pertti.e

pertti.e profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Liittynyt 23v sitten
12 aloitusta · 6913 kommenttia
Olen itsekkin kuullut usein kielilläpuhumista, joten voin todistaa, että se on todellista. Mikään itsetarkoitus se ei tietenkään ole. Kielilläpuhuja ei ole sen arvokkaampi kuin se joka ei puhu.
Tuossa Markuksen evankeliumin kohdassa sanotaan nimenomaan että "jos", se ei ole mikään testauskeino eikä uskonmittari. Usko on paljon enemmän ja kokonaisvaltaisempaa.
Myöskään Jumala ei ole mikään "parannusautomaatti". Jumalan tahdosta jotkut paranevat jotkut eivät. Jumala on tässä asiassa täysin suvereeni. Jumala näkee ihmisen tilanteen kokonaisvaltaisesti, nykyisyyden ja tulevan, Hän on paras ihmisen elämän ohjaaja.
Ei kaikki Raamatussa esille tuleva ole Jumalan mielen mukaista. Myös suuret uskonsankarit ja -esikuvat lankesivat syntiin ja tekemään vastoin Jumalan tahtoa. Uskovaisten, minut mukaan lukien, on pyrittävä olemaan syntiä vastaan. Jos ja kun Abraham ja Jaakob lankesivat syntiin olen ilman muuta sitä käytöstä vastaan. Näin on myös Jumala sellaista vastaan.

Kyllähän Vt:kin tuomitsee homoseksuaalisen käytöksen hyvin selvin sanoin. "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko. (3.Moos. 18:22)
Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. (3. Moos. 20:13).

Paavali puolestaan sai sanottavansa Jeesukselta, jollei hän mainitsee sen omana ajatuksenaan. Kuitenkin sen minkä Paavali sanoi Jeesus allekirjoittaa.

Hyvä on asioita ajatella ja pohtia saa uusia oivalluksia ja näkökulmia, ei pohtiminen ole keneltäkään pois.