Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi+olla+näin,+itse+maksan+siitä,+että+tuote+on+hyvä+ja+puhdas.
Toivon,+en+tiedä,+että+meidän+tukijärjestelmä+on+läpinäkyvä.+Siinä+ei+ole+korruptiota.
Maatalous+on+sen+kummajaisen+edessä,+että+koko+ajan+tuottajia+vähenee.+Jossain+vaiheessa+tulee+tie+vastaan.
Maailma+menee+niiin+nopeasti+eteenpäin,+että+me+emme+pysy+mukana,+emmekä+tiedä,+missä+olemme+menossa.+Siksi+olisi+hyvä+katsoa+joskus+taaksepäin.+Kaukana+ei+ole+ajat+jolloin+ruokaa+ei+ollut.+Se+aika+palaa+nopeammin+kuin+uskot.
11.06.2019 17:00
Niin+olisiko+se+0+euroa+ollut+paremi?
Bensa,+tupakka+tai+viina,+nehän+on+valintakysymys.+Ja+jos+verotetaan+niin+hyvä+vaan.
Bansa+maksoi+13%+vähemmän+vuonna+2005+tuloihin+nähden.+Korotus+on+siis+ok.
Raha+menee+hyvää+tarkoitukseen.+Kokoomus+antoi+yli+miljardin+rikkaille,+eikä+siitä+noussut+äläkkää???
11.06.2019 16:54
Harakka+ilmeisesti+tienasi+hyvin+toimittajana?+Laittoi+rahaa+sukan+varteen.+Emme+voi+syyttää+häntä+siitä.+Se+on+eri+asia+osaako+hän+Valtion+asioita.
Peli+on+kuitenkin+yksinkertainen.+Mitä+enemmän+meillä+on+ostajia+yritysten+tuotteille+ja+palveluille,+sitä+paremmin+Valtiolla+menee.
Tämä+vuoksi+me+tarvitsemme+tulonsiirtoja.+Rahatalous+pyörii+niin,+että+voittaja+kerää+lopulta+kaiken.+Kuten+pokerissa.+Siksi+Valtion+on+pakko+puuttua+asiaan+ja+tehtävä+tulonsiirtoja.+Vaikka+se+tekee+kipeää!!!
11.06.2019 16:51
Olet+nähnyt+jo+mitä+se+tie+tuo+tullessaan.
Se+on+kuin+liikenne+ilman+valvontaa.+Jalkapallopeli+ilman+tuomaria+jne.
Se+johtaa+myös+pyramidiin,+jonka+loppu+on+joko+vallankumous+tai+sota+kaikkia+vastaan.
11.06.2019 16:45
Kerro+kuka+kylvää+enää+perunaa?
Koska+kauppa+myy+sitä+niin+halvalla,+ketään+ei+kiinnosta.+Ruokatalous+on+halvin+tapa+pitää+ihmiset+hengissä.+Jokainen+maa+tukee+maataloutta.
En+tiedä+tapaa,+miten+sen+lopettaisi?+Se+pitäisi+tapahtua+jokaisessa+maassa+yhtäaikaa.+
Suosittelen+luetttavaksi+demokrgafiaa+esim.+Eino+Jutikkala;+Kuolemalla+on+aina+syynsä.
Siitä+opit,+miksi+ruokatalous+on+kuitenkin+kiitoksen+ansainnut.+Myös+sen,+miten+nopeasti+ihmisten+lukumäärä+muuttuu.+
Koskaan+ikinä,+ei+ihmisillä+ole+ollut+asiat+näin+hyvin.+Siitä+huolimatta+ihmiset+valittavat.
Näen,+että+ihminen+on+itse+hankaluus.+Sillä+tavalla+olisi+hyvä+jos+tämä+sukupolvi+laitetaan+syömään+pettuleipää.
11.06.2019 16:43
Näin+ei+todellakaan+ole.+Vaikka+olisi+miten+hyvä+tuote,+jos+ei+ole+maksukykyistä+ostajaa,+se+tuote+menee+harakoille.
Tämä+näkyy+mm.+musiikissa.
