Jeesus ei ollut jumala

Zelig

On todella naiivia yrittää todistella Jeesuksen jumaluutta Paavalin todistuksilla: Äijä ei ikinä edes tavannut Jeesusta! Mitä sanovat Jeesuksen sukulaiset? Mark. 3 20 Jeesus palasi sitten kotiin, ja kansaa kerääntyi taas niin paljon, etteivät hän ja opetuslapset edes päässeet syömään. 21 Kun Jeesuksen omaiset kuulivat kaikesta tästä, he lähtivät sinne ottaakseen hänet huostaansa, sillä he luulivat, että hän oli poissa tolaltaan. Joh.7 3 Jeesuksen veljet sanoivat hänelle: "Lähde Juudeaan, niin opetuslapsesikin näkevät, millaisia tekoja sinä teet. 4 Eihän kukaan salaile tekojaan, jos haluaa julkisuutta. Jos kerran pystyt tällaiseen, näytä maailmalle, kuka sinä olet!" 5 Veljetkään eivät näet uskoneet häneen. Yksikään Jeesuksen veljistä ei ollut hänen opetuslapsinaan. Vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen Jerusalemin juutalaiskristillisen alkukirkon johtoon nousi Jeesuksen veli Jaakob. Mutta hekään eivät palvoneet Jeesusta jumalana. Heidän pyhä kirjansa oli Matteuksen evankeliumi ilman lukujen 1 ja 2 syntymälegendaa. Markuksen evankeliumissa (joka on varhaisin) ei löydy kohtaa, jossa Jeesus väittäisi olevan jumalallinen. Miksi ensimmäisessä ylös kirjoite- tussa Jeesus-tarinassa ei mainita jumalallisuudesta mitään? Siksi koska Jeesus oli saarnaaja, ei jumala! Codex Bezae -versiossa (Mark 1) Jeesuksen kasteessa taivaalta kuuluu ääni: "Sinä olet minun poikani. Tänään minä ole sinut synnyttänyt." Jumala siis adoptoi Jeesuksen, hän ei syntynyt Neitsyestä. Jeesus ei ollut jumalallista alkuperää ja sen todistaa Jeesuksen sukupuutkin, jotka näyttävät selvästi Jeesuksen isän olevan Joosef. Tämä oli Jerusalemin alkukirkon näkemys Jeesuksesta. Kolminaisuus keksittiin paljon myöhemmin uskonnollispoliittisista syistä.

58

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariasta syntynyttä Jeesusta Jumalan pojaksi opettanut, vaan ainoastaan "pyhyyden hengen puolelta" Jumalan tahdosta syntyneen Kristuksen Paavali nimitti Jumalan pojaksi. Roomalaiskirje 1 ... evankeliumi 3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ] 4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5].

• Lukija.

On kiva lukea asiaan perinpohjin perehtyneiden uskovien kirjoituksia. Kiitos, kirjituksesi avasi silmäni totuudelle;)

• ovat tarkoituksenmukaisia.

Hänelle Jeesus on Joosefin poika ja tämä on vaarin areiolaista alentamiskampanjaa, jossa hän tekee Jeesuksen luoduksi. Vaari pitää itseäänkin jumalana parin väärinkäsittämänsä jakeen perusteella!

• lukija.
        ovat tarkoituksenmukaisia. kirjoitti:

Hänelle Jeesus on Joosefin poika ja tämä on vaarin areiolaista alentamiskampanjaa, jossa hän tekee Jeesuksen luoduksi. Vaari pitää itseäänkin jumalana parin väärinkäsittämänsä jakeen perusteella!

luotu kuten kaikki muukin Jumalasta lähtöisin. Sitä ei tunnusta keksittyihin oppeihin uskovat.

• ovat tarkoituksenmukaisia. kirjoitti:

"tarkoituksenmukaisia"! Kyysy itseltäsi, onko esim. Luukas 3:23 ja Roomalaiskirje 1:3,4 jakeet ekivaarin kirjoittamia?

• Vantte Rööl

Hebrealaiskirje: 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi. 5:9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset, 6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, 7:11 Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan? Jeesus ei ollut täydellinen ennenkuin lausui sanat ;"Se on täytetty". Vasta täysin tehty työ on valmis!Hebrealaiskirje: 5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden, ---------->>>>> Hebrealaiskirje: 2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi, 12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

• todé

ole koskaan tavannut, mutta silti uskon, että Hän on Jumala.

• Lukija.

kutsui Jumalakseen. Onko niitä useampia, jos hän oli itse jumala.

