Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Tottahan toki kristitytkin tekevät väärin ja pahaa eli syntiä, eivät he ole synnittömiä eivätkä täydellisiä. Mutta silloin kun kristityn teot ja toimet ovat ristiriidassa Raamatun sanoman kanssa, kristitty on väärällä tiellä eikä kulje Jumalan johdatuksessa, eikä sitä tietä mitä Jumala tahtoisi. Silloin on tehtävä parannusta ja palattava Raamatun sanoman mukaiselle tielle.
    Se taas, että kristityistä kaivetaan koko ajan vikoja,pahuutta ja puutteita,vaikka keksimällä,on minusta hyvin merkillistä, ristiriitaista ja surullista. Sellaiseen toimintaan en ole löytänyt/kuullut yhtään järjellistä syytä.
  2. Minulle on yks ja sama onko ateismi uskonto vai ei. Varmaan riippuu tulkintatavasta mihin lopputulokeen päädyytään.
    Itse olen funtsinu, sellaista kun olen lueskellu tiedemiesten artikkeleita Jumalasta, niin monet sanovat, että tiede ei voi todistaa, että Jumala olisi tai ei olisi olemassa. Eli ateisti ei voi sanua, että Jumalaa ei ole, koska tiede todistaisi niin, ateistin pitää perustaa uskomattomuutensa Jumalaan johonkin muuhun kun tieteeseen. Eli mihin?
    Toisekseen tiede kehittyy kokoajan, 100 vuoden takainen tieteellinen totuus on toisenlainen kun tämän päivän totuus. Entäpä jos tiede 100 vuoden päästä todistaa Jumalan olemassaolon? Kukaan ei voi tietää etteikö näin voisi käydä. Jos väittää, että tiede tietää jo kaiken sehän on sama kuin tiede olisi "kuollut",se ei enään eläisi,kehittyisi. Olenkin miettinyt että agnostikko, kuten Valtaoja, onkin asian suhteen "rehellisempi". Nämä ovat omia pohdintojani,ei tarvii eikä kandee "vetää hernettä nenuun" =)