Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Näkisin että tämä Raamatun profetiaseula koskee seurakunnassa tai muuten annettuja profetioita.

Ilmestyskirja taas kuvaa lopunajan tapahtumia niinkuin Jumala on ne parhaaksi nähnyt ilmoittaa. Onkin hyvä muistaa että Raamatussa "puhuu" Jumala.
    Mutta vaillinaisten ihmisten profetioissa voi olla sitä "astian makua" eli sen ihmisen omaa sanomaa.

Muistan aikonaan kun oli Helsingin MM-kisat 2005. Suomessa kiersi profetia että kisoihin tehdään pommi-isku ynm. Kun tähän sovelsi tuota Raamatun profetiaseulaa näki heti että se ei pidä paikkaansa.
    Ja (onneksi) ei mitään pommi-iskuja sitten tapahtunutkaan.
  2. Itse uskon Raamatun ilmoitukseen siitä että ei ole olemassa synnitöntä ihmistä. Ainut synnitön oli ja on Jeesus. Silloin tällöin(ainakin omalla kohdalla)sitä tulee pidettyä jotain ihmistä hyvänä ja jopa melkeen "puolijumalana", kunnes tulee se päivä, että hänestä paljastuu sitä pahuutta ja syntiä.
    Joten näkisin että ei tarvitse olla murhaaja tai raiskaaja, sitä pahaa ja syntiä voi tehdä monintavoin. Tekemättä jättämisetkin voivat olla syntiä.
    Toki helvettituomiota on vaikea ymmärtää jos syntejä ja pahoja tekoja alkaa "luokittelemaan", niin kuin maalliset tuomioistuimet tekevät.Tässä voisi avainsana olla se ihmisen synnillisyys. Jumalan silmissä synti kuin synti on paha asia. Jeesus kantoi ristillä kaikki synnit, "pienen" valkoisen valheen synnin sekä "suuren" murhaamisen synnin. Jos kerta pelastus suunnitelmassa synnit "niputettiin", voisi ajatella että se pätee sinne tuomionkin suuntaan.

Kirjoitat:"Entä kuinka käy niiden ihmisten, jotka syystä tai toisesta eivät ole voineet ottaa vastaan Jeesusta, vaikka ehkä olisivat halunneet? Pienet heimot jossakin sademetsissä, jotka eivät ole koskaan Jeesuksesta kuulleetkaan? Kehitysvammaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä mitä usko edes tarkoittaa? Kuinka heidän käy?

Entä vakituisessa parisuhteessa onnellisesti elävät homoseksuaalit? Joutuvatko hekin helvettiin, koska sortuivat synneistä hirmuisimpaan: Rakastamiseen"

Tässäkin uskon siihen Jumalan rakastavaisuuteen ,tasapuolisuuten ja oikeudenmukaisuuteen. Koskapa uskon, että Jumala on kaikkivoipa niin Jumala kyllä pystyy antamaan heillekin, jokka eivät ymmärrä tai ole kuulleet Jeesuksesta sen valintamahdollisuuden heidän ensin saatua tietää Jeesuksesta.
    Homoseksuaalisuutta pidän taas syntinä koska se ei ole luonnollista. Jumalalla on kyllä syynsä luokitella synnit synneiksi.

Nämä ovat minun ajatuksia, vajaavaisena ihmisenä saatan olla väärässäkin. Mutta tälläisiä ajatuksia näin aamuyön tunteina.