Poistakaa+tulonsiirrot+ja+näette+miten+käy.+Mutta+pitäkää+penkeistänne+kiinni.
11.06.2019 15:52
Tämä+ei+ole+totta.+Huutelet+hömppää.+Sosiaaliturvasta+80%+menee+hyvätuloisille.+Tämä+johtuu+ansiosidonnaisista+etuuksista.+Isopalkkainen+saa+myös+ison+äitiysrahan+ja+eläkkeen+jne.
Sana+elätys+on+harhaa,+sillä+jokainen+haluaa+parempaa+toimeentuloa.+Kuka+haluaa+oikeasti+elää+400-500+eurolla/kk?
Se,+joka+uskoo+tuon+passivoittavaan+vaikutukseen,+ei+tunne+pörssisijoitamista.+Katso+siis+yhtiöiden+omistuspohjat.+Sieltä+löytyy+ihmiset+jotka+omistavat+osakkeita.+Hyvä+niin.+Mutta+kukaan+ei+sano,+että+"osinkojen+saaminen+passivoittaa+ihmistä".+Vaikka+osingot+ovat+100+000+euroa/vuosi.+Kukaan+ei+usko,+että+ne+passivoittavat.+Miksi+sitten+400+euroa/kk+passivoittaa+ihmistä?
On+arvan+heittoa,+kuka+elämässä+pärjää.+Jollekin+jää+huono+kortti+käteen,+ei+jaksa+elää,+on+mielenterveyshuolia,+työttömyyttä,+avioeroja,+tai+sairautta.+
Nämä+ovat+faktaa+aina+joka+yhteiskunnassa,+se+on+matemaattista+todellisuutta.+Sitä+prosenttilukua+et+voi+pienentää.+
Ihminen+syntyy+ja+kuolee,+mutta+eri+ikäisenä.+Toisilla+on+sairauksia,+toisilla+ei.+juuri+tähän+ongelmaan+vastaa+sosiaaliturva,+sitä+kun+ei+voi+ennalta+arvata,+kenen+kohtaa+se+tarve+kohdistuu.
Ihminen+haluaa+aina+menestyä!
11.06.2019 15:49
Elinkeinovapaus+alkoi+1864.
Pitkälti+samaa+mieltä+kuin+sinä.+Byrokratia+nielee+rahaa,+se+on+selvä.+Silti+kansalaisten+kollektiivi+vakuuttaminen+kannattaa.+Myös+yrittäjä+uskaltaa+yrittää,+koska+pahin+skenaarion+toteutuessa+hän+"jää+henkiin".
Mielestäni+ideologiat+haudataan+pikkuhiljaa.+Jalkapallopeli+ei+kaipaa+politiikkaa.+Sen+säännöt+tehdään+järkeviksi.+Samalla+tavalla+yhteiskunnan+pelisäännöt+voidaan+järkevöittää.
Olen+lukenut+John+Rawlsin+ja+kritiikin+siitä,+mutta+ihminen+osaa+vuonna+2019+järjestää+säännöt+yhteiskuntaan.+Parhaiten+ilman+politiikkaa.+Sama+koskee+yrityksiä.+Ihmiset+osaavat+yritystoiminnan.+Se+näkyy+mm.+osuuskuntaliikeessä,+joka+hakkaa+mennen+tullen+Keskon.+Kesko+kun+joutuu+maksamaan+osinkoja+"loisille",+mitä+S-liike+ei+tee.+Siksi+myynnistä+saatu+voitto+voidaan+sijoittaa+uuteen+ABC,+S-Market+tai+Sokos+toimintaan.
Kyse+on+koko+ajan+siitä,+miten+saada+mahdollisimman+moni+ostamaan+yritysten+palveluja+ja+tuotteita.+Pelkällä+markkinataloudella+se+ei+onnistu.
Tarvitaan+tasoittavia+toimenpiteitä.
