata.+Voit+käydä+siellä+työssä+lyhyitä+pätkiä+jos+tahdot+muutenkin.
Tutut+ihmiset+ympärillä+ovat+"kultaa+kalliimpia"+kun+tulee+ikää.
03.09.2019 07:49
Riippuu,+missä+kaupungissa+olet.+Riippuu,+oletko+asunut+jo+pitkään?+Tunnetko+ihmiset+siellä?+Ainakaan+Helsinkiin,+Vantaalle+tai+Espooseen+ei+kannata+muuttaa.
Sosiaalinen+pääoma+on+kaikkein+merkityksellisin.
Mielestäni+olet+niin+hyvässä+taloudellisessa+tilanteessa,+että+sinun+kannattaa+etsiä+ratkaisu+siellä+misssä+olet+ja+asut.
02.09.2019 19:00
Kaikki+teknologia+on+aina+väliaikaista.+Hevoset,+höyry,+polttomoottori,+hybridi,+joku+muu?
Hybridi+on+välivaihe+ja+sen+tietää+Toyotakin.+Toyota+teki+sähkötrukkeja+1980+luvulla+teollisuuteen.+Ei+kovin+uutta+heille.
Biopolttoaine+on+välivaihe,+sillä+ei+ole+kovin+järkevää+polttaa+mitään+polttomoottorissa,+koska+se+on+hyötysuhteeltaan+huono.
Lopullista+ratkaisua+tuskin+koskaan+saadaan,+mutta+kehitys+menee+eteenpäin.+Toyota+teki+kuitenkin+viisaasti+luopuessaan+ekana+dieselmoottoreista!
02.09.2019 09:59
Eipä+pidä+paikkaansa.+Ateisti+tai+ateismi+viittaa+johonkin+ismiin.+Alunperin+ateisti+tarkoitti+eri+uskontokuntaan+kuuluvaa,+siis+eri+mieltä+olevaa+valtauskonnon+kanssa.
Tässä+on+parempi+käyttää+sanaa+"uskonnoton".+Mitä+tulee+vapaa-ajatteluun,+se+tarkoittaa+juuri+sitä,+että+ei+ole+sidottu+johonkin+uskoon+tai+mielipiteeseen+vaan+voi+suhtautua+asiaan+kuin+asiaan+kriittisesti.
Kriittisyys+on+juuri+tieteen+tarkoitus.+Mitään+ei+oteta+selvänä+tai+todistettuna,+ei+edes+metrin+mittaa.+Kaikkea+saa+rauhassa+epäillä.+
Uskonnot+ovat+"kirjoitettuihin+teksteihin"+uskomista.+Koska+ihminen+saa+uskonnollisen+kokemuksen+lähes+mistä+tahansa+"toteemipaalusta",+ei+ole+väliä,+mihin+tekstiin+perustaa+uskonsa.+Halu+pelastua+varmalta+tuholta+on+polttoaine+uskontoihin.+Näin+on+ollut+siitä+asti+kun+istuimme+luolissa+ja+pelkäsimme.+Salaman+isku+oli+"suuttunut+jumala"+jne.
Uskonnoton+epäilee,+että+näin+ei+ole.
Siinä+on+vissi+ero!
31.08.2019 17:02
Pisin+yhtäjaksoinen+vasemmistohallitus+on+Ruotsista.+Yli+50+vuotta.+Siinä+ajassa+Ruotsi+nousi+maailman+kärkeen.+Vasta+kun+Ruotsiin+tuli+vuonna+1978+oikieistohallitus+(keskusta-kokoomus),+Ruotsi+taantui+muiden+maiden+tasolle+ja+alemmas.
Ruotsissa+ymmärrettiin,+että+jotta+yritykset+voivat+hyvin,+on+niille+oltava+asiakkaita.+Mitä+useampi+voi+ostaa+tuotteita+ja+palveluja,+sitä+paremmin+menee+myös+yrityksillä.
Yksinkertaista!
