Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Uskovaiset vastustavat kaikkea syntiä. Homoseksuaalisuus on vain yksinkertaisesti esillä eniten, koska se saa palstatilaa eniten. Aikonaan huomautin, että homoseksuaalisuus on vain yksi synti syntilistalle. Hyvä ettei minua virtuaalisesti "lynkätty", kun kehtasin ilmoittaa että homoseksuaalisuus löytyy Raamatun "syntilistalta". Että näin.
  2. "Minkä minä sille voin että tuo raamatussa kuvattu jumala vaikuttaa niin impotentilta..." Ehkä näyttää ei-uskovan ihmisen silmissä. Minusta taas näyttää päinvastaiselta. "Ja koska jumala tekee meidän mittapuumme mukaan pahoja tekoja suurimman osan vanhasta testamintista, sinä puolustat pahuutta ja vahvimman oikeutta" En toki, en väitä että kaikkia Jumalan tekoja ymmärtäisin. Mutta sekin vaikuttaa asiaan että Kristittynä elän Uutta liittoa ja keskityn enempi Uuten testamenttiin. Ja totta ne meidän mittapuut ovat erehtyväisiä ja vajavaisia. Kuten esim.radikaaleista tieteen teorian vaihdoksistakin tiedämme. "Jos joku ihminen hukuttaisi 1000 ihmistä tarkoituksellisesti omista syistään, me pitäisimme häntä moraalittomana hirviönä. Kuinka se että sinun jumalasi on äärettömästi voimaakkaampi tekee vastaavasta teosta yhtään vähemmän moraalittoman? Eikö tuollaisen kaikkivaltiaan ja hyväksi väitetyn jumalan pitäisi olla kaikilta teoiltaan kaiken moraalisen arvostelun yläpuolella eikä vain asemansa ja voimansa vuoksi?" Siinä on juuri se että me oletamme että "tarkoituksellisesti omista syistään". Ja oletus ei ole välttämättä koko asian totuus. Emme näe sitä kokonaisuutta jonka Jumala näkee ja tietää. Usko on myös lujaa luottamusta Jumalaan. "Minä olen sinuun verrattuna kuule aika nöyrä. Sinä uskot että koko maailmankaikkeuden "kokoinen" ja kaikkeen pystyvä olento on luonut sinut palvomaan itseään. Sinä uskot että koko maailmankaikkeus on luotu siksi että sinulla olisi paikka palvoa tätä jumalaa. Sinä uskot että tämä jumala tietää ja tuntee sinut ja tulee palkitsemaan sinut. Missä on sinun nöyryytesi?`" Nöyryys on siinä että en kuvittele olevani suurta Jumalaa isompi. En ole kykenevä arvostelemaan Hänen tekojaan. Ja eihän toki minusta käsin vaan koko ihmisestä käsin. "Niin, sehän oli niin ystävällistä opettaa juutalaisille näitä tärkeitä asioita, kuten ihmisten tappamista mitä vähäisimmistä syistä ja kuinka spitaalisuutta "parannetaan" linujen veren pirskottamisella. Jumalasi koko ajan tietäessä että hänen jeesus-yrityksensä ei tule käännyttämään hänen kansansa vakaata uskoa häneen itseensä." En tiedä huomaatko itse mutta tulkitset usein asioita vikoja etsien. Onko kukaan koskaan löytänyt asioiden ydintä ja sanomaa vikoja etsien? Juutalaiset oppivat myös paljon hyveitä,kärsivällisyyttä ja luottamusta Jumalaan. "Ja minä olen matkaohjelmia katsoessani nähnyt kuvia New Yorkista ja lukenut lehdistä samasta paikasta. Joten tämän kaupungin olemassaolon täytyy tukea hämähäkkimies-sarjakuvan totuudellisuutta. Etkö ymmärrä että on äärettömän suuri ero siinä onko jossain vanhoissa uskonnollisissa teksteissä mainittu oikeita paikkoja joita nykyään kaivetaan esiin ja siinä että koko uskonnollinen teksti jumalineen pitäisi paikkaansa? " Eiköhän spider sarjis ja tieteenkuvalehti paini vähän eri sarjoissa. Jos Raamatun teksteissä mainitaan paikkoja ja tapahtumia ja arkelogia todistaa niitä aidoiksi niin on se minusta todiste. "Luuletko että maailman kristityt olisivat hiljaa jos jostain löytyisi jotain raamatun tapahtumia vahvistavia todisteita?" Kyllähän niitä on, eriasia on saavatko media tilaa. "Muinainen sinetti todistaa Raamatusta": http://uskonpuolesta.blogspot.com/search?updated-max=2009-04-01T21:53:00+03:00&max-results=5 Tuossa yksi todiste, josta ei lueta "valtalehdistä", wonder why? "Minä luen sen tekstin... Sinä luet sen tekstin ja sovitat sen kuvaasi maailmasta ja jumalastasi... Kumpi on sitä oikeaa lukemista? " Sinä luet "vikoillen" eli vikoja etsien. Silloin itse tekstin sanoma ja ydinkohdat jäävät huomaamatta kuten kävi esimerkiksi aloituksessasi. Tämä on valitettavasti fakta ja vielä valitettavampaa on jos et sitä itse huomaa. Lopuksi, tutkin pikaisesti, kun sanoit, että Egyptiläiset lähteet eivät puhu mitään näistä vitsauksista ynm. Ja löysin, että seuraavissa Egyptiläisissä lähteissä "Papyrus Ipuwer" sekä "El-Arisin kivitekstit", olevat tekstit ovat samankaltaisia Raamatun teksteihin verrattuna. Eli etsitkö "ei saa löytyä Raamattua tukevia tekstejä" silmälasien läpi. Ei ainakaan kovin tasapuolista eikä tieteellistä. Papyristä säilytetään Leidenissa Hollannissa ja El-Arisista Ismailian museossa. Papyruksen on kääntänyt englnatilainen A.H.Gardnier:"The Admonitions of an Egyptian Sage from the Hieratic Papyrus Leiden" ja El-Arisisen on tulkinnut ranskalainen Georges Goyan "les travaux de chou et les tribulaphilologie et d`archeologi égyptiennes et coptes".
