Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

6

Kommenttia

1898

1. Voi+olla+näin,+itse+maksan+siitä,+että+tuote+on+hyvä+ja+puhdas.Toivon,+en+tiedä,+että+meidän+tukijärjestelmä+on+läpinäkyvä.+Siinä+ei+ole+korruptiota.Maatalous+on+sen+kummajaisen+edessä,+että+koko+ajan+tuottajia+vähenee.+Jossain+vaiheessa+tulee+tie+vastaan.Maailma+menee+niiin+nopeasti+eteenpäin,+että+me+emme+pysy+mukana,+emmekä+tiedä,+missä+olemme+menossa.+Siksi+olisi+hyvä+katsoa+joskus+taaksepäin.+Kaukana+ei+ole+ajat+jolloin+ruokaa+ei+ollut.+Se+aika+palaa+nopeammin+kuin+uskot.
  2. Kuulumatta+joukkoon+jonka+nimeät,+ihmettelen,+miten+nämä+vihervasurit+"mädättävät"+yhteiskuntaa?+Minä+pelkään+enemmän+(jos+nyt+mitään)+tätä+nationalismin+nousua.+Kun+jokainen+kansa+ryhtyy+ajattelemaan+vain+itseään,+siitä+syntyy+lopulta+vain+kiistoja+ja+sotia.+Näin+on+käynyt+ennenkin.Koskaan+maailman+historiassa+ei+ole+ollut+turvallisempaa+hankkia+lapsia.+Mutta+koskaan+aikaisemmin+ei+ole+myöskään+ollut+näin+helppoa+ihmisillä.+Tämä+helppous+ja+individualistin+itsensä+ajattelu+näyttää+johtavan+lapsettomuuteen.+Lapsia+kun+ei+hankita+järjellä.+Ei+voi+järjellä+"tietää",+mitä+on+elämä+sen+jälkeen+kun+se+on+aikaansaatu.+Samaa+voi+sanoa+yrittämisestä,+sitäkään+ei+voi+järjellä+aikaansaada+vaan+uskalluksella.+Kokemusta+on+molemmista.Miten+voi+"tietää",+että+tämä+hyvä+tilanne+jatkuua.....Niin,+ei+sitä+voi+tietää,+mutta+filosofiassa+tämä+on+ratkaistu+näin;+onko+parempi+niin,+että+mitään+ei+ole+olemassa,+vain+niin,+että+jotakin+on.Kyse+on+siis+siitä,+että+haluammeko+me+lopettaa+tämän+ihmisen+olemassaolon+vai+jatkaa+sitä.Itse+olen+tässä+optimisti.+Olen+havainnut+sen,+että+mm.+Persut+ovat+huolissaan+maa-alueesta+Suomi,+mutta+eivät+suomalisista+ihmisistä.+Se+on+erikoista.