11.06.2019 15:38
Käy+juuri+päinvastoin.+Jos+hyvinvointivaltio+lakkautetaan,+kaatuu+hirveä+määrä+yrityksiä.+
Hyvinvointivaltio+on+alle+100+vuotias.+Katsokaa+aikaa+ennen+sitä.+Oppikaa,+että+tulonsiirroilla,+progressiivisella+verotuksella+aikaansaadaan+se,+että+yrityksille+on+asiakkaita.+Että+raha+kiertää.+Jos+sitä+ei+ole+rahakasautuu+tietylle+ryhmälle+ja+loppu+osa+kansasta+ei+osta+mitään,+elää+kädestä+suuhun.
Vasta+1900-luvun+alussa+kun+hyvinvointivaltiota+alettiin+rakentaa,+lähti+talous+pyörimään.+SItä+ennen+historia+on+karua+luettavaa.
Jos+Ford+ymmärsi+tämän.+Työntekijällä+on+oltava+mahdollisuus+ostaa+tuote,+muuten+yritys+ei+kannata.
11.06.2019 14:40
Ei+se+niin+mene.+Itse+olen+yrittäjä,+en+suostuisi+elämään+pelkällä+sosiaaliturvalla.+Yrittäjälle+on+kuitenkin+hyvä+olla+turvaverkko,+vaikka+tulisi+epäonnistuminen+tai+konkurssi.
Tulontasaus+ei+estä+rikastumista.+Esimerkkinä+Suomessakin+olevat+rikkaat.+Pelkkä+pörssiomistus+voi+johtaa+rikastumiseen.+Katso+eri+yhtiöiden+omistuspohja.+Sieltä+löydät+paljon+yksityisiä+ihmisiä,+joilla+muhkeat+osinkotuotot+keväisin.
Itsekin+teen+niin+ja+lisää+siten+tulevaa+eläkekertymääni.
Mutta+tulee+ymmärtää+se,+että+tulonjako+mahdollistaa+(tasaus+ja+progressio),+että+asiakkaiden+lukumäärä+on+isompi+kuin+ilman+tulontasausta.+Lukekaa+historiaa+ja+huomaatte+oitis+miksi+näin+on.
11.06.2019 14:34
Mutta+kun+ihmisten+kyky+hahmottaa+asioita+hämärtyy.+Nyt+vaahdotaan+polttoaineen+hinnankorotuksista.+Kuitenkin+bensiini+on+13%+halvempaa+kuin+vuonna+2005+tai+15%+halvempaa+kuin+1996.+Tämä+suhteessa+tuloihin.
Vaahdotaan+Mamuista,+vaikka+todellinen+ongelma+on+se,+että+suomalaiset+muuttavat+kehä-III+sisäpuolelle.+Joka+vuosi+10+000+suomalaista+valuu+sinne.++Suuri+maa+jää+tyhjäksi.+Tämä+giganttinen+ongelma+verrattuna+johonkin+maahanmuuttoon.
Kuitenkaan+ketään+ei+kiinnosta+ratkaista+itse+asiaa,+eli+sitä,+että+suomalaiset+vähenevät,+koska+syntyvyys+laskee.+Jos+väkiluku+pysyisi+omilla+voimilla+kunnossa,+ei+koko+maahanmuuttoa+tarvita.
Kaikki+tämä+on+silkkaa+matematiikkaa,+mutta+koska+ihmiset+eivät+osaa+sitä,+he+uskovat+helppohin+juttuihin,+vaikka+ne+eivät+toimi.
Ihmisten+tyhmyys+lisääntyy+ja+se+johtaa+juuri+tähän,+että+räkyttävät+puolueet+helppoheikkiratkaisuilla+pärjäävät.
Todellisuus+on+sitten+ihan+toista+kun+nämä+puolueet+pääsevät+valtaan.
11.06.2019 12:17
Yrityksiä+ei+voi+olla+ilman+asiakkaita.+Mitä+enemmän+lukumääräisesti,+sitä+paremmin+yritykset+toimivat.+Jos+kansantalouden+varat+kasautuvat+liiaksi+ylempään+10%:iin,+se+tarkoittaa,+että+asiakkaiden+määrä+vähenee.+Köyhä+vie+joka+lanttinsa+yrittäjälle.+Rikkaampi+osa+vie+niitä+ulkomaille+jne.