• Osaat kyllä
        Lukija. kirjoitti:

kutsui Jumalakseen. Onko niitä useampia, jos hän oli itse jumala.

itsesi kirjoittaa isolla ja Jeesuksen pienellä kirjaimella. Miksi? Vai oletko tätä ateistien ja eksyttäjien laumaa, joka on pesiytynyt palstalle ajankulukseen vänkäämään? Jos olet rehellinen etsijä, niin rukoile. Rukoile Jeesusta Kristusta ja pyydä ymmärrystä sekä johdatusta totuuteen. Myös tutki Sanaa ja etsi tietä pelastukseen. Arvaat ehkä Kenen kautta se tie kulkee!

• Prykteius

Minkähän Jumalan edessä Jeesus polvistui?

• Osaat kyllä kirjoitti:

itsesi kirjoittaa isolla ja Jeesuksen pienellä kirjaimella. Miksi? Vai oletko tätä ateistien ja eksyttäjien laumaa, joka on pesiytynyt palstalle ajankulukseen vänkäämään? Jos olet rehellinen etsijä, niin rukoile. Rukoile Jeesusta Kristusta ja pyydä ymmärrystä sekä johdatusta totuuteen. Myös tutki Sanaa ja etsi tietä pelastukseen. Arvaat ehkä Kenen kautta se tie kulkee!

ihmistä, joka tapettiin 2000 vuotta sitten? Jeesus ei pitänyt itseään jumalana, niin miksi sitten meidän pitäisi ajatella toisin?

• todé
        Prykteius kirjoitti:

Minkähän Jumalan edessä Jeesus polvistui?

Jumalan edessä.

• todé
        Zelig kirjoitti:

ihmistä, joka tapettiin 2000 vuotta sitten? Jeesus ei pitänyt itseään jumalana, niin miksi sitten meidän pitäisi ajatella toisin?

Hän oli Jumala ja toimi sen mukaan.

• todé kirjoitti:

itseänsä Jumalana vaan välimiehenä ja Jumalan poikana, jonka Isä Jumala lähetti maailmaan ja tuli häneen asumaan: Joh. 14:10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen." Joh. 10:36 "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'"?

• to..
        todé kirjoitti:

Jumalan edessä.

olivat sama Jumala?

• todé
        to.. kirjoitti:

olivat sama Jumala?

inkarnaatio teettää, joutuu kumartamaan itseään. Minä toivon kovasti, että olisin joskus siinä porukassa, jolle Jeesus on luvannut näyttää "kasvonsa". Silloin ymmärrän, mitä ihan oikeasti tarkoittaa Jumalan kolminainen olemus.

• todé
        ekivaari kirjoitti:

itseänsä Jumalana vaan välimiehenä ja Jumalan poikana, jonka Isä Jumala lähetti maailmaan ja tuli häneen asumaan: Joh. 14:10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen." Joh. 10:36 "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'"?

Isässä.

• todé kirjoitti:

Isässä.

ei tee kenestäkään "totista Jumalaa", sillä mekin olemme Isässä Jumalassa!: 1. Tessalonikalaiskirje 1 1 "Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!" Juudas 1 1 "Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut." Johannes 17 21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. 22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä - 23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut."

• to..
        todé kirjoitti:

inkarnaatio teettää, joutuu kumartamaan itseään. Minä toivon kovasti, että olisin joskus siinä porukassa, jolle Jeesus on luvannut näyttää "kasvonsa". Silloin ymmärrän, mitä ihan oikeasti tarkoittaa Jumalan kolminainen olemus.

Jos on kristinuskon opettama Jumala etköhän sinä ole juuri toivomassasi porukassa.

• todé
        ekivaari kirjoitti:

ei tee kenestäkään "totista Jumalaa", sillä mekin olemme Isässä Jumalassa!: 1. Tessalonikalaiskirje 1 1 "Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!" Juudas 1 1 "Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut." Johannes 17 21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. 22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä - 23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut."

ole Isässä Jumalassa, kuin Kristus Jeesus on. Sinä voit olla yhtä Hänen kanssaan Pyhässä Hengessä, mutta Jeesus on Henki itse. Luulisi tuon olevan uskovalle selvää pässiä.

• todé
        to.. kirjoitti:

Jos on kristinuskon opettama Jumala etköhän sinä ole juuri toivomassasi porukassa.

Pientä sarkasmia.. Usko on aina myös toivoa, mutta lupaus: "pysykää minussa, niin Minä pysyn teissä." antaa heikollekin varmuuden.

• to..
        todé kirjoitti:

Pientä sarkasmia.. Usko on aina myös toivoa, mutta lupaus: "pysykää minussa, niin Minä pysyn teissä." antaa heikollekin varmuuden.