  3. "- Onko Raamatussa määritelty jotenkin rukoilun määrää: alarajaa, yläräjaa?" Ei varsinaisesti. Tosin Paavali mainitsee,että rukoilkaa lakkaamatta, mutta tietyssä mielessä uskovaisen koko elämä on rukousta. "- Pitääkö rukoilla säännöllisesti päivittäin, vai voiko pitää päivän pari väliä?" Rukouksessa ei ole mitään pakkoa. Jos joskus ei jaksa rukoilla, ei Jumala siitä syytä. Tosin itse olen huomannut, että rauhottuminen ja hiljentyminen rukoukseen Jumalan eteen auttaa. " Rukoillaanko vain tarpeen mukaan?" Ei toki, rukous voi olla myös kiittämistä ja yleistä "juttelua" Jumalalle. "- Onko jokin ero, jos kiittää tai pyytää?" En näe eroa, tosin itse liitän kiitoksen mukaan pyyntöihini. Spontaani kiitos kumpuaa ysein ilosta. "- Jos ei saa rukousvastausta, kuinka pian/usein voi pyytää uudelleen " Jotain asiaa voi rukoilla hyvinkin pitkään, jos kokee että on "saanut sen sydämelleen". Usein unohdetaan, että myös "ei" Jumalan taholta on rukousvastaus. "- Hermostuuko Jumala/Jeesus, jos kovasti pommittaa rukouksilla " Eihän toki, Jumala haluaa olla kanssakäymisissä uskovien kanssa. Raamattu varoittaa vain "tyhjän hokemisesta" rukoilun yhteydessä. "- Onko rukouksen sanamuodolla merkitystä? " Näkisin että ei ole. Usein monet kokevat, että eivät osaa rukoilla "hienosti" ja kauniilla sanoilla. Mutta me olemme jokainen omia Jumalan luomia persoonia, toiset verbaalisesti lahjakkaita,toiset eivät,ja kummankin rukous on yhtä arvokas Jumalan silmissä. " Kuinka tarkasti rukouksen kohde on yksilöitävä, vai tietääkö Jumala/Jeesus kohteen automaattisesti?" Raamattu sanoo että kaikkivaltiaana Jumala tietää rukousaihemme ennen kuin rukoilemme. Jotkut julistajat ovat painottaneet että rukouksen kohteet pitäisi olla erittäinkin yksilöityjä. Tämä lienee makuasia ja persoonaanikin liittyvä. "- Onko joku tilastoinut, kuinka monta % rukouksiin vastataan myönteisesti/kielteisesti?" Muistelen lukeneeni ja tämä on nyt muistini varassa, että oli tehty seuraavanlainen tutkimus. Oli otettu tietty asuinalue ja se jaettu kahtia.Toisen puolen asukkaiden puolesta rukoiltiin 3kk,toisen ei. Tämän jälkeen jokaiseen alueen talouteen soitettiin ja kysyttiin, että saisikos tulla kotikäynnille puhumaan uskonasioista. Ne joiden puolesta ei oltu rukoiltu myöntyivät ihan pienellä prosentilla, olikohan peräti 1-2% ja ne joiden puolesta oli rukoiltu myöntyvät muistaakseni 80-90%. Varmaan on muitakin tutkimuksia. "- Onko tutkittu, lisääkö rukoilun tehoa, jos iso joukko ihmisiä keskittää rukouksensa tarkasti samaan kohteeseen? " Kts. edellinen, siinä oli tietty iso rukoilija ryhmä. Minulle rukous on kanssakäymistä Jumalan kanssa. Ei ole aihetta josta en voisi puhua tai pyytää. Olen myös huomannut kiittämisestä ja rukoukseen hiljentymisestä tulevan hyvän olon ja mielen. Huokauksetkin ovat rukousta. Ja parasta rukouksessa, joka usein unohdetaan on, että Raamatun mukaan Jeesus rukoilee uskovaisten puolesta ihan joka hetki :)