Jopa+Kokoomuksen+kannattaisi+tajuta,+että+tulonsiirrot+ovat+yrittäjien+etu.+Tulonsiirroilla+mahdollistetaan+se,+että+kaikki+voivat+olla+mukana+ostamassa+palveluja.
Kun+veroja+pienennetään+ja+tulojen+tasaus+lopetetaan,+loppuu+myös+monen+yrittäjän+elintaival.+
On+korkea+aika+jokaisen+oppia+jotakin+siitä,+miten+kansantalous+toimii.+Ennen+1900-lukua+meillä+oli+"Kokoomuksen+märkäuniyhteiskunta".+Mutta+ei+se+toiminut.
Vasta+kun+Saksassa+aloitettiin+kommunismin+pelon+vuoksi++sosiaalipoliittiset+uudistukset+1900-luvun+alkupuolella,+yhteiskunta+alkoi+kehittyä.
11.06.2019 10:44
Vaikka+Suomessa+on+tyhmiä+ihmisiä+paljon,+niin+ei+kai+sentään+noin+paljon?
11.06.2019 10:33
No+jopas+jotakin.+
Bensan+hinta+on+13%+halvempaa+nyt+kuin+vuonna+2005.+Ja+15%+halvempaa+kuin+vuonna+1996.+Tämä+suhteessa+tuloihin.
Ja+täällä+ollaan+jo+barrikaadeille+kiipeämässä.+Pitäisikö+mennä+uudelleen+koulunpenkille?
Tyypillistä+Persupäättelyä!
11.06.2019 10:26
Me+ollaan+kaikki+sekarotua.+En+tunne+yhtään+aitoa+"suomalaista"?
Mailman+väkiluku+vuonna+1+oli+ehkä+noin+300+miljoonaa+ja+erirotuista+suomalaista+joskus+1750-luvulla+noin+400+000.+Me+oltiin+hyvin+sekalaista+sakkia+idän+ja+lännen+välillä.+Ei+ole+olemassa+mitään+kantasuomalaista.
31.05.2019 11:33
Kuulumatta+joukkoon+jonka+nimeät,+ihmettelen,+miten+nämä+vihervasurit+"mädättävät"+yhteiskuntaa?+Minä+pelkään+enemmän+(jos+nyt+mitään)+tätä+nationalismin+nousua.+Kun+jokainen+kansa+ryhtyy+ajattelemaan+vain+itseään,+siitä+syntyy+lopulta+vain+kiistoja+ja+sotia.+Näin+on+käynyt+ennenkin.
Koskaan+maailman+historiassa+ei+ole+ollut+turvallisempaa+hankkia+lapsia.+Mutta+koskaan+aikaisemmin+ei+ole+myöskään+ollut+näin+helppoa+ihmisillä.+Tämä+helppous+ja+individualistin+itsensä+ajattelu+näyttää+johtavan+lapsettomuuteen.+Lapsia+kun+ei+hankita+järjellä.+Ei+voi+järjellä+"tietää",+mitä+on+elämä+sen+jälkeen+kun+se+on+aikaansaatu.+Samaa+voi+sanoa+yrittämisestä,+sitäkään+ei+voi+järjellä+aikaansaada+vaan+uskalluksella.+Kokemusta+on+molemmista.
Miten+voi+"tietää",+että+tämä+hyvä+tilanne+jatkuua.....
Niin,+ei+sitä+voi+tietää,+mutta+filosofiassa+tämä+on+ratkaistu+näin;+onko+parempi+niin,+että+mitään+ei+ole+olemassa,+vain+niin,+että+jotakin+on.
Kyse+on+siis+siitä,+että+haluammeko+me+lopettaa+tämän+ihmisen+olemassaolon+vai+jatkaa+sitä.
Itse+olen+tässä+optimisti.+
Olen+havainnut+sen,+että+mm.+Persut+ovat+huolissaan+maa-alueesta+Suomi,+mutta+eivät+suomalisista+ihmisistä.+Se+on+erikoista.