31.08.2019 07:39
Ei+määritellä.+Ateismi+on+vanha+sana,+joka+tuli+voimaan+jo+Rooman+valtakunnan+aikana+ja+tarkoitti+"eri+mieltä+olevaa"+tai+eri+uskontoa+kannattavaa".+Ateisti+voi+olla+siis+eri+uskontoon+kuuluva+henkilö.
Tänä+päivänä+parempi+sana+on+"uskonnoton".+Tämä+kuvaa+sitä+paremmin,+sillä+uskontoja+on+tuhansia.+Uskonnoton+ei+usko+taikureiden+olemassaoloon.+Uskonnoton+katsoo,+että+ihminen+on+niin+narsisti,+että+hän+toivoo+kuten+pieni+lapsi,+että+olisi+joku+jatkuvuus+tai+pelastus.+"Minä"+en+voi+kadota+jne.+
Kaikki+kuitenkin+luonnossa+on+katoamista.+Kuolemaa+ja+uuden+syntyä.+Missään+ei+ole+merkkiään+muusta.+Ei+avaruudessakaan.
On+pelkästään+toiveajattelua+luulla,+että+"minä"+olen+niin+erinomainen,+enkä+voi+kuolla.
Lapsella+ei+ole+identiteettiä+vauvana.+Hän+oppii+kaiken+ympäristöstä.+Muisti+kerryttää+tätä+identiteettiä.+Kun+vanhuus+tulee,+kaikki+häipyy+usvaan.+Dementian+tullessa+ihminen+unohtaa+ikänsä,+veljensä,+lapsensa+ja+kaiken+sen,+minkä+uskoi+olevan+olemassa.
Narsismi+aiheuttaa+meissä+tarpeen+olla+olemassa+"ikuisesti".+Sitä+ei+kuitenkaan+tapahdu+oikeasti.+
Uusi+elämä+on+meidän+"ikuisuus".+Muuta+ei+ole.+Valitan,+kaikki+te+kuolette.+Mutta+juuri+siinä+on+elämän+tarkoitus!
29.08.2019 19:16
Se+olisi+uutinen,+jos+hän+olisi+"Rouva".
Roomassa+oleva+Pietarinkirkko+on+rakennettu+aneilla.+Syntejä+sai+anteeksi+maksamalla+sovitun+hinnan.+Lopulta+Kirkko+keksi+Superaneen,+silloin+sai+ostaa+rahalla+kaikki+synnit+anteeksi+yhdellä+korkeammalla+maksulla.+Näin+siis+tappamisellakin+oli+hinta!
Ihan+mahtava+mafiasuojeluraha!
28.08.2019 19:22
Sinänsä+mitään+"omaatuntoa"+ei+ole+olemassakaan.+Ihminen+oppii+vauvasta+aikuisuuteen+sen+käyttäytymissääntö+kokonaisuuden,+jonka+ympäröivään+ihmismaailmaan+hän+syntyy.+Metsään+joutunut+lapsi+ei+omaa+mitään+moraalikoodia.+Ja+kun+ihminen+vanhenee,+aivot+alkavat+muistaa+yhä+huonommin+ja+lopulta+dementia+poistaa+kaiken+opitun+moraalikoodin.
Siinä+teille+"omatunto".
28.08.2019 19:17
Minusta+hieman+ontuu,+sekä+tuo+liikevaihtoesitys,+että+"liian+pieni"+yritys+ja+vertaus+Nokiaan.+Tässä+selvästi+haet+jonkinlaista+sumutusta.
Olen+etsinyt+erilaisia+vertailuja+kameroista+ja+kaikissa+niissä+aina+Nikon+joko+ykkösenä+tai+täyttää+kärkiasemat.
Minulle+ei+ole+merkitystä+kameran+nimellä+sen+vertaa+kuin+pölynimurin,+mutta+asiallinen+tulisi+olla,+eikä+ryhtyä+mututuntumiin+ja+hurmaantumaan+nimiin.