"sitä se inkarnaatio teettää, joutuu kumartamaan itseään. " Miksi Jumala joutuu kumartamaan itseään?

• todé kirjoitti:

ole Isässä Jumalassa, kuin Kristus Jeesus on. Sinä voit olla yhtä Hänen kanssaan Pyhässä Hengessä, mutta Jeesus on Henki itse. Luulisi tuon olevan uskovalle selvää pässiä.

"viinipuun veri", joka eläväksi tekee viinipuun rungon, sama mahla virtaa myös oksissa ja lehdissä sekä tekee ne eläviksi ja hedelmälliseksi. Lue rukoillen ja ajatellen Johannes 15. luvun kymmenen ensimmäistä jaetta! Sinun edustamallasi kolminaisuusopilla on oksista karsittu ja täysin hedelmätön viinipuu, sillä eivät irti hakatut oksa kasva hedelmää! Samalla tavalla kuin hedelmällisestä maaperästä nouseva puun mahla tekee eläväksi sen juuret, rungon, oksat ja pienimmätkin silmut, samalla tavalla Pyhä Henki vaikuttaa Kristuksen ruumiissa, joka on Jumalan seurakunta.

• todé kirjoitti:

ja missä luvussa sekä jakeessa Jeesus on puhunut "Jumalan kolminaisesta olemuksesta", kun kirjoitit: >"mitä ihan oikeasti tarkoittaa Jumalan kolminainen olemus."< Jeesus itse todisti ISÄN YKSIN olevan totinen Jumala: 3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".

• Mitenkäs nyt
        ekivaari kirjoitti:

"viinipuun veri", joka eläväksi tekee viinipuun rungon, sama mahla virtaa myös oksissa ja lehdissä sekä tekee ne eläviksi ja hedelmälliseksi. Lue rukoillen ja ajatellen Johannes 15. luvun kymmenen ensimmäistä jaetta! Sinun edustamallasi kolminaisuusopilla on oksista karsittu ja täysin hedelmätön viinipuu, sillä eivät irti hakatut oksa kasva hedelmää! Samalla tavalla kuin hedelmällisestä maaperästä nouseva puun mahla tekee eläväksi sen juuret, rungon, oksat ja pienimmätkin silmut, samalla tavalla Pyhä Henki vaikuttaa Kristuksen ruumiissa, joka on Jumalan seurakunta.

kehotat tutkimaan Johanneksen evankeliumia. Olet tähän asti intoillut, että se on fiktiivinen kirja Raamattuun lisättynä. Samoin tuuliviiri-vaari on selitellyt Raamatussa olevan paljon epätarkkuuksia, ristiriitaisuutta ja käännösvirheitä. Ainakin silloin, kun Sana ei ole linjassa omien kuvitelmien kanssa. :)

• Mitenkäs nyt kirjoitti:

kehotat tutkimaan Johanneksen evankeliumia. Olet tähän asti intoillut, että se on fiktiivinen kirja Raamattuun lisättynä. Samoin tuuliviiri-vaari on selitellyt Raamatussa olevan paljon epätarkkuuksia, ristiriitaisuutta ja käännösvirheitä. Ainakin silloin, kun Sana ei ole linjassa omien kuvitelmien kanssa. :)

erääseen kirjoitukseeni jossa mainitsin useiden Raamatun tutkijoiden olevan yksimielisiä siitä että Uutta Testamenttia on muotoiltu myöhemmin alkuperäisistä käsikirjoituksista. Pitää tutkia kaikki ja antaa sijaa myös epäilyksille silloin kun aihetta löytyy!

• Jatkuva hyökkäys
        ekivaari kirjoitti:

erääseen kirjoitukseeni jossa mainitsin useiden Raamatun tutkijoiden olevan yksimielisiä siitä että Uutta Testamenttia on muotoiltu myöhemmin alkuperäisistä käsikirjoituksista. Pitää tutkia kaikki ja antaa sijaa myös epäilyksille silloin kun aihetta löytyy!

