Olikos se Aabraham, joka meni makaamaan vaimonsa orjattaren kanssa perillisen saadakseen, kun vaimo ei tullut raskaaksi? Mitenkäs se jumalan asettama perhemalli nyt silleen keikahti, hyh.
perhemalli II
8
336
Vastaukset
Samoin jeesuksen asema oli hieno...hän asui "perheessä" jossa hyöri mies, joka ei ollut edes hänen isänsä....oksettavaa...ei ihme että mätkästiin ristiin kiinni...tämä kertoo tietenkin myös äidistä...kaikki sen tietävät, miksi nimitetään äitiä...joka on raskaana ennen avioliittoa....
- -..-..-
Käytännössähän Jeesus oli raiskauksen aikaansaannos. Ei tuossa hedelmöityksessä paljon naisen tahtoa kuunneltu.
-..-..- kirjoitti:
Käytännössähän Jeesus oli raiskauksen aikaansaannos. Ei tuossa hedelmöityksessä paljon naisen tahtoa kuunneltu.
Maria olisi sanonut enkelille: ei, minä en halua vielä lapsia, minä haluan käydä koulua ja haluan ammatin, haluan päättää itse asioistani enkä suostu mieheni käskettäväksi koko iäkseni, minulla on oikeus kieltäytyä raskaudesta, koska kristinusko on tasa-arvon uskonto (ja sitä paitsi enkelin kanssa naimisesta ei edes paljon... hmmm... kostunut). Ai niin, mutta koko kristinuskoa ei ollut vielä keksittykään. No mutta eikös tämä johda siihen päätelmään, että kristinusko perustuu naisen raiskaukseen. Great!
iaurwen kirjoitti:
Maria olisi sanonut enkelille: ei, minä en halua vielä lapsia, minä haluan käydä koulua ja haluan ammatin, haluan päättää itse asioistani enkä suostu mieheni käskettäväksi koko iäkseni, minulla on oikeus kieltäytyä raskaudesta, koska kristinusko on tasa-arvon uskonto (ja sitä paitsi enkelin kanssa naimisesta ei edes paljon... hmmm... kostunut). Ai niin, mutta koko kristinuskoa ei ollut vielä keksittykään. No mutta eikös tämä johda siihen päätelmään, että kristinusko perustuu naisen raiskaukseen. Great!
Maria ei sanonut niin. Kuinkas mielikuvituksellinen ajatusleikki voi päätyä johonkin faktapäätelmään? Näistä tälläisistä kirjoituksita huomaa kuinka eritavoin tarkastelemme kristinuskoa ja sen arvoja. Mutta kuinka se muutoin voisikaan olla.
- Tommi99
Aabraham muka Jumala? Raamattu ei missään tuo käsitystä, että Aabrahamin temppu olisi ollut Jumalan mielen mukainen, sen enempää kuin kuningas Salomon sadat jalkavaimotkaan.
"Ja palvelija kosketti isäntäänsä Abrahamia nivusiin ja vannoi vaaditun valan." "Abraham oli tullut vanhaksi ja ikääntyneeksi, ja Herra oli siunannut häntä kaikin tavoin." "7 Abraham eli kaikkiaan sataseitsemänkymmentäviisi vuotta. 8 Sitten hän kuoli rauhallisen vanhuuden jälkeen korkeassa iässä ja elämästä kyllänsä saaneena, ja hänet otettiin isiensä luo. 9 Hänen poikansa Iisak ja Ismael hautasivat hänet Makpelan luolaan, joka sijaitsi heettiläisen Efronin, Soharin pojan, vainiolla Mamresta itään. 10 Tämän vainion Abraham oli ostanut heettiläisiltä, ja sinne on haudattu Abraham ja hänen vaimonsa Saara. 11 Abrahamin kuoltua Jumalan siunaus seurasi hänen poikaansa Iisakia. Iisak jäi asumaan Lahai-Roin kaivon tienoille." Missä Raamattu tuomitsee hänet?
- Tommi99
Zelig kirjoitti:
"Ja palvelija kosketti isäntäänsä Abrahamia nivusiin ja vannoi vaaditun valan." "Abraham oli tullut vanhaksi ja ikääntyneeksi, ja Herra oli siunannut häntä kaikin tavoin." "7 Abraham eli kaikkiaan sataseitsemänkymmentäviisi vuotta. 8 Sitten hän kuoli rauhallisen vanhuuden jälkeen korkeassa iässä ja elämästä kyllänsä saaneena, ja hänet otettiin isiensä luo. 9 Hänen poikansa Iisak ja Ismael hautasivat hänet Makpelan luolaan, joka sijaitsi heettiläisen Efronin, Soharin pojan, vainiolla Mamresta itään. 10 Tämän vainion Abraham oli ostanut heettiläisiltä, ja sinne on haudattu Abraham ja hänen vaimonsa Saara. 11 Abrahamin kuoltua Jumalan siunaus seurasi hänen poikaansa Iisakia. Iisak jäi asumaan Lahai-Roin kaivon tienoille." Missä Raamattu tuomitsee hänet?
kertoo, että Aabraham joutui kärsimään temppunsa seurauksista. Niin kävi myös Salomon. Näin käy myös nykysuomessa, kun Jumalan asettamia lakeja rikotaan: ihminen/yhteiskunta joutuu itse kärsijän paikalle.
Kun ajatellaan Vt:n aikaista maailmaa, on otettava huomioon sen aikainen kulttuuri ja elinolosuhteet, ennen kuin tekee yksyhteen vertauksia tähän päivään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2383286Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3592946Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,161970Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.781836Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e621759Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?591642MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,121503- 1221456
Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S01380Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4681374