31.05.2019 11:27
Tarkoitin+sitä,+että+ihmisten+määrä+on+helpompi+ratkaista+kuin+ilmasto.+Otin+kevyet+keinot+käyttöön.+Toki+sota+tai+tauti+on+sitten+niitä+raskaista+keinoja.+
Mutta+kuten+itse+muistat+(ehkä+et),+ennen+nälänhädät+kuritti+ihmistä.+Viimeisimmät+Afrikassa.+
Luonto+on+siis+mukana+myös+ihmisten+kyvyssä+elää.+
Persujen+tapana+on+ollut+Mamu+asiat.+Ne+eivät+kuitenkaan+ratkaise+itse+asiaa.+Ei+syntyvyyttä+Suomessa.+Ei+syntyvyyttä+muslimien+joukossa,+ei+missään.
31.05.2019 09:42
Kylläpä+joku+on+taas+aivopesty+olemattomalla+mielipiteellä.+Yleisesti+on+kyllä+niin,+että+mitä+fiksumpi+ja+koulutetumpi+ihminen+on,+sitä+inhimillisempi+hän+on+keskimäärin.+Ja+vastaavasti+kouluttamaton+ja+vähän+lukenut+poimii+kaikki+helpot+"nakit"+käsityspiiriinsä.
Väestöräjähdys+on+kyllä+ongelma+tietyillä+alueilla+ja+on+totta,+että+köyhyys+lisää+lasten+hankkimista.+Mutta+esim.+rotu+ei+ratkaise.+Väestön+määrä+on+yksi+helpoimmista+ratkaistavista+asioista.+Koko+maapallon+väestölle+ilmaiseksi+annettava+ehkäisy+tekisi+ongelmasta+helpon.+
Naisten+koulutus+olisi+toinen+tie.+Väestönmäärästä+en+olisi+kovin+huolissani,+sillä+populaatiolla+on+tapana+oikaista+itsensä.+
Olen+enemmän+huolissani+tavasta+jolla+se+tapahtuu.+Nykyinen+älypäiden+nationalistinen+viha+on+huonoin+tapa+hoitaa+asiaa,+kun+ei+se+edes+sitä+ratkaise.
Ja+itse+olen+ihan+"lappilainen"+ja+RKP+on+kaukana+täältä.+Mutta+Ruotsin+kanssa+asiat+sujuvat+hienosti+täällä.
31.05.2019 07:45
Piti+saada?+Mannerheimkö+sen+komensi?
Ajattelen,+että+nykyisin+kyse+on+hemmotelluista+ihmisistä,+joilla+ei+ole+aikaa,+eikä+kärsivällisyyttä+lasten+hoivaamiseen.+Mulle,+mulle,+mulle+kaikki+heti+ja+vielä+lisää.+
Tämä+näkyy+mm.+Terveyskeskusten+muuttumisena+"arvauskeskuksiksi",+kun+ei+jakseta+enää+odottaa+kahta+tuntia.+Ei+jakseta+lukea+kirjoja,+ei+opetella+matematiikkaa+ja+uskotaan+helppoihin+ratkaisuihin+asiassa+kuin+asiassa.
Lopputulos+on+kuitenkin+se,+että+jos+lastenteko+jatkaa+tätä+rataa,+niin+me+suomalaiset+ollaan+sukupuutossa,+ennen+kuin+ilmastonmuutos+tapahtuu.
30.05.2019 13:50
Vuonna+1749+meitä+suomalaisia+oli+410400,+eli+pikkusen+vähemmän.
Oikeastaan+suurin+huoli+on+siitä,+että+lähes+kaikki+valuu+tuonne+kehä-III+sisäpuolelle.+Suur+Suomi+jää+tyhjäksi+erämaaksi.+
Kun+nyt+kovasti+purnataan+tästä+"pidetään+Suomi+suomalaisena",+niin+tarkoitetaanko+sillä+sitä+kehä-III+sisäpuolta+vai+mitä?
Tuo+loppu+Suomi+kun+yhtä+iso+kuin+Japani,+niin+sinnehän+mahtuu+helposti+100+miljoonaa+jostakin+päin+maailmaa?
30.05.2019 13:43
91 / 95