Raamatun auktoriteettiasemaa vastaan on keskeistä, jotka luopumuksen puolesta puuhastelevat. Raamatun aitoutta ja alkuperää pitää kyseenalaistaa kaikin tavoin, jotta Jumalan sanan uudeksisynnyttävä voima voitaisiin mitätöidä. Sen päämäärän eteen sinäkin punnerrat. Pelastusvarmuutemme on Jumalan sanan lupauksissa, jotka omistamme uskolla. Usko on Jumalan lahja. Sen vaikuttaa Jumalan sana, jonka Pyhä Henki tekee eläväksi. "Usko tulee siis kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta." Room 10:17 Pietari toteaa julistetun Jumalan sanan vaikutuksesta: "Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta." 1 Piet 1:23 Jumalan sana paljastaa myös eksyttäjät ja valhehenget. Siksi pimentyvä maailma tekee kaikkensa sekottaaksen ja vaientaakseen ne, jotka tunnustavat, että Jeesus Kristus on ihmiseksi tullut Jumala

• Jatkuva hyökkäys kirjoitti:

Raamatun auktoriteettiasemaa vastaan on keskeistä, jotka luopumuksen puolesta puuhastelevat. Raamatun aitoutta ja alkuperää pitää kyseenalaistaa kaikin tavoin, jotta Jumalan sanan uudeksisynnyttävä voima voitaisiin mitätöidä. Sen päämäärän eteen sinäkin punnerrat. Pelastusvarmuutemme on Jumalan sanan lupauksissa, jotka omistamme uskolla. Usko on Jumalan lahja. Sen vaikuttaa Jumalan sana, jonka Pyhä Henki tekee eläväksi. "Usko tulee siis kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta." Room 10:17 Pietari toteaa julistetun Jumalan sanan vaikutuksesta: "Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta." 1 Piet 1:23 Jumalan sana paljastaa myös eksyttäjät ja valhehenget. Siksi pimentyvä maailma tekee kaikkensa sekottaaksen ja vaientaakseen ne, jotka tunnustavat, että Jeesus Kristus on ihmiseksi tullut Jumala

kun tunnustamme hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi: 2. Kor. 1:19 "Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen »on« ja »ei«, vaan hänessä tuli »on«. 1. Joh. 4:15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa." 1. Joh. 5:5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" Kiitos Jumalalle, että sinun kaltaisesi eivät voi kateudellaan ja panettelullaan Jumalan valittujen pelastusta estää! 2. Kor. 1:20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on«; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen«, Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

• todé kirjoitti:

että Jeesus piti itseään palomestarina. Johanneksen evankeliumin historiallisuus on vähintäänkin kyseenalainen. Se on kirjoitettu noin 60 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Tuolloin kaikki apostolit olivat kuolleet ja juutalaisviha oli jo noussut tietyissä kristillisissä piireissä vallalle. Johanneksen evankeliumin Jeesus ei ole sama sanomaltaan kuin Markuksen tai Matteuksen Jeesus.

• Eipä näytä olevan
        ekivaari kirjoitti:

kun tunnustamme hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi: 2. Kor. 1:19 "Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen »on« ja »ei«, vaan hänessä tuli »on«. 1. Joh. 4:15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa." 1. Joh. 5:5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" Kiitos Jumalalle, että sinun kaltaisesi eivät voi kateudellaan ja panettelullaan Jumalan valittujen pelastusta estää! 2. Kor. 1:20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on«; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen«, Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

ainakaan Raamatun selittämisen suhteen? Lähes kaikki ajatuksesi menevät saatanan ja riivaajien kanssa yksiin. " Jumalalle riittää kun tunnustamme hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi: " Matt 8: 28 Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea. 29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?" Saatana kyllä tiesi kuka Jeesus on, mutta kysyi vähätellen jos-tyyliin. Samoin sinäkin muotoilet kirjoituksiasi. Matt 4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi". Onko tämän uskon mukaan, minkä määrittelit, pelastus saatanalle, riivaajille ja sinulle?

• todé
        to.. kirjoitti:

"sitä se inkarnaatio teettää, joutuu kumartamaan itseään. " Miksi Jumala joutuu kumartamaan itseään?

tuohon sanaan. Ei Hän tietenkään joutunut niin tekemään, vaan teki, koska oli syntynyt ihmiseksi. Jumala Hänessä otti vastaan ihmisen palvonnan. Eikö olekin outo juttu taas? Logiikka ei riitä alkuunkaan, eikö niin?

• Hän on tuleva kuningasten Kuninkaana ja herrojen Herrana takaisin. ...jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaissa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Herra- Isän Jumalan kunniaksi. Fil.2:6-11

• Isän antamaa nimeä valtakirjanaan ja sinettinään; Joh. 6:27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut." Sitä samaa sinetöityä valtakirjaa saamme mekin käyttää Isän valtuuttamina, 2. Kor. 1:22 "joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme." Joh. 17:22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - 23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua."

