Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Se epävarmuus ja murheen vallassa olo koskee heitä jotka olettavat, miettivät ovatko tehneet Pyhän Hengen pilkan. Ja heitä voi lohduttaa tieto, että koska koet niinkuin koet, et ole pilkkaa tehnyt. Normaalisti uskossa elävä ei koe tehneensä Pyhän Hengen pilkkaa.

Toisaalta voihan iloisuus ja huolettomuuskin olla valheellista. Jos johonkin asiaan suhtautuu huolettomasti ja se osoittaatuukin todeksi ja huomionarvoiseksi, silloinhan kolahtaa ns."omaan nilkkaan" ja iloisuus loppuu siihen paikkaan.

Niin, ei meidän ainakaan missään nimessä pidä mennä sanomaan jollekkin ihmiselle että "sinä olet syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan", koska emme näe hänen sydämensä tilaa. Sen näkee vain ja ainostaan Jumala, ja hyvä niin.
  2. Taisit osua ongelman ytimeen. Vanha intiaanisanota menee jotenkin näin että:" kävele päivä toisen mokkasiineissä jotta ymmärtäisit häntä paremmin". Ehkä asiaa auttaisi että molemmat osapuolet pyrkisivät näkemään sen toisen osapuolen mielipiteen "taakse". Siis että mistä se mielipide tulee ja mikä siihen on vaikuttanut.

Ateisteissa arvostan sitä että he ovat nähneet vaivaa ja aikaa pohtiessaan ja muodostaessaan mielipiteensä uskonasioista. Tänä "kiireisenä ja hektisenä" elämänrytmin aikana se on valitettavan harvinaista.

Usein myös unohdetaan se että loppupeleissä ateisteilla ja uskovaisillakin on paljon yhteistä, se ei vain tule esille kun keskitytään niihin eroittaviin tekijöihin. Itse olen pyrkinyt siihen että olen "ihmisille ihminen",vakaamuksesta viis.

Tarkoitin tuolla pahanteolla sitä että siinä on se yhteinen nimittäjä juurikin ihminen, ei hänen vakaamuksensa. Kaikki ihmiset kykenevät pahaan, mutta se ei toisaalta estä pyrkimästä hyvään, ja hyvä niin :)