Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. "Homoseksuaalisuus on synti ja kiviteltävä asia sinun mielestäsi.Raamatussa ei ole kantaa, että ihmisen rakkautta toiseen tulisi synniksi sanoa. "

Synti kyllä, kivitettävä asia väärin. Raamattu sanoo homoseksuaalisuuden synniksi selvästi ja yksiselitteisesti.

"Sinulla näkyy olevan jostain syystä tarve puhua homoudesta, joka on kristinuskon kannalta ihan epäolennainen asia. Eikös kannattais hakea apua, kun sinulla on noinkin paha homofobia? Oletko kenties kaapissa vielä ja ahdistut, kun uskovaiset kaverisi tuomitsevat todekllisen minäsi?"

Tarve syntyy tuoda esiin Raamatun kantaa homoseksuaalisuuteen. Ihmisillä tuntuu olavan tänä päivänä tarve poistaa Raamatusta oman mielensä mukaan salittavia asioita pois. Se ei ole eikä tule olemaan Jumalan tahto. Ja en sairasta homofobiaa,senkin olen kertonut jo ihan esim.ystävien avulla.Ja en ole homokaan vaan ihan hetero olen. Eli ei nämä oletukset näytä menevän kohilleen ei sitten millään.
  2. "Hihuille tuntuu olevan ylivoimaista ymmärtää, että kristin-
    usko on syntynyt vähitellen eikä putkahtanut tyhjästä."

No,jos Jumalan suunnitelmaa ajatellaan niin Vt:n jatkumoa on Ut,siinä mielessä kyllä.

"Hän myös vaati noudattamaan lakia
    tarkemmin kuin kirjanoppineet ja fariseukset."

Tälläistä Jeesus ei esittänyt missään,hän nimenomaan toi armonliiton vanhanliiton tilalle.

Jaakob kyllä uskoi Jeesukseen ja siihen että Jeesus oli/on Jumala.

"Paavali hylkäsi (toisin kuin Jeesus ja Jaakob)
    juutalaiset lait, ympärileikkauksen ja kosherin noudattamisen."

Paavalin,Jeesuksen ja Jaakobin uskon on samassa linjassa keskenään. Jeesuksen tulon myötä Vanhaliitto kävi vanhaksi,uusi tuli tilalle. Tämä on jo nähtävissä Jeesuksen ensimmäisessä ihmeessä eli veden muuttamisessa viiniksi.

"Hän ei ollut oikeasti koskaan
    tavannut Jeesusta ja todennäköisesti hän ei koskaan
    tavannut myöskään Jeesuksen veljeä, Jaakobia (vaikka Apostolien teot kirjassa niin väitetäänkin)."

Niin ainaha nämä tälläiset väitteet vaativat sen että Raamatusta poistetaan tai hyljätään osia että nämä väitteet saadaan paikkaansa pitäväksi. Jumalan Sana, Raamattu on kylläkin otettava kokonaisuutena ei pilkottuna, pilkottuna se ei enää edusta Jumalan Sanaa.

"Ebioniitit noudattivat Jeesuksen ohjeiden mukaisesti lakia"

Jeesus ei koskaan kehoittanut tälläiseen.

" Luukas kirjoittaa Paavalin
    elämästä eri tavalla kuin Paavali itse. Eriäväisyyksiä on monia esim. "Jeesuksen" ilmestyminen Paavalille, Damaskuksen tapahtumat, Apostolien tapaaminen jne. Luukkaalla
    oli selkeä missio: kristuskultti ja jeesuskultti piti saada jotenkin sidottua yhteen. "

Paavalin ja Luukkaan sanoma on sopusoinussa keskenään.

Tälläisiin päätelmiin kuten yllä, päästään vaan liberaaliteologien mutu-tulkinnoilla ja hengettömillä tulkinnoilla. Hyvä vaan muistaa että kumpikaan tulkinta ei ole linjassa Raamatun oman ohjeellisen tulkintalinjan kanssa. Miksi siis tulkita vastoin Raamatun omaa hyvää ohjetta? Ehkäpä totuus on saatava väännettyä oman mielen mukaiseksi. Tosin silloin ei enää puhuta Raamatun totuudesta, joka kyllä kestää ja kantaa.
  3. "Jaa että mistäkö."