• Herrana ja Jumalana meidän kaikkien Isä ja myös Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, jota Jeesus Kristus, välimies ja ylipappi joka aika rukoilee: 2. Kor. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!" Ef. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa." [1. Piet. 1:4] Ef. 1:17 "Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet", 1. Piet. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista." [Ef. 1:17-21]

• Alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Myös Raamatun ulkopuolisista lähteistä hallitsioiden kirjeistä toisilleen käy ilmi, että kristityt palvoivat Jeesusta Jumalana. Raamatussa on lukuisia kohtia jotka kertovat Jeesuksen Jumaluudesta. Tässä joitakin: Jeesuksen Jumaluudesta: Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.” 1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.” Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!” Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme. Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi” Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,” Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". 9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut". 21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."    ==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle. Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3 Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, 14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. Jeesus oli synnitön, tämä ominaisuus kuuluu Jumalalle. Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Häne ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46. (lähde:Iso Raamatun tietosanakirja) Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskoksen tiellä ja oli sen jälkeen muuttunut mies. Näin käy jokaiselle joka kohtaa Jeesuksen. Se taas että kaikki evankeljumit eivät ole toistensa kopioita todistaa niiden aitoudesta. Raamattu sisältää muitakin kirjoja kuin pelkästään Markuksen evankeljumin eli Markuksen evankeljumi ei ole sama kuin koko Raamattu. Raamattu ei voi lukea zelig tyyliin: "tuo on totta,tuo poistetaan, tuokaan ei ole totta kun sitä ei löydy muualta,tämä kohta pitää poistaa kun se ei sovi tämän kohdan kanssa,tämä kans poistoon kun ei sovi minun mielipiteeseeni", ei kyllä on otettava koko Raamattu huomioon. Kolminaisuus on taas kirkkaasti näkyvissä Raamatussa sen näkeville :)

• ja apostolien opetukset kumoavat kaikki nuo antamasi epäselvät viitekohdat: Joh. 17:3 "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Fil. 3:8]. Siis: "ainoan todellisen Jumalan", joka on Isä! 1. Korinttolaiskirje 8 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." Niin sanottuja jumalia on siis paljonkin, mutta vain YKSI JUMALA, JOKA ON ISÄ! Sekä apostoli Paavali että myöskin Pietari ylistivät Isää Jumalaa meidän kaikkien hengellisenä Isänä, niin myös Kristuksen Jumalana ja Isänä! Näitä jakeita on enemmänkin, mutta otan malliksi vain kaksi: Ef. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa", 1. Piet. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta"! Sinulla, Juhani, on kokonaan toinen ja erilainen evankeliumi mitä Jeesus itse ja apostolit julistivat, mutta itsepähän sitten vastaat uppiniskaisuudestasi! 1. kirje Timoteukselle 6 3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, 4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, 5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."

• voidaan puhua vain samassa merkityksessä kuin mitä Jeesus itse tässä opetti; Isältä Jumalalta saatuna jumaluutena: Johannes 10 34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? 35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -«" Isä Jumala nimesi Kristuksen pojakseen, ei Jumalakseen: Ps. 2:7 "Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." [2.Sam.7:14; Ap. t. 13:33; Hepr. 1:5, 5:5] Ap. t. 13:33 "sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." [Ps. 2:7; Hepr. 5:5]

• Teet ansiokasta työtä,
        ekivaari kirjoitti:

voidaan puhua vain samassa merkityksessä kuin mitä Jeesus itse tässä opetti; Isältä Jumalalta saatuna jumaluutena: Johannes 10 34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? 35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -«" Isä Jumala nimesi Kristuksen pojakseen, ei Jumalakseen: Ps. 2:7 "Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." [2.Sam.7:14; Ap. t. 13:33; Hepr. 1:5, 5:5] Ap. t. 13:33 "sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." [Ps. 2:7; Hepr. 5:5]

jotta maailma olisi valmiina antikristuksen astua esiin. Eihän tämä laittomuuden lapsi voi tulla tupsahtaa ihmettelevien ihmisten eteen noin vain. Kaltaisiasi luopioita ja seurakunnista nousseita raatelevia susia tarvitaan alentamaan Jeesusta ja vesittämään evankeliumia, jotta luopumus saisi riittävän laajuuden. Miksi muuten mainostat taas kerran jakeita Joh 10:34-35? Se tiedetään, että olet jo jumala eikä tavallinen syntinen. Vai onko kyse tavanomaisesta sekavuudestasi, kun yleensä heittelet summassa jakeita? Vai tahdotko taas esitellä koko harhaoppien repertuaarisi? Se voi ollakin tarpeen, etteivät palstalle tulleet ateistit hämmentyisi uskonnollisuudestasi. Siis – voisitko kertoa heille, kuinka kaikki ihmiset pelastuvat, vaikka väkisin. Siitä atet ilahtuvat ylen suuresti, kun ei tarvitse uskoa eikä tehdä yhtään mitään. Ja kerrotko vielä, miten pidät helvettiä mielentilana, jo maan päällä koettavana.

