Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Ehkä perusajatuksena Jeesuksen nuhtelussa ja "asioilla on tapana järjästyä"-sloganissa on että ei kannata huolehtia asioista liikaa. Koska sillä huolehtimisella ja murehtimisella et edistä asioiden ratkaisua.Eihän se tietenkään aina heleppoa ole, olla huolehtimatta. Uskovaiset käyttävät ilmaisua "Pyhä huolettomuus". Kun olet itse tehnyt sen minkä voit loppu jää Jumalan käsiin. Ateistien kohdalla voisi kai puhua perusluottamuksesta.
  2. Täällä valitellaan hiukkasen uskovaisten hiljaisuuttaa Pirkon suhteen. Joten ajattelin kirjoittaa joitakin huomioita ja ajatuksia. Ensinnäkin Pirkkoa ei ole vielä tuomittu oikeuslaitoksen puolelta, media ei onneksemme ole tuomari. Jos Pirkko on syyllistynyt rikoksiin hänet tulee tuomita kuten kuka tahansa. Oikeus tapahtukoon hänenkin kohdalla.

Sitten tähän "Pirkko ei ole kristitty"-väitteeseen. En oikeen ymmärrä mihin sen pitäisi perustua? Väitteessä annetaan ymmärtää, että kristitty ei sorru väärin tekemiseen ja syntiin. Tälläistä "synnittömyys"-harhaoppia tapaa hyvin harvoilta (onneksi harvoilta) muilta kristityiltä, yleisemmin joiltakin ateisteilta. Oppi on täysin kristinuskon ja Raamatun vastainen.

Vielä "perinteisestä" eli ymmärrän että yleisyydestä. Olen ollut uskossa 19 vuotta,liikkunut ev.lut kirkon piirissä ja vapaissa suunnissa. Kertakaan ole kuullut kenekään sanovat, jostakin joka on sortunut väärään tai syntiin, että "ei ole oikea kristitty". Ei, vaan se perinteinen ajatus on ollut että hän on lankennut/lankeemuksessa. Reaktio tähän on ollut huolestuminen, keskustelu/kuuntelu, kaiken avun tarjoaminen ja rukoileminen hänen puolestaan. Uskovainen vaimoni on kuullut yhden kerran sanottavan, että viinaan lankeileva mies ei ole oikea kristitty, tämän totesi saarnaajan vaimo. Sattumoisin tiedän, että saarnaajan vaimo oli väärässä.
    En nyt väitä että "ei ole oikea kristitty"-käytöstä ei tapahtuisi, mutta ei se niin yleistä ole kuin annetaan ymmärtää, omat "ruohon juuri"-tason kokemuksetkin puhuvat tyystin toista kieltä.