Niin sitä olen ihmetellyt tälläkin palstalla alusta alkaen. Tälläisista väärinkäsityksistä muodostunut kuva kristinuskosta ei vastaa todellisuutta eikä aitoa kristinuskoa.

"Tämä on ainut ristiriita jonka sinä oletat minun tehneen koko esityksessäni taikka ainut jonka viitsit mainita ja kykenet siltikin vielä esittämään tuollaisen kysymyksen. Jeesus perustuu nimenomaan VT:hen ja jotta Jeesus on edes tarpeellinen taikka koko uskonnollinen konsepti on myös VT otettava huomioon.
    Raamattu sisältää molemmat sekä VT:n että UT:n jos VT on merkityksetön heittäkää sillä vesilintua, polttakaa taikka repikää pois ihan miten tahansa mutta jos se ei ole osa uskontoa niin se on täysin merkityksetön.

Tätä minä juuri tarkoitan. Se että sinä et hyväksy vanhantestamentin oppeja vaikka jostakin kumman syystä jotkin niistä kuitenkin soveltuvat on sitä tekopyhyyttä jota kristityt uskontoaan kohtaan osoittavat. "

Vt on osa Raamattu, en ole muuta väittänytkään. Vt:n merkitys on erillainen juutalaisille ja kristityille. Kristittyjen on hyvä lukea Vt:tä Jeesuksesta käsin,peilaten sitä Jeesuksen kautta. Raamattua on otettava huomioon asiayhteys; kelle puhutaan? mitä sanotaan? mitä tarkoitetaan?. Myös sen aikanen kulttuuri,yhteiskunta ynm. on hyvä ottaa huomioon. Kirkkoisä Augustinus on sanonut minusta hyvin Vt:n ja Ut:n suhteesta;"Uusi testamentti on salattu Vanhassa,ja Vanha testamentti on avattuna uudessa". Tähän minun on heleppo yhtyä.

"Tottakai on. Minusta kristillinen usko on yksi mielettömimmistä konsepteista joita kukaan on koskaan keksinyt mutta se miten jokainen uskontoaan harjoitta on jokaisen henkilökohtainen asia eikä tarkoitukseni ole todellakaan kieltää ketään uskomasta.
    Ainoastaan osoittaa koko uskomusjärjestelmä absurdius.
    Kyse on opista ei siitä miten sitä kukin harjoittaa paitsi siinä tapauksessa että joku vastaa jolloin kyse on jonkun yksilön uskomuksista. Tästäkin huolimatta kyse ei edelleenkään ole henkilöstä vaan ideologiasta.

Kaikkein liberalistisin kristittykin on osa ongelmaa vaikka minulla ei varmasti ole mitään tätä kyseistä ihmistä kohtaan. He kuitenkin pitävät pystyssä uskomusjärjestelmää josta on mahdollisuus oikeuttaa aivan mitä tahansa ja se on ongelma jolle kaikki kristityt antavat ainakin numeraalisesti passiivisen kannatuksensa ainoastaan olemalla kristittyjä.
    Vaihtakaa nimeä, muuttakaa oppia tehkää jotakin joka erottaa teidät muista uskonto kunnista niin minulla ei varmasti ole mitään valittamista."

Tässä olen osittain samaa mieltä kanssasi. Kirkko, jos nyt ajatellaan maailmanlaajuisesti ja yleiskäsitteenä, on myös syyllistynyt paljon pahaan ja virhearvionteihin. Olen tätä välillä pohtinut ja ajattelisin, että siellä missä on ihmisiä sillä on myös vajavaisuutta, väärinkäyttäytymistä ja muuta epäsoveliasta. Tämä ei tietenkään millään tavalla oikeuta vääryyttä. Onneksi Jumala kuitenkin pelastaa tänäkin päivänä yksilöitä, ei kirkkoja/lahkoja eikä kirkkokuntia.
  4. "Tiede on yksiselitteisempi kuin Raamattu: se pyrkii asiaa selvittämään, Raamattu vain pitäytyy tuon ajan yhteiskuntaan pohjaavisa luuloissa."

Juurihan tässäkin oli kaksi toisistaan poikkevaa tutkimustulosta, minusta kaukana yksiselitteisestä. Raamattu on siitä hyvä ja loistava kirja että se on Jumalan puhetta ihmiselle opiksi,neuvoksi ja ohjenuoraksi.