• Teet ansiokasta työtä, kirjoitti:

jotta maailma olisi valmiina antikristuksen astua esiin. Eihän tämä laittomuuden lapsi voi tulla tupsahtaa ihmettelevien ihmisten eteen noin vain. Kaltaisiasi luopioita ja seurakunnista nousseita raatelevia susia tarvitaan alentamaan Jeesusta ja vesittämään evankeliumia, jotta luopumus saisi riittävän laajuuden. Miksi muuten mainostat taas kerran jakeita Joh 10:34-35? Se tiedetään, että olet jo jumala eikä tavallinen syntinen. Vai onko kyse tavanomaisesta sekavuudestasi, kun yleensä heittelet summassa jakeita? Vai tahdotko taas esitellä koko harhaoppien repertuaarisi? Se voi ollakin tarpeen, etteivät palstalle tulleet ateistit hämmentyisi uskonnollisuudestasi. Siis – voisitko kertoa heille, kuinka kaikki ihmiset pelastuvat, vaikka väkisin. Siitä atet ilahtuvat ylen suuresti, kun ei tarvitse uskoa eikä tehdä yhtään mitään. Ja kerrotko vielä, miten pidät helvettiä mielentilana, jo maan päällä koettavana.

kaikki tarvittava löytyy ekivaarin Novumista! Onneksi ekivaarin ei tarvitsekaan tietää, miten, missä ja milloin Jumala tekonsa tekee! Muistutan vain lukijoita kaikesta siitä, mitä Jumala on meille luvannut, eivätkä ne lupaukset ole merkityksettömiä; 2. Korinttolaiskirje 1 20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on«; sen tähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen«, Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme. Jumala on asettanut ihmisten sielun lunastuksen ehdoksi ainoastaan nöyrtymisen, josta seuraavat jakeet kertovat: 3. Moos. 26:41 "jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. SILLOIN heidän ympärileikkaamaton SYDÄMENSÄ NÖYRTYY, ja SILLOIN HE SOVITTAVAT syntivelkansa." Matt. 18:4 "Sen tähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa." Jesaja 45 23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, PERUUTTAMATON SANA: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen VALANSA VANNOMAN. 24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. HÄNEN TYKÖNSÄ TULEVAT HÄVETEN KAIKKI, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan." Koska he tulevat Herran eteen häveten, niin eikö se osoita nöyrtymistä? Älkää asettako esteitä pelastusta etsiville,[Luuk. 11:52]! Filippiläiskirje 2 10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että JEESUS KRISTUS ON HERRA". Ap. t. 2:21 "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'" Room. 10:13 "Sillä »jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu«". Herran nimen avuksi huutajien ei tarvitse olla sinulle eikä minulle kuuliainen, vaan ainoastaan Herralle! Raamattu lupaa että "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus", sillä "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan". Ja edelleen Raamattu vakuuttaa että "Mitä ikinä Jumala tahtoo, sen hän tekee sekä taivaissa että maan päällä ja kaikissa merten syvyyksissä"!

• ekivaari kirjoitti:

ja apostolien opetukset kumoavat kaikki nuo antamasi epäselvät viitekohdat: Joh. 17:3 "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Fil. 3:8]. Siis: "ainoan todellisen Jumalan", joka on Isä! 1. Korinttolaiskirje 8 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." Niin sanottuja jumalia on siis paljonkin, mutta vain YKSI JUMALA, JOKA ON ISÄ! Sekä apostoli Paavali että myöskin Pietari ylistivät Isää Jumalaa meidän kaikkien hengellisenä Isänä, niin myös Kristuksen Jumalana ja Isänä! Näitä jakeita on enemmänkin, mutta otan malliksi vain kaksi: Ef. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa", 1. Piet. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta"! Sinulla, Juhani, on kokonaan toinen ja erilainen evankeliumi mitä Jeesus itse ja apostolit julistivat, mutta itsepähän sitten vastaat uppiniskaisuudestasi! 1. kirje Timoteukselle 6 3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, 4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, 5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."

Eihän nyt Raamattu omaa Sanaansa kumoa. "Joh. 17:3 "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Fil. 3:8]. Siis: "ainoan todellisen Jumalan", joka on Isä!" "1. Korinttolaiskirje 8 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." Ef. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa", 1. Piet. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta"!" Hyviä jakeita Jumalan kolminaisuuden puolesta. "Sinulla, Juhani, on kokonaan toinen ja erilainen evankeliumi mitä Jeesus itse ja apostolit julistivat, mutta itsepähän sitten vastaat uppiniskaisuudestasi!" Saman voin sanua sinulle. Se että ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi on antikristillistä.

