Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Raamattu ei ole sanomaltaan missään väärässä. Käännös-ja kopiontivirheitä voi esiintyä marginaalisesti.
    Ei se minusta ole mukavaa, että ihmiset tulkitsevat Raamattua omien väärien,jopa rikollisten toimintaperiaatteiden oikeuttamiseksi.
    Tässä tapauksessa tulkinnan vääränlaisuus on ihan selvä. Raamatun oppi ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa, myöskään Raamatun oppi ei kehoita rikollisuuteen.
    Minä olen vajavainen ihminen ja erehtyväinen, kuten jokainen ihminen. Ja voin olla väärässä uskonasioissakin, edellä mainituista syistä.
  2. "Kaveri ei tajua yhtä ongelmaa: Niissä Raamatun jakeissa, jotka ovat vanhimpia, Jeesus aina puhuu Juutalaisten pelastamisesta. Se on aivan sama, mitä pakanat hakevat, jos et ole syntynyt Juutalaisesta naisesta, väärentämätön Jeesus evankeliumeissa on tullut maailmaan ainoastaan juutalaisten tähden, loppu onkin sitten apostoloiden ja muiden Raamatun luomiseen jälkijättöisesti liittyneiden kirjoittajien tekeleitä. Alkaen Paavalista. "Jeesuksen sana: "He erottavat tiedät synagogasta ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Ja sen he tekevät teille, koska eivät tunne Isää, eivätkä minua", (Joh.15:2-3)." Vastaavia jakeita löytyy useampia kappaleita. Synagogat ovat ainoastaan Juutalaisia varten, historiallinen Jeesus ei tullut käännyttämään muita kuin Juutalaisia, vapauttamaan heidät Rooman imperiumista ja uskomaan että hän on Jumalan poika." Jeesus meni ensin Juutalaisten tykö, mutta he eivät ottaneet häntä vastaan. Sen jälkeen Jeesus laajensi pelastuksen koskemaan myös pakania. Jeesuksen aikaan ei vielä ollut syntynyt isoja seurakuntia,joten ei ollut kristinuskon kirkkorakennuksiakaan. Jeesus saarnasi usein Sanaa synagogissa. Ja hyvinpä Jeesus tiesi kun juutalainen kääntyi kristinuskoon oli hänen lähdettävä synagogasta. Ei voinut harjoittaa kahta eri uskontoa "päällekkäin".