"Raamatussa ei ole missään käsitelty homoseksuaalisuutta sillä lailla, kuin sen nykytiedon valossa elävä aikuisväestö ymmärtää. Siksi Raamattu on tässä asiassa täysin järjetön lähde. Sinä nyt halaut tuomita homoja, koska olet iotse kipuilemassa asian kanssa. Hyökkäät homoja vastaan eri palstoilla."

Raamatussa on ilmoitettu homoseksuaalisuus synniksi, eikä aika tai ihmisymmärrykset muuta Jumalan Sanomaa. Olisikin aika pöyristyttävää jos aika muuttaisi synnit sopivaksi käyttäytymiseksi, tosin sitähän jotkut yrittävät kynsin ja hampain. En edellenkään,Poikalapsi, halua tuomita homoja enkä ole itse homo enkä kipuile asian kanssa, uskosit jo. Tuon Raamatun mukaista sanomaa, ihmisluonto voi kokea sen hyökkäykseski. Ja tässäkin tapauksessa toin esille eriävän tutkimustuloksen, jos se tulos ei miellytä ei syy ole minussa, ota yhteyttä tutkijoihen asian selvittämiseksi, elä minulle kiukkua.

"MIKSI kukaan tavallisen terve hetero vastustaisi homoutta? Ei se tartu, ei siihen voi vietellä, ei sen määrä miksikään muutu eikä se ole ihmistä pahentava asia."

No, minä uskovaisena luonnollisesti peilaan asioita Raamatun kautta ja Raamattu ilmoittaa homoseksuaalisuuden synniksi ja uskon tässä asiassa Jumalaa. Ja synti ei ole Jumalan mielenmukaista.
  5. "Ei ollenkaan. Minusta on kaikkien etujen mukaista että sinä ja lähes kaikki kristilliset eivät ota uskontoaan vakavasti ja toimi niin kuin se velvoittaa toimimaan sekä poimivat vain ne kohdat Raamatusta joita pitävät hyvinä.
    Minä olen todella iloinen siitä tekopyhyydestä jota kristityt omaa uskontoaan kohtaan harjoittavat.
    ei harjoiteta eikä pitkään aikaan olla julistettu uskonsotia jos Irakin sotaa ei sellaiseksi lasketa. Uskonpuhdistuksia ei olla nähty ja kirjarovioita ollaan vältetty paitsi joissakin vähän fundamentalistisimmissa lahkoissa jne.

Jatkakaa samaan malliin taikka oikeastaan samaan suuntaan."

Tuota, kristinuskoon ei kuulu "Lasten kivittäminen, noitien, homoseksuaalien ja vääräuskoisten tappaminen". Uudesta testamentista ei löydy yhtään kohtaa tälläisetn tekojan suorittamiseen. Mistä näitä väärinkäsityksiä syntyy?
    Uskonsodat ovat hiukka harhaanjohtava sana. "Uskonsodissa" on ollut kysymyksessä ennemminkin valtapyrkimykset,maa-alueet ynm. sellaiset, näin Matti Pikkarainen tohtorinväitöskirjassaan.
    Eli jälleen tulemme tähän että kristinuskoon ei kuulu väittämäsi asiat, vaan väärään tulkintaan kristinuskosta, ja kuten tiedämme väärä tulkinta ei ole totuus.

"Ei vaan tässä esitin täysin samat asiat kuin edellisessäkin ilman viittaamista konseptiin jossa ne tekstissä esitetään. Nämä kaksi kirjoitusta ovat täysin yhteneväisiä."

Tuota ,katsotaanpa hiukan:

1.viestisi:"Mitään uhrausta ei ole.",
    2.viestisi:"Uskotko että Jeesus uhrattiin ihmiskunnan syntien puolesta?","Jos vastaat näistä kaikkiin kyllä se kuvaus jonka minä annoin kuvaa sinun harjoittamaasi uskontoa."
    Tässä on jo selvä ristiriita uhrauskäsityksesi suhteen 1. ja 2.viestissä. Sen enempää menemättä viesteihin ensimmäisen viestin sävy toiseen on hyvin kielteinen ja tuomitseva. Minusta niissä oli suuri ero. Se on toki minun mielipiteeni ja erimieltä saa/voi olla.