• ekivaari kirjoitti:

voidaan puhua vain samassa merkityksessä kuin mitä Jeesus itse tässä opetti; Isältä Jumalalta saatuna jumaluutena: Johannes 10 34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? 35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -«" Isä Jumala nimesi Kristuksen pojakseen, ei Jumalakseen: Ps. 2:7 "Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." [2.Sam.7:14; Ap. t. 13:33; Hepr. 1:5, 5:5] Ap. t. 13:33 "sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." [Ps. 2:7; Hepr. 5:5]

"voidaan puhua vain samassa merkityksessä kuin mitä Jeesus itse tässä opetti; Isältä Jumalalta saatuna jumaluutena:" Niin että Jumala jakaa "jumaluuksia" kenelle tahtoo. En allekirjoita tämän tapasia ihmisoppeja-ja tulkintoja. Ne eivät ole Raamatun mukaisia. Näkeville Jeesus on Jumala, ei näkevien pitää paikata totuus ihmisselityksillä, ne selitykset vaan ei valittavasti kanna kovin pitkälle.

• juhani1965 kirjoitti:

Eihän nyt Raamattu omaa Sanaansa kumoa. "Joh. 17:3 "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Fil. 3:8]. Siis: "ainoan todellisen Jumalan", joka on Isä!" "1. Korinttolaiskirje 8 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." Ef. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa", 1. Piet. 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta"!" Hyviä jakeita Jumalan kolminaisuuden puolesta. "Sinulla, Juhani, on kokonaan toinen ja erilainen evankeliumi mitä Jeesus itse ja apostolit julistivat, mutta itsepähän sitten vastaat uppiniskaisuudestasi!" Saman voin sanua sinulle. Se että ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi on antikristillistä.

mikä kirjoitettu on ... 1. Kor. 4:6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: »Ei yli sen, mikä kirjoitettu on«, ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan." Poika ei voi olla samalla Isänä itselleen eikä poikana itselleen; 2. Joh. 1:9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että" Poika.

• juhani1965 kirjoitti:

"voidaan puhua vain samassa merkityksessä kuin mitä Jeesus itse tässä opetti; Isältä Jumalalta saatuna jumaluutena:" Niin että Jumala jakaa "jumaluuksia" kenelle tahtoo. En allekirjoita tämän tapasia ihmisoppeja-ja tulkintoja. Ne eivät ole Raamatun mukaisia. Näkeville Jeesus on Jumala, ei näkevien pitää paikata totuus ihmisselityksillä, ne selitykset vaan ei valittavasti kanna kovin pitkälle.

on Jeesuksen oma selitys. Ota tai jätä, omapa on asiasi Sinun kohdallasi!

• ekivaari kirjoitti:

mikä kirjoitettu on ... 1. Kor. 4:6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: »Ei yli sen, mikä kirjoitettu on«, ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan." Poika ei voi olla samalla Isänä itselleen eikä poikana itselleen; 2. Joh. 1:9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että" Poika.

Kolminaisuus ei mene yli sen mitä on kirjoitettu, kolminaisuuden selittäminen tyhjäksi taas menee.

• ekivaari kirjoitti:

on Jeesuksen oma selitys. Ota tai jätä, omapa on asiasi Sinun kohdallasi!

Lähinnä se on sinun oma selitys ja tulkinta.

• juhani1965 kirjoitti:

Kolminaisuus ei mene yli sen mitä on kirjoitettu, kolminaisuuden selittäminen tyhjäksi taas menee.

menee yli sen mitä Jeesus opetti, että "Isä YKSIN on totinen Jumala", [Joh.17:3]. Eikä täydellinen jumalayhteys rajoitu vain kolmeen, vaan jumalayhteys yltää ja riittää myös meihin: Johannes 17 21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. 22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä - 23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut." 1. Kor. 8:6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." Kun verrataan Jeesuksen opetusta esimerkiksi Joh.15:1-10, kolminaisuusopin opetuksiin, niin kolminaisuusopilla on oksista paljaaksi ja hedelmättömäksi karsittu viinipuu!

• juhani1965 kirjoitti:

Lähinnä se on sinun oma selitys ja tulkinta.

Jeesuksen omaa selitystä, jonka sinä, juhani, kiellät: Johannes 10 34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? 35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -«"

• Markuksen evankeljumistakin löytyy toki kohta, jossa Jeesus sanoo itseänsä Jumalaksi. Jae löytyy Mark.6:50 :)

• enemmän kuin tuhat ja sata (>1100) "Minä olen" -virkettä muidenkin kuin Jeesuksen sanomina, joten perustelusi Jeesuksen jumaluudelle, Juhani, ovat hataran olemattomat!