Canon+tai+Nikon,+molemmat+varmasti+kovia+tekijöitä+kameroissa.+
Jos+sinulla+on+Nikon+kamera+ja+olet+tyytymätön+esim+Z6:seen+,se+on+oikea+kommentti,+mutta+tulla+pelkällä+mututuntumalla+esittämään+kaikenlaista+irrationaalista+arvailua,+se+ei+oikein+sovi+valikuvaajan+pirtaan!
12.08.2019 19:23
Olen+samaa+meltä+videoista.+Valokuvaus+on+kokonaan+eri+laji.+Videot+jää+nopeasti+unholaan.+Itse+kuvannut+videot+puhelimeen+ja+valokuvat+sitten+järjestelmällä.
Elokuvien+tekoon+taitaa+löytyä+ihan+muuta+kamaa+jos+haluaa?
11.08.2019 15:48
Ketähän+nämä+on+nämä+terroristit?+Luvattiinko+niille+70+morsianta+vai+miten+se+meni.+Kyllä+uskova+on+valmis+tappamaan+kuten+Israilissa+nähdään+ja+katoliset+ja+protestantit+pystyy+ikäviin+juttuihin.+Koko+oppi+on+levitetty+väkivalloin!
11.08.2019 08:57
Tämmöinen+löytyy:
Tietoja+kirjoittajasta+:+Usman+Dawood+on+arkkitehtuuri-+ja+sisäkuvausyrityksen+Sonder+Creative+-yrityksen+päävalokuvaaja.+Tässä+artikkelissa+esitetyt+mielipiteet+ovat+vain+kirjoittajan+mielipiteitä.
Ihan+painavaa+asiaa,+mutta+voiko+yksittäiseen+kuvaajaan+luottaa?+
Canon+valmistaa+ainakin+kopiokoneita,+skannereita+ja+tulostimia?+Lisääkö+se+liikevaihtoa+ja+hajoittaako+se+erikoistumista+kameraan?+En+tiedä.+Jotenkin+tuo+Nikonin+liikevaihto+tuntuisi+riittävän+noin+suppealle+alueelle?
Tässä+artikkelissa+tuo+kapea-alaisuus+mainittiin+heikkoutena.
11.08.2019 08:52
Äkkiä+katsottuna+Nikon+noin+Koneen+kokoinen+yritys?+Isompi+kuin+Fortum+tai+Metso.
Pitääpä+tutustua+myös+tähän+näkökulmaan!
11.08.2019 08:39
Sänky?+Ilmeisesti+asuntoauto?+Liikkuva+hotelli+:+)
Samoin,+kuvakirjoja+taitaa+olla+jo+30.+Niihin+todella+saa+mukaan+myös+tarinan.+Kuvien+lisäksi+voi+vapaasti+löytää+itsestään+jopa+kirjoittajan.
Norja+on+kaunis+maa+ja+yllätyksiä+täynnä.+Itse+en+ihan+noin+perehtynyt+ole+kolmen+(Pohjoinen-Keski-Etelä)+matkan+jälkeen.+Leirintäalueella+on+yövytty.+
Kirjoissa+on+se+hyvä+puoli,+että+matkakuumeen+tullessa,+sen+matkan+voi+kokea+uudelleen+kirjan+muodossa.
11.08.2019 08:32
Kävele+sinä+peilin+eteen+ja+kysy+itseltäsi,+olenko+minä+taikurin+tekemä?+Kuka+teki+tämän+taikurin?+
Vastaus+ei+ole+tyyppiä+"taikuri+on+aina+ollut".+Vain+saduissa+"he+elivät+onnelisina+elämänsä+lopuun+asti".+Mutta+oikeassa+elämässä+sinä+vanhenet+kuin+hiiri+tai+hevonen.+Tulet+vanhaksi+ja+kuolet.+Hautaat+vanhempasi+ja+luet+kuolonuutisia+koulukaveristasi.+Vain+naiivi+hömppä+kuvittelee,+että+"aavan+meren+tuolla+puolen...."+jne.
Mutta+koska+ihminen+ei+halua+taipua+tähän+totuuteen,+joka+kaikessa+todellisuudessa+eteemme+näyttäytyy,+hän+keksii+mitä+ihmeellisempiä+pelastuksia+tätä+kauhua+vastaan.
Ymmärrän+toki+niitä,+jotka+eivät+todelllisuutta+kestä.
10.08.2019 21:21
Hienoa!+Monesti+miettinyt,+että+miksi+"metsästää"+niitä+ihmisen+rakentamia+pytinkejä+kun+on+mahtava+luonto+läsnä.+Suosittelen+paikkoja+kuten+Pyhätunturin+Kuru.+Ruotsin+puolella+Storaforssen.+No,+Norja+kalleudestaan+huolimatta.
Mutta+onko+pakko+matkustaa?+Ruska+tuo+värit+hienosti+esiin.+Lapset+värikkäissä+puvuissa+lehtimetsää+vasten.+Nykyään+voi+kameralla+loihtia+tarinoita+kuvakirjassa.+
Eläinkuvaus+tai+luontokuvaus+on+aihe,+jonka+kimppuun+en+lähde.+Juuri+näissä+pitää+kaluston+olla+kunnossa.+
Kun+taidemaalarit+halusivat+erilaista+väriä+tauluihin,+he+matkustivat+ja+se+on+totta.+Siten+vaikka+Nizza+ja+erityisesti+Menton+tai+Eze+Ranskassa+kannattaa+kokeilla.
Kertokaapa+omat+löytönne.+Sitähän+voi+teleskoopilla+kuvata+vaikka+kuuta,+mutta+miksi?
10.08.2019 21:07
Ja+olitko+tekemässä+tutkimusta+näistä+ryöstelijöistä?+On+aivan+skeidaa+uskoa,+että+"uskova"+jotenkin+"suojelee"+maaailmaa.+Juuri+uskova+"uskoo",+että+tulee+"kaiken+korjaaja".+Aivan+sama,+tuhoutuuko+maapallo,+sillä+"taikuri"+taikoo+kaiken+takaisin.
Anteeksi+nyt,+"ateisti"+tarkoittaa+vääräuskoista!+Minä+en+usko+"väärin".+Olen+uskonnoton.+Ja+tämä+on+eri+asia.+Jos+väittää,+että+"ateistit+ryöstelivät+jne",+todistaa+väärin.+Menetit+juuri+taivaspaikkasi.+Ateistit+voivat+olla+vaikka+Mormoneja.+Minä+en+kuulu+joukkoon!
Minulla+ei+ole+mitään+menetettävää.+Uskonnoton+tietää,+että+tämä+on+ainoa+mahdollinen+maailma.+Muuta+ei+ole.+Siksi+ja+siitä+syystä+sitä+suojellaan.
Hörhöt+ovat+muuta+mieltä!
10.08.2019 17:35
Kävin+kauan+sitten+Colosseumilla+ja+Eiffelillä,+en+ottanut+yhtään+kuvaa!+Pitääkö+katua?+Lauantai+Pariisissa+ja+Eiffeliin+hirmujonot.+Kiipesin+toiselle+tasolle,+mutta+ylös+en+viitsinyt+jonottaa.+Vähän+kaduttaa!
Tosin+Suomessa+löytyy+jopa+parempia+kuvauspaikkoja.+Esim.+Koli+ja+eikös+Olavinlinna+käy+näistä+ihmisen+rakentamista+hyvänä+kohteena?
Muuten+olisi+mukava+kuulla+täällä+kertomuksia+onnistuneesta+kuvauspaikasta??+Tietysti+tilanne+ratkaisee+ja+usein+fiilis+kuvaushetkellä.
10.08.2019 16:24
Laki+on+keksitty+sitä+varten.+Tarkoitin+uskovan+synnin+tuskaa.+Sehän+tulee+jo+märistä+unista!
10.08.2019 14:10
80 / 95