• Mark. 6:50 "Kaikki he näkivät hänet ja säikähtivät. Mutta samassa Jeesus jo puhui heille: "Pysykää rauhallisina, minä tässä olen. Älkää pelätkö." Missä kohtaa? Minä en löytänyt.

• ekivaari kirjoitti:

enemmän kuin tuhat ja sata (>1100) "Minä olen" -virkettä muidenkin kuin Jeesuksen sanomina, joten perustelusi Jeesuksen jumaluudelle, Juhani, ovat hataran olemattomat!

Jeesuksen suusta sanottuna ne merkitsevät juuri sen Jumaluuden tunnustamista.

• Zelig kirjoitti:

Mark. 6:50 "Kaikki he näkivät hänet ja säikähtivät. Mutta samassa Jeesus jo puhui heille: "Pysykää rauhallisina, minä tässä olen. Älkää pelätkö." Missä kohtaa? Minä en löytänyt.

Jeesus käyttää itsestään Vt:ssä käytettyä Jumalan nimeä "Minä olen", hebreaksi "Ani Hu"(2.Moos.3:14,5.Moos.32:39,Jes.43:10). Ut:ssa Jeesus käyttää tätä nimeä ainakin Joh.8:28,58 sekä Mark.6:50 sekä myös Mark. 13:6 kohdassa jossa hän varoittaa vääristä jumalista,"Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

• juhani1965 kirjoitti:

Jeesus käyttää itsestään Vt:ssä käytettyä Jumalan nimeä "Minä olen", hebreaksi "Ani Hu"(2.Moos.3:14,5.Moos.32:39,Jes.43:10). Ut:ssa Jeesus käyttää tätä nimeä ainakin Joh.8:28,58 sekä Mark.6:50 sekä myös Mark. 13:6 kohdassa jossa hän varoittaa vääristä jumalista,"Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

Isän antamaa Isän nimeä ikään kuin valtakirjanaan ja sinettinään; Johannes 17 11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niin kuin mekin. 12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

• juhani1965 kirjoitti:

aika monta "minä olen" -fraasia ja Jeesus ei puhunut hepreaa vaan arameaa.

• juhani1965 kirjoitti:

esimerkkejä Minä olen -fraaseista: 1Moos. 4:1 Eeva sanoi: "Minä olen Herran avulla saanut poikalapsen. 1Moos 16:8 Hagar vastasi: "Minä olen paennut emäntäni Sarain luota." 1Moos 18:27 Abraham vastasi: "Minä olen rohjennut puhua sinulle, Herra, vaikka olenkin vain tomua ja tuhkaa. 1Moos 25:30 ja sanoi Jaakobille: "Anna vähän tuota ruskeaa, tuota ruskeaa keittoa, minä olen ihan lopussa." 1Moos 27:19 Jaakob sanoi isälleen: "Minä olen sinun esikoisesi Esau. Olen tehnyt niin kuin käskit. Nouse istumaan ja syö minun riistaani, ja siunaa sitten minut." 1Moos 30:8 Raakel sanoi: "Minä olen käynyt sisareni kanssa ankaran kamppailun, ja nyt olen voittanut." Ps 22:6 Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. 2 Kun 18:14 Juudan kuningas Hiskia lähetti silloin Assyrian kuninkaalle Lakisiin viestin: "Minä olen tehnyt väärin.

• ekivaari kirjoitti:

Isän antamaa Isän nimeä ikään kuin valtakirjanaan ja sinettinään; Johannes 17 11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niin kuin mekin. 12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

Jeesus käytti itsestään Jumalan nimeä,koska oli/on Jumala itse.

• Zelig kirjoitti:

aika monta "minä olen" -fraasia ja Jeesus ei puhunut hepreaa vaan arameaa.

Näillä fraaseilla on toki sen omaki merkitys eli "minä olen". Mutta Jeesuksen sanomana sillä oli se Jumalallinen merkitys, fariseukset tämän tunnistivat ja halusivat moisen Jumalan pilkan vuoksi surmata Jeesuksen.

• juhani1965 kirjoitti:

Jeesus käytti itsestään Jumalan nimeä,koska oli/on Jumala itse.

sitten sano olevansa jumala? Muista Juhani, että arameaksi poika ja ihmisen poika on sama sana. Muistuttaisin myös, että jumalan pojalla on tarkoitettu Israelia. Jobin kirjassa Saatana on Jahven poika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      303
      11669
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4289
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe